Plen
Ședința Camerei Deputaților din 21 septembrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.122/28-09-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 21-09-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 21 septembrie 2004

4. Dezbaterea Proiectului de Lege privind fondurile de pensii administrate privat (amânarea votului final).
 
consultă fișa PL nr. 424/2004

 

Domnul Constantin Niță:

  ................................................

Începem cu punctul 10 din ordinea de zi: Proiectul de Lege privind fondurile de pensii administrate privat.

O să rog inițiatorul să prezinte pe scurt proiectul de lege.

Este aici inițiatorul? Vă rog, domnule ministru.

Domnul Ion Giurescu (secretar de stat, Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei):

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor,

Prezentul proiect de lege introduce pilonul al doilea de pensii, reglementând înființarea, organizarea și funcționarea sistemului fondurilor de pensii administrate privat, atribuțiile Comisiei de supraveghere a fondurilor de pensii, precum și garanțiile acordate participanților la fonduri.

Rațiunea elaborării prezentului Proiect de lege privind fondurile de pensii administrate privat rezultă din experiența acumulată în domeniul reformei sistemului de pensii în perioada de aplicare a Legii nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale, necesitatea asigurării sustenabilității financiare pe termen lung a sistemului de pensii, necesitatea furnizării unor pensii mai mari decât cele obținute printr-un sistem unic de tip redistributiv, asigurarea unei infuzii semnificative de capital pe piața internă, cu efecte pozitive asupra creșterii economice și implicit a standardului de viață al întregii populații.

Proiectul de lege a fost elaborat în urma unor consultări de-a lungul aproape a unui întreg an de zile cu partenerii sociali tradiționali, respectiv sindicate - patronate, de asemenea instituții bancare, financiare și reprezentanți ai unor companii de asigurări pe piața românească.

Proiectul de lege promovează principii precum obligativitatea participării la noul sistem, egalitatea de tratament pentru toți participanții, contributivitatea, capitalizarea și investirea activelor în mod prudențial și eficient, garantarea solvabilității fondurilor de pensii administrate privat. Participarea la acest tip de fond de pensii este obligatorie pentru persoanele în vârstă de până la 35 de ani nou intrate pe piața forței de muncă, facultativă pentru celelalte categorii de persoane, în vârstă de până la 45 de ani, care sunt deja asigurate și contribuie la sistemul public de pensii. Aderarea este individuală, contribuția la un fond de pensii privat este parte din contribuția individuală de asigurări sociale la sistemul public de pensii și urmează regimul de deductibilitate al acesteia. Baza de calcul a contribuției este plafonată, în condițiile legii.

Prezentul proiect de lege este elaborat luând în calcul, la momentul începerii activității de colectare, un cuantum al contribuției în cotă de 2%, aplicabil asupra bazei de calcul, pentru ca în termen de 8 ani de la începerea colectării, cota de contribuție să urmeze a se majora la 6%, cu o creștere de 0,5% pe an, începând cu 1 ianuarie ale fiecărui an.

Dreptul la pensie privată se deschide la îndeplinirea condițiilor de pensionare pentru limită de vârstă în sistemul public, prestația fiind constituită dintr-o pensie privată sau o plată unică, după caz.

Termenul preconizat pentru începerea colectării pentru acest sistem de pensii este de 1 ianuarie 2008.

Ministerul susține forma raportului care a ieșit de la comisie.

Vă mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Mulțumesc și eu.

Comisia pentru muncă să propună timpii, având în vedere că suntem în procedură de urgență, după care să ne prezinte pe scurt raportul.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Având în vedere că, comisia noastră s-a aplecat cu toată seriozitatea, în timpul verii, asupra acestui proiect de lege, și că a fost votat în unanimitate și nu sunt amendamente respinse, vă propunem un timp de dezbatere de o jumătate de oră și luări de poziție de un minut.

Domnul Constantin Niță:

Cine este pentru timpul propus? Vă rog să votați. Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri? Votat.

V-aș ruga, pe scurt, doamnă președintă, să spuneți câteva cuvinte și să trecem la dezbaterea proiectului.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Stimați colegi,

Aș vrea, în două vorbe, să vă spun că noi, Comisia pentru muncă și protecție socială, considerăm că am venit astăzi, în fața dumneavoastră, cu unul dintre cele mai importante proiecte cu care ne-am confruntat în ultimul timp, un proiect care împlinește reforma pensiilor în România, un proiect care se chinuiește să apară de ani de zile, dar, în momentul acesta, sunt întrunite niște condiții macroeconomice care să poată să îl promoveze și să-i creeze un viitor bun, un viitor sigur, ceea ce înseamnă nu un viitor sigur pentru proiect, ci pentru viitorii pensionari. Este vorba de un sistem de pensii cu capitalizare, un sistem obligatoriu, și categoriile care contribuie, pe baza textului legii, la capitalizarea economiilor lor, vor beneficia, la vârsta pensionării, și acest lucru se va întâmpla în 30 - 35 de ani, de o pensie suplimentară valabilă, în stare să le susțină un trai decent, în suplimentare, în adiționarea pensiei obținute din sistemul public.

Comisia noastră vă roagă să vă aplecați cu atenție și cu încredere asupra acestui proiect de lege care oferă o supraveghere, un control al fondurilor de pensii, în stare să asigure transparența necesară procesului investițional, garantarea pensiei și toate măsurile care privesc buna funcționare și obținerea unei pensii sigure.

Vă mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Și eu vă mulțumesc.

Trecem la dezbaterea proiectului de lege.

La titlul legii, dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în unanimitate.

Titlul capitolului I. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Art.1 alin.1 subpunctele a) și b). Dacă sunt observații? Comisia nu a avut observații. Nu sunt. Votat.

Alin.2 și 3, de asemenea, comisia nu a avut observații. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în unanimitate.

La art.2 pct.1, alin.1, 2, 3, Comisia a propus modificarea acestora. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

La alin.4, comisia propune eliminarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat eliminarea alin.4.

În aceste condiții, alin.5 și 6 se modifică, devenind 4 și 5, comisia modificându-le de asemenea. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat.

Alin.7 devine 6, deci o nouă renumerotare: 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31. Comisia, deci, a modificat varianta inițială. Dacă dumneavoastră aveți vreo observație la aceste subpuncte? Nu aveți. Votate în varianta comisiei.

Alin.33. Comisia propune eliminarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat eliminarea.

În aceste condiții, alin.34 devine alin.32, și următoarele: 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40. Comisia, de asemenea, a modificat toate aceste alineate. Dacă sunt observații la aceste propuneri? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Pct.2, de asemenea cu subpunctele a), b), c), d), e) și f) - comisia propune modificarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Titlul capitolului II. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta inițială.

Art.3. Comisia propune eliminarea acestui text. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat eliminarea textului.

Art.4, astfel, devine art.3, cu alin.1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în unanimitate.

Art.5, care devine art.4, cu alin.1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în unanimitate.

Art.6, care devine art.5, cu alin.1, 2 și 3. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta inițiatorului.

Art.7 devine art.6, cu alin.1, 2, 3 și 4. Comisia, cum observați în raport, modifică aceste alineate. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat art.6 în varianta comisiei.

Art.8 devine art.7, cu alin.1 și 2, comisia neavând nici un fel de observație. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

Art.9 devine art.8, cu alin.1 și 2. Comisia propune modificarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.10 devine art.9, cu alin.1 și 2, 3 și 4, comisia propunând introducerea a două alineate, 3 și 4. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.11 devine art.10, cu alin.a), b), c) și d). Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Titlul capitolului III. Comisia nu a avut observații. Nu aveți nici dumneavoastră. Votat în unanimitate.

Art.12 devine art.11. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta inițiatorului.

Art.13 devine art.12, cu același conținut al inițiatorului, respectiv cu alin.1, 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta inițiatorului.

Art.14 devine art.13, cu alin.1 și 2, cu același conținut, comisia neavând observații. Dacă dumneavoastră aveți observații? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

Art.15 devine art.14, cu același conținut. Dacă aveți observații? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

Art.16 devine art.15, cu alin.1, 2 și 3. Comisia propune modificarea art.15. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.17 devine art.16, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta inițiatorului.

Art.18 devine art.17, cu alin.1 și 2. Comisia propune modificarea acestora. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.19 devine art.18, cu alin.1, 2, iar pentru alin.3 comisia propune eliminarea. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.20 se reformulează ca art.19, cu două alineate 1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.21 devine art.20, modificat de comisie. Dacă dumneavoastră aveți observații? Nu aveți. Votat în varianta comisiei.

Art.22 devine art.21, cu alin.1, 2 și 3, modificate de comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.23 devine 22, cu alin.a) și b), comisia propunând modificarea acestora. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Titlul capitolului IV. Comisia nu a avut observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Art.24 se reformulează ca art.23, cu alin.a), b), c), d), e). Dacă aveți observații la această modificare a comisiei? Nu aveți. Votat varianta comisiei.

Art.25 - se propune reformularea art.25 ca art.24, cu alin.a), b), c), d), e), f), g), modificate de către comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.26 se reformulează ca art.25, cu alin.1, 2 și 3 modificate, comisia propunând modificarea acestora. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.27 devine art.26, cu același conținut, cu două alineate, 1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Comisia nu a avut observații. Votat varianta inițiatorului.

Art.28 se reformulează ca art.27, cu alin.1, 2 și 3. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.29 devine art.28, cu același conținut, la cele două alineate, 1 și 2, comisia neavând observații. Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

Art.30 devine art.29, cu același conținut. Dacă sunt observații, comisia neavând observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Titlul capitolului V. Comisia nu a avut observații. Dacă dumneavoastră aveți. Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Art.31 devine art.30, cu același conținut, cu cele două alineate, 1 și 2, comisia neavând observații. Dacă dumneavoastră aveți observații? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

art.32, se reformulează ca art.31, modificat de către comisie, cu un singur alineat. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.33 se reformulează ca art.32, cu 4 alineate, 1, 2, 3 și 4, comisia propunând modificarea acestora. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.34 devine art.33, cu același conținut, comisia neavând observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

Art.35 devine art.34, cu același conținut, comisia neavând observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

Art.36 devine art.35, cu același conținut, cu alin.1, 2, 3 și 4, comisia neavând observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

La punctul 42 din raport, se introduce, urmăriți în raport, se propune introducerea, după art.35, a unui nou articol 36. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat art.36 în varianta comisiei.

Art.37 - comisia propune reformularea acestuia, cu cele două alineate, a) și b). Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.38 - de asemenea, comisia propune reformularea, cu alin.1, 2, 3 și 4. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.39 - se propune reformularea acestuia, cu alin.1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Comisia a avut o observație și a eliminat alin.3 al art.39. Dacă aveți observații? Nu aveți. Votat în varianta comisiei.

Art.40 rămâne în varianta inițiatorului, comisia neavând observații la alin.1 și 2. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

Art.41 - se propune reformularea art.41. Dacă dumneavoastră aveți observații? Nu aveți. Votat în varianta comisiei.

Titlul capitolului VI. Comisia nu a avut observații. Dacă aveți observații? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

Art.42, cu alin.1, 2, 3, 4 și 5. Comisia nu a avut observații. Dacă dumneavoastră aveți observații? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

Art.43, alin.1, 2 și 3. Comisia nu a avut observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

La art.44, comisia propune reformularea celor trei alineate. Dacă dumneavoastră aveți observații? Nu aveți. Votat varianta comisiei.

Art.45 - comisia propune reformularea celor două alineate. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.46 - comisia propune reformularea acestuia, cu cele două alineate. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Titlul capitolului VII. Comisia nu a avut observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Art.47 - de asemenea, comisia nu a avut observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Art.48 - comisia propune reformularea acestuia, cu cele 3 alineate. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.49, cu alin.1 și 2. Comisia nu a avut observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

De asemenea, art.50 - comisia nu a avut observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

Art.51, cu alin.1, 2 și 3 - comisia propune încă două alineate, 4 și 5. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.52 - comisia propune reformularea acestuia, respectiv alin.1 și 2, restul rămânând conform inițiatorului, respectiv 3, 4, 5 și 6. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.53 - comisia propune reformularea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.54. De asemenea, comisia propune reformularea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Titlul capitolului VIII. Comisia nu a avut observații. Dacă dumneavoastră nu aveți, votat varianta inițiatorului.

De asemenea, art.55, 56 - comisia nu a avut observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votate în varianta inițiatorului.

Art.57 - comisia propune reformularea acestuia, respectiv alin.1, 2 și 3. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.58, cu alin.1 și 2 - comisia nu a avut observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Art.59. Comisia propune modificarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.60. Comisia propune reformularea acestuia, cu alin.1, 2, 3 și 4. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.61, 62 - comisia nu a avut observații. Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți. Votate în varianta inițiatorului.

Art.63 - comisia propune reformularea celor 3 alineate, 1, 2 și 3. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.64 - de asemenea, comisia propune reformularea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.65. Comisia propune eliminarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.66 - reformularea ca art.65 și modificarea lui, în același timp. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.67 se reformulează ca art.66, cu alin.1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.68 devine 67, cu cele 3 alineate, a), b) și c). Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.69 devine art.68, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta inițiatorului.

Art.70 devine art.69, cu alin.1, 2, 3, 4, 5, 6 și 7, modificate de către comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.71 devine art.70, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta inițiatorului.

Art.72 - comisia propune eliminarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.73 devine art.71, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta inițiatorului.

Art.74 devine art.72, modificat. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Titlul capitolului IX. Dacă sunt observații? Comisia nu a avut. Votat în varianta inițiatorului.

Art.75 devine art.73, modificat de comisie. Dacă dumneavoastră aveți observații? Nu aveți. Votat varianta comisiei.

Art.76 devine art.74, cu alin.1 și 2, modificate de către comisie. Dacă aveți observații dumneavoastră? Nu aveți. Votat varianta comisiei.

Art.77 devine art.75, cu același conținut, comisia neavând modificări. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Art.78 devine 76, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta inițiatorului.

Art.79 devine art.77, cu modificările făcute de către comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.80 devine art.78, modificat la cele două alineate, 1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.81 devine art.79, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Art.82. Comisia propune reformularea lui ca art.80, respectiv modificarea alin.1, 2, 3, 4 și 5. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta ... Vă rog, doamna deputat.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Vă rog să acceptați recunoașterea unei greșeli pe care am făcut-o noi, și anume alin.5 de la art.82 vă rog să dispară, întrucât el este preluat de următorul, art.81, în amendamentul nostru, deci apare de două ori; ca atare, vă propun să dispară de la pct.92.

Domnul Constantin Niță:

Da. Dacă urmăriți art.81, el figurează în aceiași termeni. Sunteți de acord.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri? O abținere.

Votat eliminarea alin.5.

Art.83 devine art.81, în formularea comisiei. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.84 devine art.82, modificat la propunerea comisiei. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în unanimitate.

Art.85, domnul secretar Leonăchescu. Vă rog.

Domnul Nicolae Leonăchescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Observația mea la acest articol se referă la subpunctele notate cu lit.j) și k). Se utilizează doi termeni "neîntregirea" și "nereîntregirea". "Neîntregirea capitalului social în termen...", la primul subpunct, j), și "nereîntregirea fondului de rezervă". Cred că este vorba de o scăpare, rog comisia sau inițiatorul să opteze, fie "neîntregirea", fie "nereîntregirea". Personal optez pentru prima variantă, "reîntregirea" parcă seamănă a spațiu. Mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Da. Sunteți de acord? De acord comisia, de acord inițiatorul, toată lumea este de acord, da? Mulțumesc. Deci, facem această modificare.

În rest, dacă la art.83 mai sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.86 devine art.84, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta inițiatorilor.

Art.87 devine art.85, modificat de către comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.88 se reformulează ca art.86, cu modificările aduse de către comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Titlul Cap.X. Comisia nu a avut modificări. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

Art.89. Se propune reformularea lui ca art.87. Dacă sunt observații? În varianta comisiei, evident. Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.90. Se propune reformularea ca art.88 și modificarea alin.1, 2 și 3 de către comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.91 devine art.89, cu același conținut, comisia neavând observații. Dacă dumneavoastră aveți. Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Art.92, de asemenea, dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Cap.XI. Comisia nu a avut modificări, dacă dumneavoastră aveți? Votat varianta inițiatorului.

Art.93, de asemenea, comisia nu a avut observații. Dacă sunt observații din partea dumneavoastră? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Art.94. Se propune reformularea art.94 ca art.92 modificat, cu cele două alineate. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.95 devine art.93, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

De asemenea, art.96 devine 94, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta inițiatorului.

Art.97 devine 95, modificat de către comisie. Dacă dumneavoastră aveți observații? Nu aveți. Votat în varianta comisiei.

Art.98 devine art.96. Dacă sunt observații, cu modificările, bineînțeles, aduse de comisie? Nu sunt observații. Votat în varianta comisiei.

Art.99 devine 97, cu același conținut, comisia neavând observații. Votat în varianta inițiatorului.

Titlul Cap.XII. Comisia nu a avut observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

Art.100 devine 98, modificat de comisie la toate cele 4 alineate. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.101 devine art.99, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta inițiatorului.

Art.102 devine art.100, cu alin.1, 2 și 3, modificate de comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.103 devine 101, modificat, cu cele 3 alineate: a), b) și c). Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.104 devine 102, de asemenea, modificat de comisie. Dacă aveți observații? Nu. Votat în varianta comisiei.

Art.105 devine 103, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta inițiatorului.

Art.106, comisia propune reformularea ca 104, modificarea tuturor alineatelor. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.107 devine 105, modificat de către comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.108, se propune formularea ca 106, modificat de către comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Cap.XIII, comisia nu a avut observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

Art.109 se reformulează ca art.107. Are trei puncte. Dacă sunt observații? Nu sunt observații. Votat în varianta comisiei.

De asemenea, după art.107 se introduce un articol nou, ca art.108, cu alin.1, 2 și 3. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.110, comisia propune eliminarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată eliminarea.

Art.111, de asemenea, comisia propune eliminarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei, eliminarea acestuia.

Art.112. Se propune reformularea art.112 ca art.109, cu două alineate. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Cap.XIV. Comisia propune reformularea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.113. Se propune reformularea acestuia ca art.110, cu două alineate. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.114 se reformulează ca art.111. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.115 se reformulează ca art.112. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.116. Comisia propune eliminarea textului. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei de eliminare.

Art.117, 118 și 119 de asemenea, comisia propune eliminarea acestor texte. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat eliminarea acestora.

Art.120 se reformulează ca art.113, cu modificarea alin.1, 2, 3 și 4 în 1, 2 și 3. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.121, comisia propune eliminarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată eliminarea textului.

Art.122. Se propune reformularea acestuia ca art.114. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

După art.114, comisia propune introducerea unui articol nou, 115. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei, introducerea art.115.

Art.123 din legea inițială, comisia propune eliminarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată eliminarea.

Art.124, de asemenea, comisia propune eliminarea. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votată eliminarea textului.

Cap.XV. Comisia nu a avut modificări, dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Art.125 devine art.116, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Art.126, se propune reformularea ca art.117, cu cele trei alineate modificate de către comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.127 devine art.118 cu alin.1, 2, 3 și 4, comisia modificându-le. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.128 se reformulează ca art. 119. Comisia a propus modificarea. Nu aveți observații. Votat varianta comisiei.

Art.129 devine art.120, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

De asemenea, la titlul Cap.XVI, comisia nu a avut modificări. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Art.130 devine art.121, cu același conținut, comisia neavând modificări. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

De asemenea, la 131, comisia nu a avut modificări, devenind art.122, fără modificări. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Art.132, se propune reformularea ca art.123 cu alin.1 și 2 modificate, bineînțeles, de comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.133 devine art. 124, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Cap.XVII. Comisia nu a avut modificări. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Art.134 devine art. 125, cu același conținut, comisia neavând modificări. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

După art.125, comisia propune introducerea unui articol nou, 126. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat introducerea noului articol 126.

Art.135 din varianta inițială devine art. 127, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Art.136 devie art. 128, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

La art.137 se propune reformularea ca art.129. Aici, domnul Leonăchescu are o modificare.

Vă rog domnule deputat.

Domnul Nicolae Leonăchescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

La acest art.137, care devine 139, suntem în prezența unei incertitudini. "Comisia analizează cererea de avizare și procedează în termen de 30 de zile calendaristice" și până acum este foarte bine, dar urmează factorul de indecizie "de la data primirii ultimului set de documente și informații, la aprobarea sau respingerea prin decizie a acesteia", adică a cererii primite.

În momentul în care am introdus această condiționare "de la data primirii ultimului set de documente și informații", termenul de 30 de zile calendaristice de la primirea cererii devine incert, poate să se prelungească la ani de zile, pentru că primirea ultimului set de documente și informații poate fi amânată sine die.

Eu vă propun o regândire a redactării și poate chiar eliminarea acestei incertitudini "de la data primirii ultimului set de documente și informații", și atunci întregul articol devine aplicabil și operant "în termen de 30 de zile". Vă mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Inițiatorul, comisia?

Domnul Nicolae Leonăchescu:

Dacă îmi permiteți încă o precizare, operațiile intermediare pe care comisia le face nu trebuiesc detaliate în acest articol. Mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Vă rog, doamna președinte.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Evident, domnul coleg, stimatul domn deputat Leonăchescu are dreptate, se naște o incertitudine. Ultimul set de documente face parte dintr-un detaliu de legislație secundară, din normele pe care le va emite comisia. Ea va spune în momentul în care primești documentele și ți se solicită altele suplimentare va trebui, în termen de o săptămână, două, prin aceste norme, să se stipuleze când să se vină cu ultimul set de documente.

Ca atare, vă propunem reformularea: "Comisia analizează cererea de avizare și procedează, în termen de 30 de zile calendaristice, la aprobarea sau respingerea prin decizie a acesteia".

Domnul Constantin Niță:

De acord, domnule Leonăchescu? De acord. Deci, acceptăm această reformulare a comisiei. De acord?

Cine este pentru? Mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Aprobat.

Mergem mai departe.

Art.138 devine 130, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Art.139. Se propune reformularea ca art.131, comisia propunând modificarea alineatelor respective. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.140 devine art.132, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Art.141 se reformulează ca art.133, modificat de către comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.142, 143, 144 se reformulează ca art.134, 135, 136, comisia neavând modificări. Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți. Votat în varianta inițiatorului.

La art.145 se propune reformularea acestuia ca art. 137 și modificarea acestuia în toate cele 4 alineate. Dacă sunt observații? Vă rog, domnule deputat.

Domnul Nicolae Leonăchescu:

Eu cred că avem de rezolvat o problemă, domnule președinte și stimați colegi, la acest art.145, care devine prin renumerotare 136, avem la alin.4 introdus conceptul următor: "cotidiene de circulație națională".

Cine dă avizul că un anume cotidian este de "circulație națională", iar această definiție, acest termen de "circulație națională" ar trebui definit mai exact, pentru că presupun că inițiatorul și comisia au gândit că este vorba de o circulație în toate județele țării, la nivel național, cum înțelegem de obicei, iar dacă se întâmplă ca un anume cotidian să nu ajungă într-un județ, acest alineat devine incert.

Eu aș propune să menținem doar în "două cotidiene", și în rest, textul să rămână nemodificat. De altfel, această sintagmă "cotidiene de circulație națională" mai apare și la alte articole și cred că ar trebui să renunțăm la ultimele trei cuvinte "de circulație națională" peste tot unde întâlnim această condiționare. Mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Da, vă rog, doamnă deputat.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Noi considerăm că această informație este de interes național. Dacă spunem "două cotidiene" pur și simplu poate să fie Monitorul de Vrancea și Monitorul de Bacău, și atunci, cei din București nu vor afla nici un fel de dată privind retragerea unei autorizații a unui depozitar. Cred că este mai bine să rămână "două cotidiene de circulație națională" chiar dacă sintagma poate fi îmbunătățită, "de circulație națională", dar ideea de fapt aceea este, să fie două cotidiene centrale.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Spuneți-le "centrale".

Domnul Constantin Niță:

Să le spunem "cotidiene centrale"? E mai corect așa. Modificăm atunci, cu acordul tuturor, să spunem "două cotidiene centrale". E-n regulă, toată lumea este de acord.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Modificat.

Cu această modificare, dacă mai sunt alte observații la art. 137? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.146 devine 138, modificat de comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.147 devine 139, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Titlul Cap.XVIII. Comisia nu a avut observații, dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Art.148 devine art.140, cu același conținut, comisia neavând observații. Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Art.149 se reformulează ca art.141, modificat de către comisie. Vă rog, domnule deputat.

Domnul Nicolae Leonăchescu:

Mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Este un termen foarte interesant la art.149, care devine art.141 alin.2. Aici se spune așa: "La momentul deschiderii dreptului la pensia privată suma cuvenită participantului nu poate fi mai mică decât valoarea contribuțiilor - atenție!, și urmează - plătite". Adjectivul "plătite" cred că este de prisos, pentru că înțelegem prin contribuție ceea ce efectiv este o contribuție, nu mai este nevoie să mai adăugăm un alt adjectiv. Vă mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Da. Doamna președintă, vă rog.

Doamna Smaranda Dobrescu:

De data aceasta cred că nu sunt de acord cu distinsul coleg. Contribuția poate să fie și potențială și să nu fie plătită. Deci, cuantificarea aceasta, suma care se regăsește în contul individual este suma contribuțiilor plătite, nu a celor potențiale.

Domnul Constantin Niță:

Bun. Supun votului dumneavoastră varianta comisiei.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

O abținere.

Deci, votat varianta comisiei.

În aceste condiții, art.149 devine art.141, cu cele două alineate. Dacă la alin.1 mai sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

La art.150 se propune reformularea ca art.142. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.151 devine 143. Comisia propune modificarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Cap.XIX. Comisia nu a avut observații, dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți. Votat varianta inițiatorului.

Art.152 devine 144. Comisia propune modificarea acestuia. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.153 devine 145, modificat de către comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

 

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu (din sală):

La 152 alin.1 doresc să intervin.

Domnul Constantin Niță:

Alin.1, care este la 144, da, vă rog.

Domnul Gheorghe-Eugen Nicolăescu:

Domnule președinte,

Pentru o explicitare a alin.1 și pentru o mai corectă formulare, v-aș propune ca acest alineat să fie împărțit în două fraze. Prima frază să sune în modul următor: "Comisia de supraveghere a fondurilor de pensii se înființează cel mai târziu la 1 ianuarie 2007 prin desprinderea departamentului specializat în supravegherea pensiilor ocupaționale din cadrul Comisiei de Supraveghere a Asigurărilor", prima propoziție. A doua: "Până la data respectivă, Parlamentul va numi președintele și membrii Comisiei de Supraveghere a Fondurilor de Pensii, în condițiile prezentei legi". Vă mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Da. Inițiatorul, comisia vă rog.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Cred că este corectă formularea, o acceptăm.

Domnul Constantin Niță:

Da, atunci vă propun votului această... deci, art.144, în reformularea propusă de către domnul deputat Nicolăescu.

Cine este pentru? Mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Votat.

Alin.2, nu sunt observații. Votat în varianta comisiei.

Art.153 devine 145, cu cele două modificări la alin.1 și 2. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.154. Se propune reformularea ca 146. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.155. Se propune reformularea ca art.147, iar comisia propune modificarea alin.1, 2, 3, 4. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.156 devine art.148, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Art.157 se reformulează ca art.149, cu alin.1, 2, 3, 4, 5, 6. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.158 devine art.150, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Art.159, se propune reformularea ca art.151 cu alin.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.160, se propune reformularea ca art.152, modificat de către comisie cu toate alineatele, 1, 2, 3. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.161 devine art.153, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Art.162 devine art.154, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat art.154, în varianta inițiatorului.

Art.163 devine art.155, cu același conținut. Dacă sunt observații, comisia neavând observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Art.164 se propune reformularea ca art.156, cu modificările propuse de comisie la alin.1, 2, 3 și 4. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.165 se propune reformularea ca art. 157, cu alin.1 și 2, modificate. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta comisiei.

Art.166 devine art.158, cu același conținut, comisia neavând modificări. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Art.167 devine art.159, cu același conținut. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat varianta inițiatorului.

Art.168 devine art.160, modificat de către comisie. Dacă sunt observații? Nu sunt. Votat în varianta comisiei.

Art.169 devine art.161, cu același conținut.

Dacă aveți observații? Nu aveți.

Votat varianta inițiatorului.

Cap.XX.

Comisia n-a avut observații la titlul capitolului.

Dacă aveți dumneavoastră? Nu aveți.

Votat varianta inițiatorului.

Art.170 devine art.162, cu modificările respective la alin.1, 2, 3 și 4.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Art.171 devine art.163, cu alin.1 și 2 modificate.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Titlul Cap.XXI.

Comisia n-a avut observații.

Dacă dumneavoastră aveți? Nu aveți.

Votat varianta inițiatorului.

Art.172.

Se propune reformularea ca 164 cu alin.1 și 2 modificate de comisie.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Art.173.

Se propune reformularea ca art.165, cu modificarea alin.1, 2, 3, 4, 5, 6, 7.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat în varianta comisiei.

Art.174 devine art.166, cu același conținut.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta inițiatorului.

La fel, art.175, 176.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta inițiatorului.

Art.177.

Se propune reformularea ca art.169, modificat de către comisie.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Art.178 se reformulează ca art.170, modificat de comisie.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat în varianta comisiei.

Art.179.

Se propune reformularea ca art.171 modificat.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Art.180 devine art.172, cu același conținut.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta inițiatorului.

Titlul Cap.XXII.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta inițiatorului.

Art.181.

Se propune reformularea ca art.173.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Art.182.

Se propune reformularea ca art.174 cu alin.1, 2, 3, 4 și 5.

La care alineat, domnule deputat? Alin.1.

Vă rog.

Domnul Nicolae Leonăchescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

La poz.175, art.152, care a devenit art. 144, s-a legiferat următorul alineat: "Comisia de Supraveghere a Fondurilor de Pensii se înființează cel mai târziu la 1 ianuarie 2007".

La poz.208, fostul art.182, se preciza: "Prezenta lege intră în vigoare la data de 1 iulie 2006".

În reformulare, art.174 nou alin.1, se spune: "La data înființării Comisiei de Supraveghere a Fondurilor de Pensii".

Întrebarea mea este dacă am corelat suficient de atent, de exact termenele? Dacă nu, ar trebui să le corelăm.

Vă mulțumesc.

Domnul Constantin Niță:

Da. Comisia, inițiatorul, vă rog să vă pronunțați.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Da, domnule președinte,

Stimați colegi,

Termenele sunt corelate, în sensul că legea intră în vigoare la 1 iulie 2006, iar până la 1 ianuarie 2007, se înființează comisia, se numește conducerea ei de către Parlament.

În momentul în care comisia s-a înființat, se preia departamentul din cadrul C.S.A. care s-a ocupat de supravegherea și controlul pensiilor ocupaționale.

Am revăzut de multe ori aceste termene și cred că până la sfârșit sunt corelate.

Domnul Constantin Niță:

Bun. Supun la vot, atunci, varianta comisiei.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? O abținere.

Votat varianta comisiei.

Dacă la celelalte alineate - 2, 3, 4 și 5 - mai sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Deci art.174.

Art.183.

Se propune reformularea ca art.175, cu alin.1, 2, 3, 4, 5 și 6, modificate de către comisie.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

După art.175, se introduc două articole noi - 176 și 177.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votate conform propunerilor comisiei.

Art.184 devine art.178, cu același conținut.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta inițiatorului.

Art.185, 186, 187, 188 devin art.179, 180, 181, 182, nemodificate de comisie.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votate în varianta inițiatorului.

După art.182, se introduce un articol nou, respectiv art.183.

Dacă sunt observații? Nu sunt.

Votat varianta comisiei.

Am parcurs întregul proiect de lege. Îl vom supune votului final de astăzi.

Vă rog, doamnă deputat.

Doamna Smaranda Dobrescu:

Domnule președinte,

Vă mai rog să intervenim ca să eliminăm o greșeală de redactare, și anume de două ori în textul legii apare "auditor financiar avizat de comisie". Urmare a modificărilor pe care le-am prins în raportul suplimentar, în urma cerinței Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, a rezultat că avem nevoie doar de un "auditor financiar".

Deci, ori de câte ori în textul legii apare "auditor financiar avizat de comisie" să rămână "auditor financiar", așa cum am și votat, de altfel.

Domnul Constantin Niță:

De acord toată lumea? De acord.

Vă mulțumesc foarte mult.

Vă rog, domnule secretar de stat.

Domnul Ion Giurescu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Eu vreau să vă mulțumesc pentru că am reușit astăzi să trecem prin această lege. Este o lege foarte importantă, foarte tehnică, foarte greoaie.

Vreau să mulțumesc în primul rând membrilor comisiei, cu care am colaborat extraordinar de bine, și dumneavoastră pentru votul acordat astăzi.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 7 decembrie 2019, 9:02
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro