Gelil Eserghep
Gelil Eserghep
Ședința Camerei Deputaților din 19 iunie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.95/29-06-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-11-2019 (comună)
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 19-06-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 iunie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.24 Gelil Eserghep - declarație politică cu subiectul "România reprezintă o "Europă în miniatură" pe plan turistic";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Gelil Eserghep:

«România reprezintă o "Europa în miniatură" pe plan turistic»

Dragi colegi,

Se apropie perioada concediilor, a vacanțelor, a timpului liber în general. Ne confruntăm, în continuare, cu o puternică deficiență în promovarea turismului românesc, și asta se datorează, în principal, celor din interior. Am asistat pasivi la scandalul celor 3 clipuri de promovare a turismului, clipuri care au costat statul român bani mulți și care au fost aruncate într-un sertar. Cu toții prindem posturile de televiziune CNN și Euronews. Vedem cum se promovează turismul din alte țări și cât de atrăgătoare sunt reclamele din Turcia, Azerbaidjan, Muntenegru, Bulgaria ș.a.

De asemenea, mai știm că România trebuie să primească aproximativ 3 mld. euro din partea UE, iar acești bani ar putea duce la o relansare a turismului, dar numai în condițiile în care ar exista o mai bună armonizare între acțiunile întreprinse de oficialități și cele ale investitorilor privați. Pentru infrastructură, promovarea și facilitățile fiscale inteligente, activitățile de promovare a României au un buget propus de circa 150 mil. euro, iar dezvoltarea turismului durabil va beneficia de 570 mil. euro și dezvoltarea rurală de 2,2 mil. euro. Pentru dezvoltarea turismului românesc, este necesară aplicarea unei noi politici de impozitare a hotelurilor și agențiilor de turism care aduc străini în țară, iar pentru a supraviețui, acesta trebuie reinvestit în fiecare an (întreprinzătorii au posibilitatea timp de 3 ani să nu mai plătească taxe). Pentru aceasta, există deja o soluție: scutirea hotelurilor de la plata taxelor locale și stabilirea unui preț mai mic la utilități.

Și agențiile românești de turism care aduc turiști străini în țară ar trebui scutite de taxe, în acest caz fiind necesară adoptarea sistemului așa-numitelor "taxele inteligente", personalizate pe domenii de dezvoltare, sistem care nu intră în contradicție cu legislația fiscală europeană, dar ajută turismul. Există un proiect guvernamental numit Master Plan, care cuprinde ideea de conectare a turismului cu economia românească, astfel încât măsurile politice, administrative, financiare de promovare a imaginii României să poată fi continuate indiferent de cine va guverna țara noastră. Proiectul va analiza situația curentă privind furnizarea serviciilor și a produselor turistice și va indica măsurile de îmbunătățire necesare pentru progresul turismului în România. Planul va defini și strategia de marketing necesară pentru a dezvolta o imagine favorabilă a României ca destinație turistică pe piața internațională de profil.

Pe de altă parte, turismul românesc are toate șansele să cunoască una dintre cele mai dinamice evoluții din întreaga Europă, având chiar posibilitatea de a reprezenta o contribuție de până la 7 % din PIB. Pentru că, în România, poți să vezi, practic, întreaga Europă culturală și religioasă. Fără îndoială, brandul de țară sprijină fundamental dezvoltarea turismului românesc, însă acesta nu poate exista în absența unei strategii pe termen lung și a unei colaborări eficiente între structurile private și cele de stat. Și aici mă refer la numeroasele controale, abuzive, de cele mai multe ori, care se fac de câteva ori pe zi, la ignorarea facilităților fiscale pentru patronii care angajează studenți, la scumpirile care se regăsesc de la o zi la alta în prețurile hoteliere, sau ale serviciilor publice. Și lista poate continua.

Există o vorbă în România, care spune că "Dumnezeu îți dă, dar nu îți bagă și în sân". Dacă vom aștepta banii de peste tot, dar nu vom pune mâna să facem nimic, să avem o calitate net superioară a serviciilor, ca să concurăm cu statele din jur (mă refer la Bulgaria și Turcia, care ne suflă tot turismul de pe Litoral, deși aceeași Mare Neagră este și acolo), nu vom rezolva nimic. Starea plajelor de pe Litoralul românesc este dezastruoasă și cred că din acest punct de vedere administratorul cel mai bun este tot Consiliul Local, așa cum toate plajele din lume sunt administrate.

Există un proiect de lege promovat de deputați constănțeni, din care fac și eu parte, care prevede transferul plajelor către aceste consilii. Haideți să facem ceva pentru litoral, pentru Delta Dunării, ajunsă și ea din rezervație naturală, patrimoniu de stat, la o cruntă devalorizare, deoarece unii și alții au înțeles greșit promovarea turistică.

Trebuie înțeles că dezvoltarea turismului este esențială pentru progresul economiilor emergente, deoarece creează în primul rând locuri de muncă și reduce deficitul comercial prin reducerea datoriei externe.

Vă mulțumesc pentru atenție și înțelegere.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 11 noiembrie 2019, 22:18
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro