Plen
Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 20 decembrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.180/28-12-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
14-10-2019
08-10-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 20-12-2007 Versiunea pentru printare

Ședința comună a Camerei Deputaților și Senatului din 20 decembrie 2007

6. Dezbaterea și adoptarea Proiectului de Hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare pe anul 2008.

 

Domnul Bogdan Olteanu:

  ................................................

La pct.3 pe ordinea de zi avem Proiectul de Hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare pe anul 2008.

Are cuvântul doamna Gabriela Anghelache, președinta comisiei, pentru a prezenta foarte pe scurt proiectul bugetului.

Doamna Gabriela Anghelache (președinta Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare):

Mulțumesc, domnule președinte.

Doamnelor și domnilor senatori și deputați,

Proiectul de buget al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare pentru anul 2008 a fost construit având în vedere criterii privind estimarea veniturilor, până la sfârșitul acestui an, realizările pe primele 9 luni ale acestui an, precum și reglementările CNVM privind cotele aplicate veniturilor în sensul permanentizării reducerilor care s-au operat deja asupra unora dintre venituri, cum ar fi: reducerea la jumătate a cotei pentru ofertele publice de vânzare, a cotei pentru tranzacțiile cu obligațiuni și cu drepturi de preferință.

De asemenea, am mai avut în vedere posibilitatea reducerii, în continuare, a unor cote, inclusiv reducerea la jumătate a cotei pentru ofertele publice de cumpărare - vânzare.

Totodată, estimarea veniturilor a avut în vedere o serie întreagă de noi produse bursiere, care vor fi introduse în anul următor, crearea sistemului alternativ de tranzacționare, precum și crearea pieței de instrumente financiare derivate la bursa de valori București.

În ceea ce privește partea de cheltuieli a bugetului, ponderea cea mai mare, aproximativ 49%, o reprezintă cheltuielile de personal. Argumentele pentru acest fapt, și anume ponderea cea mai importantă căzând pe cheltuielile de personal, sunt următoarele: numărul de personal va crește cu aproximativ 20% în anul 2008, datorită unor cauze importante, cum sunt asigurarea supravegherii firmelor de investiții pentru adecvarea capitalului, în baza implementării, de la 1 ianuarie 2008, a cerințelor Acordului Basel II; trecerea la examinarea și supravegherea pe baza raportărilor financiare prin aplicarea, tot din 2008, a standardelor internaționale de raportare financiară; asigurarea unui număr de peste 20 de experți în condițiile unei retribuții pe criterii europene care participă la grupurile de lucru ale Comitetului European de Valori Mobiliare și la Grupurile de lucru "Ceasar", tot în cadrul sectorului pieței de capital la nivel european; asigurarea atât din punct de vedere numeric, cât și din punctul de vedere al gradului de profesionalism al personalului CNVM pentru a face față cerințelor suplimentare și modului de lucru pe standarde europene, în vederea reducerii fluctuației de personal, ținând cont de faptul că tentațiile personalului calificat superior de a-și desfășura activitatea pe alte piețe din Uniunea Europeană sau în alte segmente ale sectorului financiar din România este foarte mare.

Totodată, cheltuieli de personal suplimentare intervin și datorită supravegherii firmelor de investiții care își vor desfășura activitatea, în baza pașaportului european pe teritoriul României, a operațiunilor desfășurate de acestea fac ceea ce generează și sub acest aspect angajarea unui personal calificat și menținerea acestuia în cadrul CNVM.

De asemenea, o pondere de aproximativ 25% în buget o dețin cheltuielile de capital, ținând cont de faptul că CNVM a inițiat un proiect privind construirea unui nou sediu sau cumpărarea unui nou sediu în perioada imediat următoare.

Ponderea cheltuielilor cu bunuri și servicii reprezintă aproximativ 13%, iar bugetul a fost proiectat cu un excedent de 200.000 lei, în condițiile în care excedentul în execuție va fi mai mare, sumele respective vor fi alocate tot cheltuielilor de capital.

Vă mulțumesc.

Dacă sunt întrebări?

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, doamna președinte.

Dau cuvântul domnului senator Aron Popa, pentru a prezenta raportul comun al Comisiilor pentru buget-finanțe ale celor două Camere ale Parlamentului.

Domnule președinte, aveți cuvântul.

Domnul Aron Ioan Popa:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Stimați colegi,

Domnilor miniștri,

Vă prezint raportul comun asupra proiectului de buget, venituri și cheltuieli pe anul 2008 al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare.

Comisiile permanente ale celor două Camere au fost sesizate în fond cu dezbaterea Proiectului bugetului de venituri și cheltuieli, pe anul 2008 al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare.

În conformitate cu Regulamentul de funcționare a celor două Camere, cele două comisii, în urma analizei Proiectului de buget de venituri și cheltuieli, supune spre dezbatere și aprobare plenului celor două Camere proiectul de hotărâre privind aprobarea Bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2007, în forma prezentată în anexă.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Dacă sunt înscrieri la dezbateri?

Doamna Grațiela Iordache, vă rog.

Doamna Grațiela Denisa Iordache:

Bună dimineața, domnule președinte!

Stimați colegi,

Domnul Bogdan Olteanu:

Bună dimineața!

Doamna Grațiela Denisa Iordache:

Aș dori să vă atrag atenția, de altfel am făcut-o și anterior, asupra unor mari nereguli care s-au întâmplat pe parcursul votării și dezbaterii proiectului de buget al CNVM pe anul 2008.

În primul rând, la nivelul celor două comisii, în conformitate cu Regulamentul, această ședință trebuia convocată cu cel puțin 24 de ore înainte, lucru care nu s-a întâmplat. Mai mult decât atât, acest material a stat în Camera Deputaților prin diverse sertare o lună și jumătate. Noi, cei din comisie, nu am avut timp ca să analizăm și să dezbatem acest proiect de buget așa cum ar fi trebuit.

În al treilea rând, faptul că astăzi se regăsește pe ordinea de zi a ședințelor reunite, este o nouă încălcare a Regulamentului. Raportul comisiilor de buget-finanțe nu a stat nici măcar 24 de ore la căsuță. Nu am putut lua la cunoștință nici de această dată de raportul comisiei.

În al patrulea rând, vă rog să luați în considerare că această instituție se finanțează din fonduri provenite de la jucătorii din piața de capital, niciun ban de la stat. Nici măcar o singură dată aceștia nu au fost întrebați, consultați sau măcar să li se arate ce se întâmplă și cum se votează și cum se adoptă un buget construit pe banii lor.

Luând în considerare aceste elemente, vă rog, domnule președinte, să țineți cont de faptul că acest proiect de buget de venituri și cheltuieli al CNVM-ului este incorect pus pe ordinea de zi. Acesta este un aspect.

Al doilea: dacă veți continua să procedați să-l supuneți la vot, eu mă voi abține de la acest vot (Râsete, aplauze), în semn de protest față de maniera în care se face dezbatere pe proiectul de buget și maniera în care se face control parlamentar, în ceea ce privește o instituție atât de importantă a pieței de capital, în semn de protest față de modul în care înțelegeți să analizați, să tratați ceea ce înseamnă bugetul de venituri și cheltuieli al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare.

De altfel, recunosc că mă așteptam la un gest de protest și de la doamna președinte al CNVM-ului, pentru că dânsa, și de fapt această instituție, a procedat corect și a depus în mod corect în Parlament, bugetul. Noi nu am tratat cum trebuie această problemă.

Vă mulțumesc.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumesc, doamna deputat.

Sunt convins că argumentele dumneavoastră și-au produs roadele.

Domnul președinte Gubandru.

Domnul Aurel Gubandru:

Domnule președinte,

Stimați colegi,

Foarte pe scurt, vreau să vă spun că în ceea ce privește activitatea comisiilor de buget-finanțe și bănci din Camera Deputaților și Senat, ele au respectat regulamentele de funcționare.

În primul rând, materialul a venit în Camera Deputaților spre informarea mea, personală, dar nu am putut să-l dau în dezbatere până nu am fost sesizat de către Biroul permanent.

Biroul permanent s-a întrunit în ședința din 17 decembrie. Deci, luni, noi am fost sesizați; marți am făcut comunicarea și convocarea membrilor comisiei; este adevărat, nu s-a trimis SMS-ul cu 24 de ore înainte, ci cu 23,5 ore înainte de "...

Vă rog să apreciați dumneavoastră dacă comunicarea s-a făcut corect, convocarea ședinței.

În plenul celor două comisii, proiectul de buget a fost votat doar cu o singură abținere cu majoritatea celor prezenți aflați în cvorum.

Prin urmare, domnilor președinți, stimați colegi, considerăm că au fost întrunite și respectate prevederile Regulamentului și eu vă rog să votați proiectul de buget al CNVM-ului pe anul 2008.

Vă mulțumesc frumos.

Domnul Bogdan Olteanu:

Mulțumesc.

Dacă mai există o intervenție?

Doamna deputat Iordache.

După aceea trecem mai departe.

Domnilor colegi,

Vă rog să manifestați spiritul Crăciunului!

Doamna Grațiela Denisa Iordache:

Domnilor colegi,

Simțiți-vă liberi să vă manifestați așa cum vă e felul. Eu vă aprob și vă apreciez.

Aș vrea să luați în considerare, domnule președinte, că și un minut lipsă din cele 24 de ore înseamnă încălcarea Regulamentului. Mult prea des se procedează de această maniera și, de fapt, în ședințele reunite ale Camerei Deputaților și Senatului.

Este incorect. Acest Regulament împreună l-am votat și am stat luni în șir aici, dacă vă aduceți aminte, ca să-l putem vota, ca la rândul nostru, acum, să nu-l respectăm. Acesta este un aspect.

Al doilea aspect: vă rog frumos să-mi explicați cum este posibil ca un material primit în Camera Deputaților, pe 6 noiembrie, să nu ajungă la membrii Comisiei pentru buget, finanțe și bănci, decât ieri. Vă rog frumos să-mi explicați, cum este posibil acest lucru.

Eu, una, personal, vreau ca atunci când votez ceva să fiu bine informată și documentată.

Dacă dumneavoastră doriți să votați în "orb" este problema dumneavoastră, votul dumneavoastră, conștiința dumneavoastră.

Domnul Bogdan Olteanu:

Vă mulțumim, doamna deputat.

Doamna deputat Aura Vasile.

Doamna Aurelia Vasile:

Mulțumesc, domnule președinte.

Domnule președinte,

Încep prin a spune că Grupul parlamentar al Partidului Social Democrat va vota raportul comun asupra proiectului de aprobare a bugetului de venituri și cheltuieli pe anul 2008 al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare, pentru că are încredere în deputații pe care îi are în comisiile de specialitate, pentru că are încredere în capacitatea parlamentarilor.

Dacă în Parlament sunt parlamentari, precum antevorbitoarea mea, care prin pregătirea profesională nu se poate ridica la nivelul colegilor mei, și din celelalte partide parlamentare, este numai o problemă personală.

Deci, încă o dată, n-o să accept niciodată ca colegi de-ai mei, care într-adevăr stau la comisie și muncesc, în timp ce alții umblă și se vântură pe holurile Parlamentului, să fie jigniți, spunând că realizează un fals sau că au întocmit un raport fără să fie documentați.

Spun, încă o dată, Grupul parlamentar al P.S.D. va vota acest raport.

Domnul Ioan Doru Tărăcilă:

Vă mulțumim, doamna deputat.

Invit la tribuna Camerelor reunite pe doamna deputat Ruxandra Jipa.

Aveți cuvântul.

Doamna Ruxandra Florina Jipa:

Stimați colegi,

Dar, în primul rând, domnule președinte,

Aș vrea să vă rog să încetăm cu aceste metode pe care încearcă unii să le uziteze, mai nou, pentru că, în Camera Deputaților, întotdeauna lucrurile s-au făcut așa cum trebuie. Bănuiesc că și la Senat, de asemenea, iar ceea ce am auzit acum, aici, este un vot de blam dat de o colegă celorlalți colegi, cu care nu sunt de acord, și v-aș ruga să ne continuăm ședința în ritmul pe care îl avem noi de obicei și fără asemenea incidente.

Vă mulțumesc foarte mult.

Cred că sunt în asentimentul colegilor mei.

Domnul Ioan Doru Tărăcilă:

Vă mulțumesc.

Domnul deputat Dragoș Dumitriu. Aveți cuvântul.

Domnul Petre Dragoș Dumitriu:

Domnilor colegi,

Grupurile Partidului Conservator vor vota acest raport, atât pentru că avem încredere în reprezentanții noștri din comisiile de buget-finanțe, dar și în raportul Curții de Conturi.

Totuși, așa cum am subliniat și în comisie, mi se pare nefiresc, cel puțin, bazându-ne pe criterii de performanță, ca acest raport al CNVM să se bazeze doar pe o auditare internă și pe raportul Curții de Conturi, și nu și pe o auditare externă.

Solicităm, deci, ca în viitor să se apeleze și la această metodă.

Mulțumim.

Domnul Bogdan Olteanu:

Mulțumesc, domnule deputat.

Vă propun să trecem la dezbaterile pe articole.

Supun votului dumneavoastră art.1 al proiectului de hotărâre.

Cine este pentru? 251 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 92 de abțineri.

Adoptat.

Art.2.

Cine este pentru? 251 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 92 abțineri.

Adoptat.

Art.3.

Cine este pentru? 251 voturi pentru.

Voturi împotrivă?

Abțineri? 92 de abțineri.

Adoptat.

Supun votului dumneavoastră Anexa nr.1 la proiectul de hotărâre.

Cine este pentru? 250 de voturi pentru.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 90 de abțineri.

Adoptat.

Anexa nr.2.

Cine este pentru? 250.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 91.

Adoptat.

Supun votului dumneavoastră titlul proiectului de hotărâre.

Cine este pentru? 252.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 91.

Supun votului dumneavoastră, în ansamblul său, Proiectul de Hotărâre pentru aprobarea bugetului de venituri și cheltuieli al Comisiei Naționale a Valorilor Mobiliare pe anul 2008.

Cine este pentru, vă rog? 253.

Voturi împotrivă? Nu sunt.

Abțineri? 91.

Proiectul de hotărâre a fost adoptat.

Vă mulțumesc.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București luni, 14 octombrie 2019, 21:41
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro