Ion Mogoș
Ion Mogoș
Ședința Camerei Deputaților din 28 mai 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.91/08-06-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-11-2019 (comună)
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Interogare > Rezultate > 28-05-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 mai 2002

 Fragmente relevante pentru următoarea interogare: 
Vorbitor: Ion Mogoș

Intervenții ale domnilor deputați: Ion Mogoș - aspecte legate de vizita delegației Senatului Statelor Unite Mexicane;

Domnul Ion Mogoș:

Bună dimineața!

Domnule președinte de ședință, intervenția mea de astăzi la tribuna Camerei vizează aspecte legate de vizita pe care a întreprins-o săptămâna trecută, în România, o delegație a Senatului Statelor Unite Mexicane.

Așadar, vreau să reamintesc că, în perioada 18 - 22 mai, a avut loc vizita în România a delegației Senatului Statelor Unite Mexicane, compusă din 4 membri: președintele Comisiei pentru energie, președintele Comisiei pentru minorități și drepturile omului, președintele Comisiei pentru relații cu organisme neguvernamentale internaționale și președintele Comisiei pentru relații externe cu Europa și Africa.

În timpul acestei vizite, delegația mexicană a subliniat necesitatea promovării de relații bilaterale româno-mexicane, concrete. Ca fundament al acestei necesități s-au indicat preocupările similare în cele două țări la nivel cultural, educațional, economic al activității în cadrul organizațiilor internaționale și, în primul rând, al interesului pentru accesul pe piața Uniunii Europene.

Până la această dată, majoritatea actelor de politică externă în cadrul colaborării româno-mexicane au avut un efect declarativ. Deși au fost semnate patru acorduri de cooperare în domeniul bancar, fiscal, sanitar-veterinar și educațional, colaborarea bilaterală nu este aprofundată. Cu titlul de exemplu, schimburile comerciale între cele două țări sunt mult sub așteptările posibilităților economice.

Conform studiilor făcute, aceasta se datorează, în primul rând, faptului că firmele românești nu se pot alinia concurenței de pe piața mexicană, multe cereri de export rămânând neconcretizate. De asemenea, la nivel guvernamental, se ignoră necesitatea unui plan de încurajare a investițiilor mexicane în România. Participarea Concernului mexican CMEX la licitația pentru privatizarea ROMCIM a determinat o reacție nefavorabilă a investitorilor mexicani, care au privit cu suspiciune transparența activității de privatizare în România.

În același timp, se impune ca, în cadrul cooperării economice și comerciale, statul mexican să acorde produselor românești exportate clauza națiunii celei mai favorizate prin punerea în practică a unei politici de condiții egale față de produsele partenerilor NAFTA.

În acest context, negocierea unui acord româno-mexican de liber comerț reprezintă o exigență actuală. Avantajele pentru România ale unei colaborări româno-mexicane mai strânse sunt multiple. Mexicul este prima putere comercială din America Latină, un stat cu o economie dezvoltată și cu interese comerciale pronunțat nord-americane și europene. Mexicul oferă o piață numeroasă și cu cerințe diversificate de export pentru companiile românești. Așa cum Mexicul vede în România posibilitatea de a facilita accesul produselor mexicane pe piața europeană, și o deschidere către piața est-europeană, tot așa România trebuie să întrevadă în Mexic posibilitatea deschiderii către piața nord-americană.

Prin urmare, se impune continuitatea actelor de politică externă în vederea semnării unui tratat de liber schimb, concretizarea relațiilor mexicane în planul educațional și stabilirea de contacte constante între diferitele structuri statale.

Îmi exprim speranța că activitatea Grupului parlamentar de prietenie româno-mexicană va declanșa reacții satisfăcătoare în acest sens.

Vă mulțumesc.

     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 12 noiembrie 2019, 1:27
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro