Dumitru Dragomir
Dumitru Dragomir
Ședința Camerei Deputaților din 30 martie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.43/08-04-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
11-12-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 30-03-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 30 martie 2004

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.24 Dumitru Dragomir - afirmarea "necesității unor autorități locale orientate către prioritățile cetățeanului";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Dumitru Dragomir:

Stimați colegi,

Doamnelor și domnilor,

Așa cum este unanim acceptat, infrastructura reprezintă un indicator extrem de relevant pentru gradul de dezvoltare atins de fiecare stat. Din păcate, cei doar 100 km de autostradă pe care îi are România, plasează țara noastră în rândul statelor din lumea a treia, fiind mult sub standardul european.

Însă, în privința traficului rutier din marile orașe, situația este încă mai dramatică. În cei 14 ani care s-au scurs din decembrie 1989, parcul auto din România a crescut de 14 ori, iar majoritatea vastă a acestor mașini s-au concentrat în marile aglomerări urbane.

În ciuda acestei creșteri exponențiale, nu au existat planuri urbanistice care să suplimenteze numărul de parcări și să susțină fluidizarea traficului rutier.

În aceste condiții, la orele de vârf, Bucureștiul, Craiova, Iașiul, Timișoara sau Constanța sunt literalmente paralizate. Și, pentru că nu era suficient, șoferii trebuie să evite craterele din carosabil care, cel puțin în Capitală, au un caracter permanent. În fiecare an sunt demarate, cu un strident spectacol mediatic, noi lucrări de asfaltare pe care, în mod inevitabil, anotimpul ploios le va surprinde nefinalizate. Firmele care au asfaltat scump și prost își vor prelungi contractul, iar Bucureștiul se poate transforma, fără nici un efort, într-un muzeu al dezastrelor produse de bombardamente. E drept, în cazul străzilor Capitalei nu s-a folosit arsenal militar convențional, ci s-a acționat conjugat cu lipsă de profesionalism, corupție, demagogie și indiferență.

Așa cum era de așteptat, nici rețelele urbane de transport în comun nu au o situație mai bună. Înghesuiți și umiliți în mijloace de transport mizere, terorizați de hoții de buzunare, locuitorii marilor orașe ale României anului 2004 sunt victimele unor edili care, din patru în patru ani, le oferă încă un calup de promisiuni ce nu vor fi niciodată respectate. Între timp, dispar parcări, semafoare, indicatoare rutiere, marcaje și chiar părți consistente de carosabil.

Pentru a schimba această situație dramatică, sunt necesare autorități locale orientate către prioritățile cetățeanului, și nu exclusiv către propriile obiective politice.

Să sperăm că anul 2004 va aduce cu sine o nouă administrație, atât la nivel local, cât și la nivel central, care va răspunde doleanțelor cetățenilor și intereselor naționale.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 11 decembrie 2019, 16:02
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro