Plen
Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of December 18, 2001
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
25-02-2020
Video archive:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2001 > 18-12-2001 Printable version

Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of December 18, 2001

  1. Aprobarea ordinii de zi și a programului de lucru.

Ședința a început la ora 15,45.

Lucrările au fost conduse de domnul Nicolae Văcăroiu, președintele Senatului, domnul Valer Dorneanu, președintele Camerei Deputaților, asistați de domnul Puskas Valentin Zoltan, secretar al Senatului, și Constanti Niță, secretar al Camerei Deputaților.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Stimați colegi,

Permiteți-mi să declar deschisă ședința comună a Camerei Deputaților și a Senatului, anunțându-vă că din totalul de 485 deputați și senatori și-au înregistrat prezența un număr de 437 de senatori și deputați, iar 48 sunt absenți. Deci avem întrunit cvorumul legal pentru desfășurarea lucrărilor.

Birourile permanente ale celor două Camere au adoptat proiectul ordinii de zi și programul de lucru pe care le aveți în mapa dumneavoastră.

Vă consult dacă sunt obiecții la ordinea de zi. Înțeleg că nu sunt obiecții.

Cine este pentru?

Voci din sală:

Pentru ce?

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Pentru ordinea de zi. Sunt obiecții? Vă ascultăm.

Domnul Alexandru Sassu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor colegi,

Ultima ședință a Parlamentului, a Camerelor reunite, a avut o ordine de zi care conținea mai multe puncte. La începutul ordinii de zi, la începutul ședinței, s-a votat un program de lucru care specifica că programul de lucru este până la epuizarea ordinii de zi.

Acest lucru nu s-a întâmplat, ședința a fost... mi-e greu să-i găsesc un termen, oprită, prin părăsirea sălii de către parlamentari, fără a se respecta procedurile regulamentare, respectiv fără a se anunța că nu este cvorum, fără a se anunța data la care se va continua dezbaterea punctelor care rămăseseră pe ordinea de zi.

În consecință, în acest moment noi ne aflăm, de fapt, în continuarea ședinței respective și, deci, trebuie să terminăm întâi punctele respective de pe ordinea de zi, mă refer la raportul televiziunii pe 1998, 1999 și 2000, după care, încheind ședința putem deschide o alta și să dezbatem ceea ce, eventual, ni se propune.

Domnule președinte,

Suntem în ședința care a început la data trecută și care nu a fost încheiată.

Vă mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Și eu vă mulțumesc.

Dacă mai sunt alte observații?

Stimați colegi,

Domnul deputat a uitat să spună că cei care au părăsit sala sunt cele trei partide din opoziție și după ce s-a dat votul final nu a mai fost cvorum, ședința s-a întrerupt din lipsă de cvorum.

Am înțeles propunerea dumneavoastră, domnule Sassu. Vreți să veniți cu altă propunere? Da.

Domnul Alexandru Sassu:

Domnule președinte,

Indiferent ce au făcut grupurile parlamentare care au părăsit sala, respectiv PD, PNL și PRM, dumneavoastră ați continuat apelul, ați constatat cvorumul și din acel moment nu a existat nici o altă încercare de a constata că nu mai este cvorum și nici un anunț. După procedura regulamentară eram în cvorum, Parlamentul era în cvorum și deci ședința putea să continue.

Aici nu mai este o chestiune de dezbatere sau supunere la vot, aici este o chestiune de proceduri parlamentare clare, care trebuie urmate. Dacă nu, înseamnă că sunteți de acord cu încălcarea acestor proceduri și atunci avem o altă temă de discuție.

Vă mulțumesc.

Domnul Nicolae Văcăroiu:

Stimate coleg,

Pe ordinea de zi se află inclusiv punctele pe care dumneavoastră le-ați ridicat, deci le avem astăzi pe ordinea de zi. Birourile permanente s-au întrunit și vi se propune o ordine de zi.

Cine este de acord cu ordinea de zi? Vă mulțumesc foarte mult. Marea majoritate.

Împotrivă? Vă rog să numărați. 118 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu avem abțineri.

Pentru? Vă rog să numărați. 283 voturi pentru, 118 împotrivă, nici o abținere.

Deci, ordinea de zi a fost aprobată.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania wednesday, 26 february 2020, 8:18
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro