Alecsandru Știucă
Alecsandru Știucă
Ședința Camerei Deputaților din 10 mai 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.64/17-05-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
19-03-2020 (comună)
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 10-05-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 10 mai 2005

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.52 Alecsandru Știucă - declarație avertisment: "Algoritmul bulversează viața școlilor";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

Domnul Alecsandru Știucă:

În contextul audierii ministrului educației și cercetării în Comisia de învățământ, știință, tineret și sport, ne consolidăm speranțele legate de perspectivele învățământului, fiind convinși cu argumente pertinente că principala preocupare a ministrului va fi calitatea educației în școala românească. Deși am atras atenția asupra faptului că ministrul va trebui să facă față unei puternice presiuni politice din teritoriu, am fost asigurați că nu se va accepta schimbarea inspectorilor generali și a directorilor de școli, decât acolo unde este cazul, iar numirile în funcții se vor face pe criterii valorice și nu de algoritm.

Promisiunile domnului ministru s-au năruit atât de repede, încât școlile noastre, departe de a beneficia de măsuri care să sporească calitatea educației, sunt în situația de a nu-și finaliza, în condiții corespunzătoare anul școlar 2004-2005.

Inspectorii generali și generali adjuncți, directorii și directorii adjuncți din școlile generale și licee sunt schimbați. Despre mijloacele folosite, domnul ministru, sper, că nu are cunoștință. Prefecții cer, în mod direct sau amical, demisia celor din învățământ (în particular, cu ușoare urme de amenințări), după acest demers intervine inspectorul general și întreabă dacă s-a primit vreun mesaj și dacă se mai întârzie prea mult cu demisia. În cazurile mai dificile se folosește o anonimă la adresa directorului sau a unui cadru didactic (pe o temă "fierbinte", la care opinia publică are o mai mare sensibilitate), se organizează un simulacru de anchetă ale cărei concluzii sunt definitivate înainte de a se începe verificare.

Problema schimbării unor conduceri de școli este de acceptat în condițiile realizării unei evaluări riguroase a activității desfășurate, modul în care se finalizează situația școlară la încheierea cursurilor reprezintă o sursă realistă de informații asupra calității managementului.

Conducerea ministerului se face că nu observă graba cu care "algoritmul" bulversează viața școlilor. Directorii trecuți la catedră trebuie să primească cele 18 ore din normă, pe care le recuperează din catedrele celorlalți colegi. Unii dintre ei au catedra la minimum, nu au ore suplinite. Elevii se trezesc în clasă cu o lună și jumătate înainte de încheierea cursurilor cu alt profesor (ei pot fi în clase terminale - clasele a XII-a, a XIII-a, a VIII-a). acum, când se "finisează" pregătirea pentru examenul de bacalaureat și admiterea în facultate, atât elevii, cât și părinții sunt derutați și revoltați pentru că nimeni nu se interesează de situația în care i-a adus o luptă de "interese" situată în afara intereselor școlii.

Ei (elevii și părinții), pentru că ei sunt școala, sunt victimele neputincioase ale unui sistem care și-a pierdut coerența și obiectul muncii. Este incredibil că la câțiva pași de integrarea în Europa, după efortul de compatibilizare a școlii noastre cu cea europeană, în loc să pregătim cu responsabilitate și emoție activitățile de sfârșit de an școlar care consfințesc prin conținutul lor munca de un an a elevilor și a cadrelor didactice, în cancelarii se împart ore ca la început de an școlar, elevii "plâng" după profesorii care îi părăsesc înainte de momentul consacrat, cadrele didactice sunt debusolate, neînțelegând de ce trebuie să fie schimbat un director care a muncit și a slujit cu seriozitate școala.

Răspunsul vine impersonal, sec și necruțător - așa a stabilit "algoritmul".

Mare nefericire pentru România a devenit acest algoritm!

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 1 aprilie 2020, 11:09
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro