Gheorghe Dinu
Gheorghe Dinu
Ședința Camerei Deputaților din 4 noiembrie 2003
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.142/14-11-2003

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2003 > 04-11-2003 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 4 noiembrie 2003

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.16 Gheorghe Dinu - declarație intitulată "Divizarea căii ferate a pregătit terenul pentru corupție și clientelism politic";

Domnul Corneliu Ciontu:

................................................

Dau cuvântul domnului Gheorghe Dinu. Va urma doamna deputat Maria Lazăr. Domnii deputați Raj Tunaru Alexandru și domnul Emil Boc au depus la secretariat.

Domnul Gheorghe Dinu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Declarația mea politică se intitulează "Divizarea căii ferate a pregătit terenul pentru corupție și clientelism politic".

Nici nu s-au stins bine ecourile caterincii de sâmbătă, duminică, intitulată pompos "Referendum pentru revizuirea Constituției", un spectacol penibil și grotesc al mașinațiunilor și ilegalităților teritoriale de tot felul, o adevărată repetiție în vederea fraudării alegerilor de anul viitor și Guvernul Adrian Năstase a trecut, împins de la spate de semnalele venite din exterior, la curățenia de toamnă.

După demisia sau demiterea celor trei miniștri, insistent cerută de presă în ultimele săptămâni, a venit imediat rândul la trei directori de companii naționale din parohia păstorită de domnul ministru Miron Mitrea.

Nu-mi este deloc surprinzător faptul că printre acești ultimii trei funcționari de rang înalt, implicații în scandalul de corupție cu iz penal se află Mihai Necolaiciuc, fostul director general al Companiei Naționale de Căi Ferate C.F.R. S.A. și administrat de infrastructura feroviară.

De nenumărate ori, de la tribuna Camerei Deputaților, prin declarații, interpelări și propunerile legislative, precum și prin intervenții în media am atras atenția asupra haosului în care este gestionat capitalul feroviar. Fărâmițarea inconștientă a administrației C.F.R. în 38 de entități mai mari sau mai mici, nicăieri întâlnită în Europa, a creat teren propice pentru corupție și clientelism politic, pentru furtul banului public, inclusiv al celui european, pentru abuzuri de tot felul, fiecare din cei 38 de șefi, dar mai ales cei trei mari boși de la infrastructură, transport, marfă și transport călători, crezându-se stăpâni atotputernici și considerând societatea de stat ca proprietatea sa.

Una dintre cele mai tragice consecințe a fost disponibilizarea masivă de personal, aruncarea pe drumuri a mii de oameni cu înaltă calificare, pentru acoperirea pierderilor cauzate de cheltuielile administrative exagerate, de folosirea irațională a fondurilor din folosul unei clientele a P.S.D., chiar de furtul sadea, așa cum se dovedește în ultimul timp.

De fapt, cine este Mihai Necolaiciuc? Presa de la Iași, de unde se trage, l-a denumit "Jupânul Moldovei", a cărui primă grijă, de când a fost instalat în fruntea companiei de infrastructură C.F.R., în anul 2000, a fost să-și edifice la Bojorâta o vilă cu trei nivele, estimate la 300.000 de dolari, ultimul răgnet, cu termopane, balustrade nichelate, reflectoare, teren de tenis etc. și badyguarzi la poartă. Și ca să nu se zică că s-a îngrijit numai de propria bunăstare a înzestrat haltele și gările din aproprierea Bojorâtei, de pe secția Suceava, Vatra Dornei cu tâmplărie de aluminiu, geamuri termopan, acoperișuri din tablă cu aparență de sticlă și țiglă, aparate de aer condiționat, pavaje din dale ornamentale. Ce mai, ultima modă în construcții, mai ceva ca în Elveția! Cu ce bani, când nu sunt fonduri pentru reparații de linii și la instalații, conform normativelor de funcționare, în timp ce condițiile călătoriei sunt deplorabile, pentru că parcul de vagoane de călători nu se repară sau nu se înlocuiește cu altul nou, când este amenințată permanent siguranța circulației, când ceferiștii sunt înștiințați că nu vor primi prime de Crăciun și nici salarii? Dar Mihai Nicolaiciuc nu s-a mulțumit numai să deturneze subvenția din bugetul de stat al României, primită de companie, ci s-a băgat și în fondurile europene, destinate unor lucrări de modernizare și reabilitare a infrastructurii feroviare, astfel că a ajuns să fie cercetat de OLAPS și PNA, la sesizarea Bruxelles-ului, pentru ilegalități în folosirea acestora.

Un alt scandal dezvăluit de presa ieșeană este și cel legat de încredințarea unor lucrări de renovare a Gării Iași, respectiv livrarea termopanului printr-o firmă aparținând unui secretar de stat în Ministerul Transporturilor, ceea ce i-ar asigura până acum lui Mihai Necolaiciuc scaunul din fruntea Companiei Naționale.

Cu ce s-au ocupat cei ce alcătuiesc corpul dumneavoastră de control, domnule ministru Miron Mitrea, sau cei 8 consilieri personali, care printr-o logică de bun-simț, măcar, ar fi trebuit să vă sesizeze de neregulile din calea ferată, pe bani publici sau pe banii Comunității Europene.

A trebuit să vină Bruxelles-ul să sesizeze oficialitățile românești despre modul cum sunt cheltuiți banii europeni în domeniul feroviar? Cum se poate interpreta gestul dumneavoastră, ca la sesizarea Bruxelles-ului și la sesizările pe toate căile ale mediei românești, în loc să-l demiteți și să-l dați pe mâna organelor de cercetare penală, l-ați numit director adjunct pe acolo, prin minister.

De ce, domnule ministru Miron Mitrea, în loc să urmați exemplul domnului Șerban Mihăilescu, să vă dați demisia, continuați să-l acoperiți pe acest om? Este timpul ca cei ce fură și cei ce-și bat joc de banul public să răspundă, indiferent de poziția ocupată! Degeaba se afirmă creșterea economică, care este numai în teorie, dacă nu este stârpită corupția și în primul rând cea înaltă. Populația nu va simți binefacerile.

Mulțumesc.

Domnul Corneliu Ciontu:

Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 8 decembrie 2019, 10:46
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro