Lia Ardelean
Lia Ardelean
Ședința Camerei Deputaților din 19 iunie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.95/29-06-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 19-06-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Camerei Deputaților din 19 iunie 2007

  1. Declarații politice și intervenții ale deputaților:
  1.48 Lia Ardelean - declarație politică: "Instituțiile statului trebuie să răspundă nevoilor cetățenilor";

Intervenție consemnată conform materialului depus la secretariatul de sedință

 

Doamna Lia Ardelean:

"Instituțiile statului trebuie să răspundă nevoilor cetățenilor"

De ani de zile, populația României așteaptă în zadar normalizarea relațiilor dintre instituțiile statului și cetățenii plătitori de taxe și impozite. Oamenii se plâng pe bună dreptate de birocrația excesivă din societatea românească, precum și de faptul că sunt tratați cu dispreț de către funcționarii plătiți tocmai pentru a veghea la rezolvarea problemelor cu care se confruntă. Este evident că nu putem găsi cele mai oportune căi spre dezvoltarea societății din moment ce contribuabilii trebuie să aștepte ani de zile pentru a primi un banal răspuns la o adresă trimisă autorităților.

Un exemplu concludent îl reprezintă cazul doamnei Ziman Delia Liana Hortensia, domiciliată în municipiul Arad, str. Capitan Ignat nr.8b. Aceasta ne-a sesizat cu privire la faptul că în anul 2004 a depus la Prefectura municipiului București un dosar cuprinzând toată documentația necesară, conform Legii nr.290/2003, în vederea obținerii de despăgubiri bănești pentru un imobil pe care l-a deținut bunicul dânsei în orașul Cernăuți din Ucraina. La trei ani de atunci, femeia așteaptă încă răspunsul din partea Prefecturii București și mi-a solicitat ajutorul în acest caz, în încercarea de a determina instituția respectivă să-i acorde dreptul minim de a fi informată în cunoștință de cauză.

Situația prezentată este doar una din sutele de astfel de cazuri cu care se confruntă românii. Numai la biroul meu parlamentar s-au prezentat zeci de cetățeni aflați în cazuri similare, stupefiați și disperați de indolența autorităților în a le rezolva petițiile. Unii dintre oameni sunt în ipostaze chiar dramatice, sătui de lunile și anii de așteptare a unui simplu răspuns, dar și de drumurile, banii și timpul pierdut în căutarea dreptății. În opinia mea, este momentul să responsabilizăm într-un fel munca funcționarilor publici și activitatea instituțiilor statului, indiferent de domeniul de competență. De asemenea, ar fi de dorit normalizarea urgentă a relațiilor dintre cetățeni și autorități, astfel încât omul care nu are bani de "cadouri" să fie tratat cu aceeași considerație și celeritate ca și cei în costume de firmă și cu limuzine la scară.

Societatea europeană la care am aderat presupune îndeplinirea mai multor criterii de performanță, nu numai în plan privat, ci și în ceea ce privește buna funcționare a instituțiilor statului. Se impune, în consecință, schimbarea mentalității funcționarului de la stat, care trebuie să scape de tiparele învechite și să demonstreze prin fapte că se află în slujba cetățeanului.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București joi, 21 noiembrie 2019, 11:29
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro