Dumitru Avram
Dumitru Avram
Sittings of the Chamber of Deputies of May 9, 2006
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.75/19-05-2006

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2006 > 09-05-2006 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of May 9, 2006

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.35 Dumitru Avram - declarație politică intitulată "Corupția ar putea amâna aderarea României la U.E.";

Domnul Dumitru Avram:

Declarație politică intitulată "Corupția ar putea amâna aderarea României la UE".

Pe 16 mai, Comisia Europeană va prezenta acel mult-așteptat Raport de țară, care ar putea recomanda amânarea cu un an a aderării României și Bulgariei, programată pentru 1 ianuarie 2007. O spune cunoscutul săptămânal american "Newsweek". "Juriul încă deliberează", declară comisarul european pentru extindere, Olli Rehn, făcând suspansul și mai greu se suportat. Tratamentul aplicat României și Bulgariei va transmite un semnal de descurajare sau de speranță pentru țări precum Croația ori Turcia, aflate pe lista de așteptare. Serbia a pierdut orice speranță, după ce a refuzat să-l livreze, la termen - până la 1 mai a.c. - pe controversatul general Ratko Mladici. Dacă Bulgaria a devenit un studiu de caz - cu 156 de asasinate la comandă în ultimii 5 ani, multe dintre ele în spațiu public -, în schimb, România nu a reușit să o scoată la liman cu aceeași apăsătoare corupție. Ultimul sondaj Eurobarometru arată că 60% dintre germani sunt împotriva extinderii UE, inclusiv a primirii României și Bulgariei. Cum s-a ajuns, totuși, la această corupție devastatoare, care ne pune într-o contradicție ireconciliabilă cu noi înșine? Legea care stă la baza privatizării a dat mână liberă partidelor aflate la Putere să negustorească, după bunul plac și în avantajul fiecăruia dintre ele, obiectivele economice scoase la licitație. Se dorește o lege mult mai simplă, în baza căreia cele 120 de societăți cu capital majoritar sau parțial de stat, care au rămas de privatizat, să poată fi "măritate" cât mai repede. Parcă n-ar fi fost îndeajuns de dezastruos jaful din ultimul deceniu, realizat prin intermediul privatizării! Se cer acum noi premise legale pentru accelerarea ei. Legea privatizării trebuia concepută de la bun început ca un act normativ menit să apere interesele statului, ale societății românești, nu pe cele ale mafioților. Cu siguranță că, într-o altă formulă de organizare, A.V.A.S.-ul n-ar mai fi putut să facă din privatizare o sursă de câștiguri uriașe. Din păcate, nu-i vorba despre inexistența unui act normativ care să asigure transparența în domeniul privatizării și care să înlăture escrocheriile, ci de lipsa unei întregi legislații economico-financiare menită să apere interesul național, ca și de inexistența unui control riguros, care să descurajeze din fașă tentativele mafiei de a se înfrupta, fără nici un drept, din avuția statului. Acestui impediment i se adaugă unul și mai grav - lipsa unei Justiții capabile să pună mafia cu botul pe labe. Și în această privință ne aflăm încă în epoca haosului. Ba am putea spune că Justiția cochetează și ea cu noii corupți, într-un bâlci juridic la care întreaga societate asistă cu dezgust. Din miile de șarlatani proeminenți, care au pus economia națională pe butuci, n-au fost condamnați decât 3-4 indivizi. De ani buni, corupți de mare calibru, acei rechini cunoscuți și peste hotare, bătătoresc poteca spre Parchet, ca într-o promenadă cotidiană prin parc, dar dosarele lor, încărcate de atâta criminalitate economică, rămân tot timpul ferecate. Mereu amânări, de fiecare dată se fixează noi termene. Instanțele superioare infirmă deciziile tribunalelor, Parchetul General și DNA se dovedesc ori neputincioase, ori tamponate politic. Toate aceste tergiversări, întreaga mascaradă televizată, cu zornăit de cătușe, nu urmăresc, probabil, decât trecerea timpului și prescrierea faptelor de corupție. Oriunde te poartă pașii, oriunde te sucești, te ciocnești de omniprezenta și omnipotenta mafie: mafia petrolului, a gazelor și lignitului, mafia terenurilor agricole și pădurilor, mafia caselor, a drumurilor, a piețelor și a porturilor, telefoniei și poștei, mafia tutunului și a alcoolului. Este evident că nu prea sunt credibile pentru oficialii de la Bruxelles asigurările date de Guvernul Tăriceanu, referitoare la pedepsirea marilor rechini și la diminuarea corupției. În această lună vom mai vedea, așadar, și stadiul corupției, și modul în care au fost recepționate promisiunile Bucureștilor. Sigur este că flagelul corupției a devenit o boală națională incurabilă, căreia partidele politice care s-au perindat la guvernare în 15 ani n-au putut sau mai degrabă nu au vrut să-i găsească leac. Și totuși, țara dispune de forțe politice sănătoase, capabile să pună capăt acestui cancer politic și social, care este corupția.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 20 august 2019, 13:10
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro