Plen
Ședința Camerei Deputaților din 24 februarie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.18/04-03-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 24-02-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 24 februarie 2004

7. Dezbaterea Propunerii legislative privind declararea ca oraș a comunei Voluntari, județul Ilfov (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 731/2003

 

Domnul Valer Dorneanu:

  ................................................

La pct.31, stimați colegi, Propunerea legislativă privind declararea ca oraș a comunei Voluntari, județul Ilfov.

Cine sunt autorii? Inițiatorii?

Domnul Marin Anton:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Comuna Voluntari nu numai că este cea mai mare din cele 39 localități ale județului Ilfov, dar este și cea mai mare comună din țară. Are în jur de 30.000 de locuitori și din analiza gradului de îndeplinire a principalilor indicatori cantitativi și calitativi minimali prevăzuți pentru localitățile urbane, rezultă că majoritatea acestor indicatori sunt îndepliniți, unii dintre aceștia cu depășiri sensibile.

De aceea, am rugămintea să votați pentru această propunere legislativă.

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule vicepreședinte Bara, vă rog să prezentați punctul de vedere al Comisiei pentru administrație publică.

Domnul Radu Liviu Bara:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Comisia pentru administrație publică, amenajarea teritoriului și echilibru ecologic a fost sesizată în fond cu propunerea legislativă privind declararea ca oraș a comunei Voluntari, ținând cont de avizul favorabil al Consiliului Legislativ, și de respectarea condițiilor prevăzute la Legea nr.351/2001 pentru aprobarea Planului de amenajare a teritoriului național, secțiunea a IV-a, rețeaua de localități, precum și cele ale Legii nr.3/2000 privind organizarea și desfășurarea referendumului, comisia propune plenului Camerei Deputaților aprobarea propunerii legislative.

La lucrările comisiei au participat 24 de deputați, s-a votat în unanimitate propunerea legislativă.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Dacă dorește cineva să intervină. Doamna deputat Ionescu.

Doamna Mihaela Ionescu:

Intervenția mea este în calitate de deputat de București care știu ce înseamnă orașul, și știu ce înseamnă mahalaua, și știu ce înseamnă localitatea de lângă București. Deci, comuna Voluntari este o localitate care nu are filarmonică, nu are instituție de învățământ superior, nu are un număr mare de școli, nu știu ce institut de cultură și ce indicatori calitativi și cantitativi are această comună pentru a fi ridicată la nivel de oraș.

Știu că acolo sunt câteva supermarketuri. Dacă aceste supermarketuri țin locul unor alte instituții civice ale unui oraș, atunci, cineva poate să voteze. Altfel, Grupul nostru parlamentar va vota contra acestei legi pentru înființarea orașului Voluntari.

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul vicepreședinte Bara.

Domnul Radu Liviu Bara:

Criteriile pe care trebuie să le îndeplinească o comună care să devină oraș sunt mai multe, am să rog pe colega, eventual, când are timp să vină până la noi la comisie, să-i arăt cele 12 criterii care sunt îndeplinite.

În primul, și în primul rând, populația trebuie să aibă minim 5000 de locuitori. Această comună are 29.000, aproape 30.000 de locuitori. Pe teritoriul comunei, la ora actuală, sunt peste 2000 de unități economice, dintre care 47 de societăți pe acțiuni, 1530 de societăți cu răspundere limitată, și 238 asociații familiale. Are peste 78% asigurată canalizarea și alimentarea cu apă. În privința infrastructurii și în privința dotărilor economice, cred că îndeplinește condițiile cu mult mai mult decât alte propuneri care s-au aprobat în plenul Camerei. Sigur, dacă dorește și date mai precise, chiar dacă este deputat de București, să nu se supere, eu am să-i dau exact pe fiecare criteriu în parte cum este îndeplinită fișa respectivei comune.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Doamna deputat Ionescu.

Doamna Mihaela Ionescu:

Nu aș fi intervenit, pentru că orice discuție cu domnul Bara duce la impolitețe, dar eu am întrebat dacă sunt instituții culturale, dacă sunt muzee, dacă sunt școli, dacă sunt universități, ca în orice oraș. Că sunt supermarketuri și câteva firme acolo, nu înseamnă nimic. Că este realizată canalizarea 78% ține de apropierea de orașul București.

Dar nu orice este în apropierea unui oraș, este oraș. Tot comună rămâne. Și îmi pare rău că dânsul de la comisia respectivă recunoaște că și în alte cazuri au fost declarate orașe, comune care nici măcar cât ăsta nu aveau dreptul să fie declarate.

Îmi mențin părerea că nu trebuie să fie ridicată această localitate, această extremitate a Bucureștiului, la rang de oraș.

Domnul Valer Dorneanu:

Cred că la vară o să trebuiască să mergeți la mare prin Brănești, nu prin Voluntari!

Dacă mai sunt intervenții. Poftiți!

Domnul Ștefan Valeriu Zgonea:

Domnule președinte,

Distinsa mea colegă și profesoară, pe care o cunosc de când încercam să învăț ceva în școala din București, nu prea cunoaște Legea nr. 351. Și îmi pare rău că trebuie să-i spun acest lucru, dar e foarte simplă. Acele condiții nu sunt obligatorii.

În al doilea rând, trebuie să nu uităm că noi, Parlamentul României, avem capacitatea de a privi și în viitor. Și a trebuit să acceptăm că în anumite momente trebuie să luăm decizii pentru generațiile viitoare. Și acele 12 condiții nu sunt obligatorii. Singura condiție obligatorie este referendumul. Trebuie să consultăm populația și să-i dăm posibilitatea să-și exprime prin vot dorința.

Restul condițiilor sunt criterii pe care trebuie să le îndeplinească, pe care tot noi le-am stabilit. Dacă vă uitați la un asterisc în Legea nr. 351 Anexa 2, o să vedeți că, la momentul apariției legii, noi am specificat că anumite orașe și comune făcute la data respectivă nu întruneau condițiile pe care le-am stabilit și care erau în concordanță cu acquis-ul european.

Aș ruga-o frumos, fără să se supere, și o respect și știe că o respect foarte mult pe distinsa mea colegă, să privească această lege ca pe o lege tehnică și care are criterii și nu are condiții.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Poftiți, doamnă deputat!

Doamna Mihaela Ionescu:

Tot nu s-a răspuns la o întrebare: ce instituții culturale are această localitate care are numai două supermarketuri. S-a făcut, într-adevăr, referendum, dar la referendum, așa cum a spus colegul meu ieri, oamenii nu au fost informați că de acum costurile vor fi foarte mari, de fapt, scopul acestei înălțări în rang este pur și simplu ca să se perceapă acestor supermarketuri taxe mai mari pe teren. Asta e totul!

Domnul Valer Dorneanu:

Domnul Marton Arpad.

Domnul Márton Árpád Francisc:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Trebuie să vă spun ca un membru al Comisiei de cultură, că majoritatea orașelor din această țară, în afară de bibliotecă, alte instituții culturale profesioniste finanțate de la buget nu au.

Vă mulțumesc.

Domnul Valer Dorneanu:

Stimați colegi,

Cred că au durat destul dezbaterile generale. Trecem la dezbaterea textului acestui proiect de lege.

La titlu, dacă aveți obiecțiuni. Comisia propune amendarea acestuia. Vă rog să urmăriți amendamentul 1. Nu sunt obiecțiuni la amendamentul 1. Admis, modificat titlul proiectului.

La art.1, comisia nu are amendamente. Dacă aveți obiecțiuni. Nu aveți. Votat în unanimitate textul inițial.

La art.2, urmăriți amendamentul 2. Admis amendamentul, modificat art.2. Vom supune proiectul votului final la sfârșitul acestei zile.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 25 august 2019, 6:42
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro