Mirela Elena Adomnicăi
Mirela Elena Adomnicăi
Sittings of the Chamber of Deputies of June 13, 2006
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.100/23-06-2006

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
22-10-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2006 > 13-06-2006 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of June 13, 2006

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.58 Mirela Elena Adomnicăi - declarație politică intitulată "Drepturile și libertățile fundamentale, în pericol";

 

Doamna Mirela Elena Adomnicăi:

Declarație politică intitulată "Drepturile și libertățile fundamentale, în pericol."

În contextul în care reforma justiției și lupta împotriva corupției au fost personalizate, în contextul în care factorul emoțional este în prim plan, iar ministrul justiției declară că procedura nu este importantă dacă vrem ca justiția să fie eficientă, nu este de mirare că măsurile polițienești se bucură de o susținere mult mai puternică decât lupta pentru respectarea drepturilor și libertăților fundamentale.

De ce au nevoie procurorii de o putere mai mare decât a judecătorilor? Nu stârnește neliniște nici înzestrarea procurorilor cu mai multe instrumente de lucru pentru care nu există, însă, și garanții procesuale împotriva eventualelor abuzuri. Sau, ce mai rămâne din dreptul la apărare dacă partea vătămată sau civilă poate fi ascultată, legalizată fiind inerceptarea corespondenței și a ascultării convorbirilor dintre avocat și client?

De asemenea, în contextul proiectului legii Agenției Naționale de Integritate, "caracterul nejustificat al averii sau al unei părți a acesteia" nu ridică nici un fel de problemă juridică.

Ce înseamnă "caracter nejustificat" în situația în care Constituția prezumă orice avere ca fiind licită? Cum poate fi "nejustificată" o parte a averii? Este legală verificarea averii celor decedați și, implicit, a moștenitorilor? De unde până unde un inspector fiscal poate da interpretări de lege sau constată indicii privind săvârșirea unei infracțiuni? Preia din atribuțiile procurorului sau judecătorului?

Dacă pui astfel de întrebări, legitime, vei fi acuzat de tot felul de lucruri: că sabotezi integrarea, că ești corupt sau că aperi grupuri de interese.

Dar trebuie să înțelegem faptul că sancționarea celor vinovați trebuie să fie legală și că împotriva corupției și a infractorilor trebuie luptat cu mijloace legale.

Și ar trebui să ne îngrijoreze faptul că, de fiecare dată când sunt ridicate obiecții în Parlament referitor la votarea unor legi cu probleme, se apelează la metoda amenințării sau șantajului "european".

De dragul democrației europene, riscăm să ajungem în extrema cealaltă și să asistăm la grave abuzuri împotriva drepturilor și libertăților fundamentale, a căror consacrare constituțională a reprezentat adevăratul câștig în 1989.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania thursday, 24 october 2019, 5:47
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro