Plen
Ședința Camerei Deputaților din 15 octombrie 2002
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.148/25-10-2002

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2002 > 15-10-2002 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 15 octombrie 2002

15. Dezbaterea Propunerii legislative pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.7/2001 privind impozitul pe venit (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 202/2002

Domnul Valer Dorneanu:

................................................

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.7/2001 privind impozitul pe venit.

Comisia pentru buget-finanțe și bănci, domnul Grigoraș; tot propunere de respingere.

Domnul Neculai Grigoraș:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comisia pentru buget-finanțe și bănci, examinând propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.7/2001 privind impozitul pe venit, propune Camerei Deputaților respingerea acesteia, din următoarele considerente:

În primul rând, se apreciază că noul text ar introduce o dublă discriminare, pe de o parte față de persoanele care realizează venituri dintr-un singur loc de muncă; și, în al doilea rând, față de persoanele care au vârsta de peste 29 de ani.

În ceea ce privește completarea art.24 cu un nou alineat 41 se consideră că această propunere de scutire de la plata contribuției individuale la bugetul asigurărilor pentru șomaj nu face obiectul Ordonanței Guvernului nr.7/2001, întrucât obligația angajatorilor de a reține și vira această contribuție este reglementată prin Legea nr.76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă.

Având în vedere că impozitul pe veniturile din salarii și pe cele asimilate salariilor reprezintă o sursă de venituri pentru bugetul de stat, iar estimarea veniturilor bugetare pentru 2002 a fost realizată pe baza proiecției indicatorilor macroeconomici, considerăm că majorarea deficitului bugetar nu se justifică nici pentru 2002 și nici pentru anii următori.

În aceste condiții, comisia propune respingerea inițiativei amintite. Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Poftiți, domnule deputat. Sunteți inițiatorul, sau vă pronunțați pur și simplu?

Sunteți inițiatorul propunerii? Poftiți.

Domnul Romeo Marius Raicu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor colegi,

Ideea generoasă a acestei legi era aceea de a veni în întâmpinarea problemelor cu care se confruntă tinerii din România între 18 și 29 de ani, de a încerca să limităm exodul în acest moment, în care avem nevoie de puterea creatoare a acestor tineri.

Ce pot să vă spun este că, conform cercetărilor care s-au făcut, tinerii între 18 și 29 de ani sunt cei mai loviți de reformă, supuși sărăciei și excluderii sociale. 77% din cei care emigrează anual sunt tineri între 18 și 35 de ani. La terminarea studiilor tinerii nu găsesc loc de muncă. În general, ei sunt angajați pe piața de muncă neagră și nu beneficiază de drepturile prevăzute de către legislația muncii.

După părerea mea, fiecare partid are prinsă în platforma-program, în programul politic cu care s-a prezentat în fața alegătorilor, această intenție de a rezolva problemele tinerilor.

Guvernul, în Planul Național Antisărăcie, vorbește despre modificarea și completarea legislației actuale, cu privire la angajarea tinerilor absolvenți și la stimularea angajării tinerilor.

Colegii din Comisia pentru buget-finanțe și bănci, prin acest motiv, pentru care au respins legea, nici măcar nu ne-au invitat acolo, ca să discutăm, dublă discriminare, în special față de persoanele care au peste vârsta de 29 de ani. Mă gândesc că dacă facem discriminare pentru cei peste 29 de ani, atunci cum venim cu rezolvarea problemei pentru tineret? De ce mai vorbim despre ea? - pentru că orice lege care ar veni pe zona rezolvării problemelor de tineret, îi va exclude pe ceilalți. Mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă mai dorește cineva? Nu.

Vom supune acest proiect votului final, la sfârșitul ședinței.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 21 noiembrie 2019, 2:54
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro