Scarlat Iriza
Scarlat Iriza
Ședința Camerei Deputaților din 23 septembrie 2003
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.118/03-10-2003

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2003 > 23-09-2003 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 23 septembrie 2003

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.31 Scarlat Iriza - comentariu legat de necesitatea dezbaterii publice a noii cote de impozitare;

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Scarlat Iriza:

Domnule președinte de ședință,

Doamnelor și domnilor colegi,

Mi-am intitulat intervenția de astăzi "O contribuție pentru dezbaterea publică a cotei unice de 23% privind impozitul pe veniturile persoanelor fizice".

Guvernul Adrian Năstase a adoptat o hotărâre de principiu privind introducerea unei cote unice de impozitare pentru veniturile persoanelor fizice de 23%, în locul treptelor de impozitare în vigoare în prezent de 18%, 23%, 34% și 40%.

Introducerea cotei unice de impozitare are câteva avantaje evidente: reducerea birocrației și simplificarea metodelor de calcul; o mai bună bază de colectare și verificare a impozitelor pe salarii, respectiv creșterea veniturilor Bugetului de stat; încurajarea unei munci mai intensive pentru obținerea unor salarii mai mari și a cumulului de locuri de muncă; se combate evaziunea fiscală și piața neagră a forței de muncă.

În convorbirile pe care le-am avut cu cetățenii din județul Gorj, am putut constata că în foarte multe cazuri unii au înțeles că prin sistemul propus se vor reduce veniturile, întrucât cei care în prezent au o cotă de impozitare de 18% vor trece la cota de 23%.

Cauza acestor neînțelegeri provine din insuficienta explicare a sistemului de deduceri personale, pentru cei cu venituri salariale mici sau modeste. Măsurile prevăzute au în vedere ca nimeni să nu piardă din salariu, ci, dimpotrivă, să aibă un anumit câștig.

Important este, de asemenea, să se înțeleagă că numărul celor ce realizează venituri salariale de 30, 50 sau 100 milioane de lei reprezintă o pondere foarte redusă în numărul total al salariaților, sub 1%. Impozitarea progresivă a acestor venituri nu ar fi în măsură să aducă venituri semnificative la buget, care să contribuie la ameliorarea nivelului mediu al salariilor.

Cred că măsura luată de Guvernul României de a pune în discuție publică introducerea cotei unice de impozitare este binevenită. Practica dovedește că în momentul în care am explicat cetățenilor cu care am venit în contact conținutul real al unei astfel de decizii, aceștia au înțeles și s-au declarat de acord cu inițiativa Guvernului.

Totodată, ar fi în interesul adoptării unei hotărâri cât mai fundamentate în această privință ca parlamentarii, în circumscripțiile lor electorale, să-și aducă o contribuție notabilă pentru dezbaterea publică a cotei unice de impozitare prin explicarea conținutului real al acestei inițiative.

Pe baza propunerilor reținute din astfel de dezbateri îmi propun să formulez unele elemente de îmbunătățire a conținutului acestei inițiative.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 11 decembrie 2019, 18:55
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro