Plen
Ședința Camerei Deputaților din 5 februarie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.4/16-02-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002 2001
2000 1999 1998
1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2020-prezent
2016-2020
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
25-11-2021
25-11-2021 (comună)
24-11-2021 (comună)
23-11-2021
22-11-2021
15-11-2021 (comună)
09-06-2021 (comună)
11-05-2021
Arhiva video:2021 2020 2019
2018 2017 2016
2015 2014 2013
2012 2011 2010
2009 2008 2007
2006 2005 2004
2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 05-02-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 5 februarie 2004

11. Dezbaterea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.70/2002 privind administrarea unităților sanitare publice de interes județean și local (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 411/2002

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................

La pct.21. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.70/2002 privind administrarea unităților sanitare publice de interes județean și local.

Comisia pentru sănătate și Comisia pentru administrație să ia loc, iar din partea inițiatorului proiectul este prezentat de către domnul ministru Pavelescu.

Domnul George Pavelescu:

Domnule președinte,

Stimate doamne, stimați domni,

Ordonanța Guvernului nr.70 își propune să rezolve o a doua etapă în ceea ce privește restructurarea sistemului sanitar, și anume cea referitoare la trecerea din proprietatea Ministerului Sănătății a spitalelor, în proprietate publică a consiliilor județene, respectiv consiliilor locale, și în administrarea unităților sanitare.

De asemenea, se reglementează statutul bazei materiale, se reglementează atribuțiile care revin Ministerului Sănătății, Ministerului Administrației și Internelor, prin consiliile județene și consiliile locale referitoare la organizarea, structura, înființarea și desființarea unităților sanitare publice.

De asemenea, se creează cadrul juridic prin care consiliile locale pot sprijini financiar activitățile de sănătate publică, precum și modalitatea de înființare, organizare, funcționare și finanțare a unităților medico-sociale.

Sperăm prin aceasta să responsabilizăm comunitatea locală în ceea ce privește interesul față de gestionarea sănătății publice în teritoriu.

Suntem de acord cu raportul comisiei în forma în care a fost prezentată.

Mulțumesc.

 

Domnul Valer Dorneanu:

La dezbateri generale? Vă rog!

Domnul Vasile Silvian Ciupercă:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Suntem în fața unui eveniment care măsoară alți pași pe calea descentralizării. Sunt două elemente pentru care această ordonanță este extrem de importantă.

Unul este acela că face distincție între unități sanitare publice de interes național, unități sanitare publice de interes local și județean și unități medico-sociale. Aceștia sunt de fapt cei trei piloni ai sistemului de sănătate în România.

Un al doilea element este acela legat însă de asocierea la administrarea politicilor de sănătate ale autorităților administrației publice locale. Este pentru prima dată când se pun alături cei doi responsabili principali pentru politicile de sănătate. Nu se mai poate decide totul dintr-un punct central, și acela fiind Ministerul Sănătății, asocierea la formularea de politici de sănătate publică a autorităților administrației publice locale este reglementată. Este reglementată prin faptul că în art.4 al ordonanței, și o să vedeți foarte bine, se exprimă posibilitatea intervenției financiare a bugetelor locale în susținerea cheltuielilor materiale ale unităților sanitare publice pentru că bunurile materiale, terenuri și imobile aparțin acestora.

În fine, unitățile medico-sociale, ca un alt element de noutate pentru viitoarea politică privind asistența socială și asistența de sănătate. Aș vrea să mai adaug un singur lucru, că ordonanța a fost mult îmbunătățită prin munca din Comisia de administrație și Comisia de sănătate și, în plus, și printr-o asociere la dezbatere a tuturor structurilor asociative din domeniul administrației publice locale.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul Ifrim Mircea.

Domnul Mircea Ifrim:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

S-au expus principalele puncte privind progresul pe care-l reprezintă această ordonanță legată de administrarea unităților sanitare publice de interes județean și local, comisiile de sănătate și de administrație publică au lucrat împreună și reușim să vă prezentăm acest proiect. Am și mandatul domnului președinte Olteanu ca să exprim același punct de vedere, așa încât vă rugăm să votați proiectul în forma în care v-o prezentăm.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă mai dorește cineva să intervină. Nu.

Trecem la dezbaterea proiectului de lege.

La titlul acestuia, dacă aveți obiecțiuni. Nu aveți. Votat în unanimitate.

Textul art.unic. Vă rog să urmăriți amendamentul 1. Comisia propune reformularea acestuia, având în vedere că se introduc în continuare amendamente, și numerotarea lui ca art.I.

Dacă aveți obiecțiuni la amendamentul 1. Nu aveți. Modificat textul așa cum a propus comisia.

La proiectul de lege de aprobare a ordonanței, vă rog să urmăriți în raport, urmare adoptării primului amendament, să urmăriți și amendamentul 14 de la pagina 20, unde comisia propune un art.II. Vă rog să urmăriți încă o dată amendamentul 14.

Admis amendamentul. În textul legii de aprobare se introduce art.II.

Și acum trecem la textele ordonanței.

La titlul acesteia dacă aveți obiecțiuni. Nu aveți. Votat în unanimitate.

Art.1 din ordonanță. Urmăriți amendamentul 2 din raport. Admis amendamentul, modificat art.1 conform amendamentului 2.

La art.2, urmăriți amendamentul 3 pe care-l găsiți la pagina 6. Nu sunt obiecțiuni la amendamentul 3. Se modifică în mod corespunzător art.2 din ordonanță.

La art.3 din ordonanță, urmăriți amendamentul 4 de la pagina 8. Admis amendamentul. Se modifică art.3.

La art.4, urmăriți amendamentul 5 de la pagina 10. Admis amendamentul, se modifică art.4.

La art.5, urmăriți amendamentul 6 de la pagina 12. Admis amendamentul, se modifică art.5.

După art.5, vă rog să urmăriți amendamentul 7. Comisia propune introducerea unui text nou, art.51. Dacă aveți obiecțiuni. Nu. Admis amendamentul, se introduce acest text.

La art.6 actual, care va fi renumerotat, urmăriți amendamentul 8 de la pagina 16. Admis amendamentul, se modifică art.6 care va fi renumerotat.

Art.7. Urmăriți amendamentul 9 de la pag.18. Comisia propune abrogarea. Admis amendamentul, se abrogă art.7.

La art.8, urmăriți amendamentul 10. Comisia, de asemenea, propune abrogarea. Admis amendamentul. Se abrogă textul.

La art.9, comisia n-a avut amendamente. Dacă aveți dumneavoastră. Nu aveți. Votat textul inițial.

Am parcurs, stimați colegi, textele proiectelor de lege și ale ordonanței. Urmează să supunem proiectul de lege votului final în ziua pe care o va stabili comitetul ordinii de zi și Biroul permanent.

Adresa postala: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucuresti luni, 6 decembrie 2021, 0:51
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro