Plen
Ședința Camerei Deputaților din 29 mai 2001
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2001 > 29-05-2001 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 29 mai 2001

13. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru abrogarea Legii nr. 157/2000 privind Planul național pentru agricultură și dezvoltare rurală aferent Programului SAPARD pentru cofinanțarea acestuia de la bugetul de stat (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 260/2001

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

................................................

Trecem la punctul următor - Proiectul de Lege pentru abrogarea Legii nr.157 din 2000 privind planul național pentru agricultură și dezvoltare rurală aferent programului SAPARD pentru cofinanțarea acestuia de la bugetul de stat.

Din partea inițiatorului, Ministerul Agriculturii, dacă este cineva.

Da, vă rog.

Domnul Gheorghe Sin:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Sunt Gheorghe Sin, secretar de stat la Ministerul Agriculturii, Alimentației și Pădurilor.

În cadrul programului special de aderare pentru agricultură și dezvoltare rurală SPARAD, România urmează să beneficieze de aproximativ 150 de milioane EURO anual, pe baza unor proiecte ce vor fi întocmite pentru zona rurală.

Documentul de programare multianuală și de fundamentare pentru implementarea programului SAPARD este planul național pentru agricultură și dezvoltare rurală, aprobat ca program operațional prin Decizia Comisiei Europene, din decembrie anul precedent.

Anul trecut a fost elaborat un plan național pentru agricultură și dezvoltare rurală care a fost adoptat de Parlamentul României prin Legea nr.157/2000.

Decizia inițiatorului Legii nr.157/2000, Ministerul Agriculturii și Alimentației, înainte de finalizarea negocierilor cu specialiștii Comisiei Europene privind stabilirea măsurilor prioritare și a sistemului de implementare, a fost luată în contradicție cu recomandările reprzentanților delegației Comisiei Europene în România. Acest fapt a reprezentat și un exces de reglementare din partea inițiatorului Legii nr.157, ținând cont și de faptul că adoptarea acestui act normativ nu a constituit o cerință expresă din partea Comisiei Europene.

Avem, de asemenea, în vedere și faptul că, față de prevederile planului național pentru agricultură și dezvoltare rurală, pot interveni unele modificări de ajustări, în sensul adaptării cadrului legislativ și instituțional. Astfel, ținând cont de dinamica derulării programului SAPARD, se impune abrogarea Legii nr.157 privind planul național pentru agricultură și dezvoltare rurală aferent programului SAPARD, pentru cofinanțarea acestuia de la bugetul de stat.

Pentru derularea în condiții optime a programului SAPARD, în ceea ce privește asigurarea cofinanțării, a garantării și a tuturor aspectelor legate de managementul financiar al programului, Ministerul Integrării Europene, Ministerul Finanțelor Publice și Ministerul Agriculturii, Alimentației și Pădurilor vor iniția un alt proiect de act normativ.

Față de cele prezentate, susținem abrogarea Legii nr.157/2000 privind planul național pentru agricultură și dezvoltare rurală aferent programului SAPARD.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Vă mulțumim și noi, domnule secretar de stat.

Deci, inițiatorul susține abrogarea Legii nr.157/2000.

Din partea comisiei sesizate în fond, domnul președinte Ilie Neacșu, pe care îl rugăm să ne spună opinia comisiei.

Domnul Ilie Neacșu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia a examinat Proiectul de Lege pentru abrogarea Legii nr.157/2000 privind planul național pentru agricultură și dezvoltare rurală aferent programului SAPARD, pentru cofinanțarea acestuia de la bugetul de stat, și vă propune spre dezbatere și adoptare forma prezentată de către Senat a acestui proiect.

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dacă din partea grupurilor parlamentare, la dezbateri generale, dorește cineva să ia cuvântul.

Da, domnule deputat Pereș, vă rog.

Domnul Alexandru Pereș:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Din capul locului, vreau să declar că Grupul parlamentar al Partidul Democrat va vota pentru abrogarea Legii nr.157/2000, dar profit de prezența domnului secretar de stat pentru a mă lămuri cu câteva probleme.

Cunoaștem, cei care am fost în legislatura trecută, modul într-adevăr excesiv prin care ni s-a impus acest act normativ de către Ministerul Agriculturii, reprezentat atunci prin domnul ministru al agriculturii, Ioan Avram Mureșan. Pe de altă parte, cunoaștem și că delegația Comisiei Europene în România a adus peste 20 de amendamente de fond acestui proiect de lege.

Vreau să-l întreb pe domnul secretar de stat dacă în acest nou proiect de act normativ care, probabil, va fi adus, mă rog, în discuția Camerei Deputaților și a Senatului, încă nu cunosc, pentru că reglementarea nu este o cerință expres neapărat a fi adoptat de către Parlament acest Plan național de dezvoltare a agriculturii și a mediului rural, așa recomandă Comisia europeană, pe de altă parte dacă cele 20 de amendamente s-a ținut cont de ele și dacă poate să răspundă în ce stadiu se află se află acreditarea Agenției SAPARD, având în vedere că, în multe luări de cuvânt de la acest microfon, în legislatura trecută, și eu, și alți colegi de ai noștri am avertizat Guvernul trecut asupra faptului că, în 2000, România va pierde cele 150 de milioane de Euro. Norocul nostru a fost că există posibilitatea reportării acestor sume pentru 2001, dacă într-adevăr, în luna noiembrie 2001, îndeplinim toate condițiile pentru ca Agenția SAPARD să fie acreditată.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Aceasta este, mai degrabă, o interpelare. Totuși, rugăm să aibă bunăvoința reprezentantul Ministerului Agriculturii, domnul secretar de stat, să ne spună pe scurt câteva lucruri, pentru informarea noastră, pentru că suntem în fața unui vot în legătură cu această problemă.

Domnul Gheorghe Sin:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Deci urmează ca un nou act normativ să fie prezentat în fața dumneavoastră, în locul celui prin care se abrogă Legea nr.157. Este vorba de o adaptare la noile structuri care s-au făcut, la o serie de modificări care au apărut și în structura Guvernului, Ministerul Integrării Europene, o serie de sarcini care revin atât Ministerului Agriculturii, Ministerului Integrării Europene referitoare la promovarea și concretizarea Programului SAPARD. De aceea, Planul național pentru agricultură și dezvoltare rurală, față de cel aprobat în anul precedent, nu suferă modificări esențiale, rămân aceleași direcții principale și prevederi, numai că vor fi unele adaptări la situația actuală.

În ce privește acreditarea Agenției SAPARD, noi ne-am planificat ca aceasta să aibă loc în luna septembrie, cel mai târziu la începutul lunii octombrie. În momentul de față, se lucrează la elaborarea a o serie de proceduri privind derularea proiectelor ce vor fi finanțate prin Programul SAPARD.

S-au creat condiții noi, favorabile desfășurării activității celor care lucrează în cadrul Agenției SAPARD, prin alocarea unui spațiu nou, în care să-și desfășoare activitatea. De asemenea, și Direcția generală de dezvoltare rurală din Ministerul Agriculturii a fost restructurată, în sensul de a fi îmbunătățită, astfel ca toate sarcinile care-i revin pentru a pregăti derularea Programului SAPARD, începând de la sfârșitul acestui an, să fie duse la bun sfârșit.

Noi credem, am apreciat, chiar ieri am făcut o analiză a stadiului lucrărilor pregătitoare pentru acreditarea Agenției SAPARD și credem că va putea fi chiar devansat termenul pe care l-am menționat.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Vă mulțumim și noi.

Să dea Dumnezeu și, în același timp, suntem convinși că veți avea bunăvoința să verificați și amendamentele care au fost propuse atunci, probabil pentru armonizare.

Vă mulțumim.

Domnul deputat Brudașca.

Vă rog.

Domnul Damian Brudașca:

Domnule președinte,

Domnilor colegi,

Ascultându-l pe domnul secretar de stat, am sentimentul, din nou, că se umblă mai mult la trompetă și mai puțin pe accelerație.

Acest Program SAPARD este proba seriozității noastre pentru reabilitarea agriculturii și a dezvoltării rurale. Atât de mult își schimbă punctul de vedere guvernările pe care le-am avut, inclusiv cea pedeseristă, în momentul de față, încât proba de seriozitate care se așteaptă de la noi este departe de a fi satisfăcută.

Am sentimentul că se lucrează foarte încet și că există riscul, chiar dacă se reportează acele sume de 153 de milioane de Euro pe anii 2000 – 2001, nu am certitudinea că agricultura românească și dezvoltarea rurală vor putea recupera, după 2002, banii rămași nefolosiți. Cred că este momentul ca Guvernul actual să facă dovada că este capabil și de fapte, nu numai de vorbe.

Evident, având în vedere punctul de vedere al Comisiei de agricultură, eu, personal, voi susține această adoptare a abrogării legii, dar solicit Guvernului și inclusiv domnului secretar prezent aici mai multă seriozitate în privința adaptării la cerințele europene de preaderare a României în structurile europene.

Domnul Bogdan Nicolae Niculescu-Duvăz:

Vă mulțumim, domnule deputat.

Ne-ați spus opinia dumneavoastră de a susține acest proiect de abrogare. În principiu, ar fi trebuit să ne spuneți opinia grupului, pentru că suntem în dezbateri generale și atitudinea pe care o exprimați ar trebui să fie a grupului.

Dacă, din partea celorlalte grupuri parlamentare, intervine cineva?

Dacă nu mai sunt intervenții, atunci trecem la dezbaterea proiectului de lege.

Vă supun dezbaterii titlul: Lege pentru abrogarea Legii nr.157/2000 privind Planul național pentru agricultură și dezvoltare rurală, aferent Programului SAPARD pentru cofinanțarea acestuia de la bugetul de stat.

Dacă în legătură cu titlul există comentarii? Nu există.

Dacă nu, cine este pentru...?

S-a adoptat, scuzați-mă. S-a modificat.

Articolul unic, așa cum este el redactat.

Dacă există comentarii? Nu. Înseamnă că îl considerăm adoptat și se trimite legea pentru ședința de vot final.

În continuare, la punctul 22 al ordinii de zi, este Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.103/1996 a Fondului cinegetic și protecției vânatului, în procedură de urgență.

Biroul comisiei se află în banca comisiei.

Invit pe domnul președinte al comisiei să ne transmită propunerea comisiei pentru timpii de dezbatere.

Domnul Ilie Neacșu:

Propunem o oră, în total, cu 2 minute pentru fiecare luare de cuvânt.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti miercuri, 1 decembrie 2021, 9:13
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro