S T E N O G R A M A

şedinţei Biroului permanent al Camerei Deputaţilor

din ziua de marţi, 21 martie 2017

 

 

Şedinţa a început la ora14,00.

Lucrările au fost conduse de domnul Petru Gabriel Vlase, vicepreşedinte al Camerei Deputaţilor.

 

Au participat: doamna Carmen-Ileana Mihălcescu şi domnul Marian-Cătălin Predoiu – vicepreşedinţi, domnul Georgian Pop, doamna Ioana Bran şi domnul Corneliu-Mugurel Cozmanciuc – secretari, domnul Seres Denes şi domnul Valeriu-Andrei Steriu – chestori, domnul Ion-Marcel Ciolacu – Grupul parlamentar al PSD, domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu – Grupul parlamentar al PNL, domnul Nicuşor Daniel Dan – Grupul parlamentar al USR, domnul Korodi Attila – Grupul parlamentar al UDMR, domnul Eugen Tomac – Grupul parlamentar al PMP, domnul Dragoş Gabriel Zisopol – Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale, şi doamna Silvia-Claudia Mihalcea -  Secretarul general al Camerei Deputaţilor.

 

Invitaţi: doamna Ştefania Bîrlibescu – Ministerul pentru relaţia cu Parlamentul,  domnul George Ionuţ Dumitrică – secretar general adjunct, domnul Georgică Tobă – secretar general adjunct interimar, domnul Gabriel Stecoza şi domnul Ştefan Lagunovschi – Departamentul Secretariatului Tehnic, doamna Adriana Diaconescu – Direcţia pentru organizarea lucrărilor în plen, domnul Sorin Berbece – Direcţia pentru lucrările şi secretariatul comisiilor, doamna Gabriela Enea – director Direcţia comunicare şi relaţii publice, şi doamna Andreea Stăncescu – director general la Cabinet Secretar general.

 

*

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Bună ziua, stimaţi colegi.

Avem ordinea de zi a Biroului permanent.

 

PUNCTUL 1

Ordinea de zi pentru şedinţa Camerei Deputaţilor

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Avem ordinea de zi pentru şedinţa Camerei Deputaţilor.

Sunt obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 2

Programul de lucru al Camerei Deputaţilor

● Secretari de şedinţă

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Avem programul de lucru.

Sunt obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 3

Solicitare din partea Comisiei pentru comunităţile de români din afara graniţelor ţării

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Avem o solicitare din partea Comisiei pentru comunităţile de români din afara graniţelor ţării.

Este vorba de şedinţa comisiei – luni, la ora 15,00.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

De regulă, sunt grupuri parlamentare atunci.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Atunci, să fie la ora 16,00.

Secretarii de şedinţă vor fi: domnul Georgian Pop şi domnul Cristian Ghinea.

Vicepreşedintele care va conduce şedinţa consacrată răspunsurilor şi interpelărilor: subsemnatul.

 

PUNCTUL 4

Solicitare din partea domnului deputat Nicolae-Miroslav Petreţchi privind efectuarea unui concediu cu plată

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Avem o solicitare din partea domnului deputat Nicolae-Miroslav Petreţchi privind efectuarea unui concediu cu plată – patru zile.

Obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 5

Solicitare din partea domnului deputat Vasile Cîtea privind efectuarea unui concediu cu plată

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Avem o solicitare din partea domnului deputat Vasile Cîtea privind efectuarea unui concediu cu plată – în ziua de 21 martie (astăzi).

Obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 6

Solicitare din partea domnului deputat Nicolae Sebastian Radu privind efectuarea unui concediu cu plată

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Avem o solicitare din partea domnului deputat Nicolae Sebastian Radu privind efectuarea unui concediu cu plată – în ziua de 22 martie (motive personale).

Obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 7

Solicitare din partea domnului deputat Florin Manole privind efectuarea unui concediu cu plată

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Avem o solicitare din partea domnului deputat Florin Manole privind efectuarea unui concediu cu plată (27 - 29 martie).

Obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 8

Solicitare din partea domnului deputat Alexandru Rădulescu privind efectuarea unui concediu cu plată

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Avem o solicitare din partea domnului deputat Alexandru Rădulescu privind efectuarea unui concediu cu plată (27 - 30 martie).

Obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 9

Memorandum Intern: Solicitarea Comisiei pentru transporturi şi infrastructură

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Avem un memorandum intern - Comisia pentru transporturi şi infrastructură, în cooperare cu IF Ideea Factury – Think Thank, propune în data de 26 aprilie Conferinţa Internaţională cu tema Critical Infrastructure Protection Forum CIP FORUM, la Sala „Iorga”. Să se aibă în vedere proiectoare şi ceea ce mai este nevoie în acest sens.

Obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 10

Solicitarea Comisiei pentru industrii şi servicii

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Avem o solicitare din partea Comisiei pentru industrii şi servicii: în data de 23 martie, la Prefectura Braşov, vor avea loc dezbateri privind implicaţiile modificării Legii serviciului public de alimentare cu energie termică asupra posibilităţilor de alimentare cu căldură.

Este vorba de autoturism, de deplasare, de participarea a doi deputaţi din comisie.

Obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 11

Memorandum Intern: Solicitarea Ministrului Delegat pentru Afaceri Europene

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Avem un memorandum intern referitor la solicitarea Ministrului Delegat pentru Afaceri Europene – pe data de 6 aprilie să aibă loc o dezbatere publică în vedere paşilor care s-au făcut şi care urmează în procesul de pregătire pentru preluarea Preşedinţiei Comisiei din UE, la Sala „Iorga”.

Vă rog.

 

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Doamna ministru ne-a informat că a avut loc o schimbare de planuri.

Rugămintea către Biroul permanent este de a aproba de principiu această acţiune, urmând ca data să ne-o comunice ulterior şi, de comun acord cu Centrul Internaţional de Conferinţe, atunci când vom găsi o sală disponibilă conform solicitării dumneaei, să putem ţine acolo, dacă Biroul permanent este de acord.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Deci, aprobăm de principiu sala cu servicii aferente.

Să stabiliţi data împreună cu doamna ministru.

Obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 12

Memorandum intern: Solicitarea World Wide Found of Nature – România cu privire la participarea Camerei Deputaţilor la evenimentul „Earth Hour” – Ora Pământului 

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Solicitare World Wide Found of Nature – România cu privire la participarea Camerei Deputaţilor la evenimentul „Earth Hour” – Ora Pământului, în data de 25 martie 2017.

Propunem campanie, întreruperea iluminatului şi asocierea în calitate de partener.

Obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 13

Sinteza Raportului de audit al performanţei privind „Crearea şi funcţionarea eficientă a sistemelor informatice pentru sprijinul absolvenţilor în găsirea locurilor de muncă” întocmită de Curtea de Conturi a României 

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Sinteza Raportului de audit al performanţei privind „Crearea şi funcţionarea eficientă a sistemelor informatice pentru sprijinul absolvenţilor în găsirea locurilor de muncă” întocmită de Curtea de Conturi a României.

La Comisia de învăţământ.

Obiecţii? Nu sunt.

 

PUNCTUL 14

Memorandum intern: Desemnarea Preşedintelui titular şi a Preşedintelui supleant ai Comisiei de disciplină a funcţionarilor publici parlamentari

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Desemnarea Preşedintelui titular şi a Preşedintelui supleant ai Comisiei de disciplină a funcţionarilor publici parlamentari.

Întrebări? Obiecţii? Nu sunt.

Vă rog.

 

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Este vorba de o propunere: această Comisie trebuie să fie formată din mai multe persoane. Preşedintele şi preşedintele supleant sunt nominalizaţi de Biroul permanent.

Mandatul Comisiei a ajuns la termen, de anul trecut. Trebuie să avem această Comisie şi componenţa ei.

Dacă îmi permiteţi, propunerea ar fi să rămână ca preşedinte domnul Georgică Tobă, şeful Departamentului Legislativ, iar preşedinte supleant domnul Gabriel Stecoza, şeful Departamentului Secretariatului Tehnic.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

De acord.

 

PUNCTUL 15

Materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Se supun aprobării Biroului permanent următoarele materiale pe linia relaţiilor parlamentare externe:

 

1. Memorandum intern privind participarea la evenimentul organizat la Parlamentul Republicii Austria pentru comemorarea românilor membri ai Consiliului Imperial de dinainte de anul 1918

(Viena, 28 martie 2017)

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Memorandum intern privind participarea la evenimentul organizat la Parlamentul Republicii Austria pentru comemorarea românilor membri ai Consiliului Imperial de dinainte de anul 1918, Viena, 28 martie 2017.

Domnul Tîlvăr şi domnul Coliu.

Obiecţii? Nu sunt.

 

 

 

 

 

PUNCTUL 16

Diverse

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Informare.

Doamna secretar general, vă rog.

 

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Vă mulţumesc domnule preşedinte de şedinţă.

Este vorba despre o Informare adresată membrilor Biroului permanent şi liderilor de grup. Vorbim de cele treisprezece autoturisme marca Mercedes, achiziţionate în 2001. Ele şi-au depăşit durata de viaţă normală de funcţionare. Sunt unele dintre acestea care au şi aproape 700.000 de km la bord. Nu mai reprezintă siguranţă pentru circulaţia pe drumurile publice. Se pot produce incendii la bord din cauza cablajelor îmbătrânite, starea tehnică este necorespunzătoare.

Colegii mei au făcut şi o evaluare şi pentru a repara aceste autoturisme s-a ajuns la suma de 698.000 lei, în condiţiile în care suma întreagă alocată  pe acest capitol bugetar este de 800.000 lei.

Asta ar însemna să cheltuim tot bugetul alocat pentru aceste maşini, repet din 2001.

Propunerea noastră ar fi: să fie retrase din exploatare şi, de asemenea, pentru ele să nu mai încheiem asigurarea RCA şi asigurarea CASCO şi nici contractele de service. Practic ar fi nişte bani alocaţi pentru ceva care nu mai este folosit.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Steriu.

 

Domnul Valeriu-Andrei Steriu:

Absolut de acord.

Dacă cumva se ivesc economii din neexploatarea următoarelor luni, propun să mai investim puţin în reparaţia unor lifturi care sunt trase pe dreapta. Înţeleg că mai sunt un număr dublu de lifturi; ar putea fi puse în circulaţie astfel încât şi cei care sunt la etajul şapte în această clădire să ajungă la timp, altfel decât pe scări.

Vă mulţumesc.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Este o dezbatere încinsă aceasta privitoare la lifturi.

Domnul Predoiu.

Vă rog.

 

Domnul Marian-Cătălin Predoiu:

Eu folosesc doar contextul să transmit rugămintea colegilor de la Comisia pentru drepturile omului – să îmbunătăţim condiţiile de lucru acolo. Nu au un spaţiu adecvat. Atunci când sunt toţi, nu au loc toţi pe scaune. Nu au microfoane, nu se consemnează nimic din ce vorbesc, şi nu este în regulă.

Şi nu este doar preocuparea mea şi a colegilor; este a Grupului şi a Partidului Naţional Liberal, ca apărător al drepturilor omului, tradiţional.

Vă mulţumesc.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Deci, este vorba despre: Mercedes, lifturi, drepturi.

Domnul Korodi.

 

Domnul Korodi Attila:

La capitolul „Drepturi”, susţin ceea ce a spus domnul Predoiu – chiar a oferit semnale. Este improprie activitatea care este oferită, adică condiţiile de activitate care sunt oferite pe infrastructură, aşa că am avea rugămintea să aveţi în atenţie aceste lucruri.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Doamna secretar general.

 

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Doar ca să răspund domnului chestor Steriu – este vorba de achiziţionarea liftului în sine, pentru că avem acele puţuri care sunt goale. Deci, nu este vorba doar de repararea unor lifturi existente.

Iar în ceea ce priveşte Comisia pentru drepturile omului, avem în vedere acest lucru. Eu am fost şi am văzut – este o sală pentru o comisie mai mică, şi este adevărat că atunci când au foarte mulţi invitaţi care participă la dezbateri nu este loc. Avem în vedere acest lucru.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Domnul Nicuşor Dan.

 

Domnul Nicuşor Daniel Dan:

Eu vreau să aduc în discuţie un alt subiect – ieri Comisia juridică a funcţionat fără să fie convocaţi toţi membrii. Adică mai mulţi oameni s-au întâlnit la sfârşitul plenului şi au spus „Hai să facem o comisie!” Din greşeală, colegii noştri nu au fost invitaţi, şi vor mai fi discuţii despre cum se face funcţionarea comisiilor, dar pentru moment aş vrea să agreăm toţi ca o situaţie de tipul acesta să nu se mai întâmple.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Deci: eu am spus şi la plen – acea decizie s-a luat în urma consultării liderilor grupurilor parlamentare la care şi liderul sau viceliderul, nu mai ştiu cine este lider la USR, a fost prezent la discuţie. A aflat. Acesta este adevărul. Deci a aflat live despre decizie, despre votul plenului, a ştiut că urmează să se constituie comisia într-un timp relativ scurt. Domnul Drulă, da?, spun bine?, era acolo, în faţa mea.

 

Domnul Nicuşor Daniel Dan:

Acum aflu. Mulţumesc.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Pentru că l-am văzut astăzi; era indignat şi în plen. Atunci când colegul dumneavoastră ridicase problema, chiar dânsul era indignat, care fusese acolo la discuţie cu liderii.

Decizia plenului este suverană. Se practică chestiunea aceasta.

Dacă sunt disfuncţionalităţi în secretariatele birourilor comisiei, încercaţi să vă lămuriţi fiecare la comisia la care sunteţi membru – cu preşedintele.

Domnul Nicolăescu.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule preşedinte de şedinţă, ştiţi când am spus şi la plen, ca urmare a sesizării făcute de Grupul USR – că, poate, astăzi Biroul permanent ar trebui să ia o decizie înţeleaptă, şi anume: în clipa în care au loc asemenea modificări de program în cadrul comisiilor, ca urmare a consultărilor pe care preşedintele de şedinţă le face cu liderii grupurilor parlamentare, şi avem reprezentanţii Secretariatului general în permanenţă în plenul Camerei, să se transmită imediat comisiei de specialitate sau comisiilor care vor fi convocate de îndată să rezolve anumite probleme, tuturor colegilor care fac parte din acele comisii. Să facem o procedură de lucru, nu cer nimic altceva, astfel încât asemenea situaţii chiar să nu mai existe. Şi, dacă uită un lider sau un vicelider de grup să spună colegilor dintr-o comisie, procedura există şi ea îşi vede de treaba ei, indiferent cum sunt oamenii.

Asta vă cer; nimic altceva.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Eu sunt de acord. Ceea ce spuneţi este foarte corect, însă nu ştiu dacă Secretariatul general poate să stea după zece comisii care lucrează în acelaşi timp.

(fără microfon, răspunsul domnului Nicolăescu)

Domnule Nicolăescu, se presupune că liderii grupului ştiau deja din program. Puteau să-şi anunţe colegii, şi aşa cum se practică, să fi vorbit unii cu alţii şi să fi mers.

Eu sunt de acord şi cu altceva.

 

Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Eu propun să nu lăsăm pe spatele la unul sau la doi oameni, să facem o procedură de lucru. Şi atunci lucrurile sunt simple.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Ştiu, dar procedura de lucru se poate adresa către birourile de comisii, nu către Secretariatul general.

Şi dacă preşedintele unei comisii este prezent, dacă nu este prezent în sala de plen, întotdeauna avem înlocuitor, un vicepreşedinte al comisiei, aude că s-a luat decizia, plenul a luat decizia aceasta.

Nu au decât să-şi pună birourile de comisii să dea mesaje la membrii comisiei.

De acord, cu decizia Biroului permanent, dacă este nevoie.

Alte comentarii, dacă mai sunt.

Vă rog domnul Korodi.

 

Domnul Korodi Attila:

Domnule preşedinte, am o întrebare către Secretariatul general.

Săptămâna trecută a fost depusă o cerere a Grupului UDMR, cu privire la  „Ora Primului ministru”.

Când veţi înainta către decizie?

 

Doamna Silvia-Claudia Mihalcea:

Potrivit cutumei, această solicitare va intra în momentul în care se discută în Biroul permanent programul pentru acea zi de luni.

Săptămâna viitoare. Asta este cutuma, ca să nu se stabilească cu trei săptămâni înainte.

Întotdeauna în Biroul permanent s-a discutat conform acestei cutume.

 

Domnul Petru Gabriel Vlase:

Mulţumesc.

Vă urez o zi frumoasă.

Declar închisă şedinţa.

 

*

 

Şedinţa s-a încheiat la ora 14,20.