Ioan Catarig
Ioan Catarig
Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 1996
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
27-09-2022
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 1996 > 04-06-1996 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 iunie 1996

  1. Intervenții ale domnilor deputați:
  1.3 Ioan Catarig - Intervenție referitoare la rațiunea de a fi a activității politice, proiecția sa energetică;

Domnul Ioan Gavra:

................................................

Domnul deputat Ioan Catarig are cuvântul.

Urmează domnul deputat Daniel Costache, de la același grup parlamentar, P.D.S.R.

Domnul Ioan Catarig:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Și în intervenția de astăzi voi aborda rațiunea de a fi a activității politice, proiecția sa energetică, cu implicațiile sale economice și rezultatele sociale ce decurg din acestea, prin prisma doctrinei solidarității social-economice care se regăsește în programele politice ale actualelor partide parlamentare, pornind de la realitatea PIB-ului românesc, cel mai scăzut din zona geografică în care trăim, sarcina mea de azi fiind mult ușurată de realitățile evidențiate cu prilejul alegerilor locale de acum două zile, căci cetățenii României doresc promovarea de soluții politice cu responsabilitate, cu seriozitate, și nu aventurism politic.

Iată, Comisia pentru industrie și servicii si-a dat avizul, pe 9 mai, cu nr. 420, asupra propunerii legislative privind reglementarea finanțării și exploatării amenajărilor hidrotehnice complexe, de folosință multiplă, dar Comisia pentru buget, finanțe și bănci, cu data de 15 mai, vine și ne propune respingerea acestei propuneri legislative, precizând în ultima frază: "Modalități de realizare a obiectivelor hidroenergetice, precum și exploatarea acestora se realizează în cadrul reglementărilor existente". Acum întreb și eu, că nu am văzut care sunt aceste reglementări, căci iată, din cele peste 30 de variante ale Legii energiei electrice, doar una a ajuns la noi și încă neoficială, la noi, la Comisia de industrie și servicii, la dumneavoastră nu încă.

În același timp, cei care susțin astfel de aberații, că nu le pot spune altfel, ne transmit materiale care folosesc terminologii, termene și soluții care se promovau și înainte de 1989 și care au avut rezultatul care a dus la ceea ce s-a întâmplat în decembrie 1989 și îmi permit să vi le citesc: "Recuperări resurse energetice refolosibile"; "Reducerea consumurilor proprii în sistemul producerii, transportului și distribuției energiei electrice și termice"; "Reducerea consumurilor specifice la utilizatori"; "Surse regenerabile de energie, substituiri hidrocarburi cu alți purtători de energie"; "Reabilitarea termică a clădirilor publice și a locuințelor"; "Sisteme de acționare cu turație variabilă"; "Gestiunea energiei". Aceste fraze erau în toate planurile de măsuri care s-au promovat înainte de 1989, fără a se nominaliza ceva concret și astăzi avem în consum propriu intensitate energetică pe produsul realizat în România de trei ori mai mare decât în oricare altă parte a lumii.

Rezultă din ceea ce v-am prezentat o reaintenție, poate, pe un fond de o cunoaștere redusă, ca să nu spun altfel, ajunsă la plan de politică națională și acestea nu oricum, ci în condițiile în care, referitor la pagubele produse de inundațiile din decembrie 1995, acolo unde nu există amenajări hidrotehnice, ni se comunică ceva de genul: "... referitor la valoarea pagubelor produse de inundații în decembrie 1995, menționăm că Ministerul Finanțelor", rețineți, "... Ministerul Finanțelor nu deține astfel de date". Dar, oare cine trebuie să le dețină? "... acestea putând fi obținute de la Comisia centrală pentru apărarea împotriva inundațiilor, fenomene meteorologice periculoase și accidente la construcții hidrotehnice, instituită în conformitate cu Ordonanța nr. 47 din 1994 a Ministerului Apelor".

Deci, cei care gestionează banul public nu știu care au fost pierderile României în decembrie 1995 prin inundații... și resping, în același timp, o propunere legislativă care vine să reglementeze, să aducă lumină și să orienteze investițiile în domeniul hidrotehnic.

Toate aceste argumente aduse în fața dumneavoastră au ca scop, odată cu informarea dumneavoastră, crearea și respectiv relansarea acelei răspunderi politice pe care v-ați luat-o cu toții, la alegerile din septembrie 1992, de a crește bogăția, bunăstarea tuturor cetățenilor României, în primul rând, prin resursele umane și materiale românești.

În ceea ce mă privește, aștept și în continuare întâlnirile solicitate cu domnul Președinte Ion Iliescu și cu domnul prim ministru Nicolae Văcăroiu. Până acum n-am primit, din toate cele 10 încercări din acest an, nici un răspuns din care să înțeleg că se dorește această întâlnire.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Domnul Ioan Gavra:

Da. Vă mulțumesc, domnule deputat.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti duminică, 2 octombrie 2022, 3:12
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro