Valeriu Tabără
Valeriu Tabără
Ședința Camerei Deputaților din 19 martie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.32/29-03-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-10-2019
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 19-03-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 martie 2007

15. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului-ministru și membrilor Guvernului:  
  15.6 Valeriu Tabără
 
consultă:

 

Domnul Eugen Nicolicea:

  ................................................

Domnul Valeriu Tabără este prezent?

Din partea Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, cu privire la Culoarul european IV.

Vă rog. Aveți cuvântul, domnule ministru.

Domnul Alexandros Galiatatos (secretar de stat, Ministerul Transporturilor, Construcțiilor și Turismului):

Domnule președinte,

Domnilor deputați,

Referitor la interpelarea dumneavoastră ce vizează domeniul de activitate al Ministerului Transporturilor, Construcțiilor și Turismului, înregistrată la Camera Deputaților cu nr.2426/2007, vă comunicăm următoarele.

În 1994, la Creta, la cea de-a doua Conferință Paneuropeană a Transporturilor, s-a adoptat un document care definește noțiunea de coridoare paneuropene de transport și traseele acestora pe teritoriile statelor din Europa Centrală și de Est.

Cu această ocazie, au fost definite nouă coridoare paneuropene de transport, dintre care trei traversează teritoriul României și anume, coridoarele IV, VII și IX.

Coridorul rutier IV se situează pe direcția vest-est și leagă Germania de Grecia și Turcia, traversând Cehia, Slovacia, Austria, Ungaria și România pe următorul aliniament: Berlin, Nürenberg, Praga, Viena, Budapesta, Nădlac, Arad, Timișoara, Lugoj, Deva, Sibiu, Pitești, București, Constanța, și ramura sudică: Lugoj, Drobeta Turnu-Severin, Craiova, Calafat, Sofia, Plovdiv, Salonic, Istanbul.

Calendarul de realizare al tronsonului Nădlac, Arad, Timișoara, Lugoj este următorul: tronsonul Nădlac-Arad are o lungime de 38 de km; proiectarea este în execuție în anul acesta, se va finaliza în 2008; execuția de lucrări va începe în 2008 și se va finaliza în 2010.

Tronsonul Arad-Timișoara, pe o lungime de 44 de km, este sub proiectare, execuția lucrărilor va începe în 2008 și se va termina în 2010; tronsonul Timișoara-Lugoj, cu o lungime de 44 de km, este, de asemenea, în proiectare. Se va finaliza proiectarea în 2008. Execuția lucrărilor va începe în 2008 și se va finaliza în 2011.

Traseul autostrăzii Nădlac-Arad-Timișoara-Lugoj a fost ales în urma elaborării studiului de fezabilitate, care a luat în considerare următoarele criterii: impactul social asupra dezvoltării zonei face legătura între granița cu Ungaria și municipiile dens populate din vestul țării; ocolirea zonelor protejate de lege privind mediul înconjurător; propunerile autorităților locale.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Domnule deputat. Comentarii?

Domnul Valeriu Tabără:

Domnule secretar de stat,

Vă mulțumesc pentru această prezentare și vă mărturisesc că am făcut-o și e binevenită pentru că s-au făcut extrem de multe speculații în urmă cu vreo trei-patru săptămâni, cu ocazia lansării la Timișoara a acestui culoar, și cred că e bine să se știe de către opinia publică din vestul țării, mai ales că, în opinia mea, cred că acest culoar este cel puțin la fel de important ca și cel pe Transilvania, dacă nu în faza inițială ar fi fost chiar mai important, pentru că în principal România trebuie legată cu vestul, și nu, poate, cu nordul sau cu estul, cum s-a lucrat de foarte multe ori.

În același timp, cred că este prima dacă când se dă o atenție mai mare a ceea ce înseamnă dezvoltarea infrastructurii rutiere în partea de vest a țării, pentru că vreau să v-o spun, și e de reținut de către Ministerul Transporturilor, este una dintre zonele neglijate ani de zile în ceea ce înseamnă infrastructura rutieră. Or, eu cred că această relație și această legătură pe autostrada care va constitui culoarul IV, va fi practic și principala legătură a noastră cu ceea ce înseamnă Uniunea Europeană, partenerii noștri europeni. repet, vă mulțumesc pentru răspunsul complet pe care mi l-ați dat și o să-l aducem în fața opiniei publice din vestul țării.

Încă o dată, vă mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București marți, 15 octombrie 2019, 10:06
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro