Gabriela Crețu
Gabriela Crețu
Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2005
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.65/23-05-2005

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002 2001 2000
1999 1998 1997
1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2020 2019 2018
2017 2016 2015
2014 2013 2012
2011 2010 2009
2008 2007 2006
2005 2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2005 > 16-05-2005 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 16 mai 2005

12. Primirea de răspunsuri la întrebările adresate membrilor Guvernului de către deputații:  
  12.3 Gabriela Crețu
 
consultă:

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

Urmează răspunsul pentru doamna deputat Gabriela Crețu, Grupul parlamentar al PSD. Răspunde domnul Ionel Popescu, ministrul finanțelor publice.

Domnul Ionel Popescu:

Mulțumesc, doamnă președintă.

La întrebările formulate de doamna deputat Gabriela Crețu, transmise de dumneavoastră cu Adresa nr. 1.892/14.04.2005, cu referire la finanțarea în anul 2005 a centrelor de îngrijire, asistență și recuperare a persoanelor cu handicap aflate sub autoritatea Consiliului Județean Vaslui, precum și la plata asistenților personali ai persoanelor cu handicap, prezentăm următoarele considerații.

Prin Anexa nr. 5 la Legea bugetului de stat pe anul 2005, nr. 511/2004, pentru județul Vaslui au fost aprobate sume defalcate din impozitul pe venit pentru susținerea sistemului de protecție a persoanelor cu handicap, de 66,2 miliarde de lei. Totodată, prin Anexa nr. 4 la Legea nr. 511/2004 s-au aprobat pentru județul Vaslui sume defalcate din impozitul pe venit pentru ajutor social și ajutor pentru încălzirea locuinței cu lemne, cărbuni și combustibili petrolieri, în valoare de 259,2 miliarde lei.

Menționăm că potrivit art. 26 alin. 5 din Legea bugetului de stat pe anul 2005, Ministerul Finanțelor Publice este autorizat să aprobe redistribuirea în cadrul aceluiași județ sau al municipiului București a sumelor aprobate prin Anexele nr. 4 și 5 pentru asigurarea ajutorului social, ajutorului pentru încălzirea locuinței cu lemne, cărbuni și combustibili petrolieri și pentru susținerea sistemului de protecție a persoanelor cu handicap, la propunerea consiliilor județene, respectiv, a Consiliului General al Municipiului București.

Din datele de execuție a sumelor defalcate din impozitul de venit pentru ajutor social și pentru încălzirea locuinței cu lemne, cărbuni și combustibili petrolieri, la data de 19.04.2005, rezultă că acestea au fost utilizate în proporție de 21,6% față de prevederile anuale, existând deci posibilitatea redistribuirii sumelor disponibile pentru susținerea sistemului de protecție a persoanelor cu handicap.

Deosebit de acestea, menționăm și prevederile art. 28 alin. 5 din Legea nr. 511/2004, potrivit cărora, pentru finanțarea acestor cheltuieli, pe lângă sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat, autoritățile administrației publice locale pot aloca și sume din bugetele locale ale acestora. Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc.

Doamnă deputat? Vă rog, aveți cuvântul.

Doamna Gabriela Crețu:

Doamnă președintă,

Stimați colegi,

Aș dori să mulțumesc și eu domnului ministru pentru faptul de a fi prezent personal în Parlament și pentru, "considerațiile făcute pe seama întrebărilor adresate". Am observat această nuanță, prin care consider că, implicit, se recunoaște că nu e vorba de un răspuns și cu atât mai puțin de o soluție.

Din păcate, problema este următoarea și ea rămâne: există un deficit real de fonduri, semnificativ, care nu poate fi acoperit pe modelul bursier al tranzacțiilor la termen, acelea nu presupun existența obiectului tranzacției. Din păcate, plata salariilor, a indemnizațiilor, cumpărarea de hrană pentru cele două instituții de bătrâni presupun bani. Și, așa cum știți și dumneavoastră cu certitudine, pentru că invocați actele normative, există dispoziții juridice clare care limitează și care prevăd inclusiv sancțiuni pentru transferul sumelor de la un capitol la altul și, mai ales, de la un trimestru la altul.

Așa cum știm, sumele bugetare nu sunt bani existenți într-un sac, undeva, ci sunt venituri prezumate a fi încasate undeva, în viitor, și pe care le vom putea cheltui. Modificările politicii fiscale își arată deja efectele.

Nu doresc însă să dau o notă politicianistă replicii mele, ci vă solicit sprijinul, ca, în mod deosebit, dacă se face rectificarea bugetară, să se soluționeze aceste probleme. Pentru că Vasluiul, care e afectat de un dezechilibru structural, pe care îl cunoaștem, depinde în mare măsură de alocările bugetare. Lipsa acestora, diminuarea acestora nu îi afectează numai pe beneficiarii direcți: bătrâni, persoane cu handicap, în cazul întrebării mele, ci generează un lanț întreg, care afectează mai ales micile firme care prestau servicii sau care erau comercianți în relații cu aceste instituții. Mulțumesc din suflet.

Doamna Daniela Popa:

Și eu vă mulțumesc.

Domnule ministru, bănuiesc că vreți să interveniți?

 

Domnul Ionel Popescu (din lojă):

Nu.

Doamna Daniela Popa:

E în regulă.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 25 ianuarie 2020, 16:08
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro