Ion Stan
Ion Stan
Sittings of the Chamber of Deputies of February 20, 2007
Abstract of the sittings
Full-text of the sittings
Published in Monitorul Oficial no.14/02-03-2007

Parliamentary debates
Calendar
- Chamber of Deputies:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Query debates
for legislature: 2016-present
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996

Meetings broadcast

format Real Media
Last meetings
04-12-2019
27-11-2019
Video archive:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
You are here: Home page > Parliamentary Business > Debates > Calendar 2007 > 20-02-2007 Printable version

Sittings of the Chamber of Deputies of February 20, 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.64 Ion Stan - declarație politică cu titlul "Războiul blocurilor oligarhice din culisele puterii a depășit cota de alertă portocalie. Victime sigure - serviciile secrete.";

 

Domnul Ion Stan:

"Războiul blocurilor oligarhice din culisele puterii a depășit cota de alertă portocalie. Victime sigure - serviciile secrete"

În orice criză politică majoră, se va găsi un acar Păun. Acesta este sistemul informativ de securitate națională, reprezentat, în cazul României, în principal, de către Serviciul Român de Informații. Numitului serviciu i se vor reproșa și îi vor fi puse în cârcă atât cauzele, cât și consecințele războaielor intestine ale puterii portocalii. I se va reproșa că nu a vegheat la ordinea constituțională și stabilitatea politică, părți intrinseci ale stării de securitate națională, că informațiile sale nu au fost furnizate oportun, că nu au fost suficient de clare și de exacte în indicarea inamicilor Constituției României.

Utilizatorii informațiilor vor critica serviciul că i-au determinat să ia decizii nepotrivite în momente nepotrivite ori că anumite informații nu le-au fost dinadins furnizate.

Imediat după preluarea puterii, oligarhia portocalie care a propulsat echipa guvernamentală la Palatul Victoria a devenit foarte insistentă în a solicita amputarea competențelor Serviciului Român de Informații de a investiga înalta corupție care amenință securitatea națională și care, întâmplător sau nu, bântuie pe culoarele puterii.

După ce afacerile unor importanți oligarhi au intrat, comandat sau nu, în malaxorul justiției macoveniene, atacurile împotriva Serviciului Român de Informații au trecut din planul linșajului mediatic în cel al anchetelor parlamentare, al acționării în justiție pentru presupuse abuzuri, pentru a se trece apoi la valorificarea elementelor de sprijin din rândul unor responsabili de rang înalt ai serviciului, dispuși să joace la mai multe capete sus-puse.

Așa s-a ajuns ca Palatul Victoria să fie consiliat cum să se implice mai eficient în erodarea puterii Palatului Cotroceni asupra serviciilor, în acapararea Consiliului Național pentru Studierea Arhivelor Securității și în crearea altor diversiuni care să alimenteze apetența președintelui de a gestiona crize mai mult sau mai puțin reale.

În acest context, ascendența Palatului Cotroceni asupra zonei serviciilor secrete a căpătat consistență și contur, dar instrumentele de scotocire a trecutului, cu scop de compromitere a adversarilor politici, prezenți și viitor, au fost operaționalizate, ceea ce a iritat la culme celălalt pol al puterii.

Când tentativele de scoatere din joc a competitorilor și adversarilor politici, prin intermediul dosarelor fostei securități au eșuat, deoarece opinia publică a devenit imună la asemenea manevre murdare, s-a trecut la o altă metodă de tristă și sinistră amintire - fabricarea de dosare penale și de înscenări judiciare cu o țintă explicită: ministeriabili și parlamentari ai unor partide nesigure scopurilor Alianței D.A., pe care anecdotica populară a rebotezat-o Alianța "Departe de adevăr".

Oricine știe că mașinațiunile judiciare nu sunt posibile fără sursa de energie reprezentată de informațiile serviciilor secrete. Ultimul scandal, cel al "dosarului spionilor", recent puși în libertate, și care a fost deja rebotezat "dosarul privatizărilor", este simptomatic pentru ceea ce va urma.

Inițial s-a anunțat cu surle și trâmbițe o victorie a serviciilor secrete, fără a se spune care servicii anume. Apoi a fost scos în față Serviciul Român de Informații. A curs multă cerneală pentru ca presa să incrimineze, să acuze și să dea verdicte, înainte ca justiția să-și înceapă treaba. Au fost difuzate în spațiul public informații despre faptele cele mai oribile cu putință - cele de trădare care, din toate timpurile, în orice societate, îi exclud definitiv pe făptuitori din viața cetății.

Erau și au rămas foarte multe semne de întrebare privind temeinicia acuzațiilor, dar și mai multe în legătură cu iresponsabilitatea programată de a se orchestra un linșaj mediatic comandat.

Dacă serviciile sau serviciul de informații în principal implicat nu vor fi capabile să-și susțină demersurile informative, consecințele nu sunt greu previzibile. Căderea capetelor țapilor ispășitori din serviciile secrete va avea ca efect sigur compromiterea acestor instituții vitale pentru buna funcționare a statului de drept, ceea ce este un rezultat profitabil oligarhilor din ambele tabere.

Până atunci însă, o iminentă destructurare a Serviciului Român de Informații, deși amenințarea este mai veche, acum pare a fi pe cale de a se împlini.

Noul director al Serviciului Român de Informații nu are, față de Traian Băsescu, creditul de loialitate dobândit de mult prea prețiosul și indispensabilul Claudiu Săftoiu și nici nu-l caracterizează venalitatea demisionarului de la D.G.I.P.I., care continua să conducă Direcția Generală de Informații și Protecție Internă a Ministerul Administrației.

Odată cu numirea fostului consilier prezidențial la conducerea Serviciului de Informații Externe s-a trecut la o nouă etapă de extindere a competențelor acestui serviciu în interiorul țării. De această dată, scopul vizat fiind asigurarea controlului asupra loialității conducătorilor celorlalte servicii și structuri informative departamentale față de persoana prezidențială.

Claudiu Săftoiu și Vasile Blaga au ca obiective scoaterea Serviciului Român de Informații din zone importante ale activității sale statuate prin lege și preluarea lor de către S.I.E. și, respectiv, D.G.I.P.I. Strategia are drept scop ca sub directoratul lui Cristian George Maior, Serviciul Român de Informații să fie transformat într-un serviciu decorativ. Exact pe dos față de promisiunile făcute de Președinte la întâlnirea cu Consiliul Director al S.R.I. din 27 decembrie 2004. Când scopul va fi atins, directorului S.R.I. i se va reproșa "un management defectuos care a compromis principalul serviciu național de informații".

Ambițiile vânătorilor de înalte funcții și privilegii din staff-ul domnului ministru Blaga tind să transforme Ministerul Administrației și Internelor într-un supergonflabil care ar putea să explodeze pe ruinele statului de drept.

Carotarea sistematică a Serviciului Român de Informații care s-a dovedit, cel puțin până în iulie 2006, o piesă de rezistență împotriva ingerințelor politice, a luat, după această dată, o nouă turnură. Exploatându-se fragilitatea și sincopele manageriale ale noii echipe de conducere, serviciile și structurile departamentale concurente, unele cu statut ambiguu și nedefinit legal, cred că a sosit momentul să se definească pe seama destructurării S.R.I.-ului, prin acapararea unora dintre competențele și atribuțiile acestuia și trecerea lor în zonele ministerelor controlate politic.

Lipsa profesionalismului autentic, și chiar imaturitatea social-culturală ce-i caracterizează pe unii demnitari din conducerile serviciilor de informații fac casă bună cu grija lor pentru păstrarea, cu orice preț, a pozițiilor în care au ajuns, mai mult pe criterii aleatorii decât urmare a meritelor recunoscute. Pe un astfel de fond labil al probității și onorabilității profesionale, conducătorii unor importante departamente s-au pregătit să dezerteze cu arme și bagaje, în zone de protecție politică.

Este conceput deja un proiect periculos, prin care aripa liberală a guvernului ar urma să devină stăpâna interceptărilor, prin constituirea unei agenții tehnice de securitate, care să înglobeze S.T.S.-ul și cel puțin o treime din S.R.I., inclusiv filajul, precum și alte facilități tehnic-operative, mai puțin probabil cele ale Ministerului Administrației și Internelor, care au trecut sub "pălăria" unor societăți private de securitate și investigații și sunt folosite, în acest ambalaj, pentru protecția oligarhiei din spatele marionetelor democrate.

Protecția punctelor de sprijin în România ale rețelelor internaționale ale criminalității organizate va fi garantată de puterea portocalie prin desființarea structurii S.R.I. de gestionare a amenințărilor transfrontaliere și învestirea cu atribuții în acest sens a structurii de protecție internă a Ministerului Administrației și Internelor, care a devenit un nou serviciu național de informații, ceea ce contravine mai multor acte normative de legiferare, organizare și coordonare a domeniului securității naționale.

Mai vechiul vis al tuturor miniștrilor de interne post-decembriști de a-și face imagine pe seama luptei antiteroriste este și el pe cale să se împlinească. Invidia colegială dintre unii membri ai conducerii S.R.I. îl va ajuta pe adjunctul directorului coordonator al Autorității Naționale Antiteroriste să se elibereze de stresul acestei cumplite responsabilități, susținând - deocamdată în surdină - învestirea Ministerului Administrației și Internelor cu această funcție de autoritate, unde, prin încălcarea legii, există deja mai multe formațiuni cu atribuții în materia antiteroristă. Așa după cum există și la S.P.P. și S.I.E., ceea ce constituie alte anomalii și surse de diseminare a răspunderilor și risipire a banului public, fără pic de respect față de contribuabil.

Toate cele mai sus-menționate sunt consecințele derivei anticonstituționale a Consiliului Suprem de Apărare a Țării care și-a abandonat rațiunea legală de a fi, devenind - în numele securității naționale - un instrument de putere personală, care atentează la securitatea cetățenilor și a țării. Un motiv în plus pentru revizuirea Constituției și crearea bazelor constituționale ale securității naționale.

Postal address: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, Bucharest, Romania saturday, 7 december 2019, 3:37
Telephone: +40213160300, +40214141111
E-mail: webmaster@cdep.ro