Curriculum Vitae
Comunicate de presă
Galerie foto
Activitate parlamentară
2016-prezent (dep.)
2012-2016 (dep.)
inițiative legislative
întrebări și interpelări
moțiuni
luări de cuvânt în plen
votul electronic
declarație de avere
declarație de interese
www.fchereches.ro
 
Sunteti în sectiunea: Prima pagina > Legislatura 2012-2016 > Camera Deputaților > Florica Cherecheș > Comunicate de presa Versiunea pentru printare

În data de 9 februarie 2015 s-a publicat pe site-ul ministerului educației un comunicat de presă cu privire la faptul că în perioada 18 – 23 februarie 2015 se pot face înscrierile la concursul organizat pentru ocuparea funcțiilor de inspector școlar general, care va avea loc în 11-20 martie 2015.
Metodologia de organizare și desfășurare a concursului pentru ocuparea celor 42 de posturi de inspector general școlar se bazează pe ordinul nr. 5557/2011, modificat puțin în anul 2015, în sensul oferirii posibilității ca persoane aflate în prag de pensionare să ocupe aceste posturi.
Din metodologie și toate documentele conexe puse la dispoziția publicului mi-au atras atenția, printre multe alte aspecte, următoarele:
  • bibliografia cuprinde Programul de guvernare 2009 - 2012
  • printre documentele necesare pentru înscrierea la concurs am observat că se solicită "oferta managerială a candidatului pentru postul pentru care candidează, depusă în plic sigilat".
    Bibliografia pentru acest concurs menționează Programul de guvernare 2009 - 2012 (!?!), ceea ce reprezintă nu doar o aberație, dar demonstrează faptul că hotărârea de organizare a concursului a fost luată subit, fără prea multă gândire și că actualul Guvern nu are nicio strategie în domeniul învățământului. În aceste condiții, și precum și din cauza faptului că bibliografia indicată nu menționează Regulamentul de organizare și funcționare a instituțiilor de învățământ preuniversitar, actualizat în 2015, un candidat nu are cum să întocmească o ofertă de management educațional și administrativ bazată pe o strategie generală de dezvoltare a învățământului și corelată la situația actuală. De asemenea, candidaților din afara instituției le este îngrădit accesul la informații prin faptul că pe site-urile inspectoratelor școlare județene, nu se găsesc informații despre strategiile locale și regionale în domeniul educației.
    Pe lângă această aberație, nici timpul acordat pentru elaborarea unei oferte manageriale de substanță, care să aducă un plus valoare în domeniul educației, nu este suficient.
    Așadar, avem 4 zile lucrătoare pentru înscrierea candidaturilor pentru posturile din întreaga țară, și maxim 10 zile lucrătoare pentru pregătirea întregului dosar, care necesită o mulțime de documente și redactarea unei oferte manageriale, timp insuficient, dacă ești o persoană de bună credință care abia în data de 9 februarie 2015 ai aflat de concurs și nici nu ai acces la informații interne cu privire la date statistice, strategii și alte planuri de dezvoltare.
    Totodată, metodologia privind organizarea concursului de ocupare a funcțiilor de conducere la nivelul unităților de învățământ nu este aprobată prin ordin de ministru deși LEN prevede la Art. 361 alin. 6 obligația ministerului de a elabora în termen de 8 luni metodologiile și regulamentele specifice. In octombrie 2011, alături de metodologia pentru inspectorii generali, trebuia sa fie publicată și metodologia pentru directori. Era util ca și această metodologie să fie întocmită înainte de lansarea acestui concurs pentru ca să avem o proiecție asupra întregului sistem de conducere din învățământ.
    Dacă ar fi fost de bună credință, ministerul ar fi trebuit să publice un calendar al acestor concursuri, aprobat prin O.M., până la începutul anului școlar 2014/15 ceea ce ar fi asigurat condiții optime pentru pregătirea și desfășurarea concursurilor (Prin O.M. se aprobă, până la începutul anului școlar, orice metodologie sau regulamente ce vor fi aplicate pe durata anului școlar respectiv). De asemenea, ministerul ar fi trebuit deja sa publice calendarul organizării concursurilor pentru ocuparea posturilor de directori pentru a asigura tratament egal tuturor persoanelor care doresc să ocupe o funcție de conducere în sistemul de învățământ, pentru a nu risca politizarea excesivă a învățământului.
  • Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 24 ianuarie 2020, 10:03
    Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
    E-mail: webmaster@cdep.ro