Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Activitate parlamentară
2016-prezent (dep.)
2012-2016 (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2012-2016 > Camera Deputaților > Andrei Daniel Gheorghe > Comunicate de presa Versiunea pentru printare


primită de la domnul deputat Daniel Gheorghe (Grup PNL)
Democrația, o piedică pentru cine?

Recent am observat atât la nivel european cât și la nivel național o tendință tot mai clară de a nesocoti voința exprimată legitim de către cetățeni prin vot direct și a muta decizia în mâinile unor așa zise ”elite” nealese și ”tehnocratice” care din spatele ușilor închise să dirijeze marile jocuri politice și economice.

Din păcate, România, ”batalionul disciplinar” al U.E. în materie de politici de austeritate, măsuri de disciplină financiar-fiscală, monitorizări judiciare și ale excepții de la regulă, rămâne în prima linie și de această dată.
Astfel că aprobarea de către Guvernul condus de Victor Ponta a proiectului, paralel cu ordinea constituțională și cu principiul separării celor 3 puteri în stat, de înființare a Comitetului Național de Supraveghere Macroprudențială pus sub conducerea guvernatorului Băncii Naționale, Mugur Isărescu, și alcătuit din 5 membrii de la BNR, 2 de la ASF și 2 reprezentanți ai Guvernului, ale cărui decizii implicând direcțiile majore ale politicilor financiare românești vor fi puse în practică obligatoriu de către executiv, este un pas important spre dărâmarea treptată dar sigură a edificiului democratic românesc și așa destul de fragil. Conform acestui proiect de act normativ, guvernatorul BNR va deveni practic un fel de guvernator al României în ciuda faptului că nicăieri în Constituția României nu este prevăzut absolut nimic cu privire la vreo eventuală coordonare a politicilor guvernamentale de către banca centrală. Structura CNSM-ului, dominată de BNR și de ”instituția-sinecură” ASF va deveni astfel factorul decizional major în politicile macroeconomice de gestionare a crizelor și în chestiunea planificării proiecțiilor financiare, fapt care va transforma această structură antidemocratică în principalul interlocutor al Comisiei Europene și al FMI în România, instituții politice dornice poate să scape de stresul negocierilor cu un Guvern unde, de bine, de rău mai pot apărea și opinii divergente unei linii de ”convergență transnațională” a marilor teme publice.
Oare, Mugur Isărescu, guvernator care a girat politicile de austeritate ale regimului Băsescu și care înainte de aceasta a susținut creditele neperformante și activele toxice implantate în piața românească de către jucătorii financiari externi care au stimulat ”bula speculativă” din 2007-2008 și care după 2010 s-au ascuns în spatele garanțiilor financiare oferite de Isărescu și BNR pe cârca întreprinzătorilor și contribuabililor români, poate prezenta încredere din această postură de ”super-prim-ministru” al României? Eu categoric mă îndoiesc!
Nu pot să nu menționez faptul că inoportuna apariție a acestui Comitet (anti)Național de Supraveghere Macroprudențială ne amintește de una dintre pepinierele securiste de cadre din sfera economiei comuniste, Comitetul de Stat pentru Planificare, încalcă dreptul de decizie al Guvernului în chestiuni de ordin economico-financiar și vine să se substituie decidenților rezultați din votul liber. Diferența majoră dintre comunistul CSP și neocorporatistul CNSM, este că structura guvernată de BNR va avea o poziție de influență politică net superioară a ceea ce era ”pe vremuri” CSP-ul. Consider nu doar că România nu are nevoie de acest ”suprastrat” birocratic de reglementare și control care încalcă principiul separării și echilibrului puterilor în stat, dar cred că BNR care alături de ASF deține 7 din 9 poziții în acest Comitet ar trebui să intre sub un control real și eficient exercitat de Parlamentul României, forul democratic suveran al națiunii. În practică, însă, vedem un efect invers în care nu doar că nu puterile legitime (legislativă și apoi executivă) controlează funcționarea Băncii Naționale, ci aceasta din urma tinde să devină decidentul principal subordonându-și atât Guvernul cât și Parlamentul.
Acest proiect de act normativ emis de Guvernul României este un atentat la democrație și deschide drumul unor abuzuri majore și a derapajelor spre o societate controlată, o societate blocată în care singura libertate posibilă este cea permisă prin dispensa ”tehnocraților” și a instituțiilor netransparente și nealese de nimeni. Cred că este de datoria noastră, a celor care am fost trimiși de către români în Parlament, spre a le apăra drepturile și interesele, să respingem această aberație antidemocratică și să întărim rolul instituțiilor publice legitime alese prin vot liber.
Refuz să cred într-o politică economică dirijată de ”tehnocrați” obedienți unor instanțe de decizie strategică supranațională și rămân la părerea că o autentică libertate financiară și o suveranitate națională în materie de decizii macroeconomice formează unica sursă reală de bunăstare și dezvoltare durabilă!
Un vot parlamentar în favoarea CNSM-ului, entitate profund ilegală, este un vot pentru servitutea României!
Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 22 noiembrie 2019, 1:30
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro