S T E N O G R A M A

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor

din ziua de luni, 27 februarie 2017

 

 

Şedinţa a început la ora 14,05.

Lucrările au fost conduse de domnul Liviu Dragnea, preşedintele Camerei Deputaţilor.

 

Au participat: domnul Petru Gabriel Vlase şi domnul Marian-Cătălin Predoiu (până la ora 14,19) – vicepreşedinţi, domnul Georgian Pop, doamna Ioana Bran şi domnul Cristian Ghinea – secretari, domnul Mircea-Gheorghe Drăghici, domnul Seres Denes, domnul Andrei Dominic Gerea (de la ora 14,10) şi domnul Valeriu-Andrei Steriu – chestori, domnul Ion-Marcel Ciolacu – Grupul parlamentar al PSD, domnul Victor Paul Dobre – Grupul parlamentar al PNL, domnul Nicuşor Daniel Dan – Grupul parlamentar al USR, domnul Korodi Attila – Grupul parlamentar al UDMR, domnul Constantin Avram – Grupul parlamentar ALDE, domnul Eugen Tomac – Grupul parlamentar al PMP, şi doamna Silvia-Claudia Mihalcea, Secretarul general al Camerei Deputaţilor.

 

Invitaţi: doamna Diana Severin – Ministerul pentru relaţia cu Parlamentul, domnul George Ionuţ Dumitrică – secretar general adjunct, domnul Georgică Tobă – şeful Departamentului Legislativ, domnul Gabriel Stecoza şi domnul Ştefan Lagunovschi – Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Adriana Diaconescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen, domnul Sorin Berbece – Direcţia pentru lucrările şi secretariatul comisiilor, doamna Gabriela Enea – director Direcţia comunicare şi relaţii publice, domnul Andrei Mocearov – şef departament Departamentul de studii parlamentare şi politici UE, doamna Andreea Cleras – director general Direcţia generală afaceri externe, doamna Anca Mihaela Spiridon – director general la Cancelarie Preşedinte, şi doamna Andreea Stăncescu – consilier parlamentar la Departamentul Legislativ.

 

*

 

Domnul Liviu Dragnea:

Bună ziua, stimaţi colegi.

Deschid şedinţa noastră de Birou permanent.

Dacă la ordinea de zi a şedinţei sunt observaţii. Nu sunt.

 

PUNCTUL 1

Ordinea de zi pentru şedinţa Camerei Deputaţilor

 

Domnul Liviu Dragnea:

Avem proiectul ordinii de zi a Camerei Deputaţilor pentru această săptămână.

Comitetul liderilor este de acord cu acest proiect?

Cine este pentru? Prezenţi, liderii.

Nu sunt probleme. Este în regulă.

 

PUNCTUL 2

Notă privind iniţiativele legislative pentru care rapoartele comisiilor au fost depuse şi distribuite în zilele de marţi, 21, miercuri, 22 şi joi, 23.02.2017 şi care, la propunerea motivată a Biroului permanent sau a unui lider de grup parlamentar, Comitetul liderilor grupurilor parlamentare, în unanimitate, poate aproba înscrierea pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor pentru a fi dezbătute în zilele de luni, 27 şi marţi, 28 februarie 2017

 

Domnul Liviu Dragnea:

Avem o notă privind iniţiativele legislative pentru care rapoartele comisiilor au fost depuse şi distribuite în zilele de marţi, 21, miercuri, 22 şi joi, 23 februarie 2017, şi care, la propunerea motivată a Biroului permanent sau a unui lider de grup parlamentar, Comitetul liderilor grupurilor parlamentare, în unanimitate, poate aproba înscrierea pe ordinea de zi a Camerei Deputaţilor pentru a fi dezbătute în zilele de luni, 27, şi marţi, 28 februarie 2017.

Comitetul liderilor propune şi susţine introducerea pe ordinea de zi a acestor rapoarte?

Cine este pentru? Împotrivă? Abţineri?

În unanimitate, a fost aprobat.

 

PUNCTUL 3

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor

● Secretari de şedinţă

 

Domnul Liviu Dragnea:

Avem programul de lucru pentru Camera Deputaţilor pentru această săptămână.

Comitetul liderilor este de acord cu acest proiect de program.

Cine este pentru? Împotrivă? Abţineri?

În unanimitate, a fost aprobat.

Pentru săptămâna în curs secretarii de şedinţă vor fi: domnul Georgian Pop şi domnul Cristian Ghinea.

Vicepreşedintele care va conduce lucrările consacrate răspunsurilor la întrebări şi prezentării interpelărilor, precum şi şedinţa consacrată declaraţiilor politice va fi domnul Cătălin Predoiu.

 

PUNCTUL 4

Notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor

 

Domnul Liviu Dragnea:

Avem o notă cu privire la iniţiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaţilor.

Nu avem cereri de procedură de urgenţă.

Vă propun să aprobăm această notă.

Cine este pentru? Vă mulţumesc.

Sunt voturi împotrivă? Abţineri?

În unanimitate, a fost aprobată.

 

PUNCTUL 5

Lista cuprinzând proiectele de acte legislative şi proiectele de acte fără caracter legislativ primite de la Uniunea Europeană

● Notă privind Lista cuprinzând proiectele de acte legislative şi proiectele de acte legislative fără caracter legislativ primite de la Uniunea Europeană

 

Domnul Liviu Dragnea:

La punctul 5 avem Lista cuprinzând proiectele de acte legislative şi proiectele de acte fără caracter legislativ primite de la Uniunea Europeană.

Vă propun ca aceste proiecte să fie trimise la comisii.

Cine este pentru? Vă mulţumesc.

În unanimitate, a fost aprobat.

 

PUNCTUL 6

Solicitare din partea Comisiei pentru afaceri europene referitoare la sesizarea cu proiecte de acte normative interne

 

Domnul Liviu Dragnea:

La punctul 6 avem o solicitare din partea Comisiei pentru afaceri europene referitoare la sesizarea cu proiecte de acte normative interne.

Comisia solicită ca sesizarea cu proiecte de acte normative să fie făcută cu consultarea prealabilă a acesteia de către serviciile Camerei Deputaţilor.

Vă propun să fim de acord.

Cine este pentru? Vă mulţumesc.

În unanimitate, a fost aprobat.

 

PUNCTUL 7

Scrisoare din partea doamnei Ana Birchall, ministru delegat pentru Afaceri Europene, referitoare la adoptarea cu celeritate a actelor normative primare de transpunere a directivelor restante

 

Domnul Liviu Dragnea:

La punctul 7 avem o scrisoare din partea doamnei Ana Birchall, ministru delegat pentru Afaceri Europene, referitoare la adoptarea cu celeritate a actelor normative primare de transpunere a directivelor restante.

Vă propun să transmitem această scrisoare către comisii şi să urgenteze dezbaterea acestor proiecte de legi.

Cine este pentru? Vă mulţumesc.

Voturi împotrivă?

Abţineri?

În unanimitate, a fost aprobat.

 

PUNCTUL 8

Scrisoare din partea doamnei deputat Rovana Plumb prin care îşi prezintă demisia din funcţia de vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor

 

Domnul Liviu Dragnea:

La punctul opt, avem „Scrisoare din partea doamnei deputat Rovana Plumb prin care îşi prezintă demisia din funcţia de vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor”.

Trebuie să declarăm vacant acest post de vicepreşedinte.

Grupul parlamentar PSD, urmează să formuleze o nouă propunere.

Cine este pentru înscrierea pe ordinea de zi a plenului a acestui punct?

Vă mulţumesc.

Cu unanimitate a fost aprobat.

 

PUNCTUL 9

Scrisoare din partea domnului deputat Mihai Tudose prin care îşi prezintă demisia din funcţia de preşedinte al Comisiei pentru politică economică, reformă şi privatizare

 

Domnul Liviu Dragnea:

Nouă: „Scrisoare din partea domnului deputat Mihai Tudose prin care îşi prezintă demisia din funcţia de preşedinte al Comisiei pentru politică economică, reformă şi privatizare”.

Luăm act de demisia domnului deputat Mihai Tudose şi transmitem la Comisia de politică economică acest material.

 

PUNCTUL 10

Scrisoare din partea doamnei Silvia-Claudia Mihalcea prin care îşi prezintă demisia din funcţia de secretar general adjunct al Camerei Deputaţilor

 

Domnul Liviu Dragnea:

Zece: „Scrisoare din partea doamnei Silvia-Claudia Mihalcea prin care îşi prezintă demisia din funcţia de secretar general adjunct al Camerei Deputaţilor”, întrucât a fost numită în funcţia de Secretar general şi, fiind prima şedinţă de Birou permanent la care participă în această calitate, vă felicit şi vă doresc succes.

Trebuie să înscriem pe ordinea de zi a plenului eliberarea doamnei Mihalcea din funcţia de secretar general adjunct şi vă propun ca, până la primirea unei noi propuneri pentru ocuparea postului, să numim un secretar general adjunct interimar.

Vă rog.

 

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Grupul Partidului Social Democrat propune pe domnul Tobă Georgică.

 

Domnul Liviu Dragnea:

Este de serviciu, am înţeles, de câte ori este cazul.

Cine este pentru înscrierea acestui subiect pe ordinea de zi a plenului?

Vă mulţumesc.

În unanimitate a fost aprobat.

 

PUNCTUL 11

Propuneri din partea Grupului parlamentar PSD privind modificări în componenţa unor comisii permanente

 

Domnul Liviu Dragnea:

La punctul unsprezece: „Propuneri din partea Grupului parlamentar  PSD privind modificări în componenţa unor comisii permanente”.

Comitetul liderilor este de acord să se înscrie pe ordinea de zi a plenului aceste modificări?

Da.

 

PUNCTUL 12

Informare din partea Grupului parlamentar PNL şi a grupului parlamentar al USR referitoare la modificări în componenţa unor Comisii permanente

 

Domnul Liviu Dragnea:

La punctul doisprezece: „Informare din partea Grupului parlamentar PNL şi a grupului parlamentar al USR referitoare la modificări în componenţa unor Comisii permanente”.

Grupul PNL cedează către USR un loc în Comisia pentru tehnologia informaţiei, iar Grupul USR cedează PNL un loc în Comisia de agricultură, domnul deputat Stanciu-Viziteu, urmând să fie membru al Comisiei de IT.

Comitetul liderilor este de acord cu acest schimb?

Aprobat.

 

PUNCTUL 13

Solicitare din partea Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci de a lucra marţi, 28 februarie 2017, începând cu ora 14,00 (după votul final)

 

Domnul Liviu Dragnea:

Treisprezece: „Solicitare din partea Comisiei pentru buget, finanţe şi bănci de a lucra marţi, 28 februarie 2017, începând cu ora 14,00 după votul final”.

Dar eu aş vrea să avem votul mâine la ora 14,00.

Deci, să aprobăm să lucreze după votul final.

 

PUNCTUL 14

Informare din partea doamnei deputat Ioniţă Antoneta

 

Domnul Liviu Dragnea:

O informare din partea doamnei deputat Ioniţă Antoneta.

Doamna deputat ne informează că a ieşit din starea de incompatibilitate şi propun să transmitem această informare către Comisia juridică.

Cine este pentru?

Vă mulţumesc.

Aprobat în unanimitate.

 

PUNCTUL 15

Solicitare din partea domnului deputat Pavel Popescu privind acordarea a două zile de concediu cu plată

 

Domnul Liviu Dragnea:

Solicitarea domnului deputat Pavel Popescu privind acordarea a două zile de concediu cu plată.

Vă propun să fim de acord.

Cine este pentru?

Vă mulţumesc.

Aprobat în unanimitate.

 

PUNCTUL 16

Solicitare din partea domnului deputat Vasile Florin Stamatian privind acordarea a două zile de concediu cu plată

 

Domnul Liviu Dragnea:

Avem o solicitare din partea domnului deputat Vasile Florin Stamatian privind acordarea a două zile de concediu cu plată.

Vă propun să fim de acord.

Cine este pentru? Aprobată în unanimitate.

 

PUNCTUL 17

Memorandum intern: Calcularea zilelor de concediu plătit al deputaţilor

 

Domnul Liviu Dragnea:

Avem un memorandum intern – Calcularea zilelor de concediu plătit al deputaţilor.

Camera a lucrat, aşa cum ştiţi, în ianuarie în sesiune extraordinară, iar în această perioadă mai mulţi deputaţi au solicitat să efectueze concedii plătite.

În Regulament avem prevederea că deputaţii au dreptul la opt zile de concediu cu plată pe sesiune. Nu este clar încă dacă cele opt zile se iau în calcul numai pentru sesiuni ordinare sau şi pentru sesiuni extraordinare, şi vreau să vă propun să transmitem acest memorandum către Comisia pentru Regulament, pentru a prezenta un punct de vedere cu privire la calcularea acestor zile.

Cine este pentru? Vă mulţumesc.

S-a aprobat în unanimitate.

 

PUNCTUL 18

Memorandum Intern: Avizul Biroului permanent al Camerei Deputaţilor privind eliberarea, respectiv numirea din/în funcţia de director general / şef de departament

 

Domnul Liviu Dragnea:

Avem un memorandum intern privind avizul Biroului permanent al Camerei Deputaţilor privind eliberarea, respectiv numirea din/în funcţia de director general/şef de departament.

Secretarul general ne propune eliberarea din funcţie a doi directori generali şi a unui şef de departament şi numirea altor trei persoane în aceste funcţii de înalt funcţionar public parlamentar.

Vă propun să fim de acord.

Cine este pentru? Vă mulţumesc.

Sunt voturi împotrivă? Abţineri?

În unanimitate, s-a aprobat.

 

PUNCTUL 19

Sesizare din partea domnului prof. univ. dr. Mihai Lucan, membru al Academiei de Ştiinţe Medicale din România şi medic în cadrul Institutului Clinic de Urologie şi Transplant Renal Cluj referitoare la domnul deputat Emanuel Ungureanu

 

Domnul Liviu Dragnea:

Avem o sesizare din partea domnului profesor universitar doctor Mihai Lucan, membru al Academiei de Ştiinţe Medicale din România şi medic în cadrul Institutului Clinic de Urologie şi Transplant Renal Cluj, referitoare la domnul deputat Emanuel Ungureanu.

Domnul academician ne semnalează unele acţiuni întreprinse de un coleg de-al nostru, respectiv domnul Emanuel Ungureanu, vicepreşedinte al Comisiei de sănătate.

Vă propun să o desemnăm pe doamna vicepreşedinte Carmen Mihălcescu pentru ca, în calitatea de vicepreşedinte care coordonează activitatea Comisiei juridice şi a Comisiei pentru  sănătate, să analizeze această scrisoare şi împreună cu cele două comisii să ne prezinte în termen de cel mult două săptămâni o informare şi, dacă este cazul, şi eventuale propuneri.

Cine este pentru?

Da, vă rog.

 

Domnul Cristian Ghinea:

Înainte de vot, din partea Grupului parlamentar USR, ne-am uitat la acest caz şi vrem să declarăm că îl susţinem pe colegul nostru, care a acţionat atrăgând atenţia asupra unor practici imorale, şi este o activitate politică normală, cu rugămintea de a comunica spaţiului public şi această poziţie a noastră atunci când Biroul permanent comunică asupra trimiterii cazului la comisia respectivă.

 

Domnul Liviu Dragnea:

Este în regulă.

Este o procedură firească aceasta - de trimitere la comisie.

Cine este pentru? Vă mulţumesc.

Împotrivă? Abţineri?

În unanimitate, s-a aprobat.

 

PUNCTUL 20

Memorandum intern: Decontarea cheltuielilor legate de deplasarea în circumscripţia electorală nr. 43 – Circumscripţia electorală pentru cetăţenii români cu domiciliul în afara ţării

 

Domnul Liviu Dragnea:

Avem un memorandum intern privind decontarea cheltuielilor legate de deplasarea în Circumscripţia electorală nr.43 – Circumscripţia electorală pentru cetăţenii români cu domiciliul în afara ţării.

Cei patru deputaţi aleşi în Circumscripţia nr.43 Diaspora solicită să efectueze cel puţin două deplasări pe lună în circumscripţie.

În legislatura precedentă deputaţii din diaspora au avut dreptul la câte o deplasare în fiecare sesiune parlamentară, câte o deplasare în vacanţa parlamentară de iarnă şi câte o deplasare în vacanţa parlamentară de vară.

Vă rog.

 

Domnul Valeriu-Andrei Steriu:

În susţinerea acestor patru deputaţi, aş vrea să spun că există o condiţionare a Camerei - de a zbura numai cu cursele TAROM, ceea ce îi scoate mult din buget. Dacă ar fi măcar eliberarea de a-şi deconta pe cursele mai ieftine, ar putea fi prezenţi mult mai des în teritoriu - pentru ei, însemnând în diaspora. Altfel, este prohibită.

Deci, cu actualele costuri, dânşii nu pot să-şi viziteze nici măcar zona de unde şi-au extras principalele voturi.

Este de peste trei luni în dezbatere în formatul acesta administrativ. Mă bucur că a ajuns, în sfârşit, în Biroul permanent solicitarea dânşilor, şi aş propune să o privim cu toată atenţia şi să găsim o soluţie pentru a-i lăsa să-şi viziteze toate zonele de unde au votanţi.

 

Domnul Liviu Dragnea:

Eu nu am de gând să o expediem sau să o tratăm cu lipsă de atenţie; dimpotrivă, este un subiect important. În acelaşi timp, are şi implicaţii financiare semnificative asupra sumelor care sunt deja aprobate în Buget destinate deplasărilor externe.

Şi eu cred că ar fi bine ca domnii deputaţi să prezinte un proiect, un draft, un plan anual de deplasări pe luni şi ţări, şi să reluăm discuţia.

Vă rog.

 

Domnul Eugen Tomac:

Domnule preşedinte, eu am experienţă pentru că în mandatul trecut am fost deputat de Diaspora.

Cred că, aici, lucrurile trebuie tratate distinct faţă de orice deplasare externă, pentru că ei sunt aleşi să îi reprezinte în Parlament pe cetăţenii români care locuiesc peste hotare.

Activitatea lor în circumscripţie implică exact aceste deplasări de lucru – aşa cum plecăm noi prin ţară în diferite circumscripţii, ei trebuie să plece în afară.

Deci, ar trebui separată acordarea de deplasări pe care le are Parlamentul peste hotare în ceea ce îi priveşte pe colegii noştri care reprezintă cetăţenii români de peste hotare.

Şi ar trebui să existe, într-adevăr, un sistem mult mai flexibil, pentru că eu sunt convins că există posibilitatea să plece cu curse externe mult mai ieftine dacă s-ar da o derogare pentru ca ei să-şi poată asigura în avans, pentru că n-au cum să aibă un calendar exact. Sunt foarte multe evenimente care apar şi pe care  nu le poţi programa din timp.

Deci, cred că aici trebuie să avem o abordare cât mai flexibilă şi să venim în sprijinul acestor colegi care îi reprezintă pe cetăţenii români care locuiesc peste hotare.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Eu nu cred că există ce spuneţi, ambii colegi – cu limitarea cu TAROM-ul, pentru că, din câte ştiu eu, este o procedură de achiziţie publică, pe care oricât am vrea noi, în Biroul permanent, să o schimbăm, nu avem cum.

Achiziţia publică intră sub un alt regim de lucru, unde vine Curtea de Conturi şi întreabă „De ce ai cumpărat biletul acela şi nu pe acela?”

Deci, nu există o exclusivitate pe TAROM; din contră, TAROM-ul este mai scump ca altele.

În condiţiile în care se face memorandum în timp util în aşa fel încât Biroul permanent să poată aproba.

Şi există şi situaţii de excepţie, când se poate face deplasarea cu aprobarea ulterioară a Biroului permanent. În situaţii de vacanţă, deci chestiuni de genul acesta, nu se pune problema de transport.

În ceea ce priveşte două deplasări, eu, personal, nu am o problemă să meargă şi de zece ori unde vor să meargă.

Dar, aşa cum spunea şi domnul preşedinte, eu cred că ar trebui făcută o discuţie între liderii de grup, pentru că în mandatul trecut, având Colegii, ştiam că mergea domnul Lubanovici în America şi ceilalţi în Spania, în Europa; acum avem un Colegiu mondial, ceea ce ne poate duce în situaţia să meargă un deputat - indiferent cum îl cheamă, pentru că nu facem discuţii pe persoană - şi să ia la rând - din Australia până în Noua Zeelandă - ţară cu ţară, dacă este un singur român care a votat acolo.

Nu sunt împotrivă, ci doar propun exact ceea ce spunea domnul preşedinte înainte: să faceţi o discuţie şi să găsiţi o soluţie rezonabilă de deplasare a deputaţilor - chiar şi de patru ori pe lună dacă este cazul.

Dar nu putem cheltui bani, că, dacă am un votant în Noua Zeelandă şi unul în Alaska, şi mă duc să îl reprezint.

 

Domnul Eugen Tomac:

Domnule preşedinte, dacă îmi permiteţi, cred că ar trebui să gândim un cuantum pe care să îl aibă la dispoziţie cei din afară şi, dacă vor să plece odată pe lună sau se încadrează în baremul respectiv şi de patru ori, este problema lor.

Dar cred că cel mai bine ar fi ca Secretariatul general să stabilească: atât cheltuieşte un parlamentar de Cluj pe deplasările pe care le efectuează într-o lună, atât vă poate deconta şi Camera. Pentru că ei s-ar descurca dacă li s-ar da nişte limite foarte clare în care să se încadreze.

 

Domnul Liviu Dragnea:

Tot la ce am propus eu rămânem, nu?

Domnul Nicuşor Dan, vă rog.

 

Domnul Nicuşor Daniel Dan:

Foarte bun. De acord cu ceea ce aţi propus.

Pe momentul acesta aş vrea să ne explice doamna Secretar general la ce ne obligă contractul acesta cu TAROM, este exclusiv, sau….

 

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Nu avem un contract încheiat cu TAROM.

În momentul de faţă, atunci când există o solicitare pentru o deplasare, spre exemplu: Biroul permanent aprobă o deplasare a unui domn sau doamnă deputat, acea solicitare merge la relaţii externe, unde se desfăşoară o licitaţie publică. Avem un acord cadru încheiat cu treisprezece operatori, li se transmite fiecăruia această solicitare, dumnealor ne înapoiază răspunsul şi preţul cel mai mic câştigă. Aşa se ajunge la un bilet de avion şi costul respectiv. Nu avem încheiat cu un singur operator, deci este exclus să avem doar cu TAROM-ul.

 

Domnul Nicuşor Daniel Dan:

Sunt şi low cost-uri printre operatori?

 

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Nu. Nu este inclus low cost-ul.    

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Puteţi zbura cu low cost şi decontaţi, nu ştiu exact,  decontaţi suma cea mai mică din ofertă. Şi vă asumaţi dacă vă încadraţi în preţ sau nu.

 

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Dacă îmi permiteţi, putem face o informare către Grupuri în acest sens.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Faceţi o informare.

 

Domnul Liviu Dragnea:

Deci, stimaţi colegi, eu zic să rămânem la propunerea iniţială. În sensul că, să se poarte o discuţie cu colegii parlamentari din Diaspora, să se ajungă de comun acord la un proiect care să poată îmbina dorinţele fireşti şi legitime atât ale dumnealor cât şi ale electoratului din Diaspora, care i-a susţinut şi i-a votat, dar să se încadreze şi în prevederile legale şi regulamentare.

Şi dacă este nevoie să facem ceva modificări, ne propuneţi, doamna secretar general, împreună cu colegii din Biroul permanent care vor să se implice şi obligatoriu cu cei patru colegi de-ai noştri, la o proximă şedinţă a Biroului permanent și ne prezentaţi un punct de vedere.

 

PUNCTUL 21

Materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe

 

Domnul Liviu Dragnea:

Se supun aprobării Biroului permanent următoarele materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe:

 

1. Memorandum intern privind participarea la reuniunile Comisiilor pentru afaceri politice şi democraţie şi pentru afaceri juridice şi drepturile omului ale Adunării Parlamentare a Consiliului Europei

(Paris, Franţa, 6 – 7 martie 2017)

 

Domnul Liviu Dragnea:

Memorandum intern privind participarea la reuniunile Comisiilor pentru afaceri politice şi democraţie şi pentru afaceri juridice şi drepturile omului ale Adunării Parlamentare a Consiliului Europei de la Paris din Franţa, din perioada 6 – 7 martie 2017.

Participant: un deputat, domnul Mugurel Cozmanciuc, colegul nostru.

Acţiunile au caracter parlamentar şi sunt prevăzute în programul de relaţii externe al Camerei Deputaţilor pentru anul 2017.

Supun la vot acest memorandum.

Cine este pentru?

Vă mulţumesc.

În unanimitate a fost aprobat.

 

2. Memorandum intern privind participarea la reuniunea interparlamentară a Comisiei pentru drepturile femeii şi egalitatea de gen (FEMM)

( Bruxelles, Belgia, 8 – 9 martie 2017)

 

Domnul Liviu Dragnea:

Al doilea memorandum intern, privind participarea la reuniunea interparlamentară a Comisiei pentru drepturile femeii şi egalitatea de gen de la Bruxelles din Belgia, 8 – 9 martie 2017.

Participant: un deputat, doamna Oana Bîzgan, USR, preşedinta Comisiei pentru egalitatea de şanse pentru femei şi bărbaţi şi un funcţionar.

Acţiunea este prevăzută în programul de relaţii externe al Camerei Deputaţilor pentru anul 2017.

Supun la vot.

Cine este pentru?

Vă mulţumesc.

În unanimitate a fost aprobat şi acest memorandum.

Domnul Ciolacu, după care dumneavoastră.

 

Domnul Ion-Marcel Ciolacu:

Domnul preşedinte, v-am propune, Comitetul liderilor, să facem un plen reunit, în ziua de miercuri.

Dacă am stabili şi ora, ca să putem anunţa şi preşedinţii de comisii să-şi facă astfel calendarul.

 

Domnul Liviu Dragnea:

Haideţi să facem atunci un plen reunit miercuri la ora zece dimineaţa şi să facem un Birou permanent reunit, mâine la ora 17,00 după amiază.

Vorbim şi cu colegii de la Senat.

Vă rog domnul Ghinea.

 

Domnul Cristian Ghinea:

Sper că este legat de propunerea domnului Ciolacu, când stabilim Comitetele interparlamentare, pentru că din nou revin la această idee, este a treia oară când o discutăm. Trimitem delegaţii externe şi deci miercuri avem şi asta pe agenda Biroului permanent reunit?

 

Domnul Liviu Dragnea:

Da, şi folosiţi, eu ştiu, mâine să vă întâlniţi să discutaţi.

Domnul Dobre după care domnul Steriu.

 

Domnul Victor Paul Dobre:

Domnul preşedinte, Grupul parlamentar PNL a depus în temeiul articolului 206 din Regulament solicitarea ca ora domnului prim-ministru să fie programată în săptămâna din 6 – 12 martie 2017.

V-am anunţat de azi ca să fie posibilitatea ca la Biroul permanent de mâine, când se stabileşte programul să se poată fi anunţat din timp premierul, tema fiind Ordonanţele numerele 6 şi 9 pe 2017.

 

Domnul Liviu Dragnea:

Am reţinut propunerea.

Domnul Steriu, vă rog.

 

Domnul Valeriu-Andrei Steriu:

Foarte scurt, tot pe parte administrativă, ca şi acum două săptămâni, îi urez mult succes doamnei secretar general şi îi propun o misiune imposibilă, după două mandate, am constatat că este aproape imposibil, lunea, marţea sau miercurea să călătoreşti cu liftul de la etajul şapte la Biroul permanent mai repede de zece minute.

Poate se va putea identifica o soluţie, optimizarea lifturilor, nu neapărat restricţionarea, dar ne petrecem probabil ore întregi din mandat stând în faţa lifturilor.

Mulţumesc.

 

Domnul Liviu Dragnea:

Susţin total!

Chiar să vedem dacă sunteţi primul secretar general care rezolvă problema aceasta. Sau să o faceţi invers. Să nu mai poată fi folosite deloc. Nici pe scări nu este simplu.

Dacă nu mai sunt alte observaţii, vă mulţumesc.

Declar închisă şedinţa de astăzi.

 

*

 

Şedinţa s-a încheiat la ora 14,31.