Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2003 > 09-12-2003

Ședința Camerei Deputaților din 9 decembrie 2003

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.23 Vlad Gabriel Hogea - declarație politică: "Secretele mafiei din presa ieșeană";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Vlad Gabriel Hogea:

Declarație politică: "Secretele mafiei din presa ieșeană".

În Iași, de ani de zile, observatorii obiectivi ai peisajului publicistic pot constata că se practică două moduri de a face presă.

Prima manieră este aceea civilizată și, în general, echidistantă, aceasta caracterizează, în linii mari (cu excepții mici și nesemnificative, care, de fapt, confirmă regula), 7 din cele 8 cotidiene ieșene.

Cealaltă manieră este a șantajului și minciunii, a turnătoriei și diversiunii, a mediocrității și infamiei - aici "Ziarul de Iași" are monopolul. Nu este săptămână lăsată de la Dumnezeu în care mafioții mass-mediei ieșene să nu strecoare, pe cearșafuri de ziar, dar și în subsoluri de pagină, pastile otrăvite. În privința ultimei metode, sub aparența unor bârfe de ... maximă credibilitate (da, știu, e un oximoron, dar ce să-i faci dacă prostia nu doare!), se plătesc polițe și se creează diversiuni atât de ordinare și de halucinante pe care, dacă le-am lua în serios, am crede că județul e în pragul războiului civil. De ani de zile, acești inși care și-au permis să-și aroge rolul de formatori de opinie - iar interesele tribale ale unora i-au ajutat să-și împlinească scopul - văd peste tot intrigi, săpături, focare de conflict, lupte fratricide, sforării, mașinațiuni subterane și altele asemenea.

Niciodată în "Ziarul de Iași" (moștenitor ideologic, chiar dacă nu legal, al "Monitorului de Iași", care, între timp, și-a găsit alți editori, mai cinstiți decât cei dinainte) nu au fost prezentate alte puncte de vedere decât cele care serveau țelurilor clanului care editează cea mai citită publicație din Iași.

Chiar dacă nu au tirajul pe care îl declară (11.000-13.000 de exemplare), supraestimat pentru a urca prețurile la publicitate, știu din surse sigure că tipăresc, totuși, aproximativ 7.000 de bucăți pe zi, ceea ce nu e de neglijat. Dacă aș spune că "Ziarul de Iași" a fost cel mai înverșunat adversar al PRM, din mass-media ieșeană, de fapt singurul dușman autentic, care a acționat permanent cu o precizie de metronom, pentru compromiterea sau boicotarea noastră, aș săvârși un truism. Ieșenii care sunt la curent de ani de zile cu politica editorială a cotidianului respectiv, cunosc această realitate incontestabilă. Dar nu acesta este fondul problemei.

Ceea ce mă preocupă este cârdășia dintre mafia politică și mafia presei din Iași, asupra căreia am insistat și cu alte prilejuri, dar astăzi voi prezenta anumite date în premieră absolută. Pofta mi-a fost deschisă de un săptămânal central, care nota zilele trecute că Bogdan, fiul senatorului Ion Solcanu, "ieminentul derector" de PSD, a făcut cu SNCFR o afacere necurată, din care a obținut cam 200.000 de dolari. Mai precis, a luat din străinătate licența programului "Routes" pentru dirijarea traficului feroviar din România și, imediat, a vândut-o mai departe singurului client de pe piață, care era, normal, Societatea Națională de Căi Ferate. Firma buclucașă este S.C. "The Red Point" S.A. (Cod Fiscal 14172456). Aici, investigațiile ziariștilor din presa centrală se opresc, dar merg eu mai departe și completez acest puzzle. Societatea comercială amintită, a cărei denumire ar însemna, într-o traducere literală "Punctul Roșu" (acela făcut de cătarea de la puștile cu lunetă pe corpul-țintă!), îl are ca acționar principal pe Bogdan Solcanu, cu 44%, dar și Cezar Caluschi (unul din grangurii de la "Ziarul de Iași") deține 8%. Celorlalți 4 acționari le voi da doar inițialele și procentele, pentru că identitatea lor nu are legătură cu firul argumentației mele din prezentul material: A.U. (20%), C.N.(4%), E.M.C.(4%), V.C.(20%).

Mai important este că firma "The Red Point" nu s-a rezumat la afacerea cu software-ul de care aminteam anterior. Mult mai bănoasă chiar și decât tragerea acelui tun impresionant a fost furnizarea, de către Bogdan Solcanu, prin firmele sale, a unor mari cantități de marfă către SNCRF. Valoarea totală depășește 100 de miliarde lei, sumă astronomică, prin plata căreia se devalizau conturile unei societăți de stat care, chiar atunci concedia mii și mii de salariați. Mai mult, din produsele vândute cu forța Căilor Ferate, au făcut parte și o mulțime de "ciocane mari" și "ciocane mici" (mi s-a explicat că e vorba de acele instrumente cu care este verificată starea tehnică a roților vagoanelor), cărora li s-a mărit artificial prețul, înainte de furnizare, de circa 300 de ori!!!

Pare incredibil, nu-i așa? Ca să-i dăm o veste și mai bună senatorului Solcanu (care pozează în om cinstit, dar, vai, ce bine știm că aparențele înșeală!), îl anunțăm pe această cale că aceste aspecte infracționale și multe altele sunt deja cercetate de către lucrătorii Direcției Economice a Parchetului Național Anticorupție, unde documentele revelatoare au venit pe filiera Blănaru - S.I.P.I. (fosta "Doi și-un sfert"), unde tronează cunoscutul general Virgil Ardelean, zis "Vulpea". Porecla și-a căpătat-o de la obiceiul bizar de a merge prin țară deghizat, atunci când se întâlnește cu șefii de rezidențe, pentru a culege informații despre afacerile necurate ale demnitarilor PSD-iști, așa cum s-a întâmplat, de altfel, și la Iași.

Din datele pe care le deținem, Solcanu nu este singurul parlamentar ieșean al puterii care a intrat în vizorul lui Ardelean, generalul făcându-și deja un "tabiet" din stocarea de dosare compromițătoare în vederea folosirii lor ulterioare, în scopurile pe care, desigur, le bănuiți. Ce nu știe "Vulpea" (sau, poate, nici n-o interesează) este că asociatul lui Bogdan Solcanu, mafiotul de presă Cezar Caluschi, are cam 23 de firme (am zis "cam", pentru că, în timp ce eu scriu acest material, e posibil să mai fi înființat vreuna, depășind numărul precizat!). la una dintre ele, (S.C., Oameni și Companii S.R.L., Cod Fiscal 13611073), este partener cu nimeni altul decât "onorabilul" fost primar, Constantin Simirad; este exact firma care editează publicațiile "Oameni și Companii" și "Revista Națională de Administrație Publică", ambele cu groasă finanțare de la oligarhia puterii, dar și din bani publici.

Dacă "marele" Caluschi s-a împopoțonat cu titlul de "președinte", "modestul" Simirad s-a mulțumit cu acela de "director onorific", dar tot așa de profitabil ca primul. Să mai devoalăm una-alta și despre alte trompete monitoriste ale "Ziarului de Iași". De pildă, aflăm că intelectualul rasat Alexandru (Andi) Lăzescu, director și mentor, are, pe lângă alte învârteli, și o firmă de montat centrale termice. Jenant, dar nu atât de jenant ca fratele redactorului-șef Toni Hrițac (Marcel Hrițac) care, după ce, ca un vechil de tip nou, a încercat să-l stoarcă de bani pe Vasile Ciobanu (proprietarul "National Bere Holding", cel care a preluat și Fabrica de Bere "Zimbru" din Iași), a fost pus pe liber, pe bună dreptate, în cele din urmă!

De remarcat că, pentru a le reuși malversațiunile cu berea, cei de la "Ziarul de Iași" au făcut echipă cu un tip extrem de dubios din Medgidia (pe nume Rădăuceanu, dacă memoria nu ne joacă feste), care a stat destul timp pe gratis la fosta Casă de Oaspeți a lui Ceaușescu, fără a plăti nimic, a păcălit autoritățile locale, a ieșit un scandal imens, în fine, povestea e mai lungă ... Cert este că Marcel Hrițac, din jaful practicat la "Zimbru", și-a ridicat vilă în Bucium, cartierul de lux al Iașilor, de la intrarea dinspre Vaslui. Și, dacă tot ne ocupăm de legăturile PSD cu mafia presei ieșene, să spunem că preluarea de către Dănuț Prisecariu (afacerist prosper, copil de casă al lui Solcanu despre care am mai vorbit) a pachetului majoritar, de 54%, din acțiunile S.C. Alimentara S.A. (Cod Fiscal 1961377), la sfârșitul anului 2000, s-a făcut prin cumpărarea a 6% de la Andi Lăzescu, tot a 6% de la Cezar Caluschi și a 14% de la S.C. Media Services & Information S.R.L. (care, ați intuit bine, tot a mafioților de presă era!). Sună cunoscut, nu-i așa? Ce simbioză parazitară perfectă ... Numai în 2002, cifra de afaceri a S.C. Alimentara S.A. a fost de peste 202 miliarde lei! Și, astfel, toată lumea e mulțumită. Adică, nu toată lumea, doar Solcanu, Prisecariu și cei de la "Ziarul de Iași", dar ați uitat că pentru ei restul lumii nu contează?! Și n-am zis nimic (încă!) despre locuințele sociale date ilegal de Simirad hingherilor de presă de la același trust, în preistoria relației lor de prietenie reciproc avantajoasă.

Și n-am zis nimic că din aceeași cloacă s-au ridicat și Alina Mungiu și Irina Radu, și Ovidiu Șimonca, și atâtea alte personaje sinistre care au murdărit mass-media centrală, pătând, din păcate, imaginea orașului Iași și a Moldovei în ansamblu.

Și n-am zis nimic, dar o facem acum, despre bomba bombelor: mafioții de presă de la "Ziarul de Iași" sunt hotărâți să înstrăineze publicația!!! Deși poate părea ciudat că, acum, înainte de alegeri, când se știe, se scurg bani destui către presă, informația este strict autentică. Iată și prețul: până acum o lună, voiau minim 1.250.000 de dolari, dar, ulterior, au scăzut la 700.000 dolari. De ce dau bir cu fugiții șantajiștii de presă din Iași, cei care au făcut avere dintr-un domeniu în care intraseră cu buzunarele goale, numai o explicație poate exista: s-au lăcomit prea mult și, acum, simt că au intrat într-o fundătură, unde îi așteaptă câteva procese penale răsunătoare. Un sfârșit cum nu se poate mai potrivit pentru o farsă care durase prea mult. Modus în rebus est.