Liviu-Bogdan Ciucă
Liviu-Bogdan Ciucă
Sittings of the Chamber of Deputies of June 13, 2006
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.100/23-06-2006

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
15-10-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2006 > 13-06-2006 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of June 13, 2006

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.30 Bogdan Liviu Ciucă - declarație politică cu titlul "Traficul de ființe umane - o problemă pentru România";

 

Domnul Bogdan Liviu Ciucă:

"Traficul de ființe umane - o problema pentru pentru România"

Traficul de ființe umane are rădăcini adânci în condițiile sociale și economice ale societății, ceea ce înseamnă că prima condiție a prevenirii fenomenului este refacerea economiei, ceea ce ar duce și la reducerea numărului de persoane din grupurile vulnerabile. Ținând cont de faptul că un asemenea demers presupune strategii ample, la nivel național, desfășurate pe termen mediu și lung, educația rămâne cea mai la îndemână cale de a ajuta grupurile cu un înalt risc și persoanele vulnerabile. Educația de prevenire a traficului în școli este de o importanță deosebită, pentru ca potențialele victime să fie îndepărtate de pericol.

Potrivit ultimelor rapoarte prezentate la sesiunea generală a ONU de către OIM, OSCE și alte organisme și instituții internaționale, fenomenul reprezentat de traficul de persoane a luat amploare atât de mare încât, în opinia experților, câștigurile obținute de traficanți pe această cale au ajuns să le depășească pe cele obținute din contrabanda cu droguri.

În plan regional, criza din Balcani din ultimul deceniu a favorizat dezvoltarea fenomenului, România fiind citată ca țară generatoare, dar și de tranzit, a marilor rețele de trafic de femei, provenind îndeosebi din Asia, dar și din țările vecine (Ucraina, Moldova sau Belarus)

În România, ca în majoritatea țărilor est-europene, tranziția spre o societate democratică și trecerea la o economie de piață au dus la scăderea calității vieții, la nivel de individ. Numărul locurilor de muncă a scăzut dramatic, iar rata șomajului a crescut. Datele statistice arată că cele mai afectate sunt femeile, ele fiind primele date afară din servicii. Un motiv al migrației lor spre marile orașe sau spre alte țări, în afară de lipsa unor oportunități de a găsi de lucru în localitatea de reședință, este și lipsa unei educații care să pregătească tinerele fete și femei confruntate cu asemenea situații de criză. Sărăcia și lipsa unei perspective se accentuează, se ajunge la violență, la dezmembrarea familiilor, la fuga de acasă. De asemenea situații profită proxeneții organizați în rețele naționale și transfrontaliere. De aici și până la situația de a deveni victimă a traficului este un pas. În unele situații, ele sunt atrase cu promisiuni, cu vorbe frumoase. În altele, tinerele sunt răpite, amenințate și forțate să treacă granița pentru a fi exploatate sexual.

Guvernul României a aprobat ratificarea Convenției Națiunilor Unite împotriva criminalității transnaționale organizate, a Protocolului adițional privind prevenirea, reprimarea și pedepsirea traficului de persoane, în special a femeilor și copiilor, precum și a Protocolului adițional privind traficul de migranți pe cale terestră, a aerului și pe mare, adoptate la New York, la 15noiembrie2000. Cele trei documente reprezintă instrumente internaționale deosebit de importante în lupta împotriva criminalității transnaționale organizate și conțin reglementări avansate, determinate de dorința adaptării mijloacelor de luptă la noile forme și modalități organizate, transnaționale, de săvârșire a infracțiunilor.

Principalele prevederi ale Convenției O.N.U se referă la definirea unor noțiuni de drept penal legate de fenomenul criminalității transnaționale organizate, stabilirea criteriilor care determină caracterul transnațional al unor infracțiuni, măsurile ce trebuie luate la nivel național pentru incriminarea participării la un grup infracțional organizat, a spălării produsului infracțiunii, a corupției, precum și împiedicarea bunei funcționări a justiției, măsurile ce se impun în vederea confiscării produselor infracțiunilor, cooperarea internațională - extrădarea, transferul persoanelor condamnate, asistența judiciară, anchetele comune, tehnicile de anchete speciale, transferul procedurilor penale, cooperarea între serviciile de investigații și reprimare.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania friday, 18 october 2019, 4:49
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro