Plen
Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of November 15, 2006
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.173/24-11-2006

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
14-10-2019
08-10-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2006 > 15-11-2006 Printable version

Joint sittings of the Chamber of Deputies and the Senate of November 15, 2006

2. Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.46/2006 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2006, a Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.52/2006 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2006 și a Proiectului de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.42/2006 cu privire la rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2006.
 

 

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

  ................................................

La primele 3 puncte ale ordinii de zi avem: Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 46/2006 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe 2006; Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 52/2006 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2006; Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.42/2006 cu privire la rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2006.

Vă propunem ca toate cele trei proiecte de lege de rectificare și raportul comun al comisiilor pentru buget să fie urmate de dezbateri generale comune asupra acestor proiecte și rapoarte. Dacă sunt obiecții cu privire la discutarea unitară a acelor proiecte de lege?

V-aș ruga să votați această propunere.

Cine este pentru discutarea unitară? Vă rog, domnilor deputați și senatori, să vă exercitați dreptul constituțional la vot. Vă mulțumesc.

Cine este împotrivă?

Abțineri? Deci vom continua în această manieră operativă.

Pentru prezentarea proiectelor de lege, vă rog din partea Guvernului?

Doamna Doina Dascălu:

Vă mulțumesc, domnule președinte. Sunt Doina Dascălu, secretar de stat în Ministerul Finanțelor Publice.

Permiteți-mi să prezint sintetic cele trei acte normative care rectifică bugetul de stat și bugetul asigurărilor sociale și o să încerc să le prezint în ordine cronologică.

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 52/2006, analizând performanța veniturilor a majorat substanțial veniturile bugetului general consolidat cu 0,7% din p.i.b., ceea ce în cifre nominale înseamnă o sumă de 2290,5 milioane lei, a majorat deficitul bugetului de stat de la 0,9% la 2,5% și a disponibilizat pentru partea de cheltuieli o sumă considerabilă, reprezentând 2,3% din p.i.b., respectiv 7367,5 milioane lei. Aceste cheltuieli au fost dirijate, în special, spre Ministerul Transporturilor - o sumă destinată infrastructurii de aproximativ 1705,3 milioane lei, Ministerul Educației - pentru obiectivele de investiții și celelalte cheltuieli specifice acestui minister, în special baza materială de 1220 milioane lei, și Ministerul Sănătății cu o sumă considerabilă de 1128,5 milioane lei, luându-se în considerare și prevederile Legii nr.95/2006 privind reforma în domeniul sănătății. Deci la partea de venituri proprii, acestui minister i s-au alocat 924,9 milioane lei, deci încasările din taxa de viciu.

Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46/2006 a venit cu o suplimentare de venituri de 0,53% din p.i.b., respectiv 1747,3 milioane, menținerea deficitului la 2,5% ca pondere în p.i.b., dar o creștere nominală a acestui deficit datorită creșterii valorii p.i.b. de 429,2 milioane lei, deci sumă care a fost trecută pe partea de cheltuieli și, ca o consecință firească o creștere a cheltuielilor de 0,66% din p.i.b., respectiv o valoare nominală de 2176,5 milioane. Și aceste sume au fost dirijate, în special, spre Ministerul Educației și Cercetării - 715,4 milioane lei pentru zona obiectivelor de cheltuieli de capital, deci pentru investiții și spre Ministerul Muncii - 431,3 milioane lei, în special pentru drepturile de asistență socială.

De această dată, deci cu ocazia acestei rectificări, bugetele locale au primit o sumă consistentă de 972,5 milioane lei, în special pentru cheltuielile de personal în învățământul preuniversitar, pentru cheltuielile de protecția copilului și susținerea programelor de dezvoltare rurală, o sumă, de asemenea, considerabilă pentru echilibrarea bugetelor locale. Acestea ar fi în mare prevederile celor două ordonanțe de rectificare a bugetului.

Pentru bugetul asigurărilor sociale, deci Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 42/2006 a înregistrat și acest buget, o creștere de venituri de 537,8 milioane și de cheltuieli 439,4. Cu această ocazie s-a făcut majorarea valorii punctului de pensie de la 339,3 lei, începând cu 1 septembrie 2006, față de 323,1 stabilită prin Legea bugetului asigurărilor sociale de stat. Sigur că și această rectificare a determinat modificări în structura bugetului asigurărilor sociale de stat cu menținerea, sigur, a structurii generale a acestui buget și pe partea de venituri și de cheltuieli și modificări între elementele componente ale bugetului.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumim.

Domnule președinte Tănăsescu, vă rugăm să ne prezentați raportul comun pentru cele 3 proiecte de lege sau rapoartele comune.

Domnul Mihai Nicolae Tănăsescu:

Da. Vă mulțumesc, domnule președinte.

Am să dau citire rapoartelor comune, mai întâi pentru prima rectificare - Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 46 - câteva elemente de bază care arată că veniturile bugetului s-au majorat cu 1747 de milioane legi, cheltuielile cu 2176 milioane lei, iar fondul de rezervă s-a suplimentat cu 200 de milioane, deficitul menținându-se la 2,5% din p.i.b.

Beneficiarele acestei rectificări au fost Ministerul Educației și Cercetării - 715 milioane, Ministerul Muncii - 431 milioane, Ministerul Administrației și Internelor - 245 milioane, Curtea de Conturi - 6,5 milioane.

Totodată, proiectul de lege mai cuprinde și unele dispoziții cu privire la achitarea de către Eximbanc din fondul destinat stimulării operațiunilor de comerț exterior a unei sume care a fost stabilită în baza unei decizii pronunțată de Înalta Curte de Casație și Justiție, reducerea cheltuielilor aferente plăților în contul creditelor garantate și împrumutate cu 200 de milioane de lei. Comisiile pentru cultură, artă și așa mai departe, mass-media, comisiile de agricultură au avizat favorabil, cu unele amendamente acest proiect de lege. S-a făcut și un amendament, care a fost un amendament promovat și admis, legat de modul în care fondurile președintelui Camerei Deputaților și Senatului pot fi cheltuite în perioada următoare.

Următorul raport se referă la a doua rectificare, respectiv Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 52 care vine și modifică bugetul de stat, aprobat de Parlament în toamna anului trecut, suplimentează veniturile cu 2290 de milioane lei, suplimentează cheltuielile cu 7367, cheltuielile de personal din cadrul lor cu 930 de milioane de lei, subvențiile cu 441 de milioane de lei, și se majorează deficitul bugetar de la 0,9 la 2,5% din p.i.b. Beneficiarii sumelor suplimentare, în ordine, au fost: Ministerul Transporturilor, Ministerul Educației și Cercetării, Ministerul Sănătății și Familiei, Ministerul Administrației, Ministerul Agriculturii. De asemenea, și bugetele locale au fost suplimentate cu sume defalcate din taxa pe valoare adăugată.

Ultimul raport legat de Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 42 la rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat, s-a avut în vedere o majorare a veniturilor totale cu 537 de milioane, o majorare a cheltuielilor cu 439 de milioane, din care cheltuielile de personal cu 28 de milioane, iar cheltuielile pentru bunuri și servicii cu 47 de milioane de lei. Totodată, s-a majorat excedentul acestui buget cu 98 de milioane de lei.

În ceea ce privește bugetul asigurărilor pentru șomaj, acesta a suferit unele diminuări de cheltuieli în totalitate în valoare de 50 de milioane de lei, precum și diminuarea cheltuielilor acestora de 50 de milioane s-au determinat în special prin majorarea unor tipuri de cheltuieli, precum cele de personal, și diminuarea altora la bunuri și servicii și la subvenții.

Comisiile reunite de buget finanțe, cu majoritate de voturi, au aprobat, cu amendamentele pe care vi le-am spus, aceste 3 rapoarte referitoare la rectificările care au fost prezentate de doamna Dascălu.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Suntem în faza dezbaterilor generale pentru toate cele 3 proiecte de lege.

Din partea grupurilor parlamentare, dacă dorește cineva să ia cuvântul la dezbateri generale?

Domnul senator Funar, din partea Grupurilor parlamentare ale Partidului România Mare.

Domnul Gheorghe Funar:

Vă mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor deputați și senatori,

Permiteți-mi, la începutul intervenției mele, să adresez distinsei reprezentante a Guvernului, credeam că vom fi onorați măcar la nivelul unui ministru, poate al finanțelor, fiind vorba de rectificări la Legea bugetului, să adresez doar 3 întrebări.

O primă întrebare: de ce Guvernul nu a venit în fața Parlamentului cu proiecte de legi de rectificare a bugetului?

Cea de-a doua întrebare: de ce printr-o ordonanță simplă a Guvernului s-a trecut la rectificarea bugetului pe anul 2006?

Și, cea de-a treia întrebare mai delicată, și pentru dânsa și poate un subiect de meditație și pentru dumneavoastră cei care sunteți în sală. Ce rost mai are Parlamentul României dacă Guvernul când vrea și cum vrea pe bază de ordonanță simplă face ce vrea cu bugetul statului?

Așa cum cunoașteți, doamnelor și domnilor deputați și senatori, grupurile parlamentare ale Partidului România Mare nu au votat bugetul pe anul 2006. Ca urmare, nu putem fi de acord nici cu procedura pe care a urmat-o Guvernul și nici cu rectificările care ne-au fost propuse și, ca atare, vom vota împotriva acestor proiecte de lege.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Doamna secretar de stat, dacă doriți să răspundeți?

Vă rog.

Doamna Doina Dascălu:

Încerc să răspund la primele două întrebări, pentru că a treia este o consecință.

De 15 ani, rectificările se fac prin ordonanțe, sau ordonanțe simple, pentru că, practic, ele rezolvă o problemă la un moment dat care e ocazionat fie de alocări suplimentare pe o anumită zonă de risc, fie de performanță pe partea de venituri care ne dă ocazia să facem alocări suplimentare pe partea de cheltuieli și o procedură prin lege ar fi mult mai greoaie și, practic, nu am ajunge la scopul pe care l-am dorit, de modificări operative în cursul execuției bugetare a veniturilor și cheltuielilor și nu am putea să intervenim operativ în alocările pe acele zone care necesită o suplimentare de cheltuieli la un moment dat.

În ce privește modificările pe ordonanța simplă am fost abilitați prin lege, aprobată de Parlamentul, să emitem ordonanțe pe vacanța parlamentară, iar, analitic, această intenție, deci de a modifica Legea bugetului de stat prin ordonanță, practic a fost motivată și aprobată de Parlament.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, doamna secretar de stat.

Într-adevăr, cele două ordonanțe sunt date din vina noastră, pentru că am votat o lege de abilitare a Guvernului, problema rămâne deschisă și este pur teoretică, de aceea îmi permit să o enunț, în calitate de președinte de ședință, dacă au fost supuse Parlamentului aceste ordonanțe în termenul prevăzut de legea de abilitare.

În ceea ce privește ordonanțele de urgență, discuția teoretică rămâne deschisă.

Din partea Grupului parlamentar al PSD, domnul deputat Mihai Tănăsescu.

Domnul Mihai Nicolae Tănăsescu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Am să încep cu o concluzie. PSD nu va vota aceste rectificări. Vreau să vă spun, stimați colegi, că este dezamăgitor. Astăzi, în 15 noiembrie, avem niște ordonanțe care rectifică bugetul pe parcursul execuției. Poate nimic nou, dar, de fiecare dată, aceste rectificări n-au făcut decât să ducă constant la o gândire legată de o majorare a deficitului de la o rectificare la alta.

Aduceți-vă aminte cum, exact acum un an de zile, în această sală, dumneavoastră sau parte dintre dumneavoastră votați un votați un buget de stat cu un deficit de jumătate de punct procentual.

Au trecut doar 10 luni și Guvernul a venit cu 3 rectificări, majorând de 5 ori acest deficit bugetar până la 2,5%.

Sigur, toată lumea s-a gândit că are capacitatea și are capabilitatea de a cheltui bani, de a face lucrurile mai bune și așa mai departe. Și tot după 10 luni, stimați colegi, când noi discutăm și să aprobăm aceste deficite crescute ale propunerilor guvernamentale vedem că, în execuție, Guvernul este incapabil, repet, este incapabil să cheltuiască banii pe care și-a propus. Asistăm, după 10 luni de zile, la un excedent bugetar de peste două puncte procentuale din produsul intern brut, iar planificarea pe care noi trebuie s-o aprobăm astăzi este un deficit de 2,5%. Cine mai înțelege cum se face politica bugetară când din minus se transformă în plus și miliarde și miliarde de euro nu sunt cheltuite. Avem un Guvern capabil să judece, să aibă o viziune cel puțin de la o lună la alta? Și răspunsul este clar: nu.

De aceea, Partidul Social Democrat nu va vota, nu poate să voteze o incapacitate administrativă a actualului guvern vizavi de o politică bugetară incoerentă. Și, vreau să vă mai spun, stimați colegi, și mulți dintre dumneavoastră v-ați confruntat în circumscripțiile dumneavoastră cu acest lucru, că fiecare rectificare bugetară a dus la o majorare extraordinară a fondului de rezervă la dispoziția Guvernului. Și ce a făcut Guvernul cu acești bani? A dat frumos hotărâri de guvern către anumite localități în mod țintit, evitând în mod clar organele alese ale comunităților locale: consiliile județene. S-au dat bani pe ochi frumoși. S-au dat bani pentru primarii de la PNL și PD sau pentru cei care au fost momiți de la alte partide să treacă către aceste formațiuni.

Și vreau să vă spun că sunt 18 mii de miliarde prin fondul de rezervă care au fost dați în așa fel încât anumite tipuri de lucrări să se facă în mod direct, în mod țintit către aceste comune. Și vreau să vă mai spun ceva: peste 80% din acești bani au fost dați primarilor de la PNL și PD. Concluzia o trageți dumneavoastră.

Dacă acest mecanism, acest comportament este un comportament care să conducă la o viziune, la o perspectivă în ceea ce privește și planificarea financiară eu cred că ea, din contră, nu este decât o programare de pe o lună pe alta și, în mod cert, probabil, după cum bine știți, va mai urma o rectificare până la sfârșitul anului, deci a patra rectificare care, probabil, va aduce noi surprize.

Acestea sunt doar câteva elemente pentru care PSD nu va vota aceste legi.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Da. Din partea Grupului parlamentar al PNL, domnul senator Varujan Vosganian.

Vă rog să poftiți.

Domnul Varujan Vosganian:

Vă mulțumesc foarte mult, domnule președinte.

În legătură cu numărul mare de rectificări din acest an sau relativ mare, chestiunea este că, deși aparent ar putea să pară o neorânduială în problemele fiscale ale României, de fapt, existența unui număr de 3 rectificări și, probabil, o a patra rectificare până la sfârșitul anului se datorează, de fapt, unor tendințe pozitive în economia românească. Faptul că am avut o rectificare în plus față de anul trecut și față de practica anilor precedenți, se datorează faptului că Parlamentul României și-a luat un angajament de onoare, eu așa l-am socotit, și am garantat pentru el împreună cu dumneavoastră la votul final al Legii bugetului pentru anul 2006, și anume suplimentarea alocărilor pentru educație cu peste 1% din p.i.b., sumă care nu a fost prevăzută în Legea bugetului, dar pe care noi am socotit-o, ar putea fi atrasă în 2006 fie datorită rezultatelor economice favorabile, fie în urma unor credite externe. Era vorba de sume care urmau să fie alocate pentru modernizarea învățământului universitar, pentru construcția unor campusuri preuniversitare, pentru dotarea școlilor și pentru modernizare, construcție sau reparații capitale ale "școlilor din mediul rural.

Deci, prima rectificare, noi ne-am asumat-o chiar prin legiferarea anului 2005 a Legii bugetului, unde am acceptat că, potrivit resurselor evaluate la data respectivă, era excesiv să adăugăm încă un miliard de euro, dar am dat Guvernului însărcinarea să găsească o soluție de natură financiară. De aceea, prima rectificare care s-a dat în primăvara acestui an, eu nu aș socoti-o ca în linia acestor rectificări și Guvernul și-a îndeplinit acest angajament făcând aceste alocări investiționale.

În legătură cu celelalte două rectificări, vă rog să aveți în vedere faptul că ele s-au bazat pe rezultate economice favorabile, anume rata inflației a fost mai mică decât cea preconizată, iar creșterea economică a fost mai mare. Evident, noi putem să uităm că avem bani mai mulți, dar eu cred că era un gest de iresponsabilitate. Ca dovadă, toate aceste rectificări au fost făcute în avantajul românilor. Nu a existat nici un protest din partea nici unei categorii sociale.

În legătură cu aceste rectificări, ele n-au tăiat bani de la nimeni, ele au adăugat bani. Să fie oare aceasta un obiect de critică, decât dacă dorești să critici cu tot dinadinsul? Asistăm și acum la astfel de critici, veți vedea după amiază. De ce avem un deficit de 2,5%, dar atunci când întindem creionul colegilor de la Opoziție și spunem: tăiați voi, din clipa aceea, în locul dezbaterii se lasă tăcerea. E drept, între toate acestea există un singur argument de fond, anume cel privind excedentul cu care s-a încheiat luna octombrie în raport cu angajamentele noastre pe întregul an.

De la bun început, vreau să vă spun că România deja din anul 2006 trece prin ceea ce s-ar putea numi criză de bani mulți. România deja, din fluxul de investiții străine, din consecințele liberalizării treptate a contului de capital, din rezultatele economice are mai mulți bani decât, pe de o parte, procedurile, iar pe de altă parte oferta internă pot absorbi. Evident că noi am putea să facem următorul lucru: să înlăturăm procedurile, astfel ca lucrurile să meargă mai repede, numai că noi trebuie să facem o combinație de politici.

Pe de o parte, luptăm împotriva inflației, dar nu trebuie să neglijăm dezvoltarea economică. Pe de altă parte, trebuie să diminuăm decalajele, dar nu trebuie să dăm exces de monedă. Pe de altă parte, noi să absorbim bani foarte mulți, dar trebuie să avem în vedere să respectăm procedurile ca să nu existe nici un fel de suspiciune de corupție. În toată această combinație, ideea de a înlătura procedurile, de a nu le mai face transparente, de a nu publica obiectul licitațiilor, de a nu aștepta termenele prevăzute ne introduce într-un alt risc pe care eu îl consider cu mult mai mare decât riscul pe care îl avem astăzi, de a nu atinge obiectivul de deficit.

De aceea, nu sunt pentru această soluție de a înlătura sau de a simplifica excesiv procedurile într-o țară care a înregistrat pași importanți în lupta împotriva corupției, lucru care a fost, de altfel, consacrat și de organismele europene, dar și de organismele de rating care pentru prima oară au introdus România în clasa A, în acest fel arătând că avem un mediu competițional atractiv și curățat pe ingrediente negative în plan birocratic și în planul corupției.

România se pregătește acum și pentru îmbunătățirea absorbției banilor fie de la buget, fie de la Uniunea Europeană și cu siguranță că ceea ce s-a întâmplat în 2006 va fi într-o anumită măsură remediat până la sfârșitul anului și nu se va mai întâmpla în anul 2007.

De aceea, aceste argumente care sunt invocate de colegii noștri de la Opoziție au două obiective clare. Primul este acela de a critica, pentru că Opoziția trebuie să critice, și, în al doilea rând, de a semnala o stare de fapt, pe care și noi o semnalăm, dar nu socotim că modul de a o îndrepta este de a începe să tăiem bani pentru a pedepsi în acest fel pe cei care, de fapt, nu fac decât să respecte legea. Și eu sunt de acord că în ceea ce privește fondurile pentru învățământul preuniversitar ar trebui să contăm mai mult pe administrația locală, inspectoratele pentru educație nefiind cu totul pregătite pentru a derula aceste fonduri. Dar, doar acesta argument să împiedice o rectificare care vine în avantajul cetățenilor români, care aduce mai buni și pentru investiții și pentru construcții și pentru îmbunătățirea, modernizarea utilităților și pentru administrația locală, mie mi se pare incorect și trebuie să vă mai spun ceva la sfârșit. Să știți, stimați colegi, poate acest Guvern greșește prin faptul că este primul guvern care își va îndeplini angajamentele pe care și le-a asumat în primul an de guvernare.

Vreau să vă spun că în 2007 deja noi vom îndeplini angajamentele pe care le-am luat față de pensionari.

Trebuie să vă spunem că în ceea ce privește cheltuielile publice, chiar Fondul Monetar Internațional a recunoscut că politica Guvernului în 2006 a fost una înțeleaptă.

Nimeni din străinătate și din țară nu a criticat filozofia bugetară și fiscală a anului 2006, inclusiv rezultatele cotei unice, decât colegii noștri parlamentari de opoziție. Noi nu-i acuzăm pentru asta. politica este o îndeletnicire în care doi oameni pot fi la fel de bună- credință, pot fi la fel de bine educați și totuși pot avea păreri cu totul diferite. Aceasta e regula democrației și noi o respectăm.

De aceea, noi socotim că aceste rectificări sunt în avantajul românilor, că ele sunt o recunoaștere a unei stări de fapt, anume a unei creșteri economice și a unei macrostabilizări monetare și de aceea, Grupul parlamentar P.N.L.-P.D. din Senat și Grupul parlamentar P.N.L. din Camera Deputaților vor susține această rectificare propusă de Guvern, astăzi.

Mulțumesc. (Aplauze din partea dreaptă a sălii.)

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumim, domnule senator.

Dacă din partea altor grupuri parlamentare... vă rog, domnule deputat Călian. Din partea Grupurilor parlamentare ale Partidului Conservator.

Domnul Petru Călian:

Domnule președinte,

Distinși colegi,

Discutăm astăzi în plenul celor două Camere reunite despre o problemă extrem de importantă, cea legată de rectificările de buget pe anul 2006.

Sigur că este rolul Opoziției să își manifeste nemulțumirile, pentru că practic orice partid de opoziție, atunci când este în opoziție trăiește și crește în fața electoratului prin criticele pe care le aduce de fiecare dată asupra problemelor discutate.

Este un caz fericit astăzi, spre deosebire de alți ani, alte perioade în care se discutau aceste rectificări, chiar dacă discutăm de ordonanță de modificare sau de alte mijloace, discutăm așadar astăzi despre un buget sau venituri cel puțin considerabile față de toți anii precedenți, așa cum de fapt este bugetul sau proiectul de buget pe anul 2007.

Argumentele aduse de Opoziție, așadar, sunt extrem de subțiri și puține, pentru că este greu să critici atunci când vin bani mai mulți, și Coaliția aflată la guvernare se concentrează pentru a cheltui și pentru a repartiza în mod judicios aceste sume, prin rectificări.

În baza acestor rectificări, precum și în baza rectificării de astăzi, credem noi că banii au fost repartizați judicios, a avut de câștigat, cum spuneau și antevorbitorii mei, inclusiv zona administrației publice locale, au fost respectate angajamentele internaționale.

De asemenea, suntem puși în fața unui fapt împlinit, să avem bani, însă este important ca și partidele aflate în Opoziție să contribuie la modul judicios de cheltuire a lor. Trebuie să avem capacitatea să cheltuim corespunzător acești bani, astfel încât să se simtă în zona tuturor românilor această creștere a veniturilor.

În concluzie, consider, și la fel și grupurile parlamentare ale Partidului Conservator, că nu sunt motive care să ne determine să nu votăm această rectificare. Vom vota această rectificare pentru că suntem consecvenți, facem parte dintr-o coaliție, iar reprezentanții noștri în Guvern și-au făcut cu prisosință datoria, inclusiv în ceea ce privește capitolul buget.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Din partea altor grupuri parlamentare, din partea parlamentarilor independenți. Dacă nu mai sunt intervenții la dezbaterile generale, să trecem la dezbaterea pe articole a fiecărui proiect de lege.

Legea pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr.46/2006 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2006.

Titlul. Obiecții? Nu. Adoptat.

Articol unic. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Trecem la textul Ordonanței cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2006.

Titlul. Observații? Nu. Adoptat.

Capitolul I de la art.1 până la art.3, inclusiv. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Art.4. la art.4 există un amendament respins de către comisie. dacă este susținut amendamentul respins. Nu.

Supun votului dumneavoastră textul art.4, astfel cum este prevăzut în ordonanță.

Cine este pentru? Vă rog să votați. Vă mulțumesc.

Este cineva împotrivă? Împotrivă, am întrebat. Împotriva art.4, da. Vă rog să numărați.

Vă mulțumesc.

Vă rog, domnilor secretari, rezultatul votului. (Domnul deputat Anghel Stanciu dorește să intervină pe procedură.)

O anticipam, domnule deputat Stanciu, o așteptam, și sunt de acord cu dumneavoastră s-o ridicați. Imediat, să anunț rezultatul votului la art.4.

Textul a fost adoptat astfel cum este în ordonanță, cu 167 voturi pentru și 66 voturi împotrivă. Vă mulțumesc.

Domnul deputat Stanciu vrea să ridice o problemă de procedură în conformitate cu art.52 din Regulamentul ședințelor comune.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Onorat prezidiu,

Domnilor miniștri,

Stimate doamne și stimați domni deputați,

Îmi face o plăcere să fiu din nou la microfon după o perioadă de absență și să mulțumesc în primul rând la trei colegi de-ai mei, dați-mi voie, domnule președinte, domnului Săpunaru, domnului Momanu, că m-au scăpat repede din chingile mașinii. E o datorie de onoare să le mulțumesc. Și dovedesc că omenia n-are culoare politică.

Domnule președinte, ați anticipat bine, voiam să discutăm o chestiune de procedură pe art.52, pentru că vom intra de mâine, de fapt, în dezbaterea pe articole a proiectului de buget pe anul următor și într-adevăr, Regulamentul Camerei Deputaților prevede că atunci când nu sunt obiecțiuni, se consideră votat.

Regulamentul ședințelor comune prevede la art.52: "amendamentele și articole sunt adoptate dacă întrunesc majoritatea de voturi a deputaților și senatorilor prezenți la lucrările ședinței comune." Art.52 face parte de fapt din secțiunea care privește bugetul, din acest regulament comun.

De aceea, trebuie să lămurim. Într-adevăr este și o prevedere care are în vedere că Regulamentul ședințelor comune se completează cu prevederile Regulamentului celor două Camere. Dar, aici, cred că fiind o secțiune distinctă pentru buget și fiind un articol care se referă strict la această chestiune, după părerea mea, domnule președinte, cred că treaba aceasta cu "obiecțiuni, și, nu sunt obiecțiuni, s-a adoptat", nu funcționează. Aceasta este părerea noastră.

De aceea, vă rugăm, domnule președinte, să intrăm pe art.52 și să le revedem și pe celelalte, pentru că altfel s-ar putea să fie interpretate că n-au fost votate, nefiind supuse votului. Și e bine să lămurim această chestiune acum pentru a ști cum mergem în continuare cu dezbaterea bugetului pe anul viitor.

Vă mulțumesc pentru atenție.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Domnule deputat, consider că obiecția dumneavoastră de procedură este întemeiată. Prezidiul acestei ședințe comune a hotărât să adopte această procedură pe care ați recunoscut și dumneavoastră că Regulamentul ședințelor comune ne-o permite, art.86 făcând trimitere la Regulamentul Camerei Deputaților, adică la art.110 alin.(4).

Este adevărat că articolul la care v-ați referit, 52, este în secțiunea adoptării bugetului. ne aflăm însă în perimetrul adoptării unei legi de aprobare a unei ordonanțe, independent de faptul că ea se referă la buget sau nu.

Dar pentru ca să nu existe nici un fel de îndoială, pentru că există suficiente argumente pentru susținerea acestui incident de procedură și pentru că sunt și suficiente argumente de a continua în maniera la care au hotărât de comun acord cei doi președinți de ședință și cei doi secretari, voi supune votului plenului celor două Camere, acest incident de procedură, urmând ca în cazul în care el este admis, să reluăm discuția pentru fiecare articol în parte și vot pentru fiecare articol în parte.

Cine este pentru aplicarea riguroasă a art.52 din Regulamentul ședințelor comune, cu vot pentru fiecare articol, incident ridicat de domnul deputat Stanciu.

Vă rog să numărați, domnilor secretari. (Domnul deputat Ioan Munteanu dorește să intervină.)

În timpul votului nu. s-a votat acum incidentul propus de domnul deputat Stanciu. Vă dau cuvântul imediat.

Vă rog să-mi spuneți rezultatul votului, domnilor secretari.

Împotrivă, vă rog?

Abțineri, vă rog?

Adăugați abținerea mea, ca să îmi dovedesc imparțialitatea.

Pentru incidentul de procedură, 47 de voturi pentru; împotriva incidentului de procedură, 191 voturi; abțineri, 17.

Incidentul a fost respins.

Vă rog, domnule deputat.

Domnul Ioan Munteanu:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Ce să înțeleg de astăzi, că noi, Parlamentul, vom avea două regulamente de aplicat. Unul riguros, așa cum a chibzuit onoratul nostru prezidiu de astăzi, și unul, cel pe care probabil îl purtăm în geantă sau în buzunar.

Domnule președinte, nu cred că putem discuta de regulament într-un alt fel decât cel care-l avem fiecare la noi. Nu înțeleg de ce, riguros?! Nu am nici o explicație. Dacă puteți să mă ajutați să înțelegem de ce noi trebuie să votăm așa, e foarte bine.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnule deputat.

Ne-a lămurit deplin votul. În aceste condiții, nu mai avem de purtat discuții teoretice, v-am spus, există argumente și pro și contra.

Vom continua în această manieră. A rămas să fac o rectificare: la art.4 s-a votat forma din ordonanță, cu 177 de voturi pentru și 66 împotrivă.

Continuăm.

Art.5 și 6. Obiecții? Nu sunt. Adoptat.

Cap.II. Titlul. Dispozițiile referitoare la bugetele locale. Obiecții? Nu. Adoptat.

Art.7 al Cap.II. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Cap.III, art.8, până la final. Obiecții, observații? Nu. Adoptat.

Anexele 1-4. Anexa 1. Obiecții, observații? Nu. Adoptate.

Anexa 2. Obiecții, observații? Nu. Adoptată.

Anexa 3. Obiecții, observații? Nu. Adoptată.

Anexa 4. Obiecții, observații? Nu. Adoptată.

Vă rog să-mi permiteți să revin la art.9. Într-un raport suplimentar, comisia admite un amendament. Domnilor președinți ai comisiilor, trebuia să-mi atrageți atenția, s-a introdus art.91, ca amendament admis. (Domnul președinte al Comisiei pentru buget, finanțe și bănci spune că a atras atenția asupra acestui amendament.)

Supun votului dumneavoastră amendamentul comisiei, de la art.91.

Cine este pentru amendamentul comisiei? Vă rog să votați. Mulțumesc.

Împotrivă?

Pentru amendamentul comisiei, 178 de voturi.

Împotrivă, 68 de voturi.

Amendamentul de la art.91 a fost admis.

Supun votului dumneavoastră Proiectul de Lege privind aprobarea Ordonanței Guvernului nr.46/2006 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2006.

Vă rog să votați.

Cine este pentru adoptarea acestui proiect de lege?

Împotrivă?

Vă rog să adăugați și votul meu.

Dacă mai există abțineri cumva. Nu.

Proiectul de lege a fost adoptat cu 178 de voturi pentru, 72 de voturi împotrivă. (Domnul deputat Anghel Stanciu dorește să intervină pe o chestiune de procedură.)

Vă rog, domnule președinte.

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Onorat prezidiu,

Nu voi face aprecieri asupra acestui interesant mod de interpretare riguroasă a regulamentului, dar vreau să-mi permiteți, domnilor președinți de ședință, preventiv pentru ședința de după-masă, dar în special pentru cea care începe mâine, să mă întreb dacă prevederea din Regulamentul Camerei, probabil că la Senat nu există sau nu știu eu, că votul președintelui de ședință se exprimă ultimul.

Ca să nu mai vorbesc că, probabil, din poziția în care stau nu văd bine, dar mi s-a părut că un distins copreședinte al ședinței noastre, vrea să fie secretar de ședință, numără voturile și dă și indicații să se voteze.

Cred, domnilor președinți, că e bine să intrăm pe regulamentul acesta riguros și să înțelegem că dumneavoastră vă veți exprima votul ultimii. Și sunteți independenți, chiar dacă faceți parte fiecare dintr-o formațiune politică. Sunteți spicherii acestor două Camere. Și atunci când v-am votat, v-am votat respectând Regulamentul, în sensul că dumneavoastră sunteți primii care-l respectați.

Sper, domnilor președinți, că nu am deranjat, dar este bine să ne menținem în limitele regulamentului.

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Fiind vorba de doi președinți de ședință, vă rog să nominalizați la cine v-ați referit, domnule deputat?

Domnul Anghel Stanciu:

Domnule președinte,

Când stăteam în bancă, îl vedeam în dreapta. Din poziția în care stau acum, îl văd în stânga!

Vă mulțumesc.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Gluma dumneavoastră nu cred că poate să impresioneze pe nimeni. Dacă vă referiți la mine, vă menționez că totdeauna, după exprimarea votului colegilor, am menționat "adăugați și votul meu". Tocmai pentru a marca această respectare a regulamentului.

Părerile dumneavoastră cu caracter strict personal, vă rog, domnule deputat, să nu le mai împărtășiți la microfon.

Domnule senator Funar, vă rog.

Domnul Gheorghe Funar:

Mulțumesc, domnule președinte de ședință.

Doamnelor și domnilor senatori și deputați,

Am urmărit cu atenție modul de votare și am constatat, la fel ca și dumneavoastră, că în mod corect, cu respectarea Regulamentului, președintele de ședință de astăzi, distinsul deputat Bolcaș, a votat ultimul și a solicitat să se precizeze și votul domniei sale.

Îmi pare foarte rău de accidentul pe care l-a avut domnul deputat Anghel Stanciu. Eu credeam că s-a lovit la picior! Sau l-au lovit alții la picior. Îmi pare foarte rău de lucrul acesta. Am înțeles că a devenit și independent?! De pe poziția de independent, plecând din P.R.M., acum, caută să se pună în evidență încercând și cu greu ajungând la microfon. Eu i-aș recomanda să fie mai atent și să urmărească că președintele de ședință își face datoria și respectă regulamentul.

Vă doresc multă sănătate, domnule deputat.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă rog, domnule deputat Stanciu.

Domnul Anghel Stanciu:

Domnilor președinți,

Eu am venit bine intenționat și am fost foarte clar. Voi fi mai clar. Domnul copreședinte Meleșcanu, cu tot respectul pe care i-l port, din mai multe motive, într-adevăr, și-a exprimat votul înainte și a și numărat voturile. Nu-i fac un reproș, pentru că nu știe cum este exact Regulamentul Senatului care se poate completa cu cel al Camerei.

Domnul președinte de ședință Bolcaș ar trebui să știe două lucruri: unu, când face remarci personale, trebuie să vină la acest microfon; a doua chestiune, domnul lider de grup de la Senat, care a insinuat că dânsul bănuia că m-am scrântit numai la picior, acum m-am scrântit și la cap?! Este posibil! Dar cred, domnule senator, că atunci când mă sunați din două în două ore dacă ieșiți sau nu senator, știați cine sunt, cum știți și acum. Și mai știți foarte bine că n-am plecat din P.R.M., m-ați dat afară. Cum m-ați dat afară? În același stil cum vorbiți la microfon.

Dacă ar fi să vorbesc în stilul dumneavoastră, da, la mine scrânteala e un accident, la dumneavoastră o permanență.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Pentru a nu personaliza un incident de procedură, aș dori să continuăm dezbaterile.

În continuare, Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr.52/2006 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2006.

Titlul proiectului de lege. Observații? Nu. Adoptat.

Articolul unic. Observații? Nu. Adoptat.

Ordonanță de urgență cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2006.

Titlul ordonanței. Observații? Nu. Adoptat.

Capitolul I. Articolele 1 și 2. Observații? Nu. Adoptate.

Capitolul II. Art.3. Observații? Nu. Adoptat.

Capitolul III. Articolele 4 și 5. Observații? Nu sunt. Adoptate.

La art. 6 alin.(6) există un amendament care a fost respins de către comisie.

Dacă se susține acest amendament? Nu.

Supun votului dumneavoastră, în aceste condiții, art. 6, în redactarea din ordonanță.

Cine este pentru?

Iertați-mă, este o eroare. Este vorba de Ordonanța nr. 52/2006. Nu sunt amendamente, era din ordonanța cealaltă. Vă cer scuze, domnule președinte.

Dar, supun la vot textul art. 6, ca să nu fie vreun dubiu.

Cine este pentru? Vă rog să numărați.

Împotrivă? Vă rog să adăugați și votul meu împotrivă.

Dacă sunt abțineri? Nici o abținere.

Cu 171 pentru, 69 împotrivă și nici o abținere, adoptat textul.

Articolele 7, 8, 9 și 10. Dacă există observații? Nu. Adoptate.

Capitolul IV. Articolele 11, 12 și 13. Observații? Nu. Adoptate.

Capitolul VI. Articolul 14. Observații? Nu. Adoptat.

Capitolul VII. Articolele 15 până la final. Observații? Nu. Adoptate.

Anexe. Anexa 1. Observații? Nu. Adoptată.

Anexa 2. Observații? Nu. Adoptată.

Anexa 3. Observații? Nu. Adoptată.

Anexa 4. Observații? Nu. Adoptată.

Anexa 5. Observații? Nu. Adoptat.

Supun votului dumneavoastră Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 52/2006 cu privire la rectificarea bugetului de stat pe anul 2006.

Vă rog să votați. Pentru adoptare, Vă rog să numărați, domnilor secretari.

Împotrivă? Vă rog să adăugați și votul meu.

Abțineri? Nu există abțineri.

Cu 176 voturi pentru și 69 împotrivă proiectul de lege a fost adoptat.

Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 42/2006 cu privire la rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2006.

Titlul. Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 42. Obiecții la titlu? Nu. Adoptat.

Articolul unic. Obiecții la articolul unic? Nu. Adoptat.

Ordonanța cu privire la rectificarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2006.

Obiecții? Nu. Adoptat.

Capitolul I, art. 1 și 2. Observații? Nu. Adoptate.

Capitolul II. Vă rog, doamnă, procedură? V-aș ruga să procedați la problema de procedură.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumim, domnule președinte de ședință.

Domnilor președinți,

Grupul Partidului Social Democrat dorește și solicită vot nominal pentru toate proiectele de legi pe care le avem de votat în continuare, pentru că, în acest mod, vedem și dacă avem cvorum.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Permiteți-mi să fac două precizări. Este vorba de solicitarea unui vot nominal, pentru verificarea cvorumului.

Doamnă deputat, în calitate de lider al Grupului parlamentar al P.S.D. din Camera Deputaților, aveți dreptul să solicitați direct verificarea cvorumului, dacă aveți vreo îndoială.

Vă rog să vă precizați poziția. Solicitați verificarea cvorumului sau solicitați votul nominal?

Doamna Aurelia Vasile:

Domnule președinte,

Grupul nostru constată că nu avem cvorumul pentru a putea să desfășurăm ședința Camerelor reunite și pentru a putea să adoptăm proiectele de legi de pe ordinea de zi.

Deci, putem să facem prezența nominală sau putem să votăm nominal.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Îndoiala unui grup parlamentar cu privire la existența cvorumului se materializează întotdeauna prin apelul nominal, pentru verificarea cvorumului.

Domnilor secretari, apel nominal, la cererea grupurilor parlamentare ale Partidului Social Democrat.

Îi rog pe domnii secretari... Vă rog, spuneți.

Domnul Gheorghe Valeriu:

Domnule președinte,

Aveți secretari de ședință care au, în primul rând, obligația dânșii să verifice dacă este sau nu este cvorumul. Și, dacă nu este cvorumul, apoi puteți proceda la desfășurarea apelului nominal.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Da, domnule deputat. Într-adevăr, secretarii de ședință verifică cvorumul, dânșii mi-au confirmat existența cvorumului, dar este dreptul, conform Regulamentului, ca orice lider de grup parlamentar să-și exprime această îndoială. Deci, verificarea este obligatorie.

Domnilor secretari, vă rog să faceți apelul nominal.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Mulțumesc, domnule președinte.

Începem cu Grupurile parlamentare din Camera Deputaților.

- Adomnicăi Mirela Elena - Prezentă
- Adomniței Cristian Mihai - Absent
- Albu Gheorghe - Absent
- Almăjanu Marin - Absent
- Almășan Liviu - Absent
- Amarie Constantin - Absent
- Amet Aledin - Absent
- Anastase Roberta Alma - Euroobservator
- Andea Petru - Prezent
- Andon Sergiu - Absent
- Andronescu Ecaterina - Prezentă
- Andreica Romică - Prezent
- Antal Árpád-András - Prezent
- Antal István - Prezent
- Antonescu George Crin Laurențiu - Absent
- Apostolache Mihai Cristian - Absent
- Ardelean Cornelia - Prezent
- Asztalos Ferenc - Prezent
- Avram Dumitru - Absent
- Baban Ștefan - Prezent
- Bara Nicolae - Absent
- Barbu Gheorghe - Guvern
- Bardan Cornel Ștefan - Prezent
- Bădălău Nicolae - Prezent
- Băeșu George - Prezent
- Bănicioiu Nicolae - Absent
- Bărbulețiu Tiberiu - Euroobservator
- Becsek-Garda Dezsö-Kálmán - Absent
- Becșenescu Dumitru - Euroobservator
- Bejinariu Eugen - Absent
- Bentu Dumitru - Prezent
- Bivolaru Ioan - Prezent
- Bîrsan Iulian-Gabriel - Prezent
- Boagiu Anca-Daniela - Guvern
- Bobeanu Răzvan-Petrică - Prezent
- Boeriu Valeriu-Victor - Absent
- Bolcaș Augustin Lucian - Prezent
- Bonis Istvan - Prezent
- Borbely Laszlo - Guvern
- Boureanu Cristian Alexandru - Absent
- Brânză William Gabriel - Absent
- Brînzan Ovidiu - Absent
- Bruchental-Pop Ionela - Absentă
- Buciu Angela - Prezentă
- Buciuta Ștefan - Prezent
- Buda Daniel - Prezent
- Buda Ioan - Prezent
- Buhăianu Obuf Cătăin Ovidiu - Absent
- Buruiană Aprodu Daniela - Euroobservator
- Bușoi Cristian Silviu - Absent
- Buzatu Dan Horațiu - Absent
- Buzea Cristian Valeriu - Delegație
- Calimente Mihăiță - Prezent
- Câmpanu Liviu - Absent
- Canacheu Costică - Prezent
- Cantaragiu Bogdan - Absent
- Cazan Romeo Gheorghe Leonard - Prezent
- Călian Petru - Prezent
- Călin Ion - Absent
- Chiper Gheorghe - Prezent
- Chiș Filonaș - Prezent
- Cindrea Ioan - Prezent
- Ciocâlteu Alexandru - Prezent
- Ciontu Corneliu - Prezent
- Ciopraga Mircea - Prezent
- Ciucă Liviu Bogdan - Prezent
- Cliveti Minodora - Delegație
- Cocrea Olguța - Absentă
- Codîrlă Liviu - Absent
- Constantinescu Anca - Absentă
- Constantinescu Viorel - Absent
- Corlățean Titus - Euroobservator
- Coșea Dumitru Gheorghe Mircea - Euroobservator
- Crăciunescu Grigore - Absent
- Crețu Gabriela - Euroobservator
- Cutean Vasile Emilian - Prezent
- Dan Iosif - Prezent
- Diaconescu Marin - Prezent
- Diaconescu Renică - Absent
- Dida Corneliu Ioan - Prezent
- Dobre Traian - Prezent
- Dorneanu Valer - Prezent
- Dragomir Dumitru - Absent
- Dragomir Gheorghe - Prezent
- Drăguș Radu-Cătălin - Absent
- Drețcanu Doina-Micșunica - Absent
- Dumitrescu Cristian Sorin - Euroobservator
- Dumitrescu Liana - Absentă
- Dumitrescu Zamfir - Absent
- Dumitriu Dragoș Petre - Absent
- Dumitriu Mihai - Prezent
- Dumitru Ion - Absent
- Dușa Mircea - Prezent
- Duțu Stelian - Absent
- Erdei-Doloczki Istvan - Prezent
- Eserghep Gelil - Absent
- Faina Constantin - Absent
- Fârșirotu Vladimir Mircea - Delegație
- Fenechiu Relu - Absent
- Firczak Gheorghe - Prezent
- Florea Damian - Absent
- Fotopolos Sotiris - Absent
- Frâncu Emilian Valentin - Prezent
- Furo Iuliu Ioan - Prezent
- Gabor Gheorghe - Prezent
- Ganț Ovidiu Victor - Euroobservator
- Găleteanu Monalisa - Prezentă
- Georgescu Filip - Absent
- Gerea Andrei Dominic - Absent
- Gheorghe Valeriu - Prezent
- Gheorghiof Titu Nicolae - Prezent
- Ghiorghioni Ionesie - Prezent
- Ghișe Ioan - Prezent
- Giurgiu Mircia - Absent
- Glăvan Ștefan - Prezent
- Godja Petru - Absent
- Gonțea Ion - Prezent
- Grigore Dan - Absent
- Grosaru Mircea - Prezent
- Gubandru Aurel - Prezent
- Gușă Cozmin Horea - Absent
- Gvozdenovici Slavomir - Prezent
- Hanganu Romeo Octavian - Absent
- Hellvig Eduard Raul - Delegație
- Hoban Ioan - Absent
- Hogea Vlad Gabriel - Euroobservator
- Hoinaru Marian - Prezent
- Hrebenciuc Viorel - Prezent
- Iacob Ridzi Monica Maria - Euroobservator
- Iancu Iulian - Prezent
- Ibram Iusein - Prezent
- Ifrim Mircea - Absent
- Igaș Traian Constantin - Absent
- Ignat Miron - Prezent
- Iliescu Valentin Adrian - Prezent
- Ionescu Daniel - Prezent
- Iordache Florin - Prezent
- Iordache Grațiela Denisa - Prezentă
- Iriza Marius - Prezent
- Iustian Mircea Teodor - Absent
- Jipa Florina Ruxandra - Absentă
- Kelemen Attila Bela Ladislau - Euroobservator
- Kelemen Hunor - Prezent
- Kerekes Károly - Prezent
- Király Andrei-Gheorghe - Prezent
- Kónya-Hamar Sandor - Euroobservator
- Kovács Attila - Prezent
- Lakatos Petru - Prezent
- Lambrino Radu - Prezent
- Lari-Iorga Leonida - Absentă
- Lificiu Petru - Absent
- Liga Dănuț - Absent
- Longher Ghervazen - Prezent
- Luchian Ion - Absent
- Macaleți Costică - Prezent
- Magheru Paul - Absent
- Man Mircea - Absent
- Manda Iulian Claudiu - Absent
- Manolescu Oana - Prezentă
- Manta Pantelimon - Absent
- Marian Dan Mihai - Prezent
- Marin Constantin - Prezent
- Marinescu Marian-Jean - Euroobservator
- Martin Eduard-Stelian - Absent
- Márton Árpád-Francisc - Prezent
- Maté András-Levente - Prezent
- Matei Cătălin Lucian - Prezent
- Mazăre Alexandru - Prezent
- Mătușa Tudor - Absent
- Mălaimare Mihai Adrian - Prezent
- Mănăstireanu Vladimir Alexandru - Prezent
- Mănescu Rareș Șerban - Prezent
- Mărculeț Petrescu Mira Anca Victoria - Prezentă
- Meir Nati - Prezent
- Merce Ilie - Absent
- Merka Adrian-Miroslav - Prezent
- Micula Cătălin - Absent
- Mihalache Sorin Dan - Euroobservator
- Mihei Adrian-Sirojea - Prezent
- Mircea Costache - Prezent
- Mircovici Niculae - Absent
- Mironescu Laurențiu - Prezent
- Miroșeanu Liviu Alexandru - Prezent
- Mitrea Manuela - Absentă
- Mitrea Miron Tudor - Prezent
- Miuțescu Gheorghe Adrian - Prezent
- Mînzînă Ion - Absent
- Mocanu Alexandru - Prezent
- Mocanu Vasile - Prezent
- Mocănescu Coloros Dan Constantin - Prezent
- Mocioalcă Ion - Absent
- Mohora Tudor - Absent
- Moisoiu Adrian - Prezent
- Moldovan Emil Radu - Delegație
- Momanu Corneliu - Prezent
- Motreanu Dan Ștefan - Prezent
- Movilă Petru - Prezent
- Munteanu Ioan - Prezent
- Muscă Monica Octavia - Absentă
- Mușetescu Tiberiu-Ovidiu - Absentă
- Nassar Rodica - Prezentă
- Năstase Adrian - Absent
- Nechita Aurel - Prezent
- Nedelcu Gabriela - Prezentă
- Nica Dan - Prezent
- Nicolăescu Gheorghe-Eugen - Guvern
- Nicolicea Eugen - Absent
- Nicula Vasile Cosmin - Prezent
- Niculescu-Duvăz Bogdan Nicolae - Absent
- Nistoran Dorin-Liviu - Absent
- Niță Constantin - Prezent
- Nițulescu Teodor - Absent
- Nosa Iuliu - Prezent
- Oancea Viorel - Prezent
- Olarean Aurel - Absent
- Oltean Ioan - Prezent
- Olteanu Bogdan - Prezent
- Oprea Gabriel - Prezent
- Ovidenie Costel - Prezent
- Palăr Ionel - Delegație
- Pambuccian Varujan - Absent
- Pardău Dumitru - Prezent
- Pascu Bogdan - Guvern
- Pașcu Ioan Mircea - Euroobservator
- Pavelescu Aurelian - Absent
- Paveliu Marian Sorin - Absent
- Păun Nicolae - Absent
- Petrea Constantin - Prezent
- Plumb Rovana - Absentă
- Podgorean Radu - Euroobservator
- Ponta Victor-Viorel - Prezent
- Pop Claudiu Adrian - Prezent
- Popa Cornel - Absent
- Popa Daniela - Delegație
- Popa Nicolae - Prezent
- Popeangă Petre - Euroobservator
- Popescu Florin Aurelian - Prezent
- Popescu Dan Ioan - Absent
- Popescu Ionica Constanța - Absentă
- Popescu-Tăriceanu Călin Constantin Anton - Guvern
- Popp Cosmin Gabriel - Prezent
- Preda Cezar Florin - Delegație
- Preda Ion - Absent
- Pruteanu Vasile - Prezent
- Puchianu Ioan Dumitru - Prezent
- Pupeză Viorel - Prezent
- Purceld Octavian-Mircea - Prezent
- Pușcaș Vasile - Delegație
- Pușcă Mircea Valer - Prezent
- Puzdrea Dumitru - Absent
- Racoceanu Viorel - Absent
- Radan Mihai - Absent
- Raicu Romeo Marius - Delegație
- Rădulescu Cristian - Prezent
- Rogin Marius - Prezent
- Romanescu Marcel Laurențiu - Prezent
- Rus Ioan Aurel - Prezent
- Rusu Mihaela Adriana - Prezentă
- Rușanu Dan Radu - Prezent
- Sanda Victor - Prezent
- Sandu-Capră Mihai - Prezent
- Sandu Gabriel - Prezent
- Sasu Ion - Prezent
- Săniuță Marian Florin - Prezent
- Săpunaru Nini - Absent
- Sârb Gheorghe - Prezent
- Sârbu Daciana Octavia - Euroobservator
- Sârbu Marian - Absent
- Sârbu Mugurel Liviu - Absent
- Scutaru Adrian George - Prezent
- Semcu Adrian Emanuil - Absent
- Seres Dénes - Prezent
- Severin Adrian - Euroobservator
- Silaghi Ovidiu Ioan - Euroobservator
- Sirețeanu Mihail - Prezent
- Sóki Béla - Prezent
- Soporan Vasile Filip - Prezent
- Stan Ioan - Prezent
- Stan Ion - Prezent
- Stanciu Anghel - Prezent
- Stativă Irinel Ioan - Prezent
- Stănescu Cristian - Prezent
- Stănescu Mircea - Prezent
- Stănișoară Mihai - Prezent
- Stoica Ion - Prezent
- Străchinaru Petre - Prezent
- Strungă Emil - Prezent
- Székely Levente Csaba - Prezent
- Știrbeț Cornel - Absent
- Știrbu Monica Mihaela - Prezentă
- Știreanu Octavian - Absent
- Știucă Alecsandru - Absent
- Tabără Valeriu - Prezent
- Tamás Sándor - Prezent
- Tămagă Constantin - Prezent
- Tănăsescu Mihai Nicolae - Prezent
- Tărniceru Petru - Prezent
- Teodorescu George Alin - Absent
- Timar Liviu - Prezent
- Timiș Ioan - Prezent
- Todoran Pavel - Prezent
- Toma Florentina Marilena - Absentă
- Toma Horia-Victor - Prezent
- Toró Tiberiu - Prezent
- Tudor Constantin - Prezent
- Tudor Marcu - Delegație
- Tudose Mihai - Absent
- Turcan Raluca - Absentă
- Țundrea Ioan - Absent
- Uioreanu Horea Dorin - Prezent
- Ujeniuc Dragoș - Prezent
- Ungureanu Petre - Absent
- Ungureanu Valeriu Alexandru - Absent
- Ursărescu Dorinel - Absent
- Vainer Aurel - Absent
- Varga Attila - Prezent
- Vasile Aurelia - Prezentă
- Vasilescu Lia Olguța - Prezentă
- Vălean Adina Ioana - Euroobservator
- Văsioiu Horia - Prezent
- Vâlcov-Șandru Marcela Lavinia - Absentă
- Vlase Petru Gabriel - Prezent
- Vlădoiu Aurel - Prezent
- Voicu Cătălin - Prezent
- Voicu Mihai Alexandru - Guvern
- Voinea Florea - Prezent
- Zaharia Claudius Mihail - Prezent
- Zamfir Gabriel Sorin - Absent
- Zamfirescu Dan Dumitru - Absent
- Zegrean Augustin - Prezent
- Zgonea Valeriu Ștefan - Prezent

Domnule președinte, îmi permiteți să mai repet o dată?

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Domnule secretar, conform obiceiului, să nu spun cutumei, vă rog să o mai lecturați o dată lista absenților ca să răspundă cei care nu au fost.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Domnule președinte, asta și vreau să fac, în acest moment.

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Numai lista absenților.

Domnul Valeriu Ștefan Zgonea:

Adomniței Cristian Mihai - Prezent
- Albu Gheorghe - Prezent
- Almăjanu Marin - Absent
- Almășan Liviu - Absent
- Amarie Constantin - Absent
- Amet Aledin - Prezent
- Anastase Roberta Alma - Euroobservator
- Andea Petru - Prezent
- Andon Sergiu - Prezent
- Antonescu George Crin Laurențiu - Absent
- Apostolache Mihai Cristian - Absent
- Avram Dumitru - Absent
- Bara Nicolae - Absent
- Barbu Gheorghe - Guvern
- Bănicioiu Nicolae - Prezent
- Bărbulețiu Tiberiu - Euroobservator
- Becsek-Garda Dezső-Kálmán - Absent
- Becșenescu Dumitru - Euroobservator
- Bejinariu Eugen - Prezent
- Boagiu Anca-Daniela - Guvern
- Boeriu Valeriu-Victor - Absent
- Borbély László - Absent
- Boureanu Cristian Alexandru - Prezent
- Brînzan Ovidiu - Prezent
- Brânză William Gabriel - Prezent
- Bruchental-Pop Ionela - Absentă
- Buhăianu Obuf Cătălin Ovidiu - Absent
- Buruiană Aprodu Daniela - Euroobservator
- Bușoi Cristian Silviu - Prezent
- Buzatu Dan Horațiu - Absent
- Buzea Cristian Valeriu - Delegație
- Câmpanu Liviu - Prezent
- Cantaragiu Bogdan - Prezent
- Călin Ion - Prezent
- Cliveti Minodora - Delegație
- Cocrea Olguța - Absentă
- Codîrlă Liviu - Absent
- Constantinescu Anca - Prezentă
- Constantinescu Viorel - Prezent
- Corlățean Titus - Euroobservator
- Coșea Dumitru Gheorghe Mircea - Euroobservator
- Crăciunescu Grigore - Absent
- Crețu Gabriela - Euroobservator
- Diaconescu Renică - Absent
- Dragomir Dumitru - Absent
- Drăguș Radu-Cătălin - Prezent
- Drețcanu Doina Micșunica - Absentă
- Dumitrescu Cristian Sorin - Euroobservator
- Dumitrescu Liana - Absentă
- Dumitrescu Zamfir - Absent
- Dumitriu Dragoș Petre - Absent
- Dumitru Ion - Prezent
- Duțu Stelian - Prezent
- Eserghep Gelil - Prezent
- Faina Constantin - Prezent
- Fârșirotu Vladimir Mircea - Prezent
- Fenechiu Relu - Absent
- Florea Damian - Prezent
- Fotopolos Sotiris - Absent
- Ganț Ovidiu Victor - Euroobservator
- Georgescu Filip - Absent
- Gerea Andrei Dominic - Prezent
- Giurgiu Mircia - Prezent
- Godja Petru - Absent
- Grigore Dan - Absent
- Gușă Cozmin Horea - Absent
- Hanganu Romeo Octavian - Absent
- Helivig Eduard Raul - Delegație
- Hoban Ioan - Absent
- Hogea Vlad Gabriel - Euroobservator
- Iacob Ridzi Monica Maria - Euroobservator
- Ifrim Mircea - Absent
- Igaș Traian Constantin - Absent
- Iustian Mircea Teodor - Prezent
- Jipa Florina Ruxandra - Absentă
- Kelemen Attila Béla Ladislau - Euroobservator
- Kónya-Hamar Sándor - Euroobservator
- Lari-Iorga Leonida - Absentă
- Lificiu Petru - Prezent
- Liga Dănuț - Prezent
- Luchian Ion - Prezent
- Magheru Paul - Absent
- Man Mircea - Prezent
- Manda Iulian Claudiu - Absent
- Manta Pantelimon - Prezent
- Marinescu Marian-Jean - Euroobservator
- Martin Eduard-Stelian - Absent
- Mătușa Tudor - Absent
- Micula Cătălin - Absent
- Mihalache Sorin Dan - Euroobservator
- Mircovici Niculae - Absent
- Mitrea Manuela - Prezentă
- Mînzînă Ion - Absent
- Mocioalcă Ion - Absent
- Mohora Tudor - Prezent
- Muscă Monica Octavia - Absentă
- Mușetescu Tiberiu-Ovidiu - Absent
- Năstase Adrian - Absent
- Nicolăescu Gheorghe-Eugen - Guvern
- Nicolicea Eugen - Absent
- Niculescu-Duvăz Bogdan Nicolae - Absent
- Nistoran Dorin-Liviu - Absent
- Nițulescu Teodor - Absent
- Olarean Aurel - Prezent
- Palăr Ionel - Delegație
- Pambuccian Varujan - Absent
- Pascu Bogdan - Guvern
- Pașcu Ioan Mircea - Euroobservator
- Pavelescu Aurelian - Absent
- Paveliu Marian Sorin - Absent
- Păun Nicolae - Absent
- Plumb Rovana - Absentă
- Podgorean Radu - Euroobservator
- Popa Cornel - Absent
- Popa Daniela - Delegație
- Popeangă Petre - Euroobservator
- Popescu Dan Ioan - Absent
- Popescu Ionica Constanța - Absentă
- Popescu-Tăriceanu Călin Constantin Anton - Guvern
- Preda Cezar Florin - Delegație
- Preda Ion - Absent
- Pușcaș Vasile - Delegație
- Puzdrea Dumitru - Prezent
- Racoceanu Viorel - Prezent
- Radan Mihai - Prezent
- Raicu Romeo Marius - Delegație
- Săpunaru Nini - Prezent
- Sârbu Daciana Octavia - Euroobservator
- Sârbu Marian - Absent
- Sârbu Mugurel Liviu - Absent
- Semcu Adrian Emanuil - Prezent
- Severin Adrian - Euroobservator
- Silaghi Ovidiu Ioan - Euroobservator
- Știrbeț Cornel - Absent
- Știreanu Octavian - Absent
- Știucă Alecsandru - Absent
- Teodorescu George Alin - Absent
- Toma Florentina Marilena - Absentă
- Tudor Marcu - Delegație
- Tudose Mihai - Prezent
- Turcan Raluca - Prezentă
- Țundrea Ioan - Absent
- Ungureanu Petre - Absent
- Ungureanu Valeriu Alexandru - Absent
- Ursărescu Dorinel - Absent
- Vainer Aurel - Absent
- Vălean Adina Ioana - Euroobservator
- Vâlcov-Șandru Marcela Lavinia - Absentă
- Voicu Mihai Alexandru - Guvern
- Zamfir Gabriel Sorin - Absent
- Zamfirescu Dan Dumitru - Prezent

(Domnii deputați care au intrat în sală după terminarea apelului nominal, și-au înregistrat prezența la secretariatul de ședință.)

Domnul Valentin Zoltan Puskas:

Domnule președinte, pot să...? Trebuie să aștept, ca să-mi spună domnul președinte de ședință că pot începe.

Mi-a dat voie plenul. Mulțumesc.

Antonie Ștefan-Mihail - Delegație
- Apostol Neculai - Prezent
- Arcaș Viorel - Prezent
- Ardelean Aurel - Absent
- Arion Viorel - Prezent
- Athanasiu Alexandru - Euroobservator
- Basgan Ion - Prezent
- Berceanu Radu Mircea - Guvern
- Blaga Vasile - Guvern
- Bobeș Marin - Absent
- Cazacu Cornelia - Prezentă
- Câmpeanu Radu-Anton - Prezent
- Cârlan Dan - Prezent
- Chelaru Ioan - Prezent
- Cinteză Mircea - Prezent
- Ciornei Silvia - Euroobservator
- Cioroianu Adrian Mihai - Euroobservator
- Cismaru Ivan - Delegație
- Copos Gheorghe - Absent
- Corodan Ioan - Prezent
- Cozmâncă Octav - Prezent
- Crețu Corina - Euroobservator
- Crețu Ovidiu Teodor - Prezent
- Cucuian Cristian - Prezent
- Cutaș George Sabin - Prezent
- Daea Petre - Prezent
- David Cristian - Guvern
- David Gheorghe - Prezent
- Diaconescu Cristian - Delegație
- Dina Carol - Absent
- Dinescu Valentin - Prezent
- Dîncu Vasile - Prezent
- Duca Viorel Senior - Euroobservator
- Dumitrescu Ion Mihai - Prezent
- Dumitrescu Gheorghe Viorel - Prezent
- Dumitru Constantin - Prezent
- Eckstein Kovacs Peter - Delegație
- Fekete Szabó Andras Levente - Prezent
- Filipescu Teodor - Prezent
- Florescu Ion - Prezent
- Flutur Gheorghe - Guvern
- Frunda György - Prezent
- Funar Gheorghe - Prezent
- Găucan Constantin - Prezent
- Geoană Mircea Dan - Absent
- Georgescu Radu Cristian - Absent
- Gheorghe Constantin - Prezent
- Hașotti Puiu - Prezent
- Ilașcu Ilie - Delegație
- Iliescu Ion - Prezent
- Ilușcă Daniel - Delegație
- Ion Vasile - Prezent
- Iorga Nicolae - Delegație
- Iorgovan Antonie - Absent
- Ioțcu Petru Nicolae - Prezent
- Ivănescu Paula Maria - Prezentă
- Jurcan Dorel - Absent
- Loghin Irina - Prezentă
- Lupoi Mihail - Delegație
- Mardare Radu Cătălin - Prezent
- Marinescu Marius - Absent
- Markó Bela - Guvern
- Meleșcanu Teodor Viorel - Prezent
- Mereuță Mircea - Delegație
- Mihăiescu Eugen - Euroobservator
- Mihăilescu Petru Șerban - Prezent
- Moisuc Viorica Georgeta Pompilia - Absentă
- Moraru Ion - Prezent
- Morțun Alexandru Ioan - Euroobservator
- Neagoe Otilian - Delegație
- Neagu Nicolae - Prezent
- Néméth Csaba - Prezent
- Nicolae Șerban - Prezent
- Nicolai Norica - Delegație
- Novolan Traian - Absent
- Onaca Dorel-Constantin - Prezent
- Oprea Mario-Ovidiu - Prezent
- Oprescu Sorin Mircea - Absent
- Pascu Corneliu - Prezent
- Păcuraru Nicolae Paul Anton - Prezent
- Păunescu Adrian - Absent
- Pereș Alexandru - Prezent
- Pete Ștefan - Delegație
- Petre Maria - Euroobservator
- Petrescu Ilie - Prezent
- Popa Aron Dan - Prezent
- Popa Dan Gabriel - Prezent
- Popa Nicolae-Vlad - Euroobservator
- Popescu Dan Mircea - Prezent
- Popescu Ionel - Absent
- Popescu Irinel - Delegație
- Popescu Mihail - Prezent
- Prodan Tiberiu Aurelian - Prezent
- Puskas Valentin Zoltan - Prezent
- Rădoi Ion - Delegație
- Rădoi Ovidiu - Absent
- Rădulescu Cristache - Prezent
- Roibu Aristide - Absent
- Sabău Dan - Delegație
- Sârbu Ilie - Prezent
- Silistru Doina - Prezentă
- Simionescu Aurel Gabriel - Prezent
- Sogor Csaba - Delegație
- Solcanu Ion - Prezent
- Stan Petru - Absent
- Stănoiu Mihaela Rodica - Absentă
- Stoica Ilie - Absent
- Strătilă Șerban-Cezar - Prezent
- Stroe Radu - Guvern
- Szabó Karkoly Ferenc - Absent
- Șerbănescu Verginia - Prezentă
- Șerbu Gheorghe Vergil - Prezent
- Șereș Ioan-Codruț - Guvern
- Ștefan Viorel - Delegație
- Șter Sever - Prezent
- Talpeș Ioan - Delegație
- Tănăsescu Claudiu - Absent
- Tărăcilă Doru Ioan - Absent
- Terinte Radu - Prezent
- Theodorescu Emil Răzvan - Prezent
- Tîlvăr Angel - Prezent
- Toma Ion - Delegație
- Tomoioagă Liliana Lucia - Prezentă
- Tudor Corneliu Vadim - Absent
- Țâbuleac Mihai - Prezent
- Țicău Adriana Silvia - Euroobservator
- Țîrle Radu - Euroobservator
- Ungheanu Mihai - Prezent
- Ungureanu Vasile Ioan Dănuț - Absent
- Vasilescu Gavrilă - Prezent
- Văcăroiu Nicolae - Delegație
- Vărgău Ion - Absent
- Vedinaș Verginia - Delegație
- Verestóy Attila - Delegație
- Voiculescu Dan - Prezent
- Vosganian Varujan - Prezent
- Vraciu Jan - Prezent

Vă mulțumesc.

(Domnii senatori care au intrat în sală după terminarea apelului nominal, și-au înregistrat prezența la secretariatul de ședință.)

Domnul Lucian Augustin Bolcaș:

Vă mulțumesc, domnilor secretari.

Vă rog să totalizați numărul prezenților.

Îi rog pe colegii senatori și deputați să poftească în sala de ședințe.

Stimați colegi,

Reluând dezbaterile, vă anunț că, în conformitate cu cele stabilite de domnii secretari, sunt prezenți în sală 281 de senatori și deputați. În aceste condiții, cvorumul există.

Verificarea, repet, s-a făcut la cererea Grupurilor parlamentare ale Partidului Social Democrat.

Vă rog să luați loc, pentru a continua dezbaterile.

Domnule deputat Sergiu Andon, fac un apel nominal.

Vă rog să luați loc, doamnelor și domnilor colegi.

Ultimul proiect de lege este Proiectul de Lege pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 42/2006 cu privire la rectificarea bugetului asigurărilor sociale pe anul 2006.

Titlul legii. Obiecții? Nu. Adoptat.

Art. 1. Obiecții? Nu. Adoptat.

Ordonanță cu privire la rectificarea Bugetului asigurărilor sociale pe anul 2006.

Titlul. Obiecții? Nu. Adoptat.

Cap. I, II, III și IV art. 1-8. Obiecții? Nu. Adoptate.

Cap. V art. 9 până la final, art. 13. Observații? Nu. Adoptate.

Anexele nr. 1/03 până la 3/03. Observații, obiecții? Nu. Adoptate.

Anexele nr.1/04 până la 4/04. Observații? Nu. Adoptate.

Supun votului dumneavoastră Proiectul de Lege, în integralitatea sa, pentru aprobarea Ordonanței Guvernului nr. 42/2006 cu privire la rectificarea bugetului asigurărilor sociale pe anul 2006.

Cine este pentru? Vă rog să votați. Vă mulțumesc.

Împotrivă? Vă rog să votați. Vă rog să adăugați și votul meu.

Abțineri, vă rog? Nici o abținere.

Proiectul de lege a fost adoptat, 227 de voturi pentru, 81 împotrivă, nici o abținere.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania tuesday, 15 october 2019, 0:06
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro