Plen
Ședința Camerei Deputaților din 31 mai 2001
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
18-09-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2001 > 31-05-2001 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 31 mai 2001

Informare cu privire la inițiativele legislative înregistrate la Biroul permanent al Camerei Deputaților și care urmează să fie avizate de comisiile permanente în termenele stabilite.

Ședința a început la ora 9,45.

Lucrările au fost conduse de domnul Valer Dorneanu, președintele Camerei Deputaților, asistat de domnii Ioan Mihai Năstase și Tudor Mohora, secretari.

 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnilor deputați, vă rog să vă ocupați locurile în sală, ca să putem începe ședința.

Domnii secretari sunt rugați să-și ocupe locurile la prezidiu.

Vreau să știu dacă de la Ministerul de Interne este cineva prezent. Nu este.

Doamnelor și domnilor deputați,

Permiteți-mi să declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților, anunțându-vă că, din cei 345 de deputați, și-au înregistrat prezența 211, 134 fiind absenți, din care 107 participă la alte acțiuni parlamentare.

Am înțeles că ați avut marți o zi grea și din cauza aceasta nu sunteți toți prin sală!?

Permiteți-mi ca, înainte de a intra în ordinea de zi, să vă prezint inițitivele legislative care au fost înregistrate la Biroul permanent și care au fost repartizate comisiilor permanente pentru avizare.

1. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.75/2001 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.9/1992 privind organizarea statisticii oficiale, primit de la Guvern.

A fost sesizată, în fond, Comisia pentru politică economică, reformă și privatizare, iar pentru avize, Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriuliu și echilibru ecologic, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 7 iunie 2001, urmând a se aplica procedura de urgență.

2. Propunerea legislativă privind înființarea comunei Negreni, județul Cluj, inițiată de domnul deputat Damian Brudașcu.

În fond, a fost sesizată Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, iar pentru avize, Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 29 iunie 2001.

3. Propunerea legislativă privind înființarea comunei Valea Drăganului, județul Cluj, inițiată de domnul deputat Damian Brudașcu.

Cu această propunere a fost sesizată, în fond, Comisia pentru administrație publică, iar pentru avize, Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 29 iunie 2001.

4. Propunerea legislativă privind înființarea satului Hemieni, comuna Pârjol, județul Bacău, inițiată de domnul deputat Vasile Miron.

Cu această propunere legislativă a fost sesizată, în fond, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic; iar pentru avize, Comisia pentru buget, finanțe și bănci și Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 29 iunie 2001.

5. Propunerea legislativă privind Lege-cadru pentru prevenirea cruzimii față de animale și protecția acestora, inițiată de doamna deputat Mona Muscă și domnul deputat Atilla Kelemen.

Cu această propunere a fost sesizată, în fond, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 7 iunie 2001.

Proiectul urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

6. Proiectul de Lege privind acordarea gratuită de lapte praf pentru copiii cu vârste cuprinse între 0-12 luni, primit de la Guvern.

Cu acest proiect de lege a fost sesizată, în fond, Comisia pentru sănătate și familie; iar pentru avize, Comisia pentru buget, finanțe și bănci, Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic, Comisia juridică, de disciplină și imunități.

Termen de depunere a raportului: 7 iunie 2001.

Urmează a fi dezbătut în procedură de urgență.

Vă mulțumesc.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.73/2000 privind organizarea în universități a unor formațiuni de studiu complet în limbi moderne de mare circulație internațională (amânarea votului final).

Trecem la dezbaterea proiectelor înscrise pe ordinea de zi.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.73/2001 privind organizarea în universități a unor formațiuni de studiu complet în limbi moderne de mare circulație internațională.

Comisia pentru învățământ a propus respingerea și rog pe domnul președinte Stanciu să-și susțină raportul.

 

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Dați-mi voie să precizez clar că v-am simțit lipsa câteva zile, dar acum suntem în formațiune completă.

Domnule președinte, Comisia noastră de învățământ a analizat cu responsabilitate împreună cu ministerul această ordonanță și a ajuns la concluzia că formațiunile de studiu complet în limbi străine sunt necesare, numai că ordonanța nu face decât să reia texte din Legea învățământului. În prezent, se desfășoară aproape în fiecare centru universitar, în franceză sau în engleză, studii universitare, inclusiv la Facultatea de construcții din Iași. Deci este o dublare pentru imagine, pe care fosta conducere a ținut neapărat să o reitereze, să o aducă în atenția opiniei publice.

Ca urmare, noi am propus respingerea, pentru că nu putem face legi din legi și avem o singură lege, care este constituția învățământuliu, Legea educației naționale.

Vă rog să susțineți, prin votul dumneavoastră, respingerea acestei ordonanțe.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Din partea ministerului.

Poftiți, domnule ministru!

 
 

Domnul Radu Mircea Damian:

Domnule președinte,

Stimați deputați,

Ministerul Educației și Cercetării susține aceeași poziție, a comisiei de la Camera Deputaților, în sensul că respingerea ordonanței se justifică prin faptul că prevederile sale sunt cuprinse în Legea învățământului și nu este nici-un fel de necesitate pentru ca ea să fie promovată și aprobată.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Dacă din partea dumneavoastră dorește cineva să intervină cu privire la această propunere de respingere. Nu.

În aceste condiții, o vom supune ședinței de vot final atunci când va fi stabilită de către Comitetul ordinii de zi.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență nr.143/2000 privind organizarea studiilor de masterat din România (amânarea votului final).

Proiect de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență nr.143/2000 privind organizarea studiilor de masterat din România.

Suntem tot în procedură de urgență și Comisia pentru învățământ propune aceeași soluție, de respingere. Rog pe domnul președinte Stanciu să prezinte raportul.

 

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Ar fi o gravă eroare să se considere că, în cadrul Comisiei de învățământ, știință, tineret și sport a Camerei Deputaților există o poziție față de studiile de masterat, cu atât mai mult cu cât masteratul oferă competențe în noi domenii și fructifică, am putea spune, studiile pe care tinerii le-au efectuat în cei patru sau cinci ani de facultate.

Prin urmare, Legea învățământului precizează foarte clar: după forma lungă de învățământ, de patru sau cinci ani, se pot organiza la universitățile acreditate, la specializările acreditate, studii de masterat de 1,5-2 ani, ce conferă noi competențe sau studii aprofundate.

Prin urmare, chestiunea este rezolvată. Această ordonanță, însă, a încercat într-un mod nu prea academic, deși vorbim de învățământ academic, să statueze altceva, să ajungă la o formă de implementare a declarației de la Bologna prin care se recomanda ca studiile, în special cele ingenerești, să nu mai fie de 5 ani și să fie de 4 ani. Iar după 4 ani să urmeze masteratul de 1,5 sau 2 ani. Este o acțiune care a început prin declarația de la Bologna, dar care s-a temperat foarte mult prin declarația de la Praga, unde a fost și domnul ministru acum două săptămâni, dacă nu mă înșel, și când lucrurile s-au echilibat puțin.

Deci, această ordonanță vorbește despre masterat, dar era o formă de cal troian, de reducere a învățământului superior, în special tehnic, de la 5 la 4 ani.

Ca urmare, noi am considerat că formele de masterat sunt reglementate prin Legea educației națioanle, iar chestiunea de reducere a învățământului de la 5 ani la 4 ani, este o chestiune care nu poate fi introdusă prin ușa din dos și ea poate să facă obiectul unei revizuiri a Legii învățământului, dar după o armonizare efectiv adecvată cu ceea ce se întâmplă în Europa. De aceea, vă propunem ca această ordonanță să fie respinsă prin votul dumneavoastră; celelalte chestiuni conexe să facă obiectul, dacă este cazul, unui proiect de lege și nu al unei ordonanțe.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Din partea Ministerului Învățământului.

 
 

Domnul Radu Mircea Damian:

Domnule președinte,

Stimați deputați,

Și în acest caz, Ministerul Educației și Cercetării susține propunerea comisiei, în sensul că ordonanța nu poate fi aprobată și sunt motive întemeiate pentru a fi respinsă. S-a arătat aici că, în cadrul procesului de creare a spațiului de învățământ superior european, există niște etape, există niște moduri de abordare a problemei care variază foarte mult de la țară la țară.

Deci, prin această ordonanță, s-a încercat în fond acreditarea ideii și legiferarea ei, că Declarația de la Bologna și întreg acest proces este o obligație imediată și constituie un elemente care, dacă nu ar fi neapărat realizat imediat, ar scoate România din spațiul european. Nu este adevărat și în toate intervențiile internaționale și toate pozițiile luate de țările participante la Conferința miniștrilor educației de la Praga s-a arătat că specificitatea și bogăția în diversitatea învățământului european sunt o valoare care nu trebuie în nici-un caz anulată. De aceea, Ministerul Educației și Cercetării susține propunerea de respingerea ordonanței.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule ministru.

Dacă dintre domnii deputați dorește cineva să intervină în dezbateri cu privire la propunerea de respingerea ordonanței. Nu.

Mulțumesc.

O vom supune, în consecință, votului final care va fi stabilit de Comitetul ordinii de zi.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.66/1998 privind finanțarea instituțiilor de învățământ superior aflate în coordonarea Ministerului Educației Naționale (amânarea votului final).

Stimați colegi,

Vă rog să fiți de acord, pentru a încheia seria proiectelor cu învățământul, să luăm proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.66/1998 privind finanțarea instituțiilor de învățământ superior aflate în coordonarea Ministerului Educației Naționale.

Comisia pentru învățământ propune și aici respingerea ordonanței.

Aveți cuvântul, domnule profesor.

 

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Domnule ministru,

Stimați colegi,

Aici suntem în fața unei proceduri pe care trebuie s-o respectăm, în sensul că atunci când s-a dat această ordonanță, Legea învățământului, prin ordonanța, celebra Ordonanță nr.36, a cărei dezbatere a durat aproape un an și jumătate în Cameră, era în derulare. Ca urmare, când s-a finalizat Ordonanța 36 de modificare a Legii învățământului, textul acestei ordonanțe a fost adaptat și inclus în Legea învățământului. Prin urmare, ordonanța care și-a urmat traseul a ajuns la Senat, Senatul a trebuit s-o respingă, pentru că era în textul legii inclusă, deci nu puteam avea două acte normative cu același text, practic, și, în consecință, a ajuns din nou la noi spre a finaliza această respingere.

Nu este altceva decât îndeplinirea unei proceduri stabilite prin Regulamentul celor două Camere și, în consecință, vă rugăm să votați respingerea acestei ordonanțe.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Reprezentantul Ministerului Învățământului.

 
 

Domnul Radu Mircea Damian:

Domnule președinte,

Domnilor deputați,

Și aici este vorba de o problemă tehnică. A fost expusă foarte clar de președintele comisiei. Și în acest caz, Ministerul Educației și Cercetării este de acord cu poziția comisiei și susține că ordonanța nu-și mai are nici-un rost în acest moment, toate prevederile sale fiind cuprinse în Legea învățământului.

În consecință, susținem respingerea acestui act normativ.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule ministru.

Dacă din partea dumneavoastră dorește cineva să intervină cu privire la propunerea de respingere. Nu.

Mulțumesc.

Vom supune propunerea de respingere votului final la data când se va stabili.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/1998 privind organizarea activității de asistență medicală și psihologică a personalului din transporturi cu atribuții în siguranța circulației și a navigației și înființarea Casei Asigurărilor de Sănătate a Transporturilor (retrimis comisiei).

Trecem, în continuare, la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.41/1998 privind organizarea activității de asistență medicală psihologică a personalului din transporturi cu atribuții în siguranța circulației și a navigației și înființarea Casei de asigurări de sănătate a transportatorilor.

Suntem în procedură de urgență.

Rog membri comisiei pentru sănătate să-și ia locul.

Poftiți, domnule deputat.

 

Domnul Ovidiu Brânzan:

Ordonanța de urgență nr.41 pe care o supunem aprobării cu amendamentele propuse de comisie se referă la înființarea Casei de asistență medicală și psihologică a personalului din transporturi și înființarea Casei asigurărilor de sănătate a transporturilor. Este un demers în contextul dezvoltării serviciilor de asistență medicală în regim concurențial ținând cont de specificul activității în domeniul trnsporturilor și în siguranța transporturilor.

Propunem un timp de dezbatere, fiind în regim de urgență, de 10 minute, cu intervenții de un minut.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă sunteți de acord cu această propunere de dezbatere.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Doamna ministru, doriți să faceți o intervenție prealabilă? Nu.

Reprezentantul ministerului.

 
 

Domnul Dan Banciu:

Având în vedere importanța deosebită a Casei transportatorilor, Casa Națională de sănătate în transporturi, având în vedere că, datorită unei situații mai speciale, noi nu am fost prezenți la dezbaterile în Comisia de sănătate, am fost prezenți la dezbaterile în comisia care a avizat, Comisia de industrii și servicii. Punctele de vedere exprimate în avizul Comisiei de industrii și servicii, care erau similare cu punctele de vedere ale inițiatorului, nu se regăsesc în punctele de vedere și amendamentele comisiei pe fond, vă rugăm să fiți de acord să retrimitem la comisie pentru rediscutare și a ne pune de acord asupra textului acestei ordonanțe.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Constat că în raportul întocmit de către Comisia de sănătate, se menționează că n-ar exista alte amendamente și sunt surprins să aflu că, de fapt, au fost chiar din partea unei comisii.

Poftiți, domnule deputat!

 
 

Domnul Ovidiu Brânzan:

Domnule președinte,

Comisia a ținut cont de amendamentele ministerului, însă amendamentele de la Comisia pentru industrii au ajuns la Comisia de sănătate abia în data de 28 mai. Pentru a putea cuprinde și respectivele amendamente în textul proiectului de lege, putem discuta despre retrimiterea proiectului la comisie, dacă sunteți de acord.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule vicepreședinte.

Supun votului dumneavoastră retrimiterea proiectului la comisie pentru a avea în vedere și a relua în dezbatere amendamentele propuse de Comisia de industrii și de către minister.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă.

Abțineri? Nu.

În unanimitate s-a aprobat restituirea ordonanței la Comisia pentru sănătate.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.51/2000 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.22/1992 privind finanțarea ocrotirii sănătății (amânarea votului final).

Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.51/2000 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.22/1992 privind finanțarea ocrotirii sănătății.

Comisia de sănătate a propus respingerea. Rog pe distinsul reprezentant al comisiei să ne prezinte această propunere de respingere.

 

Domnul Ovidiu Brânzan:

Domnule președinte,

Am propus respingerea dintr-o cauză simplă: respectiva ordonanță a fost prinsă într-o altă ordonanță pe aceeași temă care deja a fost votată în Cameră, respectiv 109/1999, care completează Ordonanța Guvernului nr.22/1992. Deci, textul devine caduc, fără sens.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule deputat.

Reprezentanta Ministerului Sănătății. Sunteți de acord cu respingerea? Da.

Mulțumesc.

Dacă dorește cineva să intervină în dezbateri la această propunere de respingere. Nu. Mulțumesc.

Vom supune votului final această propunere.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.135/2000 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.22/1992 privind finanțarea ocrotirii sănătății, aprobată prin Legea nr.114/1992 cu modificările și completările ulterioare (amânarea votului final).

Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.135/2000 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.22/1992 privind finanțarea ocrotirii sănătății, aprobată prin Legea 114/1992, cu modificările și completările ulterioare.

Tot propunere de respingere.

Din partea Comisiei.

 

Domnul Ovidiu Brânzan:

O situație identică cu cea precedentă, textul legii a fost prins în Ordonanța 109/1999 care completează Ordonanța nr.22/1992. Deci, se propune respingerea din lipsă de obiect.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule vicepreședinte.

Ministerul? De acord cu propunerea de respingere? Da. Vă mulțumesc.

Dumneavoastră dacă doriți să interveniți în dezbateri. Nu. Mulțumesc.

Vom supune votului final propunerea de respingerea Ordonanței Guvernului 135/2000 când va stabili Comitetul ordinii de zi.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.83/2000 privind organizarea și funcționarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical (amânarea votului final).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.83/2000 privind organizarea și funcționarea cabinetelor de liberă practică pentru servicii publice conexe actului medical.

Suntem în procedură de urgență. Rog Comisia pentru sănătate să ne propună timpii de dezbatere.

 

Domnul Ovidiu Brânzan:

Domnule președinte,

Este vorba de un proiect care reglementează activitatea serviciilor conexe actului medical într-un context al practicii libere încadrate în economia de piață.

Propunem 10 minute pentru dezbateri, un minut pentru fiecare intervenție.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Dacă sunteți de acord cu acești timpi propuși pentru dezbatere.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă dacă sunt.

Abțineri?

Mulțumesc.

În unanimitate, s-a aprobat această modalitate de dezbatere.

Dacă din partea ministerului se dorește să se facă o precizare prealabilă? Nu.

Trecem la dezbaterea proiectului pe texte. Vă rog să urmăriți, în paralel, textul legii și a ordonanței de urgență cu raportul întocmit de către comisie.

Asupra titlului proiectului de lege de aprobarea Ordonanței de urgență 83/2000, comisia nu a avut obiecții. Dacă dumneavoastră aveți. Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La textul art.unic, preambul, vă rog să urmăriți amendamentul 1 al comisiei. Dacă aveți obiecțiuni la acest amendament. Nu aveți.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Votat în unanimitate.

La textul art.13 din proiectul actului normativ, vă rog să urmăriți în raportul comisiei sesizate în fond, amendamentul 6.

Dacă sunteți de acord cu acest amendament.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

După acest articol, vă rog să urmăriți, la pag.6 din raport, amendamentul 7. Dacă aveți observații la el. Nu.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Votat în unanimitate.

La titlul ordonanței de urgență dacă aveți obiecțiuni. Comisia nu a avut.

Votat în unanimitate.

La art.1 din ordonanță, alin.1, vă rog să urmăriți amendamentul 2 de la pagina 2 din raport.

Dacă aveți obiecțiuni la amendament. Nu aveți.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Votat în unanimitate.

La alin.2, comisia nu a avut amendamente. Dacă dumneavoastră aveți. Nu.

Votat în unanimitate.

La art.1 alin.3, vă rog să urmăriți tot la amendamentul 2, partea care se referă la alin.3.

Dacă aveți observații. Nu aveți.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Votat în unanimitate.

La art.1 alin.4 și 5, comisia nu a avut amendamente. Dacă aveți dumneavoastră observații. Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La art.2 dacă aveți amendamente. Comisia nu a avut.

Votat în unanimitate.

Titlul cap.II, comisia nu a avut amendamente. Dacă dumneavoastră aveți. Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La art.3 alin.1 din ordonanță, vă rog să urmăriți amendamentul 3 de la pag.3. Dacă aveți observații. Nu aveți.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Votat în unanimitate.

La art.3 alin.2, 3 și 4 dacă aveți obiecțiuni. Comisia nu a avut. Nici dumneavoastră. Votat în unanimitate.

La art.4, 5, 6 și 7, comisia nu a avut amendamente. Dacă dumneavoastră aveți obiecții. Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La art.8, vă rog să urmăriți în raport, pag.4, amendamentul 4. Dacă aveți obiecțiuni la acest amendament. Nu aveți.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Votat în unanimitate.

La art.9, comisia nu a avut amendamente. Dacă aveți dumneavoastră. Nu aveți obiecții.

Votat în unanimitate.

La art.10 alin.1, lit.e), vă rog să urmăriți amendamentul 5. Dacă aveți obiecții la el. Nu aveți.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Votat în unanimitate.

La art.10, alin.1, lit.a), b), c), d), comisia nu a avut obiecții. Dacă dumneavoastră aveți. Nu.

Votat în unanimitate.

La art.11, 12 și 13, care e ultimul, dacă aveți obiecțiuni. Comisia nu a avut amendamente. Nici dumneavoastră.

Votat în unanimitate.

La art. 10 alin. 1, lit. e). Vă rog să urmăriți amendamentul de la pct.5. Dacă aveți obiecții la el? Nu aveți.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Votat în unanimitate.

La art. 10 alin. 1 lit. a), b), c), d). Comisia nu a avut obiecții, dacă dumneavoastră aveți? Nu.

Votat în unanimitate.

La art. 11, 12 și 13, care este ultimul? Dacă aveți obiecțiuni? Comisia nu a avut amendamente, nici dumneavoastră, votat în unanimitate.

Parcurgându-se proiectul legii și ordonanța pe articole, urmează să supunem votului final acest proiect de lege la data când va fi stabilită ședința votului final de către Comitetul ordinei de zi.

În continuare Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 218/2000 pentru completarea punctului V al art. 17 din Legea nr. 40/1990 privind organizarea și funcționarea Ministerului de Interne.

Comisia pentru apărare este prezentă? Nu este nimeni? Rugați să vină președintele Comisiei pentru apărare pentru un proiect și spuneți-le și pentru ce proiect.

Vă rog să mai rămâneți, domnule ministru, ca să vină cineva din partea comisiei. Trebuie să fie și comisia prezentă, că nu a depus nici raportul.

Comisia pentru buget este prezentă? Bun.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.43/2001 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 11/1996 privind executarea creanțelor bugetare (amânarea votului final).

Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 43/2001 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr.11/1996 privind executarea creanțelor bugetare; procedură de urgență. Comisia de buget rog să ne propună timpii de dezbatere.

 

Domnul Tudor Baltă:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Comisia de buget, finanțe și bănci vă propune pentru dezbatere 10 minute și 1 minut pentru fiecare intervenție.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Dacă sunteți de acord cu această repartizare a timpilor de dezbatere? Mulțumesc.

Dacă este cineva împotrivă?

Abțineri?

Din partea Ministerul Finanțelor dorește cineva să facă vreo precizare prealabilă discuției pe articole? Bun.

Trecem atunci la dezbateri pe articole. Vă rog să urmăriți textul legii.

La titlul proiectului de lege dacă aveți vreo obiecție? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La textul articolului unic, de aprobare a ordonanței, dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți. Votat în unanimitate.

La titlul ordonanței de urgență dacă aveți obiecțiuni? Comisia nu a avut.

Votat în unanimitate.

La preambulul art. I dacă aveți observații? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La punctul 1 dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La pct. 2, cel care se referă la art. 84, dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La art. II dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La art. III dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

Parcurgându-se proiectul de lege și conținutul ordonanței de urgență, urmează să supunem votului final acest proiect de lege la data care va fi stabilită de către Comitetul ordinii de zi.

Comisia de apărare când vine să se anunțe, pentru a lua proiectul înscris la pct.41.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2001 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor (amânarea votului final).

Următorul proiect. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 44/2001 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 27/2000 privind regimul produselor supuse accizelor. Suntem în procedură de urgență. Comisia pentru buget?

 

Domnul Tudor Baltă:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Comisia pentru buget, finanțe și bănci vă propune timpul de 5 minute pentru dezbateri și 1 minut pentru fiecare intervenție.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Deci, propuneți adoptarea în forma prezentată, fără amendamente.

 
 

Domnul Tudor Baltă:

Da, aprobarea în forma prezentată.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc foarte mult.

Cine este pentru această repartizare a timpilor de dezbateri? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Reprezentantul Guvernului dorește vreo precizare prealabilă? Nu. Mulțumesc.

La titlul proiectului de lege dacă aveți observații? Comisia nu a avut, nici dumneavoastră, votat în unanimitate.

La textul articolului unic, care cuprinde dispoziția de aprobare a ordonanței nr. 44 dacă aveți observații? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La titlul ordonanței de urgență dacă aveți obiecțiuni? Comisia nu a avut.

Votat în unanimitate.

La cuprinsul articolului unic care cuprinde și lista taxelor speciale de consumație, accize dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

În consecință, vom supune votului final acest proiect de lege la ședința de vot final care va fi stabilită.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.46/2001 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit (amânarea votului final).

Proiect de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 46/2001 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 73/1999 privind impozitul pe venit. Tot Comisia pentru buget este rugată să precizeze care este propunerea cu privire la dezbatere și în ce formă propuneți să adoptăm proiectul legii.

 

Domnul Tudor Baltă:

Comisia vă propune să votăm în forma prezentată, iar timpii 5 minute pentru dezbateri, 1 minut pentru fiecare intervenție.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Dacă sunteți de acord cu această alocare a timpilor de dezbatere?

Este cineva împotrivă?

Abțineri? Mulțumesc.

Unanimitate.

Trecem la dezbaterea proiectului de lege și a ordonanței de urgență, așa cum au fost prezentate.

La titlu dacă aveți observații? Comisia nu a avut, nici dumneavoastră.

Votat în unanimitate.

La cuprinsul articolului unic care cuprinde dispoziția de aprobare a ordonanței. Dacă aveți obiecțiuni? Comisia nu a avut.

Votat în unanimitate.

La titlul ordonanței de urgență dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

Preambulul articolului unic, care cuprinde dispoziția de aprobare cu modificări și completări ale ordonanței dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La pct. 1, care cuprinde modificarea art. 59 dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La pct. 2, care cuprinde dispoziția de modificare și completare a art. 67 dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

Parcurgându-se textul proiectului de lege și al ordonanței de urgență vom supune, în consecință, votului final acest proiect de lege la data care va fi stabilită de Comitetul ordinii de zi.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 48/2001 pentru suspendarea aplicării Ordonanței Guvernului nr. 118/1999 privind achizițiile publice (amânarea dezbaterii).

Proiectul de lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 48/2001 pentru suspendarea aplicării Ordonanței Guvernului nr. 118/1999 privind achizițiile publice.

Tot Comisia pentru buget o rog să ne prezinte timpii de dezbatere.

 

Domnul Tudor Baltă:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor parlamentari,

Comisia vă propune un minut pentru fiecare intervenție, 5 minute pentru dezbaterea proiectului. Este un proiect de respingere, întrucât ordonanța a fost abrogată prin Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 60/2001.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Dar nu ați formulat încă raportul de respingere.

Având în vedere că din partea ministerului există încă semne de întrebare...

 
 

Domnul Tudor Baltă:

Comisia nu a depus încă raportul în termenul stabilit; atunci vă propunem amânarea discutării acestui proiect de lege.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Bun. Înțeleg din partea comisiei că raportul este făcut, dar nu este depus în plen.

În consecință, nu trimitem la comisie înapoi, ci amânăm dezbaterea proiectului de lege pentru ședința de luni.

 
 

Domnul Tudor Baltă:

În regulă.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Reprezentantul ministerului? Doamna consilier? Ministerul Finanțelor? De acord luni? Doamna Manolescu?

Deci, amânăm pentru ședința de luni dezbaterea acestui proiect pentru a vi se difuza raportul comisiei.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.56/2001 privind modificarea și completarea art.43 din Legea educației fizice și sportului nr.69/2000 (amânarea dezbaterii).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 56/2001 pentru modificarea și completarea art. 43 din Legea educației fizice și sportului; procedură de urgență. Comisia de învățământ mai este?

Ni se solicită din partea reprezentantului Guvernului amânarea. Nu este reprezentantul comisiei. Se amână dezbaterea acestui proiect pentru ședința de luni.

Dezbaterea Proiectului de Lege pentru abrogarea art.2 din Legea nr.2/1992 privind acordarea de indemnizații membrilor Academiei Române (amânarea votului final).

Proiectul de Lege pentru abrogarea art. 2 din Legea nr.2/1992 privind acordarea de indemnizații membrilor Academiei Române. Comisia pentru muncă, doamna președintă Smaranda Dobrescu, rog să prezinte raportul.

 

Doamna Smaranda Dobrescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

În urma examinării Proiectului de Lege pentru abrogarea art. 2 din Legea nr. 2/1992 privind acordarea de indemnizații membrilor Academiei Române, în ședința din 23 mai comisia a hotărât ca proiectul de lege mai sus menționat să fie supus spre dezbatere și adoptare în forma prezentată.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Din partea Guvernului, dacă dorește cineva să intervină? Este vorba de o propunere legislativă. Din partea Guvernului înțeleg că nu există opoziție la această propunere.

Dacă dorește cineva să intervină în dezbateri generale? Nu.

La titlul proiectului de lege, care se referă la abrogarea art. 2 din Legea nr. 2/1992 privind acordarea de indemnizații membrilor Academiei Române dacă există vreo obiecție? Nu.

Adoptat în continuare.

La art. 1 din proiectul de lege, care cuprinde practic dispoziția de aprobare a art. 2 din Legea nr. 2/1992? Dorește cineva să intervină? Nu dorește. Neexistând obiecțiuni, art. 1 este adoptat.

La art. 2, care prevede republicarea Legii nr. 2/1992, dându-se textelor o nouă numerotare. Nu este cineva din partea Comisiei juridice? Vreau să vă semnalez că potrivit legii privind normele de tehnică legislativă dispoziția de republicare există doar atunci când legea modificatoare are dispoziții mai multe. De regulă, pentru un singur articol modificat nu se decide republicarea legii.

Doamna președintă formulați dumneavoastră un amendament de eliminare a art. 2?

 
 

Doamna Smaranda Dobrescu:

Domnule președinte,

Aveți perfectă dreptate. Comisia știa lucrul acesta, dar întrucât așa a venit de la Senat și dintr-o dorință de comoditate, să nu mai avem mediere, am acceptat-o ca atare.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Am înțeles. Lăsați-o așa, mai ales că mi se spune că au mai fost în decursul anilor modificări și atunci s-ar justifica.

Deci, neexistând alte obiecțiuni la art. 2, se consideră și acesta adoptat.

Vom supune acest proiect de lege, întrucât s-au epuizat dezbaterile pe articole, votului final în ședința care va fi stabilită de către Comitetul ordinii de zi.

 
Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 35/2000 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 66/1994 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului (amânarea votului final).

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 35/2000 pentru modificarea Ordonanței Guvernului nr. 66/1994 privind formarea și utilizarea resurselor derulate prin trezoreria statului.

Ministerul Finanțelor este prezent? Poftiți.

Vă rog să prezentați acest proiect de lege, doamna ministru.

 

Doamna Maria Manolescu:

Domnule președinte,

Actul normativ a fost prezentat în ședința anterioară, el a fost amânat pentru a ne pune de acord, împreună cu Ministerul Muncii, asupra surselor de plată a dobânzilor aferente împrumuturilor de la bugetul statului. Ne-am pus de acord și vă propunem să fie propus pentru adoptare.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Comisia ne-a propus adoptarea în forma prezentată.

Dacă dumneavoastră la proiectul de lege doriți să faceți discuții? Nu doriți.

Asupra titlului proiectului de lege dacă aveți observații? Nu aveți.

Adoptat în unanimitate.

Asupra textului articolului unic, ce cuprinde dispoziția de aprobare a Ordonanței Guvernului nr. 35/2000 dacă aveți observații? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

Asupra titlului ordonanței, de modificare a Ordonanței Guvernului nr. 66/1994 dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

Asupra preambulului articolului I dacă aveți observații? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La punctele 1, 2, 3, 4 și 5 din ordonanță dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

La punctele 6, 7, 8, 9 dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

Asupra conținutului art. II dacă aveți obiecțiuni? Nu aveți.

Votat în unanimitate.

În consecință, vom supune votului final acest proiect de lege la data care va fi stabilită de Comitetul ordinii de zi.

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 218/2000 pentru completarea punctului V al articolului 17 din Legea nr. 40/1990 privind organizarea și funcționarea Ministerului de Interne (amânarea dezbaterii).

Revenim la ordonanța unde este implicată Comisia pentru apărare, respectiv Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 218/2000 pentru completarea pct. V al art. 17 din Legea nr. 40/1990 privind organizarea și funcționarea Ministerului de Interne. Suntem în procedură de urgență. Rog Comisia pentru apărare să ne propună timpii de dezbatere și precizarea propunerii domniilor lor pe fond, dacă adoptăm în forma prezentată sau într-o altă formă.

Aveți cuvântul, domnule președinte.

 

Domnul Răzvan Ionescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Propun pentru dezbateri 15 minute și pentru intervenții câte 2 minute. Comisia tocmai în ședința de astăzi dezbătea acest proiect de lege care a fost respins în urmă cu o lună, datorită faptului că completarea făcută de Ministerul de Interne nu a fost extrem de veridică. Completarea este referitoare la faptul că: "întreține relații de colaborare cu Ministerele de Interne din celelalte state ale lumii, asigură prin atașații de afaceri interne, desemnați de Ministerul de Interne, reprezentarea Ministerului de Interne din România în raporturile cu Ministerele de Interne ale statelor cu care statul român are relații diplomatice".

Am considerat că România este afiliată la Interpol, alte organizații internaționale, avem centrul SECI și de aceea nu există o rațiune pentru introducerea acestui amendament. Reprezentanții Ministerului de Interne au spus că acest articol se referă numai la numirea a 6 ofițeri din Ministerul de Interne, care vor fi detașați în Europa, la Bruxelles și în Germania. Însă, solicitarea noastră de schimbare a textului nu a fost încă realizată de către Ministerul de Interne.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mențineți punctul de vedere ca să fie amendat acest ...

 
 

Domnul Răzvan Ionescu:

Tocmai era în discuție când dumneavoastră m-ați chemat aici, în ședința de astăzi acest raport.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Putem amâna până luni?

 
 

Domnul Răzvan Ionescu:

Da. Putem amâna până luni.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule ministru, sunteți de acord să vă puneți de acord cu...? Iertați-mi pleonasmul. Deci, este de acord să amendeze textul într-o formă convenită și de comisie și de minister.

Aprobați propunerea de amânare a dezbaterii acestui proiect de lege până luni?

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Răzvan Ionescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.10/2001 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.271/2000 privind regimul activităților de transport, comercializare și recuperarea țițeiului, gazolinei, condensatului și etanului lichid și stabilirea regimului de urmărire și judecare în procedură urgență a unor fapte penale (amânarea dezbaterii).

Domnul Valer Dorneanu:

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 10/2001 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 271/2000 privind regimul activităților de transport, comercializare și recuperare a țițeiului, gazolinei, condensatului și etanului lichid și stabilirea regimului de urmărire, judecare în procedură de urgență a unor fapte penale; text adoptat de Senat. Suntem în procedură de urgență.

Vă rog să observați că nu aveți raportul cu privire la aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.10/2001, în consecință amânăm dezbaterea acesteia pentru ședința de luni.

Amânarea dezbateri asupra proiectelor de lege înscrise la pct.51-59 pe ordinea de zi.

Vă rog să urmăriți pozițiile 51 - 59 din ordinea de zi, care au propuneri de amânare a dezbaterilor. Pentru câteva se impune un punct de vedere al Comisiei pentru decorații, care trebuie să se constituie.

În consecință, amânăm dezbaterea acestora pentru a primi raport de la această comisie.

Dacă sunteți de acord cu această propunere?

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă, dacă sunt?

Abțineri?

În unanimitate s-a amânat dezbaterea proiectelor înscrise la punctele 51 - 59.

Dezbaterea Proiectului de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.198/1999 privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrație terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apă (amânarea votului final).

La punctul 60, ultimul înscris pe ordinea de zi a ședinței de astăzi, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 198/1999 privind privatizarea societăților comerciale ce îdețin în administrație terenuri agricole sau terenuri aflate permanent sub luciu de apă.

Poftiți. Comisia propune respingerea.

 

Domnul Mihai Nicolescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Într-adevăr, comisia propune respingerea acestei ordonanțe de urgență pentru că toate atributele acestei ordonanțe de urgență au fost preluate de Legea privind privatizarea societăților comerciale ce dețin în administrare terenuri proprietate publică și privată a statului, cu destinație agricolă și în cadrul aceleiași legi au fost stabilite și dimensiunile de înființarea Agenției Domeniului Statului, de aceea formulăm această propunere de respingere.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Vă rog să propuneți și timpii de dezbatere, că suntem în procedură de urgență.

 
 

Domnul Mihai Nicolescu:

Un sfert de oră pe ansamblu, un minut pe articol.

Mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mulțumesc.

Dacă sunteți de acord cu acești timpi de dezbatere?

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitate.

Cu privire la propunerea de respingere a Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 198/1999, dacă cineva dintre dumneavoastră dorește să facă comentarii? Nu.

Din partea Ministerului Agriculturii, este cineva? Și nu există opoziție la această propunere de respingere? Bun, nu există nici din partea Guvernului opoziție la propunerea de respingere și este firesc, având în vedere apariția Legii nr. 268/2001.

Neexistând alte cereri pentru dezbateri generale, vom supune votului final propunerea de respingere a legii, în ședința care va fi stabilită pentru vot final de Comitetul ordinii de zi. Mulțumesc.

Vă rog, în consecință, și pe dumneavoastră, domnilor deputați, să constatați că ordinea de zi a ședinței de astăzi a fost epuizată. Declarăm închisă ședința în plen și vă punem timpul rămas la dispoziție pentru activitate în comisie. Vă mulțumesc.

Ședința s-a încheiat la ora 10,35.

 
   

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 23 septembrie 2019, 4:49
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro