Cornel Boiangiu
Cornel Boiangiu
Sittings of the Chamber of Deputies of February 6, 2001
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2001 > 06-02-2001 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of February 6, 2001

  1. Intervenții ale domnilor deputați:
  1.4 Cornel Boiangiu - atitudine împotriva "pedeserizării instituțiilor publice";

Domnul Valer Dorneanu:

................................................

Dau cuvântul, în continuare, domnului deputat Cornel Boiangiu, din partea aceluiași grup parlamentar.

Domnul Cornel Boiangiu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor deputați,

Declarația mea cuprinde un aspect din ce în ce mai des întâlnit, și anume pedeserizarea instituțiilor publice, concretizată prin Hotărârea de Guvern nr. 12/2001, de fapt, în 4.01.2001, și publicată în Monitorul Oficial nr. 16/2001. Prin această hotărâre, Guvernul actual dă o nouă dovadă că principalele sale obiective sunt interesele sale de grup, de satisfacere a clientelei politice și nicidecum a intereselor țării.

Nu organizarea corespunzătoare a diverselor instituții ale statului îl animă, cum afirmă liderii PDSR sentențios, ori de câte ori se cer explicații asupra diverselor alambicări din ministere, agenții etc., ci scopul este evident: acela de a nu recunoaște statutul funcționarului public și concursurile susținute pentru ocupare de posturi. Consecința nu poate fi decât promovarea incompetenței prin numiri directe pe post, haos în domeniile respective, care produc pagube incalculabile pentru țară, prin reluarea acestor aspecte fundamentale ale organizării sociale la fiecare început de ciclu electoral.

Mai concret, prin Hotărârea de Guvern nr. 12, din 7 inspectorate silvice teritoriale se fac 16, cu 16 inspectori șefi, 16 contabili șefi, 16 sedii centrale etc., sub diferite pretexte. Nu numai că se înființează 16 inspectorate, dar 2 din cele 7 existente inițial se desființează, din unul făcându-se două, situate în centre noi, lăturalnice, a căror eficiență este infirmată de orice calcul economic și de tradiție. Craiova, împărțită între Gorj și Râmnicu Vâlcea, se desființează, cu motivația existenței unor suprafețe de pomi forestieri mai mari în cele două județe. Se uită, însă, că proprietatea particulară este mult mai mare în Dolj decât în Gorj: 10.136 ha în Dolj, 4.529 ha în Gorj; iar suprafețele solicitate conform Legii nr. 1/2000 sunt mai mari în Dolj.

Deși rezultă clar că județul Gorj va avea cele mai puține suprafețe de pomi forestieri ce vor constitui proprietatea particulară, în raport cu celelalte județe, Dolj și Mehedinți, totuși, centrul se mută în Gorj, deși această formă de proprietate necesită supravegherea cea mai atentă pentru evitarea defrișărilor în această perioadă și încă mulți ani înainte. Nu se iau în calculcul multiplele probleme ale județului Dolj privind ameliorarea prin împădurire a mii de ha de terenuri degradate, existența în Dolj a grupei de control cinegetic, faptul că Direcția silvică județeană a fost, de asemenea, mutată în Gorj, practic, la ora actuală, județul supus deșertificării neavând nici o instituție silvică de protecție. Ambele instituții, respectiv, Inspectoratul teritorial pentru regim silvic și cinegetic, cât și Inspectoratul județean, sunt necesare și opurtune în acest județ, în care defrișările pădurilor de salcâm amenință pe o bună parte din suprafață cu deșertificarea.

Nu se ia în calcul poziționarea geografică a municipiului Craiova între cele 3 județe, Mehedinți, Gorj, Dolj, fapt ce asigură deplasarea personalului în teritoriu cu efort financiar și de timp redus, cât și faptul că mutarea sediului la Târgu Jiu, precum și transferarea personalului la această unitate înseamnă o lovitură grea dată celor 31 de familii cu copii și câte un singur salariat, obligate să facă naveta de peste 250 de km pentru a-și menține posturile. Majoritatea acestora sunt funcționari publici angajați prin concurs.

Nu se ia în seamă, de asemenea, faptul că nici măcar nu există sediu corespunzător la Târgu Jiu, că, de fapt, sediul de la Craiova ar puta acoperi și acoperă atât înființarea unei direcții silvice, cât și a inspectoratului teritorial de protecție silvică de care am amintit.

Iată, doamnelor și domnilor deputați, unde duce această obsesie a aranjării propriilor fii, care este în dauna cetățenilor acestei țări! Vă mulțumesc pentru atenție.

Domnul Valer Dorneanu:

Și eu vă mulțumesc.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania sunday, 25 august 2019, 6:27
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro