Plen
Ședința Camerei Deputaților din 16 februarie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.11/23-02-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 16-02-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 februarie 2004

45. Dezbaterea Propunerii legislative privind modificarea art.19 (1) lit.(a) din Legea nr.519/2002 prin care s-a aprobat OUG nr.102/1999, modificată și completată cu OUG nr.40/2000 pentru protecția specială și încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 185/2003

 

Domnul Viorel Hrebenciuc:

  ................................................

Propunerea legislativă pentru modificarea art.19 lit.a) din Legea nr.519/2002, prin care s-a aprobat Ordonanța de urgență a Guvernului nr.102/1999, modificată și completată cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr.40/2000 pentru protecția specială și încadrarea în muncă a persoanelor cu handicap.

Doamnă Dobrescu, vă rog.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Comisia de muncă vă propune, în urma votului acordat, respingerea acestei propuneri legislative, în principal din următoarele motive. Adoptarea inițiativei legislative ar implica menținerea unui tratament discriminatoriu între persoanele cu handicap, și anume între persoanele cu handicap vizual și celelalte categorii de persoane cu handicap. În al doilea rând, din analiza numărului de beneficiari ai indemnizației speciale pentru persoanele cu handicap aflate în plată în luna octombrie, a cuantumului mediu actual al indemnizației și, respectiv, al celei propuse, rezultă un efort financiar suplimentar de 1.609 miliarde anual, sumă care ar conduce la majorarea cheltuielilor bugetare și la creșterea deficitului bugetar.

Vă mulțumesc.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Dacă aveți observații? Vă rog, din partea inițiatorului.

Domnul Ioan Miclea:

Mulțumesc, domnule președinte.

Am depus această propunere legislativă pentru modificarea Legii nr.519/2000, art.19, din dorința ca persoanele handicapate din România să ducă un trai cât de cât decent. Vechea reglementare acorda acestei categorii de cetățeni un ajutor sub limita subzistenței, astfel că, la nenorocirea cu care s-au născut ori au dobândit-o în timpul vieții, se mai adaugă și greutățile uneori insuportabile ale traiului de zi cu zi, din cauza lipsei de mijloace materiale. Consider că procentul de 85% din salariul minim brut pe țară, acordat lunar acestei categorii de cetățeni, deși nu este cu totul satisfăcător, acordă șansa unei vieți decente și nu este un efort insurmontabil cerut bugetului de asigurări sociale.

Reiterez aici faptul că, în țările Europei Occidentale, persoanelor cu handicap li se acordă o atenție cu totul specială: pe lângă subvențiile bănești îndestulătoare pentru un trai decent, statul se gândește ca handicapații să aibă o serie de facilități de circulație civilizată, telefoane speciale instalate pentru ei, coborâri de pe trotuar special amenajate pentru cei ce se deplasează în cărucioare, locuri speciale rezervate în mijloacele de transport în comun etc.

Prin acest proiect de lege și prin legea ce o modifică, cred că, în România, se face un prim pas important spre legislația europeană în materie. Acesta este și motivul care m-a îndemnat să am această inițiativă, precum și convingerea că Parlamentul României va fi sensibil la situația acestor persoane, concetățeni ai noștri cărora soarta le-a hărăzit un necaz de care ei nu sunt vinovați. Prin adoptarea acestui proiect de lege, vom dovedi o creștinească grijă față de aproapele nostru.

Mulțumesc.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Mulțumesc.

Domnul Brudașcu.

Domnul Dan Brudașcu:

Domnule președinte,

Argumentul privind necesitatea suplimentării cheltuielilor sociale cu circa 1.600 miliarde de lei, ca cel mai hotărâtor în respingerea acestei propuneri legislative, nu mi se pare că este corect, pentru că acești cetățeni s-au născut cu acest handicap, nu pentru că așa au vrut ei, dar, dacă tot s-au născut, este necesar să li se asigure, și acestora, un trai decent, pentru cel puțin un motiv esențial: reducerea numărului celor care stau cu mâna întinsă pe la colțuri, pentru a beneficia de mila publică. În raportul acesta de respingere, înțeleg și această idee, probabil că celor care sunteți, în momentul de față, la putere vă este indiferent care este numărul cerșetorilor în România și probabil că doriți să măriți armata acestora și prin creșterea numărului handicapaților, care au o singură șansă: aceea de a recurge la mila publică, de vreme ce autoritățile nu doresc să-i sprijine în condiții firești și omenești.

Domnul Viorel Hrebenciuc:

Vă mulțumesc.

Urmează să supunem propunerea legislativă votului final.

Vă rog, domnule Miclea.

Domnul Ioan Miclea:

Vreau să explic votul Partidului România Mare și mulțumesc colegilor care au înțeles...

Domnul Viorel Hrebenciuc:

La votul final, domnule Miclea, mâine le explicați, vă rog eu frumos, la votul final, acum nu am băgat votul final. Poate mâine iese, nu se știe.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 7 decembrie 2019, 9:47
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro