Marius Iriza
Marius Iriza
Sittings of the Chamber of Deputies of February 7, 2006
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.6/17-02-2006

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2006 > 07-02-2006 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of February 7, 2006

  1. Intervenții ale deputaților:
  1.53 Marius Iriza - despre mentalitatea unor funcționari aflați în slujba cetățeanului;

Domnul Marius Iriza:

De mult timp, cetățeanul care se prezintă cu probleme la una din instituțiile publice, fie primărie, poliție, spital sau banala poștă, se lovește de nepăsarea, indiferența și impertinența funcționarilor care sunt plătiți pentru a fi în slujba sa. De multe ori se ajunge ca pentru o semnătură sau o hârtie pe care în mod normal ar fi dobândit-o în câteva minute, un om normal să petreacă ore, chiar zile întregi perindându-se de la ghișeu la ghișeu, expediat de o față acră, ascunsă în spatele unui geam, către una plictisită, care, la rândul ei, îi arată un alt ghișeu, în spatele căruia o femeie pe jumătate adormită, preocupată de orice altceva, mai puțin nevoile cetățeanului, îl trimite din nou la ghișeul de unde a plecat. Și dacă pentru a ajunge la fiecare dintre fețele acelea acre și plictisite trebuie stat la rând câteva zeci de minute, atunci ziua este iremediabil pierdută.

În sistemul de sănătate, problemele sunt mult mai grave, deși nu cu mult diferite, deoarece în numeroase cazuri este în joc sănătatea sau chiar viața cetățeanului, datorită indiferenței sau pasivității personalului medical. Aici, la proastele servicii oferite pacienților, intervin și lipsurile majore de fonduri. În unele spitale din România, pacienții sunt nevoiți să aducă seringi, spirt și vată de acasă, ca să nu mai vorbim de faptul că, pentru o radiografie, ei trebuie să vină la analize cu sticluța de bariu în buzunar.

Aceasta este țara în care anormalul a devenit firesc, iar românul deja s-a obișnuit cu această situație. Când mentalitatea angajaților din instituțiile publice va fi schimbată, sau vor fi schimbați angajații cu această mentalitate, iar cei rămași își vor da seama că trăiesc din banii cetățeanului de rând și sunt nevoiți să îl respecte, indiferent de poziția sa socială, atunci putem spune că România a făcut un pas mare spre Europa.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania thursday, 22 august 2019, 8:23
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro