Plen
Ședința Senatului din 27 noiembrie 2007
Sumarul ședinței
Stenograma completă
publicată în Monitorul Oficial, Partea a II-a nr.163/07-12-2007

Dezbateri parlamentare
Calendarul ședințelor
- Camerei Deputaților:
2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002
2001 2000 1999
1998 1997 1996
Interoghează dezbaterile
din legislatura: 2016-prezent
2012-2016
2008-2012
2004-2008
2000-2004
1996-2000
1992-1996
Monitorul Oficial
Partea a II-a:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003 2002

Transmisii video

format Real Media
Ultimele ședințe (fără stenograme încărcate):
04-12-2019
27-11-2019
Arhiva video:2019 2018 2017
2016 2015 2014
2013 2012 2011
2010 2009 2008
2007 2006 2005
2004 2003
Pentru a vizualiza înregistrările video trebuie să instalați programul Real Player
Sunteți în secțiunea: Prima pagină > Proceduri parlamentare > Dezbateri > Calendar 2007 > 27-11-2007 Versiunea pentru printare

Ședința Senatului din 27 noiembrie 2007

21. Respingerea Proiectului legii pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 104/2007 privind înființarea Fondului pentru dezvoltarea satului românesc
 
consultă fișa PL nr. L701/2007

Domnul Radu Mircea Berceanu:

................................................

Trecem la punctul 37 din ordinea de zi, Proiectul de lege pentru aprobarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 104/2007 privind înființarea Fondului pentru dezvoltarea satului românesc.

Are un raport de respingere.

Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital este sesizată în fond.

Legea este o lege ordinară.

Mai întâi dau cuvântul președintelui comisiei.

Microfonul 7.

Domnul Aron Ioan Popa:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Într-adevăr, Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară și piață de capital a adoptat un raport de respingere la această ordonanță.

Motivele pentru care a luat această decizie au fost legate de faptul că dispozițiile cuprinse în proiectul de lege privind categoriile de investiții care se vor finanța din Fondul pentru dezvoltarea satului românesc sunt aceleași cu cele prevăzute în alte acte normative.

De asemenea, am avut în vedere și conținutul Legii nr. 24/2000 privind normele de tehnică legislativă pentru elaborarea actelor normative care, la art. 15, precizează că este recomandată evitarea paralelismelor și interzice instituirea acelorași reglementări în două sau mai multe acte normative.

Drept pentru care, vă supunem spre dezbatere și adoptare acest raport de respingere întocmit de comisie.

Vă mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Vă mulțumesc.

Dorește cineva să ia cuvântul?

Domnul senator Viorel Ștefan, microfonul 3.

Domnul Viorel Ștefan:

Stimați colegi, și noi am votat pentru respingerea acestei ordonanțe nu pentru că nu sunt de acord cu demersurile care să aibă ca finalitate dezvoltarea satului românesc, ci pentru că s-ar fi creat un instrument paralel cu cel creat în Ordonanța Guvernului nr. 7/2006. Știm foarte bine că Ordonanța Guvernului nr. 7/2006, în derulare, și-a atins cam 60% din obiectivele propuse, circa 40% din proiectele calificate pentru finanțare prin Ordonanța Guvernului nr. 7/2006 nu mai aveau surse de finanțare și riscau să eșueze.

De aceea respingerea acestei ordonanțe a disponibilizat resursa pe care a avut-o în vedere această reglementare și deja prin ultima rectificare de buget s-au direcționat fondurile pentru finanțarea proiectelor din Ordonanța Guvernului nr. 7/2006, ceea ce este o chestiune pozitivă.

Noi mai avem o observație aici.

Astfel de proiecte ca pietruirea de drumuri, alimentarea cu apă la sate sunt proiecte care se analizează, se coordonează, se gestionează de la Cancelaria Primului-Ministru.

Degeaba vorbim despre descentralizare, degeaba vorbim despre autonomie locală, dacă trebuie să vină din ultimul cătun de la granița de nord sau de sud a țării primarul cu dosărelul sub braț la Cancelaria Primului-Ministru să-și susțină proiectul.

Considerăm că acest lucru nu este normal.

Aici trebuie să schimbăm ceva.

Este o discuție de perspectivă.

Poate o reluăm la bugetul pe 2008.

Ca urmare, și noi...

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Vă referiți la Ordonanța Guvernului nr. 7/2006...

Domnul Viorel Ștefan:

Ordonanța Guvernului nr. 7/2006.

Aici era, de fapt, o reluare a acesteia, un paralelism.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Un paralelism.

Domnul Viorel Ștefan:

Vă mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Vă mulțumesc.

Mai dorește cineva?

Vă rog, domnule senator. Microfonul 2.

Domnul Tiberiu Aurelian Prodan:

Vă mulțumesc, domnule președinte.

Eu am fost cel care a dorit să facă amendamente la această ordonanță.

În final s-a înțeles că ordonanța nu este corect formulată.

Din plecare, susțin ideea domnului senator.

Am spus și eu, Ordonanța Guvernului nr. 7/2006 nu și-a atins scopul pe deplin, pentru că ea a fost limitată în privința sumei.

O rețea de canalizare într-o localitate sau o rețea de alimentare cu apă trece ușor de 2 milioane de euro.

Dacă este să strângem niște bani, acești bani trebuie să meargă la Ministerul Agriculturii și Dezvoltării Rurale, să finanțeze proiectele pentru studiile de fezabilitate deja selectate pentru măsura 3.2.2, în așa fel încât, în momentul când vin banii europeni, noi să avem și proiectele.

La faza actuală, noi nu avem finalizat Ghidul pe măsura 3.2.2, o să ne vină fondurile europene și o să stăm să reluăm etapa cu proiectele.

Dacă putem să constituim și să avem o rezervă financiară, aceasta trebuie adresată Ministerului Agriculturii și Dezvoltării Rurale.

De acolo să se facă, prin Agențiile SAPARD, selectarea studiilor și să se facă proiectele.

Aceste pietruiri de drumuri sunt total ineficiente, 1.000 de miliarde de lei care se duc la Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice și Locuințelor nu-și au rostul sub nicio formă.

Este foarte mult de discutat.

În principiu, nu sunt de acord și nici grupul nostru nu este de acord cu această ordonanță de urgență, de aceea votăm împotrivă.

Mulțumesc.

Domnul Radu Mircea Berceanu:

Mulțumesc.

Am să supun votului dumneavoastră raportul, care este un raport de respingere.

Vă atrag atenția că legea este o lege ordinară.

Dacă raportul de respingere este adoptat, legea este respinsă.

Deci supun votului dumneavoastră raportul de respingere.

Cine votează "da" este de acord cu respingerea.

Raportul de respingere a fost adoptat cu 40 de voturi pentru, un vot împotrivă și 3 abțineri.

În consecință, legea a fost respinsă.

Adresa poștală: Palatul Parlamentului, str.Izvor nr.2-4, sect.5, București sâmbătă, 7 decembrie 2019, 3:35
Telefoane (centrala): (021)3160300, (021)4141111
E-mail: webmaster@cdep.ro