Domnul Ioan Sonea: Vă mulțumesc, domnule președinte. Stimați colegi, Săptămâna trecută a fost difuzat un sondaj de opinie, realizat de Metro Media Transilvania. Nu voi analiza rezultatele propuse. Ne întrebăm dacă le putem însă crede sau dacă le putem considera de bună credință. Iată de ce. În preajma alegerilor locale din 2000, MMT prognoza 47% din voturi pentru PDSR, dar partidul obține doar 27%. Tot MMT prevedea o rată de participare la vot de 85%, prezența a fost de 65%. Înaintea alegerilor generale, tot MMT declara că Ion Iliescu și PDSR conduc detașat în Transilvania. Realitatea a fost alta. Nu ne amintim ca Metro Media Transilvania să fi cerut scuze pentru diferența de 20%, ba, mai mult, domnul ministru Dâncu încearcă să demonstreze că MMT sondează bine, dar românul votează prost. Astfel se creează o asociație a sociologilor partidului de guvernământ, la urma urmei, care trebuie să confirme sondajele MMT și să sancționeze pe cei care încearcă să prezinte și alte opinii. Asociația SORMA nu a luat atitudine față de așa zisele realități ale sondajelor MMT. Conform cu tehnicile de manipulare, bine cunoscute, PDSR, de la 15% în timpul mineriadelor din 1999, printr-un sondaj curs, din martie-aprilie 1999, este urcat la 31%, confirmat după aceea de SOR, în următoarea lună, la 35% și urcat apoteotic la 39%, înaintea Conferinței Naționale a PDSR, de către MMT. Mediatizate intens, aceste procente au reușit să schimbe harta electorală a României. Deoarece urcarea în sondajele din perioada premergătoare a alegerilor locale la 47% nu a adus PDSR-ului decât 27% a urmat o altă serie de sondaje pentru a urca partidul cu încă 10% la alegerile parlamentare, deci ajungând la 37%-38%, deși MMT prevedea 58%. Grav este însă și faptul că sociologii care lucrau pentru o țară, un partid, un conducător, în recentele sondaje, încearcă să ne convingă că țara are nevoie de un singur partid, de un conducător puternic și așa mai departe. Altfel spus, sondajul MMT se înscrie în direcția manipulatorie și totalitară, de impunere a ideii necesității partidului unic. Dar, culmea este că această tentativă se desfășoară pe banii Fundației pentru o societate deschisă, adică a domnului Soros, care finanțează constant, în licitații bine organizate, desigur, instituții de sondaje, cum ar fi PUR și MMT și nume, oameni cam aceiași: Vasile Dâncu și Dorel Abraham, agreați de partidul de guvernământ. Că Gheorghe Soros știe sau nu cum partidul de guvernământ își construiește imaginea pe banii domniei sale, nu ne interesează, dar ne interesează până unde poate merge această manipulare grosolană desfășurată sub ochii unui ministru al informațiilor publice, printr-un institut pe care îl patronează. Totuși, este prea mult să pozezi, să pictezi, să critici și să te plătești în același timp. Mulțumesc.
|