Petru Călian
Petru Călian
Sittings of the Chamber of Deputies of February 6, 2006
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.5/16-02-2006

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2006 > 06-02-2006 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of February 6, 2006

17. Primirea de răspunsuri la întrebările adresate membrilor Guvernului:
  17.2 Petru Călian  
 
see:

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

  ................................................

Domnul deputat Petru Călian, aparținând Grupului parlamentar al Partidului Conservator.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Petru Călian:

Vă mulțumesc, domnule președinte. Mă numesc Petru Călian.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Da, iertați-mă, vă rog.

Domnul Petru Călian:

Întrebarea mea se referă la Flota aeriană TAROM, la înzestrarea ei, și am cerut un program de redresare în acest sens, deoarece astăzi Flota TAROM are în înzestrare 7 aeronave ATR-42 și 9 aeronave Boening cu care efectuează atât cursele interne, cât și cursele externe. Practic este un amalgam care nu duce la o bună desfășurare a activității la TAROM. În acest sens, aștept răspunsul.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Da. Domnule deputat.

Domnule secretar de stat, vă rog să răspundeți.

Domnul Septimiu Buzașu (secretar de stat, Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului):

În prezent nu e pune problema înlocuirii sau scoaterii din operare a unor aeronave din Flota TAROM. În schimb, pentru perioada 2006-2007 compania va achiziționa 4 aeronave AiRBUS A-318 care vor asigura zborurile companiei TAROM pe rutele deja existente. În planul de afaceri al TAROM pentru anul 2005-2008 nu este prevăzută începerea operării de curse long-courier. Menționăm că decizia luată de TAROM începând cu anul 2003 de a întrerupe pe rute long curier a fost datorată pierderilor foarte mari înregistrate de companie prin această operare. După încetarea operării pe rute long- courier compania TAROM a intrat într-un proces de redresare financiară, proces care ar fi influențat în mod negativ în cazul reluării operării pe relația București New York, la care faceți referire.

În ceea ce privește Flota TAROM aceasta corespunde tuturor standardelor de natură tehnică, iar operarea cu aceste aeronave se face în condiții optime de siguranță a zborurilor.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Domnule deputat, aveți două minute pentru intervenție.

Domnul Petru Călian:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Într-adevăr, am făcut referire și la aceste zboruri de long-courierat și în special am făcut cu referire la zborul București-New York. Sigur că se consideră că ar fi o pierdere în situația în care aceste zboruri s-ar relua, aici nu sunt de acord și aștept un răspuns mult mai întemeiat, în urma unor studii, deoarece o dată cu integrarea României în Uniunea Europeană, care sperăm să fie în 2007, considerăm că este inadmisibil ca România să nu aibă o legătură directă aeriană cu unul dintre cele mai mari și mai puternice state din lume, Statele Unite ale Americii.

În acest sens, o dată cu achiziționare acestor 4 aeronave AIRBUS, consider că această cursă, cel puțin această cursă ar trebui în mod imperios reluată. De ce spun acest lucru? Pentru că există o umbră de îndoială, știu foarte mulți colegi și, în special, colegii de la minister, faptul că unele curse de acest gen au fost concesionate unor companii străine, aici ridicându-se multe semne de întrebare și în special referitor la comisionul pe care cineva l-a încasat în urma acestor concesionări.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Domnule secretar de stat, dacă doriți? Nu.

Domnul deputat Petru Călian mai aveți o întrebare în legătură cu autostrada Transilvania. Dați-mi voie să fac o precizare înainte. Observați că fac o mică derogare de la regulament, solicitând ca să se enunțe întrebarea. Cred că este mai coerent și mai lucrativ pentru toată lumea să știm despre ce este vorba. Vă rog să admiteți această derogare.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Petru Călian:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Întrebarea a fost adresată de mult, a fost perioada de vacanță și nu o am la îndemână, dar ea se referă la problemele legate de autostrada Transilvania, de sumele care... Da, uitați că am întrebarea aici, mă scuzați... "Vă solicit, domnule ministru, să-mi comunicați rezultatele renegocierii contractului cu firma Bechtel, precum și sumele de bani economisite". Sigur că am făcut referire în special la renegocierea acelui contract care s-a dat prin încredințare directă, fără licitație firmei Bechtel. Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă rog, domnule secretar de stat.

Domnul Septimiu Buzașu:

După cum se știe, în perioada iunie-decembrie anul trecut au avut loc o serie de întâlniri între reprezentanții firmei Bechtel și cei ai Comisiei de renegociere numită prin ordinul ministrului transporturilor, printre problemele soluționate au fost modul de acordare și recuperare a avansului, clarificarea prevederilor anexelor, limitarea dreptului beneficiarului de a interveni în soluțiile tehnice.

În prezent au fost finalizate renegocierile, rezolvându-se toate problemele de legalitate. Suma economisită este în jur de 126 de milioane de euro.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Domnule deputat, dacă doriți să interveniți?

Domnul Petru Călian:

Vă mulțumesc.

Se pare că s-au făcut anumiți pași, s-au făcut anumite economii. Rămâne un semn de întrebare, dacă rămâne valabil acest contract în situația în care în opinia multor juriști nu s-a respectat legislația, adică nu s-a organizat licitația.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Domnule secretar de stat, dacă doriți să interveniți? Tot două minute.

Domnul Septimiu Buzașu:

Eu doar vreau să repet că problemele de legalitate au fost soluționte. Deci, contractul este perfect valabil.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Da. Ne plac problemele ce pot fi soluționate.

Doamna deputat Manuela Mitrea lipsește. Va primi răspunsul în scris.

Domnul deputat Marian Sorin Paveliu? Lipsește, va primi răspunsul în scris.

Domnul deputat Ion Mocioalcă lipsește. Va primi răspunsul în scris.

Domnule deputat Mircia Giurgiu sunteți prezent și domnule deputat Călian sunteți prezent. Ni s-a comunicat acum că domnul secretar de stat Szekely este la Senat. Conform regulamentului, amânăm răspunsurile, pentru o ședință în care dânsul va putea să răspundă.

Pentru interpelarea adresată Ministerului Culturii și Cultelor domnul Mircia Giurgiu a primit răspuns scris, pentru o altă interpelare, adresată aceluiași minister, s-a trimis răspunsul scris. Pentru altă interpelarea adresată Ministerului Culturii și Cultelor s-a trimis răspuns scris, pentru altă întrebare adresată tot de domnul deputat Mircia Giurgiu Ministerul Administrației și Internelor s-a trimis răspuns scris. Pentru altă întrebare adresată Ministerului Mediului și Gospodăririi Apelor domnului deputat Mircia Giurgiu i s-a trimis răspuns scris.

Domnului deputat Petru Călian i s-a trimis răspuns scris de Ministerul Afacerilor Externe.

Cu aceasta, partea consacrată răspunsurilor orale la întrebări a fost epuizată.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 20 august 2019, 2:05
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro