Dan Dumitru Zamfirescu
Dan Dumitru Zamfirescu
Ședința Camerei Deputaților din 19 iunie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.95/29-06-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
12-11-2019
04-11-2019 (comună)
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 19-06-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 iunie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.34 Dan Dumitru Zamfirescu - declarație politică intitulată "Trebuie să ne recuperăm dreptul legitim de a fi stăpâni în țara noastră";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Domnul Dan Zamfirescu:

"Trebuie să ne recăpătăm dreptul legitim de a fi stăpâni în țara noastră"

Constatăm cu regret că România a ajuns în prezent la situația dintre cele două războaie mondiale, atunci când marile concerne externe controlau practic economia românească, și anume: americanii-industria extractivă; germanii-industria grea, construcții de mașini și metalurgia; evreii-finanțele, agricultura și serviciile etc.. Ce dovadă mai bună se dorește pentru a se demonstra acest fapt, decât avalanșa de companii străine cu capital de stat care vin în România și preiau, cu complicitatea unor guvernanți corupți, societăți strategice românești, din care storc profituri imense în detrimentul statului român.

Practic, asistăm neputincioși la preluarea din patrimoniul statului român a capitalului profitabil și trasferarea lui în patrimoniul altor țări, fără nicio responsabilitate, sub lozinca privatizării. Dacă te opui acestui proces de înaltă trădare de țară ești catalogat imediat ca antieuropean, antireformist, comunist sau alte apelative la modă aflate în repertoriul așa-numitei elite, vândută în fapt străinătății, după cum se constată la fiecare apariție în public a acestora. Exemplele în acest sens sunt la îndemâna oricui (Lafarge - Romcim, Renault - Autoturisme Pitești, OMW - Petrom, ERSTE BANK - BCR, Gaz de France - Distrigaz Sud și, recent, ENEL - Electrica Sud Muntenia) și reprezintă numai o parte din jaful inimaginabil care s-a petrecut și se petrece sub ochii noștri. Acum putem afirma fără teama de a greși că am ajuns o colonie împărțită între marile puteri, dacă avem în vedere și privatizările frauduloase petrecute la Sidex - Galați și ALRO - Slatina, companii care participau cu 10% la formarea produsului intern brut al României.

Pentru a avea o imagine cât mai completă a colonizării României, vom aborda cel mai semnificativ exemplu, și anume acela în care o societate cu capital 100% de stat vine și cumpără o societate strategică de stat românească, în speță Gaz de France, Franța cumpără Distrigaz-Sud, România. Și atunci se pune întrebarea: ce fel de privatizare este această formă de transfer a capitalului românesc în mâna statului francez? Nu cumva este o altă formă de etatizare și nu de privatizare? Sau ce fel de beneficii are Țara Românească în urma acestui transfer de capital, când este foarte bine cunoscut faptul că orice țară își urmărește propriile interese, iar Franța în speță nu poate să facă excepție de la această regulă, ținta fiind asigurarea creșterii prosperității și ridicarea nivelului de trai pentru propriii cetățeni.

Răspunsul la aceste întrebări îl regăsim chiar în politica dusă de Franța în România. Astfel, prin preluarea de către Société Générale a puternicei bănci românești BRD, tot fluxul financiar al societăților românești preluate de statul francez se derulează prin această bancă, astfel încât România este eludată în acest fel de cunoașterea efectivă a modului în care se desfășoară activitățile economice din sectoarele respective. Iată cum, printr-o simplă preluare de capital, economia românească este exfoliată de imense sume de bani care în loc să asigure investițiile necesare modernizării societății, creșterii nivelului de trai al românilor, asigură bunăstare și progres altor state.

De altfel, pentru a da un exemplu convingător de modul în care acționează un conducător loial intereselor țării sale îl vom cita în cele ce urmează chiar pe actualul președinte al Franței, Nicolas Sarkozy, care, în 2004, se opunea privatizării Gaz de France, iar în campania electorală recentă a afirmat că există alte soluții industriale pentru concernul respectiv decât procesul de privatizare și de fuziune cu Suez. De asemenea, confederațiile sindicale din Industriile Electrică și de Gaze i-au cerut lui Alain Juppé, noul ministru de stat în funcțiune al industriei, să abandoneze proiectul de decret care autoriza privatizarea Gaz de France. Ele argumentează acest demers prin faptul că de mai mult de un an de când s-a pus în discuție acest proiect "întreprinderea Gaz de France este paralizată în dezvoltarea industrială ca urmare a multiplelor avataruri ale proiectului de privatizare-fuziune cu Suez, într-un moment în care recompunerea peisajului energetic european este în plin avânt și când cartelizarea producătorilor de gaz se accelerează. Gaz de France trebuie să ia o hotărâre și să propună acționarilor și salariaților săi o cale de dezvoltare, alta decât controversatul proiect de fuziune. Cu un report de mai mult de 8 miliarde euro în 2006, Gaz de France are mijloacele de a-și asigura dezvoltarea și de a lega alianțe industriale care să-i garanteze aprovizionarea cu și sursele de electricitate. Privatizarea grupului nu este o necesitate și pericolele pe care le poate antrena asupra organizării sectorului energetic francez sunt o realitate".

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București miercuri, 13 noiembrie 2019, 11:45
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro