Mirela Elena Adomnicăi
Mirela Elena Adomnicăi
Ședința Camerei Deputaților din 19 februarie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.12/28-02-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
21-10-2019
15-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 19-02-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 februarie 2007

12. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului-ministru și membrilor Guvernului:  
  12.4 Mirela Elena Adomnicăi
 
consultă:

 

Domnul Bogdan Olteanu:

  ................................................

Vă rog, atunci, să răspundeți și doamnei deputat Mirela Adomnicăi, pe tema "Licitațiile pentru identificarea parcelelor agricole".

Domnul Töke István:

Domnule președinte,

Doamnă deputat,

La interpelarea formulată de dumneavoastră și înregistrată la Camera Deputaților cu nr.2035.B/2006 referitoare la modalitatea și condițiile impuse firmelor participante la licitațiile pentru identificarea parcelelor agricole, vă comunicăm următoarele:

Firmele declarate câștigătoare execută serviciile de digitizare atribuite cu personal propriu sau cu personalul asociaților și/sau subcontractanților declarați în ofertele adjudecate. Este adevărat că printre subcontractanți se află și firme autohtone, acestea au participat la procedură, fiind declarate în ofertele adjudecate. Subliniem că adjudecarea Lotului 3 s-a făcut în favoarea Firmei Ganss S.R.L. din România.

Cerințele minime de calificare au fost stabilite prin documentația pentru elaborarea și prezentarea ofertei DEPO, în concordanță cu legislația aplicabilă la momentul organizării procedurii.

În conformitate cu prevederile Ordinului comun nr.1013/873/2001 al ministrului finanțelor publice și al ministrului lucrărilor publice, transporturilor și locuinței privind aprobarea structurii, conținutului și modului de utilizare a documentației standard pentru elaborarea și prezentarea ofertei pentru achiziția publică de servicii, pag.20 din Monitorul Oficial nr.340/2001, autoritatea contractantă are dreptul de a stabili, ca cerință minimă, îndeplinirea și finalizarea în ultimii 3 ani a cel puțin unui contract care a avut ca obiect prestarea unor servicii similare și care a avut valoare egală sau mai mare decât o valoare minimă impusă.

Valoarea minimă impusă se precizează clar și nu poate depăși valoarea estimată a contractului de servicii care urmează a fi atribuit.

Valoarea estimată a contractului a fost de 675.000 euro pentru fiecare lot din cele patru, iar cerința minimă pentru experiență similară stabilită prin DEPO a fost de 250.000 euro, respectiv 37% din valoarea estimată, cu mult sub această valoare.

De asemenea, referitor la cifra de afaceri, același act normativ dispune că (cifra medie anuală de afaceri pe ultimii 3 ani), autoritatea contractantă are dreptul de a stabili ca cerință minimă realizarea unei cifre medii anuale de afaceri egală sau mai mare decât valoarea minimă impusă.

Valoarea minimă impusă se precizează clar și nu poate depăși valoarea medie anuală estimată, cu contractul de servicii care urmează a fi atribuit, multiplicată cu 3.

Cerința minimă stabilită prin DEPO pentru cifra medie anuală de afaceri în ultimii 3 ani a fost de 1 milion de euro, respectiv 41% din pragul maxim prevăzut de legislație.

În legătură cu experiența în proiectele similare, dorim să precizăm că s-a solicitat îndeplinirea unui contract din următoarele categorii: 7420 - servicii proiectare, 7420.73 - servicii de prospectare a suprafețelor terestre, 7230 - servicii de prelucrare informatică a datelor.

Se poate constata că experiența similară nu a fost solicitată din domeniul digitizării, tocmai pentru a permite accesul la procedura de licitație a cât mai multor operatori economici, inclusiv dintre cei autohtoni.

De asemenea, pragurile impuse pentru experiența similară și cifra medie anuală de afaceri pe ultimii 3 ani au fost stabilite cu mult sub prevederile maximale legale, din considerente de accesibilitate la procedură pentru firmele autohtone.

De altfel, cine-și poate imagina că o licitație pentru atribuirea unui contract a cărui valoare totală a fost estimată la 2.700.000 euro, putea fi atribuit fără ca autoritatea contractantă să solicite garanții din partea ofertanților, legate de îndeplinirea acestuia, exprimate sub formă de experiență similară și cifra de afaceri.

Referitor la sugestia de modificare a legislației în materie, pentru a permite participarea cu șanse egale a firmelor autohtone, vă informăm că între atribuțiile de reglementare a M.A.P.D.R. nu se regăsește cea referitoare la modificarea legislației de achiziții publice.

Dorim să precizăm că legislația în materie a achizițiilor publice a fost modificată recent prin O.U.G.nr.34/2006, act normativ inițiat de către Ministerul Finanțelor Publice și a fost adoptată de Parlament, prin Legea nr.337/2006.

Această reglementare a pornit de la necesitatea adoptării unor măsuri urgente pentru elaborarea și promovarea unei noi legislații în domeniul achizițiilor publice, în contextul angajamentelor asumate de România în cadrul Cap. I "Libera circulație a mărfurilor" și al Recomandărilor Comisiei Europene.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule secretar de stat.

Doamna deputat, aveți cuvântul.

Doamna Mirela Elena Adomnicăi:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Îi mulțumesc și domnului secretar de stat pentru răspuns.

Vreau să fac o precizare. Mie, prin acest răspuns la interpelare, practic, mi se indică temeiurile legale care au stat la baza organizării licitațiilor pentru identificarea parcelelor agricole, dar eu nu am contestat legalitatea acestor licitații, ci, dimpotrivă. Normal că a existat legislație, dar tocmai în cadrul acestei legislații s-a creat această problemă, în sensul că s-au impus o serie de condiții prohibitive de selecție pentru firmele autohtone, astfel încât este limitat accesul acestora la licitație.

Ceea ce am subliniat este că, într-adevăr, înțelegem necesitatea stabilirii unor garanții, dar consecința este că, în final, tot firmele românești sunt cele care execută lucrările, iar cele străine sunt cele care doar manageriază financiar.

În aceste condiții, cel care pierde este în primul rând statul român care, la capitolul taxe și impozite pe profit, înregistrează deja un minus.

Iar sugestia referitor la modificarea legislației, într-adevăr, - răspunsul este puțin ironic în acest sens -, într-adevăr, Ministerul Finanțelor are competența de inițiativă legislativă în acest domeniu, dar eu sunt convinsă că există comunicare în cadrul Guvernului și, atunci, sugestiile vizavi de consecințele aplicării unui act normativ într-un domeniu sunt acceptate de ministrul care are competența de inițiere legislativă.

Vă mulțumesc, oricum.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc.

Domnule secretar de stat, doriți să mai interveniți? Nu.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 22 octombrie 2019, 7:00
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro