Ședințele Biroului permanent
Ședința curentă
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2008-2012 > Camera Deputaților > Biroul Permanent > Calendar sedințe dec. 2009 Versiunea pentru printare
Stenograma ședinței Birourilor permanente reunite ale Camerei Deputaților și Senatului din 21 decembrie 2009 ora 12:00

2. Repartizarea candidaților propuși de către primul- ministru desemnat, domnul Emil Boc, la funcția de membru al Guvernului pentru audierea la comisiile permanente ale Camerei Deputaților și Senatului
aprobată consultă

Repartizarea candidaților propuși de către primul- ministru desemnat, domnul Emil Boc, la funcția de membru al Guvernului pentru audierea la comisiile permanente ale Camerei Deputaților și Senatului Domnul Mircea-Dan Geoană:

La punctul 1 din ordinea de zi avem Scrisoarea din partea domnului Emil Boc, candidatul desemnat pentru funcția de prim-ministru. Avem, conform procedurilor, lista Guvernului și proiectul de program de guvernare pentru perioada următoare.

Evident, va trebui să stabilim astăzi și calendarul audierilor, propunerilor de miniștri în Guvernul României.

V-aș propune, ținând cont de faptul că, și la nivelul Camerei Deputaților - și doamna președinte Anastase mi-a confirmat acest lucru - și la nivelul Senatului, mâine dimineață, ar fi necesar un plen al fiecărei Camere pentru a putea să finalizăm ultimele aspecte legate de aprobarea bugetului și de lucrurile care au rămas încă nerezolvate la Senat, să solicit secretarilor generali un calendar de audieri pentru candidații de miniștri în Guvernul României, începând cu ora 10.00 dimineață, mâine, marți, 22 decembrie 2009. Consult Birourile permanente reunite pentru această propunere de a avea un calendar.

Domnule Moraru, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Ion Moraru:

Dacă-mi permiteți, domnule președinte, cred că va trebui să stabiliți ora 11.00, la ora 9.00 sunt depuneri de coroane, iar noi, la Senat, avem plenul de la ora 10.00 la 11.00. Nu cred că sunt probleme pentru că practic sunt numai trei săli unde audiază două comisii, deci nu există niciun fel de problemă.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Din punct de vedere logistic și organizatoric sunt dificultăți pentru a parcurge audierile?

Domnul Ion Moraru:

Nu sunt.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Domnule Barbu, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule președinte,

Este o singură problemă, o comisie de la Senat și una de la Camera Deputaților participă la patru audieri. Aceea este singura problemă. Din punctul de vedere al sălilor, avem la dispoziție patru săli în plus față de cele de la comisii, plus încă una de la Senat. În aceste cinci săli sunt câte două audieri. În rest, în fiecare sală este câte o singură audiere. Doar două comisii, una de la Camera Deputaților și una de la Senat, au patru audieri de făcut.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Atunci, ținând cont de calendarul plenului Senatului de mâine dimineață și de faptul că mâine este 22 decembrie 2009, deci comemorarea a 20 de ani de la Revoluția română, vă propun ora 11.00 pentru demararea audierilor candidaților de miniștri, cu rugămintea de a putea comunica în consultare cu președinții comisiilor permanente și cu liderii de grupuri o succesiune, astfel încât la comisiile cu încărcătură mai mare, membrii comisiilor să aibă timpul fizic pentru audierea temeinică a celor care au fost propuși pentru a face parte din Guvern.

Domnule Voicu, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Mihai Alexandru Voicu:

Am declarat și respectăm ceea ce am declarat că nu vom împiedica în niciun fel, procedural, investirea cât mai rapidă a Guvernului, asta nu înseamnă că vom și vota pentru, dar aș vrea să întreb, din punct de vedere tehnic, când aflăm această programare? Și dacă este nevoie s-o aprobăm în Birourile permanente sau cum se procedează?

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Domnule Barbu, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Gheorghe Barbu:

În mapă, aveți repartizat pe miniștri și pe comisii, inclusiv câte comisii au de audiat.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Aveți la punctul 2, în mapă, o propunere.

Domnul Gheorghe Barbu:

Este la punctul 2. Ce nu este? Este ora. acea chestiune cu ora n-o putem conveni noi, secretarii generali, ci trebuie s-o convină președinții de comisii.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Domnule Toader, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Mircea-Nicu Toader:

După planificare, voiam să vă întreb, se termină marți toate comisiile, ca totuși să ne facem o socoteală?

(Din sală): Joi se termină.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Domnule Verestóy, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Verestóy Attila:

Doamna președinte,

Domnule președinte,

Domnilor colegi,

Am o propunere pe care eu cred că și dumneavoastră o înțelegeți și va ușura această repartizare a candidaților propuși pentru audieri.

Și anume, în primul rând, noi credem, așa știm, că viceprim-ministrul, neavând atribuții exact în sensul în care nu are atribuții nici primul-ministru desemnat, care nu va fi audiat, este normal ca viceprim-ministrul, domnul Marko Bela să nu treacă prin audieri, ci să treacă prin vot, pentru că acesta este statutul politic al viceprim-ministrului.

(Din sală):Nu are portofoliu.

Domnul Verestóy Attila:

Absolut. Nu are portofoliu.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Singura dificultate pe care o văd este că în toate situațiile precedente pe care mi le reamintesc, cel puțin la investitura precedentă, vicepremierul de atunci a fost audiat. Poate că nu a avut portofoliu în primă instanță.

Domnul Verestóy Attila:

A fost o altă concepție, o altă gândire a guvernării. Acum este un Guvern politic în care cei doi lideri politici, evident, nu de aceeași mărime, știți bine că sunt de diferite mărimi, dar trebuie să fie sub aceeași regulă.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Avem în fața noastră o propunere ca vicepremierul propus Markó Béla să nu intre în procedura de audiere. Este propunerea făcută de domnul Verestóy și o supun votului dumneavoastră.

Cine este pentru? Doamna Silistru, vă rog, mă ajutați cu numărătoarea.

Cu majoritate de voturi, propunerea a fost acceptată.

Luăm notă de această propunere.

Atunci, vă propun să demarăm audierile pentru restul membrilor propuși ai Guvernului, mâine, marți, 22 decembrie 2009, începând cu ora 11.00, în sensul de a finaliza mâine audierile pentru a putea să avem un vot în plen, miercuri 23 decembrie 2009. Joi, fiind ajunul Crăciunului, cred că este natural să putem finaliza aceste proceduri parlamentare în cursul zilelor de marți și miercuri.

De acord cu propunerea aceasta?

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule președinte,

Ar mai trebui fixată ora, miercuri, dacă nu vă supărați.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Întâi vreau să stabilim dacă membrii Birourilor permanente reunite sunt de acord cu demararea, mâine, la ora 11.00, a audierilor candidaților de miniștri. Vă rog să votați. Audieri, mâine, începând cu ora 11.00 în sensul finalizării acestora, mâine, marți, 22 decembrie 2009.

Cine este pentru? Mulțumesc foarte mult. Propunerea a fost aprobată de Birourile permanente reunite.

Vă adresez întrebarea cu privire la ora la care ar trebui să fie convocat plenul reunit al celor două Camere, miercuri, pentru votul de învestitură pentru Cabinetul propus și pentru programul de guvernare.

Doamna președinte Anastase, vă rog, o oră pentru plenul reunit de miercuri, 23 decembrie 2009.

Vă propun ora 9.30. De acord, da?

Deci, miercuri, 23 decembrie 2009, la ora 9.30 va fi plen reunit pentru acordarea votului de învestitură și pentru aprobarea programului de guvernare în condițiile în care, evident, va exista majoritate.

Domnul Puiu Hașotti:

Alocarea timpilor.

(Din sală): Timpii obișnuiți.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Vă propun ca timpii alocați să fie cei obișnuiți, cele 20 de secunde de parlamentar, urmând ca, practic, să fie timpii cunoscuți de la precedentele încercări, unele reușite, altele mai puțin, cu privire la acest subiect. De acord, da?

Deci, cele 20 de secunde, ceea ce înseamnă că fiecare grup parlamentar are timpul respectiv și va comunica celor care vor conduce ședința de miercuri lista cu cei care se înscriu la cuvânt.

Domnule Verestóy, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Verestóy Attila:

Domnule președinte,

M-am consultat între timp și cu colegii de la Partidul Liberal.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Partidul Național Liberal.

Domnul Verestóy Attila:

Da, da. Și cu partidul dumneavoastră și am solicita, dacă se poate, și sigur că se poate, pentru că se adună comisiile, măcar acum se adună, să fie audiați și cei câțiva care au rămas restanți la audieri, pentru că nu s-au putut aduna comisiile niciodată, nu era cvorum. Sunt la domnii secretari generali, au fost programați pentru audieri, dar nu s-a reușit adunarea comisiilor.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Domnule Barbu, este timp fizic pentru așa ceva?

Domnul Gheorghe Barbu:

Domnule președinte,

La C.N.C.D. comisia a amânat dezbaterile pentru luna februarie 2010. La celelalte, un grup parlamentar nu ne-a făcut vreo propunere până în prezent. Drept urmare, nu am trimis acele propuneri către comisii și nu avem primit niciun raport, de la nicio comisie, în acest moment.

Domnul Verestóy Attila:

Tocmai despre asta este vorba, nu s-a întrunit comisia.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Nu știu dacă este timp fizic. Daca mâine vrem să facem audieri.

Domnul Verestóy Attila:

Este timp pentru că aceasta este o procedură simplă.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Dar înțeleg că sunt comisii care au patru audieri și bănuiesc, o parte dintre ele sunt chiar cele economice.

Domnul Dan-Radu Rușanu:

Dacă-mi permiteți, și C.N.V.M și C.A.S. sunt la Comisiile reunite de buget, finanțe, dar acestea nu s-au reunit.

Domnul Gheorghe Barbu:

Problema este că noi avem ședințe de plen astăzi și miercuri.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Întrebarea este dacă pot fi numai în cursul zilei de mâine, pentru că plenul reunit este miercuri. Deci, dacă fizic este timp de audiere suplimentară, mâine, într-o zi foarte încărcată de audieri pentru candidații de miniștri?

Domnule vicepreședinte Oltean, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Ioan Oltean:

Domnule președinte,

Eu cred că în virtutea unei experiențe trecute, nu este timpul fizic pentru realizarea unei asemenea audieri, numai dacă o facem de mântuială. Haideți să nu amestecăm lucrurile, mâine este audierea miniștrilor, ne ocupăm de treaba aceasta și o să fixăm altă dată la care va fi audierea pentru aceste funcții, ca să iasă toate lucrurile ca lumea.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Domnule Popa, vă rog, aveți cuvântul.

Domnul Dan-Radu Rușanu:

La mulți dintre aceștia le expiră mandatele.

Domnul Cornel Popa:

Vom avea o sesiune extraordinară în ianuarie, din câte înțeleg, și în paralel cred că vom putea face mai așezat și aceste lucruri, atunci.

Domnul Dan-Radu Rușanu:

La mulți dintre ei le-au expirat mandatele, domnule președinte, au avut mandatele amânate până la 1 decembrie 2009.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Doamna Aura Vasile, vă rog, aveți cuvântul.

Doamna Aurelia Vasile:

Domnule președinte,

La fel ca și colegul și eu voiam să propun ca această activitate să rămână pentru prima săptămână a lunii ianuarie, atunci când o să avem sesiunea extraordinară. Este mult prea compactat timpul acum și nu văd cum putem să le rezolvăm pe toate.

Domnul Mircea-Dan Geoană:

Avem în mapa noastră de astăzi o scrisoare din partea Președintelui României, pe care au primit-o președinții celor două Camere, cu privire la o sugestie de calendar pentru aprobarea bugetului de stat și a bugetului de asigurări sociale.

Evident, nu ne vom putea pronunța în absența unui proiect de buget transmis de un guvern legitim al României, dar așa cum arată lucrurile din punctul de vedere al obligațiilor internaționale ale României, la începutul lunii ianuarie, Comisiile de buget, finanțe vor fi sesizate cu proiectul de buget, oricum. Ceea ce înseamnă că, practic, nu trebuie să așteptăm până în februarie, ci, la început de ianuarie, practic, se poate proceda și la această formă de audieri. Ținând cont de calendarul extrem de încărcat de mâine, cred că este formula cea mai rațională și expeditivă, în același timp, pentru că tot la început de an 2010, vor deveni operaționale aceste propuneri.

De aceea, vă sugerez să păstrăm această temă pentru Biroul permanent reunit pe care îl vom face imediat ce vom fi primit din partea Guvernului României proiectul de buget pe 2010 și rog președinții Comisiilor de buget, finanțe sau liderii de grup care au în atenție acest lucru să putem programa și o ședință de audieri a Comisiilor reunite de buget, finanțe din Camera Deputaților și din Senat. De acord? Mulțumesc.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 26 iunie 2022, 11:45
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro