Adrian Moisoiu
Adrian Moisoiu
Ședința Camerei Deputaților din 13 mai 2003
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.59/23-05-2003

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
03-03-2021
02-03-2021 (comună)
01-03-2021 (comună)
24-02-2021
17-02-2021 (comună)
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2003 > 13-05-2003 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 mai 2003

  1. Intervenții ale domnilor deputați:
  1.2 Adrian Moisoiu - declarație cu titlul "Miniștri sau specialiști pentru erbicidat și plivit gazonul ?";

Domnul Corneliu Ciontu:

................................................

Îl invit pe domnul deputat Adrian Moisoiu. Va urma domnul Adrian Ionel.

Domnul Adrian Moisoiu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Permiteți-mi să pun o întrebare: "Miniștri sau specialiști pentru erbicidat și plivit gazonul?"

Legea nr.69/2000 reglementează organizarea și funcționarea sistemului național de educație fizică și sport în România. În temeiul art.17 alin.1, Ministerul Tineretului și Sportului este organul administrației publice centrale de specialitate care coordonează activitatea din domeniul educației fizice și sportului, care are, printre atribuțiile sale principale, conform art.18 alin.1 lit.a), elaborarea și susținerea strategiei generale a organizării și dezvoltării activității sportive și reprezintă interesele statului în raport cu federațiile de specialitate.

El este acela care avizează înființarea federațiilor sportive naționale, potrivit art.36 alin.1, și care supraveghează și controlează activitatea desfășurată de acestea, potrivit art.49 alin.1. Ca atare, ministrul, adică managerul căruia îi este încredințată conducerea unui minister, are răspunderea a tot ce mișcă în domeniul respectiv. El este cel care se află în vârful unei piramide a unui anumit domeniu, iar dacă domeniul se numește sport, răspunderea modului în care se gestionează sportul cade în seama ministrului tineretului și sportului.

Dureros este atunci când ministrul respectiv nu realizează daunele pe care le aduce Țării atunci când nu se ating obiectivele propuse; nu are vedere de ansamblu! Un exemplu în această privință, prin implicațiile pe care le are, ar putea fi pierderea calificării la Campionatul de fotbal al Europei, după înfrângerea rușinoasă pe teren propriu, deja mediatizată, în fața Danemarcei. Chiar dacă prin jocul rezultatelor, cu ajutorul neprecupețit al proniei cerești, calificarea s-ar putea totuși obține, problema însă rămâne.

Prin necalificare la Campionatul Europei, atât industria fotbalului, cât și o serie de industrii și sectoare economice conexe, ca: televiziunea, presa, publicitatea, băuturile, turismul etc., ar putea pierde în jur de 50 de milioane dolari. Mai explicit: prin creșterea tirajului pentru publicitate în presa scrisă: cca. 1 milion de dolari; prin publicitate la televiziune: cca. 1 milion de dolari; prin alte diverse companii și firme de publicitate: cca. 3-4 milioane de dolari; prin creșterea consumului de bere și sucuri cu peste 10% în perioada de vară: cca. 10 milioane de dolari; prin scăderea veniturilor barurilor și restaurantelor unde se urmăresc meciurile : cca. 2 milioane de dolari; prin pierderi ale agențiilor de turism, ca urmare a scăderii interesului pentru competiție: cca. 8-10 milioane de dolari; Federația Română de Fotbal - pentru neparticiparea în faza finală: cca. 4,5 milioane de dolari; diverse sponsorizări, fonduri suplimentare care ar fi intrat în bugetele cluburilor, scăderea interesului spectatorilor etc.: cca. 3-4 milioane de dolari; înjumătățirea prețului jucătorilor români transferați în străinătate, ca urmare a ratării calificării, adică în loc de 2-2,5 milioane de dolari/jucător, la doar circa 1 milion de dolari/jucător.

Trăgând linie și adunând toate aceste componente amintite mai sus se ajunge la suma de cca. 50 de milioane de dolari.

Acesta este aspectul pe care domnul ministru Georgiu Gingăraș nu l-a înțeles!

Este necesar să adaug modul în care nu s-a pregătit terenul de joc, adică modul în care s-au făcut cadou 20000 de dolari unei firme fără experiență în domeniu, dar care are legături strânse cu PSD, deci de implicare a politicului.

Domnul prim-ministru Adrian Năstase trebuie să fie conștient că în fruntea oricărui minister trebuie să aibă manageri care să înțeleagă și să aplice toate principiile unui management eficient. Și, cum domnul Georgiu Gingăraș nu prea le are cu manageriatul, întreb:

Domnule prim-ministru, câți miniștri asemenea domnului Georgiu Gingăraș aveți în echipa guvernamentală și cât mai aveți de gând să-i țineți? Nu credeți că demult trebuia să-i trimiteți la locurile de muncă de unde i-ați racolat și să lase scaunul unor oameni capabili care să înțeleagă problemele complexe ale activităților din cadrul unui minister?

Pentru erbicidarea gazonului și plivirea trifoiului de pe stadioanele Țării avem specialiști de valoare, care nu trebuie să fie remunerați cu salarii de miniștri!

Vă mulțumesc.

Domnul Corneliu Ciontu:

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București vineri, 5 martie 2021, 22:44
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro