Mircea Ciopraga
Mircea Ciopraga
Sittings of the Chamber of Deputies of November 9, 2004
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.155/15-11-2004

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
04-11-2019 (joint)
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2004 > 09-11-2004 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of November 9, 2004

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.3 Mircea Ciopraga - comentariu critic la adresa hotărârii Guvernului prin care se aprobă proiectul de măsuri pentru combaterea birocrației în activitatea de relații cu publicul;

 

Domnul Corneliu Ciontu:

  ................................................

Domnul Mircea Ciopraga are cuvântul.

Domnul Mircea Ciopraga:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Ca să nu fie plictisitor în campania electorală, după două trei acțiuni mai mult anunțate decât neanunțate ale premierului la casa de pensii sau la un birou al administrației publice. văzând aglomerația specifică acestor locuri, care credeți că a fost reacția celor din apropierea conducerii statale?

S-au strâns domniile lor, actualii guvernanți, reprezentați de șeful Cancelariei primului ministru, secretarul de stat - ministru delegat pentru administrația publică și un secretar de stat de la finanțe și au hotărât să aprobe, printr-o minunată hotărâre de guvern, Programul de măsuri pentru combaterea birocrației în activitatea de relații cu publicul.

S-a publicat și, în plină campanie electorală, pe data de 16 noiembrie, va intra în vigoare primul set de măsuri ce trebuie luate de către ministere și celelalte autorități ale administrației publice centrale și locale.

Adică, lucruri normale pe care orice primar ar trebui să le facă, chiar și fără instrucțiuni din partea Guvernului. Respectiv, afișarea programului de lucru cu publicul, modele de completare a cererilor, numele persoanelor cu funcții de conducere, cu model de ecuson de purtat la vedere etc. Lucruri cât se poate de firești. Există și termene precise de aplicare a măsurilor pe termen scurt, mediu și lung, a căror nerespectare conduce la răspunderea disciplinară sau contravențională, cu amenzi de la 1 la 30 milioane lei.

Dacă primăriile nu se vor încadra în acest program, de unde vor proveni banii plătiți de către acestea? tot din taxe și impozite, tot din banii contribuabilului?

După ce că birocrația ne sufocă administrația, articolul 5 al acestei hotărâri impune ca, în prima lună a anului, primarii să comunice fiecărui contribuabil, în scris, activitățile de interes desfășurate în anul încheiat, dar și obiectivele pentru anul în curs, după un anumit model. Nu vorbim acum despre costurile unei asemenea indicații guvernamentale, pentru că este puțin probabil ca o localitate de mici dimensiuni să-și poată permite din bugetul votat o asemenea acțiune. Important este faptul că actualii primari, care au migrat dinspre partidele de opoziție către partidul de guvernământ, au încă o pârghie de care se pot folosi pentru a-și întări imaginea la nivel local. După cum se exprimă cunoscutul baron local gorjean, "Puterea și banii stau în pixul meu", poate ca așa ar trebui să se încheie orice scrisoare adresată contribuabilului român. Să se înțeleagă odată pentru totdeauna cine împarte banii.

Vă mulțumesc.

Domnul Corneliu Ciontu:

Mulțumesc și eu.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 12 november 2019, 0:46
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro