Cristian Silviu Bușoi
Cristian Silviu Bușoi
Sittings of the Chamber of Deputies of June 13, 2006
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.100/23-06-2006

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
15-10-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2006 > 13-06-2006 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of June 13, 2006

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.46 Cristian Silviu Bușoi - comentarii cu privire la Ordinul Ministerului Sănătății nr. 639/2006 pentru aprobarea listei produselor, altele decât medicamentele, ce pot fi deținute și eliberate prin farmacii;

 

Domnul Cristian Silviu Bușoi:

În ziua de 8 iunie 2006, Ministerul Sănătății Publice a publicat un ordin pentru aprobarea listei produselor, altele decât medicamentele, ce pot fi deținute și eliberate prin farmacii. În esență, demersul este unul bine-venit, fiind nevoie de un cadru legislativ clar privitor la produsele ce pot fi comercializate prin farmacii.

Cred însă că lista de produse non-farmaceutice ce pot fi eliberate prin farmacii, statuată prin acest ordin, este prea restrictivă, dacă ținem cont de practica folosită în farmaciile din toată lumea, dar și de situația financiară grea a farmaciilor din România. Ordinul este expresia unei viziuni înguste a funcționarilor din Ministerul Sănătății, care încă trăiesc cu nostalgia farmaciilor de dinainte de 1989.

Din rândul produselor care pot fi comercializate în farmacii, altele decât medicamentele, lipsesc pantofii profesionali, articolele de puericultură mare, jucăriile, cărțile despre sănătate, o bună parte dintre produsele cosmetice.

Nu mai insist asupra faptului că nici termenul de 30 de zile, necesar dezbaterii publice, conform legii transparenței, nu a fost respectat.

Ca și în cazul dezbaterilor care au avut loc pe marginea legii farmaciei, trebuie să amintesc faptul că la nivelul legislației comunitare nu există o reglementare unitară privitoare la organizarea și funcționarea farmaciei, acestea fiind lăsate la latitudinea legislației naționale. Dar în majoritatea țărilor Uniunii Europene tendința este aceea de a oferi servicii din ce în ce mai complexe, care includ, pe lângă servicii farmaceutice, și servicii minime de asistență medicală (măsurarea tensiunii arteriale, măsurarea colesterolului și a glicemiei), dar și de vânzare în farmacie a unor produse din ce în ce mai diversificate spre beneficiul pacienților și consumatorilor.

În România, farmacia își desfășoară activitatea într-un context economic și financiar din ce în ce mai dificil, ținând cont de încurajarea creșterii concurenței în acest domeniu, scăderea adaosurilor comerciale pentru medicamente în ultimii doi ani, creșterea accentuată a costurilor farmaciilor, prin creșterea chiriilor, creșterea costurilor cu utilitățile, creșterea salariilor, în conformitate cu cerințele pieții, necesitatea creșterii standardelor de calitate a farmaciei românești, în vederea integrării.

Or, în acest context, orice venit suplimentar care poate fi realizat de farmacie nu este decât în beneficiul creșterii standardelor de calitate a serviciilor oferite pacienților. Conform unui document al companiilor din domeniu, realizat cu sprijinul Colegiului Farmaciștilor din România, în 2005, produsele ce nu au fost trecute în ordinul Ministerul Sănătății au fost vândute în aproximativ 1000 de farmacii, și se apreciază că acest număr se va dubla începând cu 2007, odată cu aderarea României la Uniunea Europeană. Pentru anul 2005, se estimează că farmaciile din România au făcut o cifră de afaceri de aproximativ 8 milioane euro doar din aceste produse, iar această cifră va crește considerabil în 2006, și mai ales în 2007, când se așteaptă o dublare a ei.

Îi adresez domnului ministru al sănătății solicitarea de a completa ordinul nr.639/ 8.06.2006 cu produsele care intenționat au fost eliminate, ținând cont de toate argumentele de mai sus.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania friday, 18 october 2019, 4:55
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro