Plen
Ședința Camerei Deputaților din 27 noiembrie 2001
Sumarul ședinței
Stenograma completă

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
07-07-2020
06-07-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2001 > 27-11-2001 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 27 noiembrie 2001

35. Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.33/2001 privind acordarea de rechizite școlare în anul școlar 2001 - 2001.
 
consultă fișa PL nr. 519/2001

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

................................................

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.33/2001 privind acordarea de rechizite școlare în anul 2001-2002.

Din partea comisiei, domnul profesor Stanciu.

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Guvernul României a avut o inițiativă, la începutul anului școlar, prin care a venit în sprijinul copiilor ce nu aveau o susținere financiară din partea familiilor spre a-și cumpăra rechizitele școlare necesare începerii anului școlar.

În consecință, a emis Ordonanța nr.33/2001 privind acordarea de rechizite școlare pentru anul școlar 2001-2002. Dacă veți urmări textul ordonanței care a ieșit de la Comisia de învățământ, veți observa o modificare esențială. Această ordonanță care a fost punctuală în sensul că ea se adresa anului școlar 2001-2002 a fost transformată într-o lege cu caracter permanent, în sensul că, și în anul viitor și în celălalt an și așa mai departe, se vor acorda aceste ajutoare copiilor care provin din familii ce au un anumit plafon de venituri. Este o modificare esențială care a antrenat, evident, practic modificarea tuturor articolelor ordonanței.

În acest sens s-a și acceptat în proiectul de buget pe 2002, respectiv bugetul aprobat pentru 2002, prin votul Parlamentului, sumele aferente acestei acțiuni.

De aceea, v-am ruga să suțineți modificările introduse de comisie, de comun acord cu Ministerul Educației și Cercetării, spre a face dintr-o acțiune punctuală pentru un singur an școlar, o acțiune permanentă spre a susține pe tinerii care, evident, au nevoie de șanse egale. Or, fără rechizite, este clar că nu mai putem vorbi de aceste șanse egale.

Am primit în acest sens aviz și de la Comisia pentru muncă și protecție socială, de la Comisia pentru buget, finanțe și bănci, de la Comisia juridică, de disciplină și imunități. Evident, toate aceste avize susțin decizia comisiei noastre și sperăm că și dumneavoastră, prin votul pe care-l veți acorda, veți contribui cu puțin, e drept, la șansele egale acordate copiilor noștri.

Vă mulțumim pentru susținere.

Domnul Ovidiu Cameliu Petrescu:

Da. Vă mulțumesc, domnule profesor.

Dacă grupurile parlamentare doresc să participe la dezbateri. Nu doresc.

Titlul ordonanței. Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptat.

Art.1. Vă rog să observați în raportul comisiei la poziția 3 se face această modificare despre care domnul profesor Stanciu v-a și vorbit.

Dacă sunt obiecții. Nu sunt obiecții. Adoptat art.1 așa cum a fost modificat de comisie.

Art.2. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții? Adoptat.

Art.3. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptat.

Art.4. La alin.1 sunt obiecții? Nu sunt obiecții.

Alin.2. Obiecții? Nu sunt. Vă rog să observați la pct.6 al raportului comisiei, se introduce un text nou.

Dacă sunt obiecții. Nu sunt. Adoptat acest text nou.

Art.4, în integralitate. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Art.5. A fost modificat la ambele alineate de către comisie. Vă rog să priviți la pct.7 din raport. Sunt obiecții? Nu sunt. Adoptat art.5, așa cum a fost modificat de comisie.

Art.6 este modificat de comisie. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptat.

Art.7 a fost modificat de comisie. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptat.

Art.8. Obiecții? Așa cum a fost modificat de comisie? Nu sunt obiecții. Adoptat.

Art.9. La poziția 11 vedeți că este o modificare făcută de comisie. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Art.9 a fost aprobat așa cum a fost modificat de comisie.

La art.10 există o modificare făcută de comisie. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptat.

Art.11. Obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptat.

Art.12. Este o modificare făcută de comisie la ultimul punct al raportului. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptat.

Trecem la textul legii. Titlul legii. Vedeți că la titlul legii s-a făcut o modificare.

Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. A fost adoptat așa cum a fost modificat de comisie.

Art.unic. La pct.1 al raportului a fost propusă o modificare. Sunt obiecții? Nu sunt obiecții. Adoptat așa cum a fost modificat de către comisie.

Am parcurs întreaga lege. Legea are caracter ordinar.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi contra? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt. Mulțumesc. A fost adoptată în unanimitate.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 8 iulie 2020, 2:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro