Plen
Sittings of the Chamber of Deputies of November 20, 2001
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2001 > 20-11-2001 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of November 20, 2001

9. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.25/2001 privind înființarea Companiei Naționale de Investiții" „C.N.I." - S.A (amânarea votului final).
 
see bill no. 433/2001

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

................................................

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.25/2001 privind înființarea Companiei Naționale de Investiții CNI SA.

Inițiatorul, vă rog.

Domnul Dan Banciu:

Programul de guvernare pe perioada 2001-2004 a avut o serie de obiective strategice, dar acest program impune totodată crearea cadrului legislativ care să permită atragerea de resurse financiare și gestionarea acestor resurse.

În calitatea sa de organ de specialitate al administrației publice centrale, MLPTL a avut ca atribuție elaborarea și supunerea spre aprobare a unui cadru legislativ adecvat pentru crearea unei companii naționale de investiții, instituție cu personalitate juridică, care are ca obiect principal de activitate asigurarea resurselor și montajelor financiare pentru construcțiile social-culturale și sportive.

Sursele de finanțare ale acestei companii de investiții de interes național cu personalitate juridică vor fi constituite din credite interne/externe, alocații de la bugetul de stat, donații, sponsorizări sau alte surse legal constituite.

Așa cum va fi denumită, Compania Națională de Investiții CNI SA va realiza anual un program de investiții în colaborare cu organele administrației publice locale, centrale și locale.

Terenurile pe care compania va realiza construcțiile vor fi terenuri viabilizate, cu toate facilitățile asigurate de la bugetele locale și vor fi puse la dispoziția companiei cu titlu gratuit, iar predarea-primirea obiectivului de investiții realizat se va face pe bază de protocol de predare către administrațiile publice locale.

Compania Națională de Investiții CNI SA va fi constituită sub autoritatea MLPTL, organ specializat, și va avea ca obiectiv atât crearea și dezvoltarea unei piețe concurențiale de agrement pentru construirea de clădiri culturale sportive din domeniul privat al statului și al persoanelor fizice, juridice, cât și construirea de locuințe.

Vă mulțumesc.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Da, și eu vă mulțumesc.

Comisia.

Domnul Ioan Bivolaru:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Această ordonanță este venită direct de la Guvern. Este forma propusă de Guvern pe care această Comisie pentru industrii și servicii a analizat-o și i-a adus o serie întreagă de modificări, tocmai în sensul de a clarifica în primul rând obiectul de activitate al acestei companii naționale de investiții, atributele acestei companii naționale de investiții și, bineînțeles, modul cum trebuie să fie derulată întreaga activitate, pe bază de programe.

Aceste amendamente au fost însușite în totalitate de către Ministerul Lucrărilor Publice și Transporturilor, și rugăm să supuneți aprobării Camerei Deputaților această lege de aprobare a ordonanței.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Da, vă mulțumesc.

Dacă la dezbateri generale dorește să participe cineva.

Din partea Grupului PD. Poftiți.

Domnul Mircea Nicu Toader:

Mulțumesc, domnule președinte.

De data aceasta, Grupul parlamentar PD este împotriva acestei ordonanțe. Nu înțeleg de ce a fost nevoie să fie elaborată. Este, practic, o ordonanță care stipulează modul de constituire a unei societăți comerciale chiar dacă are capital practic de stat, fiindcă participanții în interiorul acestei companii naționale reprezintă, la rândul lor, alte companii naționale. Eu cred că nu își are rostul, decât dacă vrea să monopolizeze în mod direct această activitate de construcții civile, în general, iar ceea ce este mai grav, după opinia mea, uitați-vă cine participă la constituirea acestei companii naționale – sunt numai companii naționale din domeniul transporturilor și, în special, al transpoturilor navale. Cred că este incorect. Chiar și banii care sunt distribuiți pentru constituirea acestei companii naționale ar trebui să fie folosiți în infrastructura portuară sau în infrastructura feroviară. Ca să nu mai spun că, din datele pe care le dețin eu, știu că nici măcar nu există aprobarea Adunării Generale a Acționarilor de la fiecare din această companie națională, ca să poată să constituie această companie nou înființată.

Eu cred că înființarea acestei companii naționale nu a avut decât un singur scop: de a masca eventuala transferare directă a tuturor construcțiilor, a tuturor construcțiilor civile care trebuie să treacă prin Ministerul Transporturilor și Lucrărilor Publice, probabil ca să fie încredințare directă.

Nu știu cum spune domnul secretar de stat că se va crea un cadru concurențial, când toate aceste investiții vor fi trecute numai prin mâna Companiei Naționale de Investiții, care, este clar, datorită formei de organizare, este subordonată direct ministrului Transporturilor.

Eu consider că o astfel de apariție a unei astfel de companii naționale printr-o lege creează un precedent periculos. Era suficient să aplicăm Legea nr.31. Nu oprea nimeni să se înființeze o astfel de companie ca oricare societate comercială. Nu era nevoie să se producă o lege pentru constituirea unei societăți comerciale, chiar dacă se numește companie națională.

Vă mulțumesc.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Da, și eu vă mulțumesc.

Dacă alte grupuri doresc să participe de dezbatere. Nu doresc.

Trecem la ordonanță, în primul rând.

Titlul ordonanței.

Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.1 al ordonanței. Observați că este o formă modificată. Dacă sunt obiecții. Nu sunt. Adoptat în forma modificată de către comisie.

Art.2 al ordonanței este modificat la pct.9 din raport. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.3, de asemenea, modificat de către comisie. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.4 este eliminat de către comisie. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. A fost adoptată propunerea comisiei.

La art.5 se propun modificări. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.6. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptat în forma modificată de comisie.

Art.7. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.8. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.9. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat în forma comisiei.

Art.10. Obiecții? Nu sunt. Adoptat în forma comisiei.

Art.11. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat în forma comisiei.

Art.12. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.13. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.14. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Anexa nr.1. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptată.

Comisia propune eliminarea anexei nr.2. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. S-a adoptat această variantă.

Trecem la lege.

Dacă la titlul legii sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptat.

La articolul unic există o modificare. Dacă sunt obiecții. Nu sunt. Adoptat.

Am parcurs în integralitate și ordonanța și proiectul de lege de aprobare. Urmează să fie supus votului final într-o ședință specială de vot.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania saturday, 24 august 2019, 12:49
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro