Plen
Ședința Camerei Deputaților din 28 septembrie 2004
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.126/05-10-2004

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
20-01-2020
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2004 > 28-09-2004 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 28 septembrie 2004

3. Supunerea la votul final:  

   

Domnul Valer Dorneanu:

    ................................................
 

Stimați colegi,

Rog toți colegii de pe culoare să poftească în sală. Rog încă o dată colegii din alte locații ale Parlamentului să poftească în sala de ședință, pentru a nu fi nevoit să începem cu apelul nominal.

Stimați colegi,

Rugămintea este ca să nu mai ieșiți din sală, cei care suntem și suntem suficienți deocamdată.

 
Raportul de mediere la Proiectul de Lege privind sănătatea reproducerii și reproducerea umana asistată medical (adoptat);

1. Raportul de mediere la Proiectul de Lege privind sănătatea reproducerii și reproducerea umană asistată medical; lege ordinară.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

249 de voturi pentru și o abținere, nici un vot împotrivă.

Adoptat raportul.

Raportul de mediere la Proiectul de Lege privind statutul profesional specific medicului de medicină a muncii (adoptat);

2. Raportul de mediere la Proiectul de Lege privind statutul profesional specific medicului de medicină a muncii. În acest caz, avem de-a face cu o lege organică.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

250 de voturi pentru, nici un vot contra, nici o abținere.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.55/2004 privind unele măsuri financiare în vederea acordării ajutoarelor pentru încălzirea locuinței (adoptat);

3. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.55/2004 privind unele măsuri financiare în vederea acordării ajutoarelor pentru încălzirea locuinței; lege ordinară.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

Unanimitatea celor 250 de deputați prezenți.

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.16/2000 privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Național al Persoanelor Vârstnice (adoptat);

4. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.16/2000 privind înființarea, organizarea și funcționarea Consiliului Național al Persoanelor Vârstnice; lege ordinară.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Dacă sunt voturi împotrivă?

Abțineri?

250 de voturi pentru, nici un vot contra, nici o abținere.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 50/2004 pentru reglementarea unor măsuri cu privire la finalizarea privatizării unor societăți comerciale aflate în dificultate (adoptat);

5. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.50/2004 pentru reglementarea unor măsuri cu privire la finalizarea privatizării unor societăți comerciale aflate în dificultate; lege ordinară.

Cine este pentru? Vă mulțumesc.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

220 de voturi pentru, 30 împotrivă, abțineri nu sunt.

Adoptat.

Propunerea legislativă privind declararea ca oraș a comunei Răcari, județul Dâmbovița (adoptată propunerea de respingere);

6. Propunerea legislativă privind declararea ca oraș a comunei Răcari, județul Dâmbovița.

Comisia a propus respingerea.

Cine este de acord cu această soluție? 245 de voturi pentru.

Împotrivă? 4 voturi împotrivă.

Abțineri? O abținere.

Vă mulțumesc.

Propunerea legislativă privind Statutul autonomiei personale a comunității maghiare din România (adoptată propunerea de respingere);

7. Propunerea legislativă privind Statutul autonomiei personale a comunității mghiare din România. Se propune respingerea.

Cine este pentru? 235 de voturi pentru respingere.

Împotrivă? 9 voturi împotriva respingerii.

Abțineri? O abținere.

Cu 235 de voturi pentru, 9 voturi împotrivă, o abținere s-a respins propunerea legislativă.

Propunerea legislativă privind Legea cadru a autonomiei personale a comunităților naționale (adoptată propunerea de respingere);

8. Propunerea legislativă privind Legea-cadru a autonomiei personale a comunităților naționale.

Domnul deputat Bolcaș dorește să explice votul negativ al Partidului România Mare.

 

Domnul Augustin Lucian Bolcaș:

Doamnelor și domnilor colegi,

Am simțit nevoia să explic acest vot, pentru că propunerea legislativă, aceasta și următoarea, inițiată de deputați aparținând Uniunii Democrate a Maghiarilor din România, continuă seria provocărilor antinaționale inițiate de acest grup de deputați.

Independent de desolidarizarea formală și personală a unora dintre ei, aceștia sunt deputați ai acestei uniuni și poartă, într-adevăr, mesajul uniunii care a început cu contestarea caracterului de stat național al statului român în procesul de revizuire a Constituției, continuând cu proiectul de autonomie a ținutului secuiesc și continuând și cu aceste proiecte de lege care ne jignesc în fermitatea noastră și în demnitatea noastră națională.

Mi-am adus aminte că în anii '63 după Hristos, Cicero, intrând în Senatul Romei, unde se știa că senatorul Catilina complotează împotriva republicii, a spus: Quosque tandem abutere Catilina pacientia nostra? Iar, în traducere pentru noi: "Câți vor mai abuza, reprezentanții U.D.M.R.-ului, de bună-voința noastră?" Explicarea votului într-o frază: am ridicat mâna ca să votăm împotriva unui asemenea proiect de lege, am ridicat mâna ca să dăm o palmă celor care încearcă să ne jignească în Parlamentul României.

Vă mulțumesc. (Aplauze)

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Îmi cer scuze. Explicarea votului o pot face grupurile parlamentare.

 
   

Domnul Sever Meșca (din sală):

Domnule președinte, este vorba de o eroare istorică!

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Nu vă supărați, este vorba de o explicare a votului. În faza aceasta, se dă cuvântul exclusiv pentru explicarea votului.

Vă rog să mă înțelegeți.

 
   

Domnul Sever Meșca (din sală):

Atunci, dați-mi cuvântul pe procedură!

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Procedură. Poftiți. Procedura, la votul final, numai în regulamentul dumneavoastră este.

Da, poftiți.

 
 

Domnul Sever Meșca:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Cred că poate fi considerată procedură o punere la punct. Dacă toți ne mai aducem aminte bine istoria, Cicero, care era contemporan cu Cezar, a trăit înainte de Hristos. În rest, toate sunt cum le vrea domnul deputat Bolcaș.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

8. Propunerea legislativă privind Legea-cadru a autonomiei personale a comunităților naționale.

Comisia a propus respingerea.

Cine este pentru această soluție? 209 voturi pentru.

Împotrivă? Două voturi împotrivă.

Abținerti? Nici un vot.

Constat că Grupul parlamentar al PRM-ului nu a votat în nici un fel, nici pentru, nici împotrivă, nici nu s-a abținut.

 
Propunerea legislativă pentru abrogarea alin.(8) al art.9 din Legea nr.112/1995 pentru reglementarea situației juridice a unor imobile cu destinația de locuințe, trecute în proprietatea statului (adoptată propunerea de respingere);

9. Propunerea legislativă pentru abrogarea alin.(8) al art.9 din Legea nr.112/1995 pentru reglementarea situației juridice a unor imobile cu destinația de locuințe, trecute în proprietatea statului. Lege cu caracter organic. S-a propus aici respingerea.

Cine este pentru? 191 voturi pentru respingere.

Voturi împotrivă? 35 de voturi.

Abțineri? Nu sunt.

Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii nr.115/1996 privind declararea și controlul averii demnitarilor, magistraților, funcționarilor publici și a unor persoane cu funcții de conducere, modificată prin Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției (adoptată propunerea de respingere);

10. Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii.nr.115/1996 privind declararea și controlul averii demnitarilor, magistraților, funcționarilor publici și a unor persoane cu funcții de conducere, modificată prin Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției. Lege cu caracter organic. Se propune respingerea.

Cine este pentru respingere?

Da, poftiți, domnule Pleșa.

 

Domnul Eugen Lucian Pleșa:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Sunt unii care...

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Vă rog să explicați votul, lăsați-i pe unii, că nu dialogați cu sala. Aș vrea să explicați votul dumneavoastră.

 
 

Domnul Eugen Lucian Pleșa:

Nu, nu. Sunt unii care văd că le iese curajul turmei prin urechi.

Domnule președinte,

Am vrut să explic votul nostru, pentru că toate demersurile legislative, de discutare, de când am lansat această propunere legislativă, toate s-au făcut superficial, în bătaie de joc, cu toate că respectiva propunere legislativă are un caracter tehnic, legat de abc-ul justiției în România. Nu există unii mai proprietari decât alții. Nu există o proprietate mai proprietate decât altele, cu drepturi mai multe. De aceea, când s-a discutat în comisie, au fost 4 membri în comisie etc, asta am vrut să știe plenul Camerei, colegii mei, că acest lucru care ține de o punere de acord legislativă în țara românească a fost supus batjocurii.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

10. Propunerea legislativă privind modificarea și completarea Legii.nr.115/1996 privind declararea și controlul averii demnitarilor, magistraților, funcționarilor publici și a unor persoane cu funcții de conducere, modificată prin Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției. Lege cu caracter organic. Se propune respingerea.

Cine este pentru această soluție? 230 de voturi pentru respingere.

Voturi împotrivă? 8 voturi contra.

Abțineri? Nu sunt. Respinsă propunerea cu 230 pentru și 8 voturi contra.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.115/1996 privind declararea și controlul averii demnitarilor, magistraților, funcționarilor publici și a unor persoane cu funcții de conducere, modificată și completată prin Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, cu modificările ulterioare (adoptată propunerea de respingere);

11. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.115/1996 privind declararea și controlul averii demnitarilor, magistraților, funcționarilor publici și a unor persoane cu funcții de conducere, modificată și compelta6tă prin Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției, cu modificările ulterioare. Lege cu caracter organic.

De asemenea, comisia propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru respingere? 230 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 10 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Respinsă propunerea cu 230 voturi pentru, 10 împotrivă.

Propunerea legislativă privind protecția copiilor în materia adopției internaționale (adoptată propunerea de respingere);

12. Propunerea legislativă privind protecția copiilor în materia adopțiilor internaționale. Lege cu caracter organic.

S-a propus respingerea.

Cine este pentru? 215 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 8 abțineri.

Respinsă propunerea.

Propunerea legislativă pentru completarea și modificarea art. 81 din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale (adoptată propunerea de respingere);

13. Propunerea legislativă pentru completarea și modificarea art.81 din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii și alte drepturi de asigurări sociale. Lege cu caracter organic.

Se propune respingere.

Cine este pentru? 205 voturi pentru respingere.

Voturi împotrivă? 42 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Respinsă cu 205 voturi pentru, 42 de voturi împotrivă.

Poftiți, doamna deputat.

 

Doamna Maria Apostolescu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Aș vrea să explic votul de împotriva respingerii al deputaților PRM. Am votat împotrivă, întrucât este o lege propusă de noi, dar nu pentru aceasta, ci pentru că ea a fost propusă în februarie 2003 și, în decurs de circa 20 de luni, nu s-a găsit timp să fie discutată, mai ales că în această perioadă se derula recorelarea pensiilor care, se știe, că s-a petrecut pe o perioadă de 3 ani în 6 etape, ultima etapă înfăptuindu-se, acum, în iulie. Deci, de aceea, am votat împotrivă. Și aș mai vrea să adaug recorelare care a înșelat, a dus cu vorba milioane de pensionari.

Vă mulțumesc.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 400/2002 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.102/2001 privind modificarea și completarea Legii nr.1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr.18/1991 și ale Legii nr.169/1997, precum și modificarea și completarea Legii nr.18/1991, republicată, precum și pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.102/2001 (adoptată propunerea de respingere);

Domnul Valer Dorneanu:

15. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 400/2002 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 102/2001 privind modificarea și completarea Legii nr.1/2000 pentru reconstituirea dreptului de proprietate asupra terenurilor agricole și celor forestiere, solicitate potrivit prevederilor Legii fondului funciar nr.18/1991 și ale Legii nr.169/1997, precum și modificarea și completarea Legii nr.18/1991, republicată, precum și pentru modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. nr.102/2001. Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru această soluție? 198 voturi pentru respingere.

Voturi împotrivă? 14 voturi împotriva respingerii.

Abțineri? 15 abțineri.

Respinsă propunerea cu 198 voturi pentru, 14 voturi împotrivă, 15 abțineri.

Propunerea legislativă pentru modificarea anexei nr.1 la Legea fondului funciar nr.18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare (adoptată propunerea de respingere);

Am sărit peste pct.14, Propunerea legislativă pentru modificarea anexei nr.1 la Legea fondului funciar nr.18/1991, republicată, cu modificările și completările ulterioare. Lege cu caracter organic. Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru? 195 voturi pentru respingere.

Voturi împotrivă? 43 voturi împotriva respingerii.

Abțineri? Nu sunt.

Domnul Ludovic Mardari dorește să explice votul PRM-ului.

Poftiți, domnule deputat.

 

Domnul Ludovic Mardari:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Inițiatorii propunerii legislative anterioare au dorit să înlăture o prevedere aberantă din Legea fondului funciar nr.18/1991 referitoare la taxa pentru scoaterea din circuitul agricol.

Despre ce este vorba. Un cetățean care are un teren aflat în intravilane extins sau în extravilan și dorește să construiască ceva, dacă respectivul teren a fost dobândit prin moștenire sau reconstituirea proprietății plătește o taxă rezonabilă de 30-40 sau 50 de mii de lei pe metrul pătrat, funcție de clasa de fertilitate a solului. Dacă terenul în cauză a fost obținut prin cumpărare, taxa în discuție devine enormă, de 10 ori mai mare. Această diferențiere a taxei, funcție de modul de dobândire a proprietății nu are nici o justificare. Dimpotrivă, este neconstituțională. Art.16, alin.1 din Constituție prevede: "Toți cetățenii sunt egali în fața legii, fără privilegii sau discriminări". Cei mai afectați sunt agenții economici care preferă să renunțe la investiții decât să plătească o taxă care reprezintă de 3-4 ori valoarea de cumpărare a terenului. Iată de ce, Grupul parlamentar al Partidului România Mare a votat împotriva respingerii propunerii legislative anterioare.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Și noi vă mulțumim.

 
Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.40 din Ordonanța Guvernului nr.43/1997 privind regimul drumurilor (adoptată propunerea de respingere);

16. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea art.40 din Ordonanța Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor. Comisia a propus respingerea.

Cine este pentru această soluție? 198 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 42 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Respins cu 198 pentru, 42 contra.

Poftiți. Grupul PRM dorește să explice votul.

 

Domnul Gheorghe Dinu:

Inițiativa asta legislativă a suportat, ca să spun așa, mai multe faze. Am fost la Senat. Comisia economică care o avea în discuție pe fond, la început a aprobat-o și pentru un viciu de formă, de redactare a unei fraze, chemat fiind înapoi a supus-o din nou la vot ca să mi-o respingă. În Camera Deputaților, cam de 4 săptămâni este trecută pe locul 24-25-30-35 încolo, în așa fel încât în fiecare săptămână nu-i venea rândul, a fost mutată. Acum o văd la votul final.

În esență, este vorba de faptul că am vrut să venim în fața oamenilor, a celor din pătura mijlocie, care își pot permite să mai aibă încă o Dacie de 10 ani de zile, nu la Jeep-uri, nu la limuzine și care se distrug în asfaltul sau în carosabilul neîntreținut de către administrațiile publice locale. Inițiativa respectivă... am vrut ca primarul, consiliile locale să fie responsabile pentru distrugerea mașinilor din vina neîntreținerii carosabilului. Să nu-și închipuie cineva că intrând în Uniunea Europeană vor veni străinii și-și vor cocoșa mașinile pe carosabilul românesc fără ca nimeni să plătească. Iată, ați câștigat alegerile locale, mă refer la alianța D.A. ca și PSD-ul. Era momentul acum să arătați că între vorbe și fapte nu există diferențe. Trebuia să aprobați această inițiativă legislativă care stipula faptul că primarii și respectiv consilierii locali sunt vinovați pentru distrugerea mașinilor, urmare a neîntreținerii carosabilului.

Vă mulțumesc.

 
Propunerea legislativă privind înlocuirea sau transformarea motoarelor diesel poluante aflate în funcțiune cu motoare Euro2 sau Euro3 pentru autocamioane, autobuze, autocare, autobasculante și autotractoare aflate în circulație (adoptată propunerea de respingere);

Domnul Valer Dorneanu:

17. Propunerea legislativă privind înlocuirea sau transformarea motoarelor diesel poluante aflate în funcțiune cu motoare Euro2 sau Euro3 pentru autocamioane, autobuze, autocare, autobasculante și autotractoare aflate în circulație. Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru această soluție? 225 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptată propunerea de respingere.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.75/1994 privind arborarea drapelului României, intonarea Imnului național și folosirea sigiliilor cu stema României de către autoritățile și instituțiile publice (adoptată propunerea de respingere);

18. Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr.75/1994 privind arborarea drapelului României, intonarea Imnului național și folosirea sigiliilor cu stema României de către autoritățile și instituțiile publice. Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru această soluție? 225 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Respinsă propunerea.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea unor prevederi din Cartea II, Titlul I din Legea nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției (adoptată propunerea de respingere);

19. Propunerea legislativă pentru modificare ași completarea unor prevederi din Cartea II, Titlul I din Legea nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției. Lege cu caracter organic.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru? Vă mulțumesc. Tot 225 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Două voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Propunerea legislativă pentru modificarea și completarea Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției (adoptată propunerea de respingere);

20. Propunerea legislativă pentru modificare a și completarea Legii nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de faceri, prevenirea și sancționarea corupției. Lege cu caracter organic.

Se propune respingerea propunerii legislative.

Cine este pentru? 222 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 7 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Respinsă propunerea.

Propunere legislativă privind utilizarea veniturilor din privatizare (adoptată propunerea de respingere);

21. Propunerea legislativă privind utilizarea veniturilor din privatizare. Se propune respingerea.

Cine este pentru această soluție? 192 voturi pentru respingere.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 44 de abțineri.

Respinsă propunerea.

22. Proiectul de Lege privind fondurile de pensii administrate privat.

Președintele Grupului parlamentar al PRM dorește să explice votul.

Aveți cuvântul.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

E datoria noastră să explicăm o abținere la o lege așa de importantă. Într-adevăr, reglementarea repartizării veniturilor din privatizare este necesară, dar nu în condițiile și în cadrele propuse de către această lege. Urmează să o dezbatem în cadrul unui alt proiect legislativ.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Și eu vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege privind Ordinul Bărbăție și Credință (adoptat);

23. Proiectul de Lege privind Ordinul Bărbăție și Credință. Lege ordinară.

Cine este pentru? 225 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat proiectul.

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.150/2004 privind siguranța alimentelor (adoptat);

24. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.150/2004 privind siguranța alimentelor. Lege ordinară.

Cine este pentru? 220 voturi pentru.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat proiectul.

Proiectul de lege privind protecția civilă (adoptat);

25. Proiectul de Lege privind protecția civilă. Lege organică.

Cine este pentru? 225 voturi pentru.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.62/2004 pentru modificarea și completarea Legii nr.608/2001 privind evaluarea conformității produselor (adoptat);

26. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 62/2004 pentru modificarea și completarea Legii nr.608/2001 privind evaluarea conformității produselor. Lege ordinară.

Cine este pentru? 225 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat proiectul.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.85/2004 privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță privind serviciile financiare (adoptat);

27. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 85/2004 privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță privind serviciile financiare. Lege ordinară.

Cine este pentru? 220 voturi pentru.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.54/2004 pentru modificarea art.6 alin(1) din Ordonanța Guvernului nr.82/2000 privind autorizarea agenților economici care desfășoară activități de reparații, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucție a vehiculelor rutiere, precum și de dezmembrare a vehiculelor uzate (adoptat);

28. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 54/2004 pentru modificarea art.6 alin.(1) din Ordonanța Guvernului nr. 82/2000 privind autorizarea agenților economici care desfășoară activități de reparații, de reglare, de modificări constructive, de reconstrucție a vehiculelor rutiere, precum și de dezmembrare a vehiculelor uzate. Lege ordinară.

Cine este pentru? 225 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.46/2004 pentru modificarea art.37 din Ordonanța Guvernului nr.44/1997 privind transporturile rutiere (adoptat);

29. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 46/2004 privind modificarea art. 37 din Ordonanța Guvernului nr. nr.44/1997 privind transporturilor rutiere. Lege ordinară.

Cine este pentru? 225 voturi pentru.

Voturi împotrivă?

Abțineri? Nu sunt.

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr. 161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției (adoptat);

30. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.161/2003 privind unele măsuri pentru asigurarea transparenței în exercitarea demnităților publice, a funcțiilor publice și în mediul de afaceri, prevenirea și sancționarea corupției. Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 183 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 52 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat cu 183 de voturi pentru, 52 voturi împotrivă, nici o abținere.

Proiectul de Lege privind înființarea, organizarea și funcționarea în cadrul Ministerului Public, a Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism (adoptat);

31. Proiectul de Lege privind înființarea și organizarea în cadrul Ministerului Public, al Direcției de Investigare a Infracțiunilor de Criminalitate Organizată și Terorism. Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 219 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt, dar sunt și voturi neexprimate.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției între România și Republica Estonia pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și pe capital, semnată la București la 23 octombrie 2003 (adoptat);

32. Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției între România și Republica Estonia pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și pe capital, semnată la București la 23 octombrie 2003. Lege ordinară.

Cine este pentru? 225 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției între România și Republica Federală Democrată Etiopia pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și pe capital, semnată la București la 6 noiembrie 2004 (adoptat);

33. Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției între România și Republica Federală Democrată Etiopia pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit șipe capital, semnată la București la 6 noiembrie 2004. Lege ordinară.

Cine este pentru? 225 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Convenției între România și Canada pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și pe capital, semnată la Ottawa la 8 aprilie 2004 (adoptat);

34. Proiectul de lege pentru ratificarea Convenției între România și Canada pentru evitarea dublei impuneri și prevenirea evaziunii fiscale cu privire la impozitele pe venit și pe capital, semnată la Ottawa la 8 aprilie 2004. Lege ordinară.

Cine este pentru? 225 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.46/2004 pentru completarea art.22 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.123/2003 privind creșterile salariale ce se vor acorda personalului din sectorul bugetar (adoptat);

35. Proiectul de Lege pentru a probarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 46/2004 pentru completarea art.22 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 123/2003 privind creșterile salariale ce se vor acorda personalului din sectorul bugetar. Lege ordinară.

Cine este pentru? 225 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.52/2004 pentru modificarea alin.(1) al art.II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.90/2003 pentru modificarea Legii nr.141/1997 privind Codul vamal al României și a art.16 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr.64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înființarea, organizarea, reorganizarea sau funcționarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administrației publice centrale și a unor instituții publice (adoptat);

36. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 52/2004 pentru modificarea alin.1 al art.II din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 90/2003 pentru modificarea legiinr.141/1997 privind Codul vamal al României și a art.16 din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 64/2003 pentru stabilirea unor măsuri privind înființarea, organizarea, reorganizarea sau funcționarea unor structuri din cadrul aparatului de lucru al Guvernului, a ministerelor, a altor organe de specialitate ale administrației publice centrale și a unor instituții publice. Lege ordinară.

Cine este pentru? 225 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Numai puțin, întreb încă o dată, la acest proiect de lege, cine este pentru? 183 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? 54 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat proiectul cu 183 pentru, 54 împotrivă, nici o abținere.

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.132/1997 privind rechizițiile de bunuri și prestările de servicii în interes public (adoptat);

37. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.132/1997 privind rechizitele de bunuri și prestările de servicii în interese publice. Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 215 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 15 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind activitatea hidrografică maritimă (adoptat);

38. Proiectul de Lege privind activitatea hidrografică maritimă. Lege ordinară.

Cine este pentru? 217 voturi pentru.

Voturi împotrivă?

Abțineri?

Adoptat.

Proiectul de Lege pentru completarea Legii nr.752/2001 privind organizarea și funcționarea Academiei Române (adoptat);

39. Proiectul de Lege pentru completarea Legii 752/2001 privind organizarea și funcționarea Academiei române. Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 227 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.58/2004 privind înființarea Centrului Național de Calificare și Instruire Feroviară - CENAFER (adoptat);

40. Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 58/2004 privind înființarea Centrului Național de Calificare și Instruire Feroviară - CENAFER. Lege ordinară.

Cine este pentru? 227 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat.

Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.61/2004 pentru modificarea alin.(1) al art.1 din Ordonanța Guvernului nr.64/2001 privind repartizarea profitului la societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum și la regiile autonome (adoptat);

41. Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanța Guvernului nr. 61/2004 pentru modificarea alin.1 al art.1 din Ordonanța Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societățile naționale, companiile naționale și societățile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum și la regiile autonome. Lege ordinară.

Cine este pentru? 185 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 49 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat cu 185 de voturi pentru, 49 voturi împotrivă, nici o abținere.

Domnul Bolcaș dorește să explice votul.

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Nu explic votul. Este o problemă de procedură.

Domnule președinte,

Reprezentanții majorității sunt așa de siguri că li se adoptă proiectele de lege, încât nu se mai ostenesc ca să ridice mâna. Eu consider o atitudine și necolegială și jignitoare față de noi.

În aceste condiții, vă solicit renumărarea votului pe care îl contest.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Domnule președinte, în principiu, aveți dreptate, o să supun din nou votului acest proiect, dar vreau să mai semnalez că aproape și în celelalte grupuri am văzut de multe ori voturi neexprimate.

Vă rog, în aceste condiții, pe toți să participați la vot și să vă exprimați vizibil votul dumneavoastră față de un anumit proiect.

Deci la proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 61/2004.

Cine este pentru? 183 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? 67 voturi împotrivă.

Abțineri? Nu sunt.

Adoptat cu 183 pentru, 67 voturi împotrivă, nici o abținere.

 
Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.20/1998 privind constituirea și funcționarea fondurilor cu capital de risc (adoptat);

42. Raportul Comisiei de mediere la Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 20/1998 privind constituirea și funcționarea fondurilor cu capital de risc. Lege ordinară.

Cine este pentru? 215 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 10 abțineri. Nici un vot contra. Adoptat raportul cu 205 voturi pentru, nici un vot contra, 10 abțineri.

Proiectul de Lege pentru ratificarea Aranjamentului stand-by de tip preventiv dintre România și Fondul Monetar Internațional, convenit la București și la Washington, prin Scrisoarea Primului Ministru al României și a Băncii Naționale a României din 22 iunie 2004 și Decizia Consiliului Executiv al Fondului Monetar Internațional din 7 iulie 2004, a Memorandumului de politici economice și financiare pentru perioada 2004-2006 precum și a Memorandumului tehnic de înțelegere (adoptat);

43. Proiectul de Lege pentru ratificarea Aranjamentului stand-by de tip preventiv dintre România și Fondul Monetar Internațional, convenit la București și la Washington, prin Scrisoarea Primului Ministru al României și a Băncii Naționale a României din 22 iunie 2004 și Decizia Consiliului Executiv al Fondului Monetar Internațional din 7 iulie 2004, a Memorandumului de politici economice și financiare pentru perioada 2004-2006 precum și a Memorandumului tehnic de înțelegere. Lege ordinară.

Cine este pentru? 183 voturi pentru.

Voturi împotrivă? 18 voturi contra.

Abțineri? 50 de abțineri.

S-a adoptat proiectul cu 183 pentru, 18 contra, 50 abțineri.

Domnul Nicolăescu dorește să explice votul PNL-ului.

 

Domnul Eugen Gheorghe Nicolăescu:

Stimați colegi,

Din păcate, acest proiect de lege a trecut prin Parlament fără să îl ia nimeni în considerație. Toată lumea a considerat că fiind un acont cu FMI el trebuie să treacă fără nici un fel de observație.

Din nefericire, prin acest acord se întâmplă foarte multe lucruri grave.

În primul rând este deosebit de important faptul că un guvern care, probabil, și eu sper de la anul, nu va mai fi la guvernare, angajează România. Și acum, prin votul Parlamentului va trebui să suportăm consecințele acestui acord și pentru perioada următoare.

În al doilea rând, sunt foarte multe politici restrictive care n-au nici o legătură cu România astăzi și sunt făcute special ca să acorde credibilitate acestui guvern. Dar, ele foarte multe din aceste prevederi nu fac nimic bun, ci dimpotrivă, restricționează în bună măsură ceea ce până acum s-a câștigat.

Și, în al treilea rând, cred că modalitatea prin care s-a realizat acest acord este departe de ceea ce avea România pe termen mediu și lung.

Vă mulțumesc.

 
 

Domnul Valer Dorneanu:

Vă mulțumesc.

 
Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.51/2004 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr.15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România (adoptat);

45. Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 51/2004 pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 15/2002 privind introducerea tarifului de utilizare a rețelei de drumuri naționale din România. Lege ordinară.

Cine este pentru? 215 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 11 abțineri.

Am sărit peste proiectul de la pct.44. Deci pct.45 s-a adoptat cu 215 voturi pentru, 11 abțineri, nici un vot contra.

Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii nr.32/2000 privind societățile de asigurare și supravegherea asigurărilor (adoptat);

44. Proiectul de Lege pentru modificarea și completarea Legii 32/2000 privind societățile de asigurare și supraveghere a asigurărilor. Lege organică.

Cine este pentru? 216 voturi pentru.

Voturi împotrivă?

Abțineri? 18 abțineri.

Adoptat proiectul cu 216 voturi pentru, 18 abțineri, nici un vot contra.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.60/2004 privind reglementările referitoare la construirea, întreținerea, repararea și exploatarea căilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Națională de Căi Ferate C.F.R - S.A. (adoptat).

46. Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanța Guvernului nr. 60/2004 privind reglementările referitoare la construirea, întreținerea, repararea și exploatarea căilor ferate, altele decât cele administrate de Compania Națională de Căi Ferate C.F.R. - S.A. Lege ordinară.

Cine este pentru? 221 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? 2 voturi împotrivă.

Abțineri? 18 abțineri.

Adoptat cu acest scor.

Proiectul de Lege privind fondurile de pensii administrate privat (adoptat);

Din partea staffului mi se semnalează că am sărit peste pct.22. Proiectul de Lege privind fondurile de pensii administrate privat. Lege cu caracter organic.

Cine este pentru? 220 voturi pentru.

Voturi împotrivă? Un vot împotrivă.

Abțineri? 19 abțineri.

Cu 220 voturi pentru, iun vot împotrivă, 19 abțineri, s-a adoptat și acest proiect de lege.

 

Vă rog să constatați că am parcurs întreaga listă de vot.

Vă mulțumesc pentru prezentă și vă invit să rămâneți în continuare pentru derularea ședinței comune.

Peste 5 minute putem începe ședința, timp în care invităm pe colegii noștri senatori să poftească în sală.

V-aș ruga, stimați colegi deputați, să salutăm prezența în sală a membrilor comisiilor de agricultură din Senatul Italiei și din Camera Deputaților. (Aplauze.)

 
   

Lucrările s-au încheiat la ora 11,15.

 
     

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 21 ianuarie 2020, 10:36
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro