George Băeșu
George Băeșu
Ședința Camerei Deputaților din 13 martie 2006
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.30/23-03-2006

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2006 > 13-03-2006 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 13 martie 2006

6. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului - ministru și membrilor Guvernului:  
  6.4 George Băeșu
 
consultă:

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

  ................................................

Domnul deputat George Băeșu. Vă rog.

Domnul George Băeșu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Domnule ministru,

Interpelarea pe care am adresat-o ministrului sănătății se referea la starea foarte gravă care se manifestă la nivelul Serviciului județean de ambulanță Vrancea și, prin această interpelare, îi solicitam domnului ministru rezolvarea unor probleme vitale care, nerezolvate, practic duc la nefuncționalitatea acestui serviciu - și enumeram în interpelare mai multe dintre acestea.

Pentru că am auzit deja răspunsul domnului ministru adresat colegului meu pentru alt județ, bănuiesc că nu va fi un răspuns mulțumitor, dar voi reveni după ce voi asculta acest răspuns.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnule ministru.

Domnul Eugen Gheorghe Nicolăescu:

Aș dori să fac o mențiune.

Probabil că niciodată nu vom fi mulțumiți de banii care se alocă Sănătății. Nicăieri, în lumea aceasta, nu există mulțumire din partea autorităților și din partea cetățenilor pentru fondurile care sunt alocate Sănătății.

Cu cât ne crește gradul de civilizație, cu cât ne crește gradul de exigență, cu atât crește și necesarul de a avea cât mai mulți bani în sistemul de sănătate.

Dar, m-aș întoarce direct la solicitarea dumneavoastră - și vă referiți la Serviciul de ambulanță Vrancea. Eu am un răspuns mai larg, pe câteva pagini. Sigur, veți primi răspunsul și în scris.

Voi încerca, oral, să vă spun numai ceea ce este suplimentar față de acest răspuns, și anume că am început o evaluare a tuturor unităților sanitare din România. Sperăm că vom termina această evaluare la mijlocul lunii aprilie. După aceea, banii puțini pe care-i avem la dispoziție și pe care am avut, cred eu, inteligența să nu-i consumăm deocamdată, să-i alocăm pe priorități, să-i alocăm pe necesitățile cele mai stringente pe care le are sistemul de sănătate din România; pe de o parte.

Pe de altă parte, am făcut un calcul, un necesar. Încă lucrăm la el și, o dată cu terminarea evaluării, probabil că vom avea sume aproape de realitate. Pentru reabilitarea sistemului de sănătate din România este nevoie de circa 950 milioane de euro. Sigur, serviciul de ambulanță intră și el în această categorie de reabilitare.

Pe toate previziunile pe care ni le-am făcut din punct de vedere financiar, vom încerca, în anul 2006, să asigurăm circa 30% din necesarul pe care-l are fiecare județ pe ceea ce înseamnă servicii de ambulanță, urmând ca diferența de 70% să încercăm să o asigurăm - ca finanțare și, sigur, după aceea, fizic, ca unități efective de ambulanțe care să se regăsească în fiecare județ - să o asigurăm pe următorii doi ani, 2007-2008.

Cu alte cuvinte, vă spun dumneavoastră astăzi că am făcut un program plurianual, care înseamnă, în final, la sfârșitul anului 2008, o ameliorare substanțială, edificatoare, semnificativă a ceea ce înseamnă sănătate în România.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule ministru.

Domnul deputat.

Domnul George Băeșu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor,

Stimați colegi,

Nu suntem, din păcate, la o moțiune privind sănătatea și, tocmai de aceea, suntem la secțiunea de interpelări, unde ar trebui să auzim răspunsuri concrete la problemele pe care le-am ridicat noi.

Adevărul este că, la nivelul Serviciului județean de ambulanță Vrancea, în acest moment, dacă ar fi respectată întru totul legea, doar trei sau patru mașini ar mai avea voie să iasă pe stradă.

Acolo, în acest moment, Serviciul județean de ambulanță trebuie să-și facă datoria cu un buget de 3,7 miliarde lei pe lună, bani care ajung pentru salarii, pentru câteva aspirine și câțiva litri de motorină pe lună.

Domnul ministru ne spune că se face un program, că s-a făcut o evaluare. Ceea ce domnia sa poate nu știe, este că, până la acest moment, nu s-a semnat contractul între Casa județeană de asigurări de sănătate Vrancea și Serviciul județean de ambulanță.

Îl mai informez că nici nu are cum, în următoarea perioadă, pentru că săptămâna trecută tocmai a fost demis președintele Casei de asigurări de sănătate Vrancea.

Problema domnului ministru, dacă nu avem bani - și nu avem din motive care, după unii sunt unele, după alții sunt altele -, haideți măcar să dăm dovadă de bună-voință și la Serviciul județean de ambulanță Vrancea, haideți măcar să încadrăm acel post de medic, care este de atât timp neîncadrat datorită faptului că printr-un ordin din 2004 se permitea și angajarea unui medic pediatru în cadrul Serviciului județean de ambulanță, iar dumneavoastră nu mai sunteți acum de acord. Haideți măcar să dăm această minimă dovadă de bună-voință.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Domnul deputat Mugurel Liviu Sârbu; tot o interpelare adresată ministrului sănătății. Lipsește. Va primi răspunsul scris.

  ................................................
 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

  ................................................

Domnul deputat George Băeșu.

V-aș ruga, domnule deputat, să înlăturați semnul de întrebare de la o interpelare intitulată: "Prefectul Vrancei incompentent sau agent politic?" Măcar în ședința de interpelări.

Domnul George Băeșu:

L-am înlăturat, domnule președinte.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă rog, vă ascult.

Domnul George Băeșu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Vreau să vă spun că recunosc prezența domnului secretar de stat aici, un vechi colaborator, pe mine și pe alți colegi de-ai mei care am fost prefecți ne face să nu fim atât de severi pe cât ar trebui cu activitatea ministerului pe care domnia-sa îl reprezintă. Totuși, în aceste condiții, vreau să vă spun că interpelarea pe care am adresat-o ministrului administrației și internelor este mai mult decât o interpelare, este un ajutor pe care am dorit să-l dau, deoarece în județul Vrancea se întâmplă un fenomen care nu este deloc de laudă pentru Guvernul României.

Prefectul județului Vrancea și-a depășit planul la ordine ale prefectului pe care instanța le-a găsit ca fiind nelegale și, de asemenea, și-a depășit și planul la acțiuni pe care le-a înaintat instanțelor de judecată pentru anularea unor hotărâri sau dispoziții ale administrației locale, pe care, de asemenea, instanța le-a anulat.

În aceste condiții, am solicitat Ministerului Administrației și Internelor să facă o analogie între Legea nr.215, cea care prevede ca sancțiune pentru primari sau președintele Consiliului Județean sau pentru consiliul județean sau consiliul local, atunci când un număr de hotărâri sau dispoziții sunt găsite ca nelegale și este demis alesul sau se dizolvă consiliul, cu ceea ce ar trebui să se întâmple în cazul prefectului, atunci când acesta la rândul lui semnează ordine nelegale și, pe cale de consecință, i-am sugerat ministrului administrației și internelor să-l demită pe prefectul județului Vrancea.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Domnule secretar de stat, ce facem cu această cerere de demitere?

Domnul Mircea Alexandru:

Domnule președinte,

Să vă răspund dumneavoastră mai întâi, dacă mi-ați cerut o cerere de demitere, sau, mă rog, demiterea, sancțiunea demiterii se poate face numai în condițiile legii, deci trebuie să fie prevăzută ca atare, și doi, trebuie să existe o motivație legală. Adică să fi încălcat o prevedere legală pentru care să atragă demiterea, or, în speța dată, în speța pusă în discuție de domnul, distinsul domn deputat, nu suntem într-o asemenea situație. Acum v-a răspuns dumneavoastră. (Către domnul președinte de ședință.)

Să răspund la interpelare, fac precizarea că, într-adevăr, se pune în discuție faptul că prefectul județului Vrancea a solicitat instanțelor, tribunalului Vrancea să examineze un număr de 4 acțiuni introduse de instituția prefectului județului Vrancea, referitoare la 3 acte administrative ale Consiliului județean, și, respectiv, la un act administrativ al consiliului local al municipiului Focșani, având diverse obiecte, aceste acte administrative. Fac precizarea, încă o dată, eu în interpelare, în răspunsul scris le am pe toate, este vorba de revocarea Hotărârii nr.91/2005, este vorba de anularea Hotărârii nr.57/2005 a consiliului județean Vrancea, este vorba de anularea Dispoziției nr.309 a președintelui Consiliului județean Vrancea, având ca temei prevederile art.154 etc.

La rândul său, Consiliul județean Vrancea a solicitat instanței de contencios administrativ anularea a două ordine emise de prefectul județului Vrancea, respectiv a Ordinului nr.366, pentru că s-a folosit în mod inadecvat termenul "aprobă" în loc de "avizează", chestiune care a fost remediată, și Ordinul nr.369, pe motiv că acest act administrativ lezează dreptul și imaginea Consiliului județean Vrancea, deoarece, potrivit art.22 din Ordonanța nr.21, "Comitetele județene au obligația evaluării situațiilor de urgență produse în unitățile administrativ-teritoriale și pe aceea a stabilirii măsurilor specifice pentru gestionarea acestora și a urmăririi îndeplinirii lor". Această cauză este în pronunțare. Deci, există, între cele două autorități locale, aceste litigii în instanță, fiecare considerându-se îndreptățită să apeleze la instanță pentru aplicarea în mod corect a legii. Eu cred că această chestiune nu derogă de la normele legale în vigoare, este dreptul prefectului de a ataca în contencios actele administrative care i se par nelegale, instanța este cea care s-a pronunțat.

Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Și eu vă mulțumesc. Dați-mi voie să mă întreb retoric, dar un prefect care nu poate fi demis, poate fi dat afară?

Vă rog, domnule deputat.

Domnul George Băeșu:

Domnule președinte,

Doamnelor și domnilor deputați,

Semnul acela de întrebare pe care l-am anulat viza tocmai faptul că, așa cum îl cunosc eu pe prefectul județului Vrancea și mai ales cum îi cunosc pe specialiștii care lucrează în departamentul juridic de la prefectura Vrancea, n-ar fi capabil de asemenea greșeli, pentru că aici, într-adevăr, este vorba nu de interpretare, este vorba de forțarea unor texte de lege care să ducă la o veșnică stare de adversitate între Consiliul municipal Focșani, Consiliul județean Vrancea și instituția prefectului.

De aceea, în titlul acestei interpelări se regăsea și acea sintagmă de "agent politic", pentru că singurul motiv pentru care îl puteam bănui pe prefectul județului Vrancea de aceste greșeli era faptul că încerca să acopere administrativ niște ordine politice.

Domnule președinte de ședință, subscriu cu totul la răspunsul sugerat de dumneavoastră și, mai mult decât atât, dacă nu pot nici să-l demită, nici să-l dea afară, măcar să-l avanseze.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc pentru tonul optimist cu care am încheiat.

Domnule secretar de stat, dacă doriți să comentați?

Domnul Mircea Alexandru:

Domnule președinte,

Sigur că eu trebuie să răspund acum iarăși, nu știu foarte exact cui. Dumneavoastră, ca președinte de ședință care ați făcut o remarcă la interpelarea mea, sau domnului, distinsul "..

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Iertați-mă, a fost o întrebare retorică care nu solicită răspuns și luați-o ca pe o glumă colegială între noi. Nu are nici o legătură cu obiectul interpelării. Nu mi-aș permite.

Vă rog.

Domnul Mircea Alexandru:

Atunci nu mai am de făcut alt comentariu. Vă mulțumesc foarte mult.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Perfect.

Domnul deputat Petru Popeangă lipsește. Un răspuns amânat din 27 februarie. Solicit ca Biroul permanent să se adreseze direct Ministerului Afacerilor Externe, pentru a trimite domnului deputat răspunsul scris.

Doamna deputat Lavinia Șandru, tot către Ministerul Afacerilor Externe. Lipsește doamna deputat, va primi răspunsul scris.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București duminică, 8 decembrie 2019, 3:35
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro