Napoleon Pop
Napoleon Pop
Ședința Camerei Deputaților din 29 mai 2001
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2022 2021 2020
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2001 > 29-05-2001 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 mai 2001

  1. Intervenții ale domnilor deputați:
  1.2 Napoleon Pop - despre rolul societăților mici și mijlocii în consolidarea sectorului privat;

Domnul Viorel Hrebenciuc:

................................................

Domnul Napoleon Pop.

Domnul Napoleon Pop:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

După cum se știe, Guvernul și-a propus să dezvolte economia reală, baza acesteia urmând să fie reprezentată de agenții economici cu bune performanțe comerciale și financiare. Dacă Guvernul este serios în ceea ce privește restructurarea și privatizarea societăților la care statul este acționar majoritar, atunci trebuie să admitem că obiectivul dezvoltării economiei reale vizează în principal creșterea și consolidarea sectorului privat, iar în cadrul acestuia societățile mici și mijlocii trebuie ajutate să se nască în număr cât mai mare și mai ales să poată să trăiască pentru a-și demonstra menirea, respectiv de a crea noi locuri de muncă, de a dinamiza procesul investițional, de a mări baza de impozitare, inclusiv prin realizarea de profit, de a genera clasa mijlocie reprezentată de întreprinzători curajoși, angajați cu venituri confortabile, de a-și dezvolta piața internă și de a asigura cererea de consum prin produse și servicii indigene la prețuri competitive, de a-și asuma responsabilități în creșterea economică și a nivelului de trai pe care Guvernul, din motive electorale, vrea să le concentreze în mâinile sale.

Există doi dușmani principali majori împotriva unui sector privat viabil, care să asigure funcționarea economiei în parametri de piață: birocrația excesivă, nașterea și funcționarea I.M.M.-urilor și fiscalitatea excesivă, dublată de monitorizare și controale abuzive, ca număr și tematică.

Aș vrea ca astăzi să mă refer cu prioritate la birocrația avizelor de funcționare a I.M.M.-urilor și mai ales a poverii financiare pe care o implică, înainte ca un I.M.M. să devină funcționabil și să devină parte a economiei reale, asumându-și riscurile de piață.

Aspecte cum sunt: numărul avizelor și procedurilor complicate de obținere, metodologii stufoase prezentate în tomuri întregi, lipsa de unicitate în interpretarea și aplicarea criteriilor de acordare în teritoriu, taxe la vedere oficiale și mai ales "sume împinse" pentru a se obține avizele necesare, valabilitatea scurtă a acestor avize, ceea ce necesită repetări de mai multe ori fără preavize în termene utile, trebuie să preocupe Executivul în "defrișarea" acestui hățiș imens și potrivnic inițiativei private.

Cred că Executivul, după 12 ani de tranziție spre democrație și economie de piață, trebuie să vadă în sectorul privat un partener valabil în realizarea politicii sale economice, un partener care îl poate ajuta mai mult și în mod real în restructurarea marilor întreprinderi de stat. Un sector privat puternic poate să preia asupra sa tocmai efectele negative de care guvernele de până acum s-au temut în abordarea cu seriozitate a reformelor economice.

Cred, de asemenea, că menținerea dualismului conservator din structura economică - sector de stat și sector privat - în condițiile în care legiferarea se ocupă în proporție de 90% de reglementarea în susținerea sectorului de stat este pericolul numărul 1 al șansei de a finaliza tranziția de sistem, adică de a ajunge la o economie bazată pe un sistem privat puternic și responsabil.

Vă mulțumesc.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Mulțumesc, domnule Napoleon Pop.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti marți, 25 ianuarie 2022, 23:18
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro