Mircea Ciopraga
Mircea Ciopraga
Sittings of the Chamber of Deputies of September 12, 2006
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.132/22-09-2006

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2006 > 12-09-2006 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of September 12, 2006

  1. Intervenții și declarații politice ale deputaților:
  1.2 Mircea Ciopraga - declarație politică privind "Corelarea legislației privind achizițiile publice";

 

Doamna Daniela Popa:

  ................................................

A doua rugăminte, din partea domnului deputat Mircea Ciopraga, Grupul parlamentar al PNL, care trebuie să ajungă la aeroport de urgență.

Aveți cuvântul, domnule deputat.

Domnul Mircea Ciopraga:

Vă mulțumesc frumos, doamna președinte.

Mulțumesc, stimați colegi.

Declarația mea politică se intitulează: "Corelarea legislației privind achizițiile publice."

Dragi colegi,

Săptămâna trecută a fost amendat în Comisia pentru industrie și servicii a Camerei Deputaților proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a guvernului nr.30/2006 privind funcția de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziție publică.

Ordonanța de urgență a Guvernului nr.30/2006 privind funcția de verificare a aspectelor procedurale aferente procesului de atribuire a contractelor de achiziție publică este o inițiativă a Ministerului Finanțelor Publice. Ordonanța a intrat în vigoare la 30 iunie 2006, simultan cu Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziții publice, a contractelor de concesiune de lucrări publice și a contractelor de concesiune de servicii.

Deși cele două acte normative se referă la contractele de achiziție publică, prevederile nu sunt corelate. Spre exemplu, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2006 instituie în cadrul structurilor specializate din Ministerul Finanțelor Publice funcțiile de observatori care să participe în procesul de atribuire a contractelor. Problema declanșată de instituirea acestei funcții este faptul că potrivit variantei inițiale a ordonanței, acești observatori puteau suspenda procesul de achiziție publică în cazul apariției unei contestații, măsură care poate fi aplicată însă și de către Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor. CNSC este însă un organism specializat în domeniul achizițiilor publice, care funcționează independent și nesubordonat pe lângă Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor a fost instituit prin actul normativ cel mai recent și mai complex în domeniul achizițiilor publice, care transpune prevederile legislative cerute de Uniunea Europeană. Este vorba de Ordonanța de urgență nr.34/2006 aprobată prin Legea nr.337 din 17 iulie 2006 pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziție publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice și de servicii.

Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor, despre a cărei înființare am vorbit în declarația politică de săptămâna trecută, este o instituție complexă, cu o funcționare similară unei instanțe judecătorești, însărcinat să soluționeze contestațiile formulate de către orice persoană fizică sau juridică.

Deși instituie funcția de observator dă supervizeze procesul de atribuire a unui contract de achiziție publică, Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2006 nu are prevăzute nici un fel de relații funcționale cu Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor și nici cu organismul dedicat achizițiilor publice - Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice. mai mult decât atât, reglementări din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2006 generează suprapuneri cu atribuțiile acestei autorități care, dacă ar fi fost păstrate în varianta inițială, ar fi îngreunat activitatea.

Săptămâna trecută însă, în Comisia pentru industrie și servicii Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 30/2006 a fost amendată cu o serie de modificări menite a corela cele două acte normative și a eficientiza procedurile ce țin de domeniul achizițiilor publice.

Astfel, a fost clarificat rolul Ministerului Finanțelor Publice în procesul achizițiilor publice, a fost instituit un procedeu transparent de analiză a riscurilor pentru cazurile deosebite de atribuire a contractelor de care să se ocupe ministerul finanțelor publice și care să fluidizeze procedurile de aplicare. Totodată, au fost evitate suprapunerile cu ANRMAP.

În plus, a fost eliminată prevederea de majorare cu 75% a salariilor observatorilor desemnați de Ministerul Finanțelor Publice, măsura fiind considerată discriminatorie față de celelalte instituții similare implicate în activitatea de achiziții publice, care nu beneficiază de astfel de sporuri.

Apreciez că cea mai importantă modificare adusă prin aceste amendamente Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2006 a fost instituirea unei relații funcționale între Ministerul Finanțelor Publice și Autoritatea Națională pentru Reglementarea și Monitorizarea Achizițiilor Publice, astfel încât cadrul legislativ și cele de instituții să sprijine mediul de afaceri și să susțină Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor să-și îndeplinească activitatea în cele mai bune condiții.

Solicit pe această cale colegilor din Comisia pentru buget, finanțe și bănci și plenului Camerei Deputaților să acorde un aviz favorabil proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 30/2006 cu amendamentele formulate.

Vă mulțumesc.

Doamna Daniela Popa:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 20 august 2019, 2:07
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro