Ionela Bruchental-Pop
Ionela Bruchental-Pop
Sittings of the Chamber of Deputies of February 7, 2006
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.6/17-02-2006

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2006 > 07-02-2006 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of February 7, 2006

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.49 Ionela Bruchental-Pop - comentarii cu privire la Statutul minorităților;

Doamna Ionela Bruchental-Pop:

Crearea unui cadru legal privind statutul minorităților reprezintă fără doar și poate o necesitate, prevăzută de altfel și în Constituția Romaniei, care însă în momentul actual a devenit un subiect exploatat din toate punctele de vedere de către partidele aflate în opoziție, respectiv Partidul Social Democrat și Partidul România Mare. Esența tapajelor perpetuate cu asiduitate este conferită de către demagogicele porniri lipsite de substanță și care vizează în fapt doar atragerea de capital electoral.

Rolul reprezentanților poporului român în forul legislativ nu este acela de a crea dezechilibre și instabilitate politică, prin afirmații exagerate exploatându-se sentimentul național, cu atât mai mult cu cât nici unul dintre partidele politice aflate la guvernare, cum e de altfel și Partidul Democrat, nu dorește să aducă atingere în nici un fel nici Constituției României, si nici intereselor naționale.

Stimați colegi,

Este evident faptul că orice propunere legislativă este perfectibilă, dovadă fiind numeroasele amendamente propuse de către partidele politice prin intermediul cărora se dorește găsirea unui format viabil și conform legii fundamentale. Insă modalitațile uzitate de către P.S.D și P.R.M nu fac altceva decât să dezgroape securea, în loc să-si propuna să gaseasca de comun acord soluțiile care să stabilizeze climatul politic autohton, într-o perioadă în care ar trebui să primeze solidaritatea, si nu crasul individualism.

Totodată, trebuie subliniat și faptul că în această ecuație intră și UDMR-ul, care prin presiunile constante pe care le exercită își urmarește doar propriul interes, și nu interesul colectiv al tuturor minorităților, așa cum ar fi firesc. Promovând o astfel de politică, UDMR-ul nu face altceva decât să creeze și să perpetueze în mod gratuit o atmosferă încărcată, plină de animozități, prin care dorește în mod vizibil să-și aloce o parte cât mai semnificativă de avantaje în raport cu celelalte minorități conlocuitoare, aspect care în opinia mea ar trebui reanalizat de către reprezentanții UDMR, pentru a demonstra că urmăresc binele comun al tuturor minorităților, și nu doar cel propriu.

Reglementarea acestui statut al minorităților ar trebui în mod normal să demonstreze existența maturității politice în rândul aleșilor deoarece ignorarea sine die a acestei probleme nu va duce la rezolvarea ei, dar nici amplificarea artificială a unei chestiuni sensibile nu este metoda cea mai ințeleaptă de a gasi formula optimă soluționarii acesteia.

Trebuie să conștientizăm totodată faptul că legiferarea statutului minoritaților nu reprezintă un joc de suma nulă, în care unul iese câștigător și altul învins, ci dimpotrivă, scopul acestor demersuri ar trebui sa vizeze definirea unor raporturi echilibrate, normale, de bună și pașnică conviețuire în relațiile interetnice.

Această viziune este împărtășită și de către Partidul Democrat, care nu-și va da acceptul promovării unor acte normative indiferent de tematica lor, atâta timp cât acestea contravin Constituției României și intereselor romanilor. Ceea ce trebuie subliniat în această privință este faptul că promovarea oricaror initiative care contravin prevederilor constituționale, nu fac altceva decât să confere o amploare nocivă, desuetă pentru societate, avînd ca scop în mod indubitabil doar atragerea de voturi, de aceea sunt ferm convinsă că în astfel de situații, baloanele de săpun articial create se vor sparge repede stropindu-i pe cei care le-au creat și lansat.

România este și va rămâne, în conformitate cu articolul 1 paragraful 1 din Constituția României, un "stat național, suveran și independent, unitar și indivizibil", care va ști, fără doar și poate, să demonstreze că este și un stat democratic, prin capacitatea legislativului de a conferi o formă finală și totodată constituțională Statutului minorităților, care să reglementeze finalmente într-o manieră viabilă raportul de drepturi și obligații al acestora.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 20 august 2019, 2:06
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro