Doamna Minodora Cliveti: «România are deja un brand de țară negativ: "Copiii străzii"» Declarație politică În luna septembrie 2006, apărea în presă informația cum că Angenția pentru Strategii Guvernamentale a definitivat proiectul privind constituirea brandului de țară, un buget de circa 10 milioane euro fiindu-i necesar. Se mai preciza în articol că executivul mizează pe domenii precum: alimente ecologice, industria IT, vinul, turismul, confecțiile, mobila, produsele meșteșugărești și medicamentele naturiste, care să furnizeze cele mai convingătoare propuneri pentu brandul de țară al României, și că au debutat demersurile, secrete, pentru marea întreprindere de brănduire care va dura trei ani. Așadar, suntem în februarie 2007. de la 1 ianuarie am devenit membri fără brand ai Uniunii Europene și Agenția croșetează strategii guvernamentale pentru găsirea celei mai grozave embleme naționale cu care țara să defileze pe bulevardele europene. Între timp, sumele destinate acestei întreprinderi, rămase secrete și care sunt scoase din bugetul de stat, sunt folosite în interesul oricui, dar nu al românilor, de vreme ce România continuă să fie percepută în spațiul european drept o țară a cerșetorilor, a hoților abili și inventivi, a hacker-ilor, o țară a unor români în fața cărora unele surori de gintă europeană anunță că își inchid porțile. Și până ce vom avea un brand pozitiv, ar trebui ca Agenția să facă o strategie care să aibă drept scop evitarea cu orice preț a brandului negativ de țară, acela care se conturează din ce în ce mai insistent, fără bani de la buget și care amenință să ruineze munca de ani de zile a acestui neam în drumul spre Europa. Sunt chiar mai multe branduri, dar cel mai nenorocit este, cu siguranță, cel al copiilor exploatați pe străzi.
|