Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of September 11, 2001
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2001 > 11-09-2001 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 11, 2001

2. Supunerea la votul final:

 

după pauză

(După pauză preia conducerea ședinței plenului Camerei Deputaților domnul președinte Valer Dorneanu).

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi, vă rog insistent să poftiți în sală ca să putem începe lucrările.

Doamnelor și domnilor deputați,

Permiteți-mi să declar deschisă ședința de astăzi a Camerei Deputaților, anunțându-vă că din cei 345 de deputați și-au înregistrat prezența la lucrări un număr de 282; sunt absenți 63, dintre care 32 participă la alte acțiuni parlamentare.

Potrivit programului și ordinii de zi care v-au fost anunțate, începem ședința prin derularea votului final la proiectele de lege care sunt înscrise pe lista ce vă este comunicată. Este vorba de 38 de proiecte.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi a României (adoptată);

Pe primul loc este propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii 94/92 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi. Vă reamintesc, este vorba de o lege cu caracter organic pentru care este necesar votul majorității deputaților. Poftiți!

 

Domnul Gheorghe Eugen Nicolaescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

La acest proiect de lege, Grupul parlamentar PNL solicită procedură de vot nominal.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Mai sunt alte cereri?

Cine este pentru procedura de vot nominal solicitată de colegul nostru de la PNL?

26 de voturi.

Insuficient pentru a se proceda la vot nominal.

Supun, în consecință, propunerea ca votul …

Poftiți.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolaescu:

Îmi cer scuze. Înainte de a trece la vot, având în vedere amendamentele pe care le-am avut în cursul dezbaterii acestei inițiative legislative, vă rog să permiteți Grupului parlamentar PNL să se retragă din sală, să nu participe la vot.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Este dreptul dumneavoastră.

Vă rog să păstrați liniștea în sală și să aveți un pic de răbdare pentru ca Grupul parlamentar al PNL-ului să părăsească sala, la voința dumnealor. (Grupul parlamentar PNL părăsește sala de ședință.)

Stimați colegi,

Neexistând alte propuneri cu privire la modalitatea de desfășurare a votului, vom proceda la votul direct prin ridicare de mâini.

Cine este pentru propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 94/1992?

214 voturi pentru.

Împotrivă? 14 voturi împotrivă.

Abțineri? Nici o abținere.

Cu 214 voturi pentru, 14 contra, propunerea legislativă a fost adoptată.

 
 

Următorul proiect, cel cu privire la aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 74/2001 pentru completarea art.152 din Legea administrației publice locale nr. 215/2001.

Domnul deputat Boc, declarație de vot.

 
 

Domnul Emil Boc:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Partidul Democrat dorește să facă o declarație de vot în legătură cu acest vot negativ acordat de către grupul nostru Proiectului de Lege pentru aprobarea ordonanței de urgență cu privire la completarea Legii Curții de Conturi.

Noi am apreciat încă de la nivelul discuțiilor din comisii că acest proiect de ordonanță, această ordonanță afectează grav independența judecătorului, a judecătorului de la Curtea de Conturi, punând în pericol independența și inamovibilitatea acestuia.

Avem mărturie în acest sens articolele din Constituție. Este vorba de art.139, dedicat Curții de Conturi, articol care menționează faptul că și judecătorii Curții de Conturi sunt independenți și inamovibili.

Doamnelor și domnilor,

Prin adoptarea acestui proiect de lege noi am distrus instituția independenței și inamovibilității judecătorilor de la Curtea de Conturi. Nu este admisibil ca într-un stat de drept, pe parcursul mandatului, să intervenim cu un proiect de lege care, în fapt, să scurteze mandatul acestor judecători.

Ca să vă dau încă un exemplu concret că avem de-a face cu o măsură clientelară, de satisfacere a unei clientele politice, vă ofer următorul exemplu. La Senat, deși de peste 3 luni de zile a expirat mandatul Avocatului Poporului și legea ar fi cerut să fie numit acest Avocat al Poporului, PSD-ul n-a făcut nici un demers în acest sens pentru a proteja drepturile și interesele cetățenilor. Dar atunci când este vorba de o clientelă politică și o intervenție politică, a făcut-o, modificând mandatul unor judecători, mandat care nu a expirat, a cărui durată este de 4 ani.

Iată, doamnelor și domnilor, cum se face clientelism politic în această țară, de la cel mai înalt for al Parlamentului României.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Poftiți. Din partea Grupului parlamentar al PNL.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolaescu:

Domnule președinte,

Domnule prim-ministru,

Stimați colegi,

Partidul Național Liberal a exprimat opoziția sa referitoare la modificarea și completarea Legii nr. 94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi încă de la prezentarea propunerii legislative în Comisia pentru buget, finanțe și bănci.

De asemenea, la dezbaterea propunerii pe articole în plenul Camerei Deputaților, reprezentanții Grupului parlamentar PNL au adus argumente suficiente, credem noi, și legale pentru a nu se adopta un asemenea proiect de lege.

PNL a insistat pe toate canalele, inclusiv la nivelul conducerii PSD, să se blocheze inițiativa parlamentarilor PSD, însă eforturile noastre nu au fost luate în considerație.

Astăzi, de la această tribună, suntem datori să reamintim:

1. Modificarea și completarea Legii de organizare și funcționare a Curții de Conturi a României a fost premeditată. Încă de la aprobarea Legii bugetului de stat pe anul 2001, când au fost încălcate prevederile constituționale și s-a diminuat bugetul Curții de Conturi, tocmai pentru a se invoca din motive financiare …

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule deputat, n-ați observat, lipsind din sală dumneavoastră, că noi am trecut la următorul proiect.

Aici v-am dat cuvântul.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolaescu:

Domnule președinte,

V-am cerut explicația abținerii și retragerii noastre din sală. Este dreptul nostru regulamentar.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Asta puteați s-o faceți în momentul când ați plecat din sală, nu acum, când trecem la alt proiect de lege.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolaescu:

Înainte de asta am cerut, domnule președinte. Și vă rog să-mi permiteți să termin.

 
 

Domnul Ioan Mircea Pașcu (din banca rezervată Guvernului):

Ori plecați, ori stați? Din două, una.

 
 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolaescu:

2. Acțiunea de modificare a Legii Curții de Conturi a României, acoperită de justificări grosolane de natură tehnică, constituie un nou act de imixtiune a politicului în activitatea autoritățile publice subordonate Parlamentului, politizarea conducerii unor autorități făcând parte din ansamblul de pedeserizare a instituțiilor statului, începută imediat după instalarea Guvernului Năstase.

3. Renumirea pe criterii politice a conducerii Curții de Conturi a României în contextul noii majorități parlamentare în timpul exercitării mandatului înseamnă încălcarea dispoziției constituționale prevăzute la art.139 alin.4 și poate însemna manipularea atribuțiilor și rezultatelor controalelor acestei importante instituții în scopul personal al politicienilor și oamenilor de afaceri PSD.

4. Modificarea legislativă nu ține cont de cerințele acquis-ului comunitar, în sensul definirii activității Curții de Conturi ca audit extern și, în consecință, stabilirea metodologiilor de funcționare în acest spirit, încălcându-se încă o dată angajamentul de integrare europeană care, prin acest gest, denotă numai intențiile declarative ale Guvernului PSD.

5. Abordarea prin care s-a efectuat modificarea Legii de organizare și funcționare a Curții de Conturi prin inițiativa unor parlamentari PSD, și nu prin implicarea Guvernului, dovedește lipsa de răspundere a acestuia și lașitatea, anulându-și responsabilitatea și încercând să impună o imagine deformată asupra realităților din România.

Demersul nostru are temei în prevederile constituționale, în legislația română și internațională în domeniu, în practicile și uzanțele europene și dorește să apere instituțiile democratice din România.

De asemenea, anunțăm pe această cale că vom depune toate demersurile ca principiile democratice în România să fie respectate și vom sesiza Curtea Europeană de Conturi, Comisia Europeană și delegații acesteia la București, precum și ambasadele la București ale țărilor membre ale Uniunii Europene.

Vă mulțumesc.

(Rumoare, vociferări)

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Sper că demersurile acestea ale dumneavoastră pentru ordine și legalitate vor începe de acum și prin respectarea Regulamentului Camerei Deputaților.

Poftiți. Din partea Grupului PSD, domnul deputat Georgescu.

 
 

Domnul Florin Georgescu:

Vă mulțumesc.

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Am asistat cu toții la dezbaterile generale, la dezbaterile pe articole. Modificarea de lege este perfect constituțională, așa cum nu a fost însă constituțională reforma pe care domnul Valeriu Stoica a făcut-o în justiție, respectiv haosul și debandada create în interese clientelare în timpul legislaturii trecute. (Aplauze)

N-are rost să intrăm pe fond în asemenea dezbateri principiale și teoretice. O vom face atunci când dumneavoastră veți scrie la instanțele pe care le-ați menționat.

În fond, doamnelor și domnilor colegi, nu este vorba decât de faptul că fosta Putere, actuala Opoziție, se teme de identificarea eventualelor fraude și ilegalități pe care le-a făcut în timpul guvernării. (Aplauze)

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.74/2001 pentru completarea articolului 152 din Legea Administrației Publice Locale, nr. 215/2001 (adoptat);

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Trecem la votarea proiectului înscris pe locul 2, pe lista de vot final, respectiv Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 74/2001 pentru completarea art.152 din Legea administrației publice locale.

Vă reamintesc că este vorba de o lege cu caracter organic, pentru care, potrivit art. 74 alin.1 din Constituție, este nevoie de votul majorității deputaților.

Cine este pentru? 211 pentru.

Împotrivă? 24 împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Cu 211 pentru, 24 contra și o abținere, a fost adoptat și acest proiect de lege.

Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 212/1999 privind modificarea Legii nr. 83/1997 privind privatizarea societăților comerciale bancare la care statul este acționar (adoptat);

Următorul: Raportul comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 212/1999 privind modificarea Legii nr. 83/1997 privind privatizarea societăților comerciale bancare la care statul este acționar.

De asemenea, lege cu caracter organic, pentru care este necesar votul majorității deputaților, potrivit art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Sunt voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri?

225 voturi pentru, 7 abțineri, nici unul contra.

Proiectul de Lege pentru acordarea dreptului Editurii Academiei Române, Bibliotecii Academiei Române și Casei Oamenilor de Știință de a obține și folosi mijloace extrabugetare (adoptat);

Proiectul de Lege pentru acordarea dreptului Editurii Academiei Române, Bibliotecii Academiei și casei Oamenilor de știință de a obține și folosi mijloace extrabugetare; lege cu caracter ordinar, pentru care este suficient votul majorității simple.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

227 de voturi pentru, nici un vot contra și două abțineri.

Proiectul de Lege asupra transferării persoanelor condamnate în străinătate (adoptat);

Proiectul de Lege asupra transferării persoanelor condamnate în străinătate, lege cu caracter organic, pentru care, potrivit art. 74 alin.1 din Constituție, este necesar votul majorității deputaților.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

229 de voturi, în unanimitatea celor prezenți.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 103/2000 privind decorația Crucea Comemorativă a Rezistenței Anticomuniste (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 103/2000 privind Decorația "Crucea comemorativă a Rezistenței Anticomuniste", lege cu caracter ordinar, pentru care este suficient votul majorității simple, potrivit art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

229 de voturi pentru.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2000 privind reinstituirea Ordinului Crucii și Medaliei Naționale Serviciul Credincios (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 105/2000 privind reinstituirea Ordinului Crucii și Medaliei Naționale "Serviciul credincios".

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor prezenți, deci 229 de voturi, de asemenea, lege cu caracter ordinar, votată potrivit art. 74 alin.2 din Constituție.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 104/2000 privind reinstituirea Ordinului și Medaliei Naționale Pentru Merit (adoptat);

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 104/2000 privind reinstituirea Ordinului și Medaliei Naționale "pentru Merit", lege cu caracter ordinar, aplicabile fiind prevederile art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă, dacă sunt? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

229 de voturi, unanimitatea celor prezenți.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 151/2000 pentru completarea anexelor nr. 1 și 2 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 104/2000 privind reinstituirea Ordinului și Medaliei Naționale Pentru Merit și a anexelor nr. 1 și 2 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2000 privind reinstituirea Ordinului Crucii și Medaliei Naționale Serviciul Credincios (adoptat);

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 151/2000 pentru completarea Anexelor nr.1 și 2 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 104/2000 privind reinstituirea Ordinului și Medaliei Naționale "pentru Merit" și Anexelor nr.1 și 2 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 105/2000 privind reinstituirea Ordinului Crucii și Medaliei Naționale "Serviciul credincios", lege cu caracter ordinar, fiind aplicabile prevederile art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor prezenți - 229 de voturi.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 104/2000 privind Semnul onorific În Serviciul Armatei pentru ofițeri (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 104/2000 privind Semnul onorific "în serviciul armatei" pentru ofițeri, lege cu caracter ordinar, aplicabile fiind prevederile art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor 229 de deputați prezenți.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 105/2000 privind Semnul onorific În Serviciul Armatei pentru maiștri militari și subofițeri (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 105/2000 privind Semnul onorific "în serviciul armatei" pentru maiștri militari și subofițeri, lege cu caracter ordinar - art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor 229 de deputați prezenți.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/1998 privind organizarea activității de asistență medicală și psihologică a personalului din transporturi cu atribuții în siguranța circulației și a navigației și înființarea Casei Asigurărilor de Sănătate a Transporturilor (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 41/1998 privind organizarea activității de asistență medicală și psihologică a personalului din transporturi cu atribuții în siguranța circulației și a navigației și înființarea Casei Asigurărilor de Sănătate a Transporturilor; lege ordinară, aplicabile fiind prevederile art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor 229 de deputați prezenți.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 71/2001 pentru modificarea anexei nr. 2 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2000 pentru modificarea și completarea Legii nr. 128/1997 privind Statutul personalului didactic, referitor la stabilirea salariului de bază al personalului din învățământ și pentru abrogarea unor dispoziții din Legea nr. 154/1998 privind sistemul de stabilire a salariilor de bază în sectorul bugetar și a indemnizațiilor pentru persoane care ocupă funcții de demnitate publică (adoptat);

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 71/2001 pentru modificarea Anexei nr.2 la Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 8/2000 pentru modificarea și completarea Legii nr.128/1997 privind Statutul personalului didactic, lege cu caracter ordinar, fiind aplicabile prevederile art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

228 de voturi; între timp, un coleg a părăsit sala.

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii fondului cinegetic și a protecției vânatului nr. 103 din 1996 (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie).

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii fondului cinegetic și a protecției vânatului nr.103/1996; lege cu caracter organic. Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este de acord cu propunerea de respingere a propunerii legislative? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Cum sunt voturile dumneavoastră, stimați colegi, de la UDMR - abținere sau împotrivă?

Împotrivă?

(Rumoare)

Cu 207 voturi pentru, 21 împotrivă s-a adoptat propunerea de respingere.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 10/2000 privind desfășurarea activității de realizare și de verificare a lucrărilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei și cartografiei de către persoanele fizice și juridice autorizatre pe teritoriul României (adoptat);

Următorul proiect: Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 10/2000 privind desfășurarea activității de realizare și de verificare a lucrărilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei și cartografiei de către persoanele fizice și juridice autorizate pe teritoriul României, lege cu caracter ordinar, fiind suficient votul majorității simple.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Unanimitatea celor 228 de deputați prezenți.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar, nr. 18/1991 și Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar, nr. 18/1991 (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991 și propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii fondului funciar nr. 18/1991, lege cu caracter organic; se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru această soluție? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Votat în unanimitate - 228 de voturi - propunerea de respingere.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/1999 privind unele măsuri referitoare la salarizarea magistraților și a celorlalte categorii de personal din organele autorității judecătorești (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 134/1999 privind unele măsuri referitoare la salarizarea magistraților și a celorlalte categorii de personal din organele autorității judecătorești, lege cu caracter ordinar, fiind suficient votul majorității simple, art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă, dacă sunt? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Unanimitatea celor prezenți - 228 de voturi.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 160/2000 privind salarizarea controlorilor financiari din cadrul Curții de Conturi (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 160/2000 privind salarizarea controlorilor financiari din Curtea de Conturi, lege cu caracter ordinar, art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă, dacă sunt?

Abțineri? Nu sunt.

Unanimitatea celor 228 de deputați prezenți.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 224/2000 pentru modificarea alin. 1-3 ale art. 37 din Legea Curții Supreme de Justiție nr. 56/1993 (adoptat);

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 224/2000 pentru modificarea alin.1 și alin.3 ale art.37 din Legea Curții Supreme de Justiție, lege cu caracter organic, aplicabile fiind prevederile art.74 alin.1 din Constituție, votul majorității deputaților.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor 228 de deputați prezenți.

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr. 26 din 1996 privind Codul silvic (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.26/1996 privind Codul silvic, lege cu caracter organic; se propune respingerea acestei propuneri legislative.

Cine este pentru respingerea inițiativei legislative? Vă rog să vă exprimați votul. Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă, dacă sunt?

206 voturi pentru, 22 împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Cu scorul pe care l-am anunțat - 206, cu 22 împotrivă, s-a adoptat propunerea de respingere.

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr. 31 din 2000 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.31/2000 privind stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice, lege cu caracter organic; se propune, de asemenea, respingerea propunerii.

Cine este pentru respingerea acestei inițiative legislative? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

204 voturi pentru, 23 împotrivă.

Abțineri?

Cu 204 pentru și 23 împotrivă, s-a respins propunerea legislativă.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 72/1998 pentru modificarea și completarea Legii nr. 118/1996 privind constituirea și utilizarea Fondului special al drumurilor publice (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 72/1998 pentru modificarea și completarea Legii nr. 118/1996 privind constituirea și utilizarea fondului special al drumurilor, lege cu caracter ordinar, aplicabile fiind dispozițiile art.74, alin.1.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri, dacă sunt? O abținere.

Adoptat.

Cu 226 pentru, cu unul contra și o abținere, s-a adoptat Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 72/1998.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență nr. 186/1999 pentru modificarea și completarea Legii nr. 83/1998 privind procedura falimentului băncilor (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 186/1999 pentru modificarea și completarea Legii nr.83/1998 privind procedura falimentului băncilor, lege cu caracter ordinar, art.74, alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Unanimitatea celor 228 de colegi prezenți.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.35/2000 pentru modificarea Legii nr.118/1996 privind constituirea și utilizarea Fondului special al drumurilor publice (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 35/2000 pentru modificarea Legii nr. 118/1996 privind constituirea și utilizarea fondului special al drumurilor publice, lege cu caracter ordinar, art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

227 pentru, un vot contra, nici o abținere. Adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.64/2000 pentru completarea Legii nr.133/1999 privind stimularea întreprinzătorilor privați pentru înființarea și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii (adoptat);

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 64/2000 pentru completarea Legii nr. 133/1999 privind stimularea întreprinzătorilor privați pentru înființarea și dezvoltarea întreprinderilor mici și mijlocii, lege cu caracter ordinar; art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă, dacă sunt?

Abțineri? Nu sunt.

Unanimitatea celor 228 de colegi.

Propunerea legislativă privind unele măsuri de protejare a fondului forestier (adoptată propunerea de respingere formulată de comisie);

Stimați colegi,

Propunerea legislativă privind unele măsuri de protejare a fondului forestier; lege cu caracter organic. Comisia ne propune respingerea acestei propuneri legislative.

Cine este pentru respingere? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? 5 voturi împotrivă.

Abțineri?

223 de voturi pentru, 5 împotriva respingerii; s-a adoptat, în consecință, propunerea comisiei, de respingere a inițiativei legislative.

Proiectul de Lege privind ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Regatului Suediei privind reglementarea pretențiilor suedeze nesoluționate, semnat la București la 24 iunie 2001 (adoptat).

Proiectul de Lege privind ratificarea Acordului între Guvernul României și Guvernul Regatului Suediei privind reglementarea pretențiilor suedeze nesoluționate; dezbătută ieri, lege cu caracter ordinar; art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru?

Vă rog să vă exercitați votul. Sunt 188 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? 46 voturi împotrivă.

Abțineri?

Sunt 188 de voturi pentru cu 46 de voturi împotrivă. S-a adoptat și acest proiect de lege.

Poftiți. Domnul deputat Tudor vrea să explice votul negativ al Grupului parlamentar al PRM.

 

Domnul Marcu Tudor:

Vă mulțumesc, domnule președinte, că mi-ați dat cuvântul și aș vrea să vă relatez ceea ce cea mai mare parte dintre dumneavoastră cunoașteți, chiar dacă nu ați fost în legislatura trecută. Este vorba de faptul că pe tot pământul acesta, de 100 de ani și mai bine nici o datorie a unei țări către altă țară nu s-a făcut fără recuperatori, fără un comision care de cele mai multe ori e mai mare decât 40%. Știu asta din proprie experiență. Nu vreau să vă spun de ce, din proprie experiență. Ca atare, suntem convinși că dacă astăzi, cei doi studenți de la Upsala, Suedia, ai ministrului finanțelor regimului trecut, Ciumara, nu ar fi fost studenți pe cheltuiala a peste 800 de mii de dolari, pe parcursul a 4 ani, noi nu am fi plătit nimic din această datorie. Inițierea acestor comisioane a făcut ca acest nefericit ministru ai cărui copii și acum se află la studii neterminate sau anul acesta le termină, este continuată, spre necazul nostru, și de actuala putere. Nu vreau să fac speculații mai mari.

Vă mulțumesc. (Aplauze)

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul deputat Ionel Olteanu din partea Grupului parlamentar al PSD dorește, de asemenea, să dea o explicație votului.

 
 

Domnul Ionel Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Am înțeles încă de ieri că Grupul parlamentar al PRM, pe care îl respectăm, nu este de acord cu metoda prin care s-a reglementat, în sensul că această datorie trebuia să facă parte drintre celelalte datorii care să facă obiectul unei legi de ansamblu. Mirarea mea și mirarea noastră este că în acest caz ne așteptam ca Grupul parlamentar al PRM să se abțină pentru că atunci când ești de acord că trebuie restituit, dar nu ești de acord cu modalitatea în care se restituie, singura soluție logică este abținerea. În legătură cu cealaltă problemă, căci eu cred și trebuie să fim convinși cu toții că în condițiile unor interdependențe economice, sociale și politice în lumea în care trăim credibilitatea este extrem de importantă și nici unei țări din lume și cu atât mai puțin României nu-i poate fi indiferentă credibilitatea. Prin urmare, am votat o lege prin care România este și mai credibilă. Referitor la alegațiile la care s-a făcut aluzie aici, sigur că da, nu le cunoaștem în măsura în care ele se pot dovedi. Din câte cunosc, Comisia de abuzuri este prezidată de un distins membru al PRM și, de ce nu, prin transparență, prin legalitate să aflăm într-adevăr ce s-a întâmplat și cu această problemă.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Marcu Tudor: (Din sală)

Eu nu înțeleg de ce le luați apărarea când totul se știe.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule deputat Tudor, vă aduc aminte ăde amendamentul pe care tot domnul deputat Tudor l-a promovat la un moment dat în ședință cu privire la modul de desfășurare a acestora. Elegant și fără perturbări!

 
Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 15/2001 privind reglementarea situației juridice a rezervoarelor, conductelor de transport al țițeiului și al produselor petroliere, a stațiilor de pompare și a celorlalte instalații și echipamente aferente (adoptat);

Proiect de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 15/2001 privind reglementarea situației juridice a rezervoarelor, conductelor de transport al țițeiului, și al produselor petroliere, a stațiilor de pompare și a celorlalte instalații și echipamente aferente. Lege cu caracter organic, fiind aplicabile prevederile art.74 alin.1 din Constituția României.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

225 de voturi pentru, 7 împotrivă. Abțineri nu sunt. Cu acest scor s-a adoptat legea.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.90/2001 pentru modificarea și completarea Legii nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare (adoptat);

Proiect de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 90/2001 pentru modificarea și completarea Legii nr.80/1995 privind statutul cadrelor militare, lege cu caracter organic, fiind aplicabile prevederile art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 229 voturi pentru, nici o abținere, nici un vot împotrivă s-a adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2001 pentru modificarea și completarea Legii nr. 188/2000 privind executorii judecătorești (adoptat);

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 64/2001 pentru modificarea și completarea Legii nr.188/2000 privind executorii judecătorești. Lege, de asemenea, cu caracter organic, fiind aplicabile și în acest caz prevederile art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 225 voturi pentru, nici un vot împotrivă, nici o abținere.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență nr.78/2001 pentru completarea art.116 din Legea nr.94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi (adoptat);

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 78/2001 pentru completarea art.116 din Legea nr.94/1992 privind organizarea și funcționarea Curții de Conturi, lege cu caracter organic, fiind aplicabile prevederile art.74 alin.1 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 225 pentru, nici o abținere, nici un vot contra.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 174/1999 privind acordarea unui sprijin financiar Fundației Atletismului Românesc (Fundației Române de Atletism) (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 174/1999 privind acordarea unui sprijin financiar Fundației Atletismului Românesc. Lege cu caracter ordinar, conform art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 225 voturi pentru, nici o abținere, nici un vot contra.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 208/1999 privind regimul vamal al mărfurilor comercializate în regim duty-free (adoptat);

Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 208/1999 privind regimul vamal al mărfurilor comercializate în regim de dutty-free. Lege cu caracter ordinar, conform art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 223 de voturi pentru, un vot împotrivă, o abținere s-a aprobat acest proiect de lege.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.91/1998 privind acoperirea și restituirea diferențelor de curs valutar pentru sumele în valută depuse de cetățenii români în contul Băncii Române de Comerț Exterior S.A., potrivit legislației în vigoare, până la data de 31 decembrie 1989 (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 91/1998 privind acoperirea și restituirea diferențelor de curs valutar pentru sumele în valută depuse de cetățenii români în contul Băncii Române de Comerț Exterior S.A., potrivit legislației în vigoare, până la data de 31 decembrie 1989. Lege cu caracter ordinar. Se aplică prevederile art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? 3 voturi împotrivă.

Abțineri?

Cu 222 de voturi pentru, o abțineri, 3 voturi împotrivă s-a adoptat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.120/1999 privind unele măsuri de restructurare financiară a Băncii Agricole S.A (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 120/1999 privind unele măsuri de restructurare financiară a Băncii Agricole S.A. Lege ordinară, se aplică prevederile art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 193 voturi pentru, 39 împotrivă și nici o abținere s-a adoptat acest proiect de lege.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 89/2000 pentru abrogarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2000 privind majorarea participației statului la capitalul social de la societățile comerciale TRACTORUL - UTB S.A. Brașov, MAT - S.A. Craiova, HART - S.A. Miercurea Ciuc și ARO - S.A. Câmpulung Muscel, precum și alocarea sumei de 200 miliarde lei de la bugetul de stat, Regiei Autonome a Îmbunătățirilor Funciare (adoptat);

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 89/2000 pentru abrogarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 21/2000 privind majorarea participației statului la capitalul social de la societățile comerciale "Tractorul UTB S.A. Brașov", "Mat" S.A. Craiova, "Hart" S.A. Miercurea Ciuc și ARO Câmpulung Muscel, precum și alocarea sumei de 200 miliarde lei de la bugetul de stat Regiei Autonome a Îmbunătățirilor Funciare. Lege cu caracter ordinar, fiind aplicabile prevederile art.74 alin.2 din Constituție.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă? 3 voturi împotrivă.

Abțineri?

Cu 229 voturi pentru, 3 împotrivă și nici o abținere s-a adoptat acest proiect de lege.

Propunerea legislativă privind scutirea de taxe și impozite pe activitățile productive și comerciale desfășurate în mod individual de pensionari (adoptată propunerea de respingere);

Propunerea legislativă privind scutirea de taxe și impozite pe activitățile productive și comerciale desfășurate în mod individual de pensionari.

Comisia ne propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru soluția preconizată de comisie. Este lege cu caracter ordinar. Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Cu 182 de voturi pentru, 48 împotrivă s-a adoptat propunerea de respingere a inițiativei legislative.

Propunerea legislativă privind protecția socială a persoanelor cu venituri mici prin impozitarea diferențiată a bunurilor de bază (adoptată propunerea de respingere).

Ultima propunere înscrisă pe lista de vot final de astăzi - Propunerea legislativă privind protecția socială a persoanelor cu venituri mici prin impozitarea diferențiată a bunurilor de bază. Lege cu caracter organic. Se propune respingerea acestei propuneri.

Cine este pentru?

Da. Domnul Brudașca dorește să aibă o intervenție.

 

Domnul Damian Brudașca:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Ca inițiator al acestui proiect de lege, vreau să atrag atenția că inclusiv primul ministru al României recent a declarat că este pe punctul de a iniția un proiect de lege cu același conținut, având în vedere "sarabanda" acțiunilor de restituire a unor bunuri mobile, unor foști proprietari.

Prin acest proiect de lege nu urmăresc decât să vin în sprijinul politicii pe care o promovează Guvernul dumneavoastră, având în vedere dificultățile pe care le înregistrează pentru protecția socială a celor cu venituri mici și, îndeosebi, a tineretului.

Prin proiectul de lege urmăresc constituirea unor fonduri din care să se realizeze în funcție de necesitățile județelor, fără a încălca principiul autonomiei locale, pentru a veni deci în sprijinul autorităților locale și a rezolva problema construcțiilor locuințelor sociale și problema protecției celor cu venituri mici și a persoanelor defavorizate. Este firesc, și acest lucru se practică în toate țările, de aici și principiul Robin Hood, despre care dumneavoastră știți foarte bine, ca cei care sunt posesorii unor proprietăți imobiliare și al altor bunuri mai multe decât cele care sunt necesare pentru un trai decent, să beneficieze suplimentar pentru realizarea nevoilor de resurse financiare ale statului pentru onorarea obligațiilor pe care acesta le are în vederea asigurării unui trai decent pentru toți locuitorii acestei țări.

Având în vedere faptul că sunteți un partid care se numește social-democrat și urmăriți rezolvarea problemelor de protecție socială a cetățenilor, consider că Partidul România Mare, pe care îl reprezint ca inițiator al acestei legi, nu face decât să vină în sprijinul dumneavoastră, a politicii pe care și-a anunțat-o Guvernul condus de premierul Adrian Năstase de a asigura protecția socială a cetățenilor.

Anulând sau nevotând acest proiect, dumneavoastră nu vreți să faceți altceva decât să dați semnalul diferenței între vorbă și faptă. Una ați declarat în momentul în care Guvernul și-a prezentat programul de guvernare și alta faceți în realitate. Prin această situație, așa cum spuneam, se asigură resursele financiare suplimentare pentru cei defavorizați în societatea de tranziție într-o tranziție, nesfârșită în care ne găsim.

Vă mulțumesc pentru atenție.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Vă mulțumesc.

Voci din Grupul parlamentar al UDMR:

A încălcat regulamentul, domnule președinte!

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Cum s-a încălcat, a cerut să explice votul, stimați colegi! S-a explicat și înainte, în cursul acestei ședințe, încât dacă am admis o dată trebuie să admitem și a doua oară.

Propunerea legislativă cu caracter organic trebuie supusă votului dumneavoastră.

Cine este pentru această soluție de respingere pe care ne-a propus-o comisia? Vă rog să vă exprimați votul. Vă mulțumesc. 179 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? 53 împotrivă.

Abțineri? 3 abțineri.

Cu 179 voturi pentru, 53 împotrivă și 3 abțineri s-a adoptat propunerea de respingere. Vă mulțumesc.

 
   

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania saturday, 23 november 2019, 3:11
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro