Ioan Cindrea
Ioan Cindrea
Ședința Camerei Deputaților din 19 martie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.32/29-03-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
22-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 19-03-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 martie 2007

15. Primirea de răspunsuri la interpelările adresate primului-ministru și membrilor Guvernului:  
  15.7 Ioan Cindrea  
 
consultă:

 

Domnul Eugen Nicolicea:

  ................................................

Domnul deputat Ioan Cindrea fiind în sală, rog reprezentantul Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale să dea răspunsul la cele două întrebări privind restricția comercializării produselor de brânză și telemea, respectiv, organizarea și autorizarea unor puncte locale de tăiere a mieilor.

Domnul Istvan Toke (secretar de stat, Ministerul Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale):

Domnule președinte,

Domnule deputat,

În contextul integrării europene, România a avut obligația ca înainte de 1 ianuarie 2007 să elaboreze legislația privind vânzările directe și cu amănuntul de produse de origine animală, în baza art.1 pct.(4) din Regulamentul 852/2004, transpus în legislația națională prin H.G.925/2005.

Ordinul președintelui Autorității Naționale Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor nr.301/2006 implementează regulamentul Consiliului nr.852 și creează cadrul legislativ pentru micii producători și pentru unitățile de vânzare cu amănuntul care valorifică produsele de origine animală direct către consumatorul final.

În toate statele membre ale Uniunii Europene activitățile de vânzare directă de produse primare de către producători și vânzare cu amănuntul de produse de origine animală obținute din producția primară sunt supuse principiilor comercializării restrânse, limitate și localizate, fiecare stat membru având stabilite, în baza legislației naționale, definiții pentru cele trei principii care sunt cuprinse în regulamentul Consiliului.

Ținând cont de principiile regulilor generale de igienă pentru alimente care prevăd necesitatea asigurării siguranței alimentare pe tot lanțul alimentar, începând cu producția primară, precum și riscul pe care-l reprezintă pentru sănătatea publică obținerea și expunerea la vânzare a unor produse de origine animală, fără posibilitatea identificării și urmăririi tuturor etapelor de obținere și de distribuție, adică trasabilitatea, A.N.S.V.S.A. a stabilit ca produsele obținute din producția primară, precum și cele care sunt procesate în unități înregistrate în alte condiții decât în unitățile autorizate, aflate sub supraveghere veterinară permanentă, trebuie să fie valorificate pe o arie limitată la nivelul localității sau județului.

Având în vedere propunerile asociațiilor profesionale de profil, precum și observațiile direcțiilor sanitar-veterinare și pentru siguranța alimentelor județene și a municipiului București cu privire la vânzările direct de produse primare, lapte, ouă, pește, și produse procesate, brânzeturi, produse din carne, obținute de către micii producători, vă comunicăm că în această perioadă, în cadrul grupului de lucru format din specialiști aparținând A.N.S.V.S.A. și Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale, în conformitate cu prevederile Ordinului Ministerului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale nr.87, se analizează oportunitatea modificării și completării prevederilor Ordinului președintelui Autorității Naționale Sanitar-Veterinare.

Modificările și completările ulterioare ale prevederilor A.N.S.V.S.A. cu numărul 301/2006, înainte de a fi transmise spre publicare în Monitorul Oficial al României, vor fi publicate pe site-ul Autorității Naționale Sanitar-Veterinare și pentru Siguranța Alimentelor, în vederea analizării din partea celor interesați, și vor fi supuse dezbaterilor publice în cadrul ședințelor subcomisiei pentru dialog social din cadrul Autorității Naționale Sanitar-Veterinare.

Legat de cealaltă întrebare, conform Regulamentului nr.21/2004 și Ordinului Ministrului Agriculturii, Pădurilor și Dezvoltării Rurale nr.171/2004 pentru Bulgaria și România, ovinele în vârstă de până la 12 luni pot circula având destinația abator aflat pe teritoriul țării, fiind identificate cu o singură crotalie și însoțite de documente sanitar-veterinare corespunzătoare.

Sacrificarea mieilor și iezilor trebuie să se realizeze în abatoare autorizate sanitar-veterinar, conform Ordinului președintelui A.N.S.V.S.A. nr.276 din 2006 pentru aprobarea normei sanitar-veterinare privind procedura de autorizare sanitar-veterinară a unităților care produc alimente de origine animală și care trebuie să îndeplinească cerințele Regulamentului C.E. nr.852/2004.

Având în vedere că abatoarele actuale autorizate sanitar-veterinar nu satisfac în totalitate necesarul de abatoare, Autoritatea Națională Sanitar-Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor a contactat Comisia Europeană privind posibilitatea înființării unor spații special amenajate pentru o perioadă temporară de 10 zile, dotate cu toate facilitățile necesare, apă rece, caldă, posibilitatea colectării deșeurilor, în care sacrificarea animalelor identificate să se efectueze sub formă de prestări de servicii, cu respectarea condițiilor sanitar-veterinare privind regulile de igienă și asigurarea controlului oficial permanent din partea personalului sanitar-veterinar de specialitate.

Mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Da. Vă mulțumesc.

Domnule deputat Cindrea, dacă aveți comentarii.

Domnul Ioan Cindrea:

Eu vă mulțumesc mult, domnule președinte, și mulțumesc și domnului secretar de stat pentru răspunsul la cele două interpelări.

La prima, legată de comercializarea produselor agro-alimentare, cred că știe și ministerul și domnul secretar de stat și ministrul, există o stare de tensiune prin Ordinul care a fost dat publicității. Acest ordin, practic, interzicea comercializarea produselor agro-alimentare din gospodării individuale, în special brânză, fiindcă la asta mă refeream, pentru Sibiu, Mărginimea Sibiului, și eu cred că această dezbatere de care se vorbește trebuia făcută înainte.

Al doilea lucru: informarea și consultarea cetățenilor în zonă au fost inexistente înainte de publicarea Ordinului 301. Cred că trebuie făcută de urgență o consultare și o informare a cetățenilor acolo, la fața locului. Doi: trebuie demarate acțiunile de accesare a fondurilor europene care-și propun asigurarea condițiilor de producție și comercializare a brânzei, fiindcă la asta mă refer eu în interpelare, și oamenii trebuie să știe unde trebuie să meargă și pe cine să întrebe, și cine le dă această consultanță.

În al treilea rând, cred că termenul de aplicare a Ordinului trebuie dus undeva la 4-5 ani, nu la 6 luni, cum s-a amânat, fiindcă altfel punem căruța înaintea boilor, banii n-au venit, oamenii nu știu, Ordinul intră în funcțiune și-i distrugem pe acești producători care au circa 4-500.000 de oi, care produc brânză pentru toată țara.

Și a treia întrebare, dacă brânza o pot vinde la Sibiu, nu înțeleg de ce n-o pot vinde la București, fiindcă localul înseamnă naționalul.

Eu acest răspuns o să-l fac public în presă, dar eu rog să țină cont ministerul și să amâne aplicarea acestui ordin, pe măsură ce fondurile rezolvă problema producției și comercializării, în condițiile impuse de Uniunea Europeană.

Cu privire la a doua întrebare, am propus, așa cum s-a înțeles, abatoare autorizate pentru tăierea mieilor, fiindcă în județul Sibiu există un singur abator. În această perioadă nu există capacitate de tăiere. Există alte abatoare care sunt în curs de modernizare, și în anii anteriori ele erau puse la dispoziția proprietarilor de oi, să sacrifice mieii, și ofereau condiții aproximativ igienice de sacrificarea mieilor.

Trebuie urgent rezolvată această problemă, fiindcă dacă se rezolvă după Paște, n-are nici un sens pentru anul acesta și creează mari prejudicii proprietarilor de oi.

Mulțumesc.

Domnul Eugen Nicolicea:

Și eu vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 24 octombrie 2019, 5:48
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro